با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

ادمین اینستاگرام کیست؟ {وظایف + درآمد}

الیکا گلریز
الیکا گلریز
11:00، 1401/06/24
ادمین اینستاگرام کیست؟ {وظایف + درآمد}
8 رای    میانگین 4.8/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

ادمین اینستاگرام کیست؟ {وظایف + درآمد}


ادمینی اینستاگرام شغلی است که خیلی‌ها فکر می‌کنند راحت و بی‌دردسر است، اگر شما هم جزء این دسته هستید، وقتش رسیده که در تصمیم‌تان تجدید نظر کنید. بعضی‌ها می‌گویند ادمین اینستاگرام شغل راحتی نیست و بعد از کار در معدن سخت‌ترین کار دنیاست، البته که به نظر ما این نظریه اغراق است! برای همین تصمیم گرفتیم در این مطلب از مهارت‌های مورد نیاز ادمین اینستاگرام، وظایف، درآمد و چگونگی نوشتن قرارداد برای ادمین اینستاگرام بگوییم. همراه ما باشید.

ادمین چیست؟

ادمین (admin) از اصطلاحات پرکاربرد در دنیای دیجیتال مارکتینگ و به خصوص شبکه‌های اجتماعی (social media) است؛ این واژه در اصل مخفف کلمه administration و به معنای مدیر در فارسی می‌باشد.
معمولا افرادی که در حیطه ادمین اینستاگرام یا سایر شبکه‌های مجازی کار می‌کنند، دورکار (remote) و نیازی به حضور فیزیکی آن‌ها نیست.
موبایل هوشمند اصلی‌ترین ابزار ادمین اینستاگرام است، هرچقدر موبایل با امکانات بیشتر، بهتر. اما در انواعی از ادمین‌ها که کار طراحی و ویرایش حرف‌های پست‌ها و استوری‌ها را انجام می‌دهند، از لپتاپ هم استفاده می‌کنند.
پس برای شروع کار لازم نیست لپ‌تاپ داشته باشید، به مرور زمان با کسب تجربه‌های بیشتر و درآمد بالاتر می‌توانید لپ‌تاپ هم بگیرید.

ادمین اینستاگرام

دنیای ادمین اینستاگرام 

ما در یک پست جداگانه درباره‌ی بهترین اپلیکیشن‌های موبایلی برای تولید محتوا در اینستاگرام گفته‌ایم.

مهارت‌های مورد نیاز برای یک ادمین اینستاگرام

اگر پایه ثابت اینستاگرام باشید و بیشتر صفحه‌ها را بشناسید، با رویه کاری آن هم آشنا هستید. می‌دانید که چه کسانی (Audience) در اپلیکیشن اینستاگرام حضور دارند و چه خدمات و کسب‌وکارهایی در آن رونق گرفته است، ولی درکل شما از هر کسب‌وکاری می‌توانید چند نمونه در اینستاگرام پیدا کنید: از خرید و فروش پوشاک گرفته تا پکیج‌های آموزشی مختلف (رمزارز، انگیزشی، فیتنس و...) برای افراد مختلف (دانش‌آموز، دانشجو، هنرجو، کارآموز و...)؛
اما به صورت کلی باید مهارت‌هایی داشته باشید که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. مهارت پاسخگویی و ارتباط با مشتری/فالوور
  2. تسلط به استفاده از اپلیکیشن و نرم‌افزارهای ادیت عکس و فیلم
  3. بالا بردن مهارت محتوانویسی و درست‌نویسی
  4. اطلاع از موضