با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

راه های کسب درآمد از آپارات

علیرضا مشرقی
علیرضا مشرقی
10:46، 1401/02/01
راه های کسب درآمد از آپارات
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

راه های کسب درآمد از آپارات


دنیای امروز ما، روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در اختیارمان قرار می‌دهد. مثلا لازم نیست حتما محصول یا خدماتی داشته باشیم تا بتوانیم از آن پول در بیاوریم. کلی روش دیگر هم برای کسب درآمد وجود دارد که بیشترشان حول محور دنیای آنلاین می‌چرخد. کسب درآمد از آپارات مثل درآمدزایی از یوتیوب برای ایرانی‌ها حسابی پرطرفدار شده. ما هم تصمیم گرفتیم مطلب جامعی در آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس از این شیوه کسب درآمد از آپارات بنویسیم و چَم و خَم کار را توضیح دهیم.  

کسب درآمد از آپارات چگونه است؟

شاید اولین سؤالی که در ذهن شما می‌آید این است که درآمد از آپارات چطور انجام می‌شود؟ برای اینکه با این روند بیشتر آشنا شویم، بهتر است گذری به شیوه درآمدزایی یوتیوب داشته باشیم. یوتیوب اولین پلتفرمی بود که این روش درآمدزایی را پایه‌گذاری کرد.

یوتیوب با دادن امکان آپلود ویدئو به کاربرانش، کلی هوادار پیدا کرد. به‌تدریج تعداد کاربران این شبکه اجتماعی افزایش پیدا کرد و یوتیوب تصمیم گرفت کانال را هم به ویژگی‌های پلتفرمش اضافه کند. رفته رفته، افراد مختلف، محتواهای متنوع و Niche تولید کردند که برایشان دنبال‌کننده یا سابسکرایبر (Subscriber) آورد. هر کانالی که نمایش بیشتری می‌گرفت، پولی هم از طرف یوتیوب به دست می‌آورد. اما چگونه؟

یوتیوب با توجه به بازدید بالای ویدئوهایش، تبلیغات را به خدماتش اضافه کرد. حالا تبلیغ‌دهنده‌ها می‌توانستند با پرداخت پول به یوتیوب، تبلیغشان را در کانال‌های مختلف نشان دهند. این گونه بود که سیستم درآمدزایی از تولید محتوا در یوتیوب شکل گرفت.

با این اوصاف، آپارات را میتوان یوتیوب داخلی دانست. سیستم کسب درآمد از آپارات نیز دقیقاً به همین شکل انجام می‌شود.یعنی زمانی که شما تولید محتوا انجام دهید و سپس دنبال‌کننده‌های بسیاری پیدا کنید، به‌تدریج تبدیل به یک کانال پربازدید میشوید. آپارات تبلیغات را از برندهای مختلف جذب می‌کند و آن را روی ویدئوهای کانال شما قرار می‌دهد. در نهایت مبلغ دریافتی از تبلیغات را با شما تقسیم می‌کند. به این ترتیب می‌توانید بدون فروش محصول یا ارائه خدماتی خاص، به کسب درآمد اینترنتی دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع کسب درآمد دلاری از یوتیوب

چطور می‌توان در آپارات کسب درآمد کرد؟

برای اینکه بتوانیم از آپارات کسب درآمد کنیم، باید قبل از هرچیز تصمیم بگیریم که می‌خواهیم «تولیدکننده محتوا» باشیم یا «بازنشرکننده محتوا»

تولیدکننده محتوا فردی است که محتوا را خودش تولید می‌کند. یعنی تماماً محتوای یکتا تولید می‌کند که به خود او تعلق دارد. مشخصا این نوع محتوا بسیار ارزشمند است.

بازنشر کننده محتوا هم کسی است که بدون توجه به اینکه چه کسی یک محتوا را تولید کرده، آن را روی آپارات قرار می‌دهد. این محتوا ممکن است متعلق به تولیدکننده‌های غیر ایرانی باشد. یعنی برخی افراد ویدئوهای جذاب خارجی را از اینترنت دانلود کرده و روی آپارات آپلود می‌کنند.

چه زمانی می‌توان از آپارات درآمد داشت؟

اگر همین امروز یک کانال جدید درست کنیم، همین امروز تبلیغ دریافت می‌کنیم؟ قطعاً اینطور نیست. آپارات باید متوجه شود که شما یک کانال پربازدید دارید تا اینکه به شما تبلیغات دهد. 

 

در صورتی که بازنشرکننده محتوای هستید، باید حداقل 2هزار دنبال‌کننده باشید. همچنین در سه ماه گذشته، حداقل 500 هزار ساعت نمایش از کانال شما صورت گرفته باشد که به آن واچ تایم (Watch time) نیز گفته می‌شود. بازدید کل شما باید بیش از 8 میلیون باشد و همچنین بیش از 20 هزار دقیقه ویدئو به‌صورت کلی بارگزاری کرده باشید.

حالا اگر تولیدکننده محتوای یکتا و منحصر‌به‌فرد باشید، چطور؟، حداقل باید 10 ویدئو تولیدی برای بررسی در کانال خودتان داشته باشید. همچنین باید تعداد دنبال‌کننده شما به حداقل 200 نفر رسیده باشد و در سه ماه گذشته، حداقل 3هزار ساعت نمایش از کانال شما صورت گرفته باشد.

پس در نتیجه می‌توان نتیجه گرفت اگر محتوای مفید منحصر‌به‌فرد تولید کنید، برای آپارات ارزشمندتر خواهد بود. به همین خاطر سریع‌تر همانند یوتیوب مانیتایز (Monitize) می‌شوید و به کسب درآمد می‌رسید. باید شما علاوه بر دنبال‌کننده، ویدئویی مفید داشته باشید که افراد تا انتهای آن را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع تولید محتوا

محاسبه درآمد کانال شما چگونه است؟

حال سؤال این‌جاست که درآمد کانال آپارات چگونه محاسبه می‌شود؟ محاسبه درآمد از آپارات بسته به اینکه تولیدکننده یا بازنشرکننده باشیم، متفاوت است و فرمول جدایی دارد: 

نحوه محاسبه درآمد بازنشردهندگان

به ازای هر 1000 دقیقه نمایش ویدئو، 60 تومان درآمد یا همان اینکام (Income) خواهید داشت. همچنین این درآمد به ازای هر هزار ویدئویی که در ماه آپلود کنید، 3درصد افزایش پیدا می‌کند.

نحوه محاسبه درآمد تولید‌کننده‌ها

 آپارات محتوای تولید شده توسط تولیدکننده‌ها را به‌صورت جداگانه ارزش‌گذاری می‌کند. به ازای هر هزار دقیقه زمان تماشای ویدئو، مبلغی بین 200 تا 700 تومان به تولیدکننده پرداخت خواهد کرد. برای بررسی ویدئو، باید به آپارات درخواست بررسی بدهید تا نتیجه را از طریق ایمیل اعلام کند.

چطور کسب درآمد از آپارات را آغاز کنیم؟

اول از همه باید تصمیم بگیرید که در چه دسته‌ای می‌خواهید ویدئو آپلود کنید. آپارات طبیعتاً به‌دنبال تولید محتوای یکتا و منحصر‌به‌فرد است. یک موضوع را انتخاب کنید و تولید محتوا را آغاز نمایید. بعد از اینکه بر اساس آمار، تعداد بازدید شما افزایش پیدا کرد و احساس کردید که شرایط لازم برای کسب دردآمد از آپارات را دارید، می‌توانید درخواست کسب درآمد از آپارات را به این بخش مخصوص این مجموعه ارسال کنید. در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، بخشی با عنوان جزئیات درآمدی به داشبورد آپارات شما اضافه می‌شود. به این ترتیب می‌توانید به‌صورت لحظه‌ای و ماهانه، میزان درآمد خود را از آپارت مشاهده کنید. همچنین از این داشبورد می‌توانید نمودار بازدید کل و درآمد خود از هر ویدئو را نیز بررسی نمایید.

نحوه پرداخت در آپارات

پرداخت درآمد از آپارت به این صورت خواهد بود که اگر حداقل مبلغ درآمدی شما در ماه به 150 هزار تومان رسیده باشد، در روز اول ماه این مبلغ به‌صورت خودکار به حساب شما واریز می‌شود. پس لازم نیست که درخواستی برای پرداختی داشته باشید و تمامی مراحل به‌صورت کاملاً خودکار انجام می‌شود.

قوانین درآمدزایی آپارات

قطعاً برای تولید محتوا در آپارات باید از یک سری قوانین تبعیت کنید. در ادامه شما را با قوانین درآمدزایی آپارات آشنا خواهیم کرد.

  • ویدئو تولیدکننده محتوا باید از صفر تا صد توسط خود او ساخته شده باشد؛
  • گیمرها تنها در صورتی تولید کننده محتوا محسوب می‌شوند که از وبکم خود استفاده کنند؛
  • دوبله کردن یک ویدئو تولید محتوای اختصاصی محسوب نمی‌شود؛
  • ویدئوهای آموزشی فقط در شرایطی تولید محتوا محسوب می‌شوند که چهره یا صدای فردآموزش دهنده روی ویدئو مشخص باشد و یک لوگو روی ویدئو قرار داده شود؛
  • افزودن زیرنویس به ویدئو نیز همانند دوبله آن،تولید محتوای اختصاصی محسوب نمی‌شود؛
  • ادیت و میکس‌کردن محتوای تولید شده توسط فرد دیگر نیز تولیدمحتوای اختصاصی محسوب نمی‌شود.

چرا کسب درآمد از آپارات؟

شاید این سؤال برای شما به وجود بیاید که چرا باید از آپارات کسب درآمد کنیم؟ در حال حاضر دنیا به سمت و سویی می‌رود که بیشتر درآمدها از جانب اینترنت و دنیای دیجیتال به وجود می‌آید. البته در این میان برخی افراد هستند که ترجیح می‌دهند با یوتیوب، کسب درآمد دلاری داشته باشند. کسب درآمد از یوتیوب در حال حاضر توسط قانون ایران غیرقانونی اعلام شد. همچنین این سایت به‌صورت رسمی فیلتر است و دسترسی به آن ممکن نیست. در ضمن با توجه به افزایش تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، هر لحظه ممکن است یوتیوب دیگر خدمات دلاری به ایران ارائه ندهد. تمامی این‌ها باعث می‌شود که آپلود ویدئو در آپارات بهتر از یوتیوب باشد.

 شبکه‌های داخلی، همخوانی بیشتری با آپارات دارند. به همین خاطر می‌توانید با سرعت بیشتری ویدئو خود را آپلود کنید. در حال حاضر زمانی که مخاطبان فارسی زبان یک عبارت خاص را در گوگل جستجو می‌کنند، در صورتی که ویدئو خود را در آپارات به‌خوبی سئو کرده باشید، ویدئوی آپارات شما را به کاربر نشان می‌دهد. به این ترتیبت می‌توانید بازدید بسیار مناسبی از کاربران ایرانی داشته باشید. همچنین باید بدانید که در حال حاضر آپارات یکی از برترین سایت‌های ایرانی به حساب می‌آید و بازدید بسیار بالایی نیز دارد. همه این‌ها باعث شده‌اند تا کسب درآمد از آپارات مخصوصاً بین جوانان ایرانی بسیار رایج شود.

شرایط پذیرش در پلن کسب درآمد آپارات به عنوان تولیدکننده محتوا

  • وقتی که فرد به‌عنوان تولیدکننده محتوا ثبت‌نام می‌کند، همیشه موظف است که فقط ویدئوی یکتا و منحصر‌به‌فرد تولیدشده توسط خود را نشر دهد. در صورتی که ویدئوهایی از منابع دیگر را نشر دهد و همانند بازنشرکننده عمل کند، سیستم درآمدی آن کانال برای همیشه لغو می‌شود؛
  • نوشتن تیترهای بدون ارتباط موضوعی با محتوای ویدئو مصادیقی از تخلف است و با کانال برخورد می‌شود. پس تیترنویسی را باید با دقت کامل انجام دهید؛
  • تولیدکننده محتوا باید محتوای خود را مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران تولید کند؛
  • مسئولیت محتوای بارگذاری شده توسط تولیدکننده محتوا به عهده خود فرد است و آپارات در این زمینه هیچ مسئولیتی ندارد؛
  • بر اساس قانون، تولیدکننده محتوا مکل به رعایت حق نشر آثار دیگران خواهد بود؛
  • هرگونه ایجاد مشکل یا خرابکاری در سیستم بازدید آپارات، باعث حذف کانال از سیستم درآمدزایی می‌شود.

روش های تولید محتوا مخصوص آپارات

  • ارائه محتوای ویدئویی به بازی‌ها و یا راهنمای رد کردن مراحل مختلف بازی؛
  • محتوای ویدئویی مربوط به آموزش نرم‌افزارهای کاربردی از جمله فوتوشاپ، پریمیر و از این قبیل برنامه‌های پرطرفدار؛
  • استفاده از محتوای رایگان در تولید محتوای ویدئویی؛
  • محتوای ویدئویی مرتبط با نوازندگی یا خواند موسیقی دیگران با کسب رضایت از صاحب اثر؛
  • آپلود محتوای ویدئویی ثبت‌شده توسط خود شما از رویدادها همانند نمایش‌ها و کنسرت‌ها به شرط کسب رضایت از برگزارکننده؛
  • آپلود محتوای ویدئویی منحصر‌به‌فرد خودتان؛
  • از گوگل ترند و سایر ابزارهای این چنینی برای پیدا کردن کلیدواژه‌های جذاب استفاده کنید.

4 ترفند درآمدزایی از آپارات

در بخش قبلی درباره روش تولید محتوا برای آپارات صحبت کردیم. حال می‌دانید که باید چه محتوایی تولید کنید که بیشترین بازده را داشته باشد. حالا قصد داریم تا 4 ترفند برای افزایش درآمدزایی از آپارات را به شما ارائه دهیم.

  1. کاورهای جذاب انتخاب کنید

در گذشته می‌گفتند که کتاب را نباید از روی جلد آن قضاوت کرد؛ اما این روزها ویدئو را از روی کاور آن انتخاب می‌کنند! زمانی که یک کاربر درباره موضوعی چه در گوگل و چه در خود آپارات جستجو کند، ویدئوهای مختلفی به او نمایش داده می‌شود. بر اساس آمار و ارقام، اولین نکته‌ای که باعث می‌شود کاربر روی ویدئو شما کلیک کند، کاور جذاب شما خواهد بود. در حقیقت متأسفانه حتی اگر محتوای بسیار مفید و عالی تولید کرده باشد؛ اما کاور آن جذاب نباشد، کلیک روی آن به‌شدت کاهش پیدا میکند. البته باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که اگر کاور شما جذاب باشد؛ اما محتوای قوی نداشته باشید، کاربر بعد چند ثانیه، ویدئو شما را می‌بندد. پس باید علاوه بر محتوای قوی و منحصر‌به‌فرد، کاورهای جذاب داشته باشید.

کاور بهتر است به‌صورت گرافیکی طراحی شده باشد. ترجیحاً از رنگ‌های پاستیلی مرتبط با حوزه کاری خود استفاده کنید. تیتر باید روی کاور ویدئو نیز درج شده باشد. می‌توانید از فونت‌های جذاب و در عین حال خوانا استفاده کنید. در ضمن بد نیست در این زمینه از طراحان و گرافیست‌های حرفه‌ای کمک بگیرید. به این ترتیب آن‌ها کاورهای جذابی را برای شما طراحی می‌کنند تا ویدئوی شما بازدید بالایی داشته باشد. همچنین با این کار زمانی که وارد آرشیو ویدئوهای کانال خود می‌شوید، از ظاهر زیبای ویترین آن لذت می‌برید.

  1. از دعوت به اقدام استفاده کنید

دعوت به اقدام یا همان کال تو اکشن، نوعی تند کننده ذهنی است. تندکننده‌های ذهنی به مخاطب کمک می‌کند تا سریع‌تر تصمیم بگیرد و بدون تعلل، کاری که ما می‌خواهیم را انجام دهد. برای مثال می‌توانید در میانه ویدئو، از کاربر خواهش کنید تا کانال شما را دنبال کنید. یا اینکه می‌توانید از او بخواهید که ویدئو شما را لایک کند، برای دیگران بفرست یا اینکه کامنت حمایتی قرار دهد. به کاربران نشان دهید که این کار آن‌ها برای شما چقدر مفید است و می‌تواند به رشد شما کمک کند. باور کنید که همین روش ساده معجزه می‌کند. انسان به‌صورت ذاتی علاقه دارد به دیگران کمک کند. پس با همین تندکننده‌های ذهنی و دعوت به اقدام، می‌توانید رشد بسیار بهتر و سریع‌تری در مقایسه با دیگران داشته باشید.

  1. تیترنویسی را بیاموزید

اول از همه اینکه تیتر شما باید مربتط با موضوع محتوای شما باشد. در صورتی که از عناوین زرد و غیرمرتبط با محتوای ویدئو خود استفاده کنید، آپارات به‌شدت با شما برخورد خواهد کرد. تیتر نباید ساده باشد. باید از تیترهای جذاب استفاده کنید. برای تمرین به دکه‌های اطلاعات و روزنامه‌فروشی بروید و تیتر روزنامه‌ها را بخوانید. نویسندگان روزنامه تیترنویسان بسیار قهار و حرفه‌ای هستند. آن‌ها می‌دانند چطور تیتری جذاب بنویسند که فروش روزنامه بیشتر شود. همچنین می‌توانید ویدئو‌های پربازدید آپارات را ببینید و از تیترنویسی آن‌ها الهام بگیرید. برای نوشتن تیتر وقت صرف کنید. اینطور نباشد که اولین جمله‌ای که به ذهنتان رسید را به‌عنوان تیتر قرار دهید. تیتر نویسی باید به شکلی باشد که فقط بخشی از اطلاعاتی که قرار است مخاطب به آن دسترسی پیدا کند را برساند. در عین حال حس کنجکاوی ایجاد کند. حس کنجکاوی باعث افزایش کلیک روی ویدئو شما می‌شود.

  1. تگ و توضیحات را فراموش نکنید

بسیاری از افراد سرسری از تگ و توضیحات رد می‌شوند. این در حالی است که همین بخش‌ها میتواند به افزایش بازدید ارگانیک از گوگل به شما کمک کند. با کمک استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوا در بخش تگ، می‌توانید افزایش بازدید بسیار عالی را تجربه کنید. همچنین بد نیست تا توضیحات مختصر به مخاطب ارائه دهید و در عین حال با کمی خلاقیت، او را تشنه دیدن ویدئو کنید.

جمع‌بندی

خب دوستان حالا با سیر تا پیاز کسب درآمد از آپارات آشنا شدید. کسب درآمد با کمک آپارات یک روش بسیار عالی برای کسب درآمد از خانه است. با کمی خلاقیت می‌توانید کانال‌های بسیار جذاب با دنبال‌کننده‌های بالا داشته باشید. همچنین از قدرت ارتباط بین شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام و آپارات غافل نشوید. می‌توانید به این ترتیب کاربران خود را از اینستاگرام به کانال آپارات و از کانال آپارات به اینستاگرام انتقال دهید.

علیرضا مشرقی
علیرضا مشرقی

علیرضا به قهوه، نوشتن و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارد و معتقد است نوشتن برایش به تفریح تبدیل شده تا کار :) 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف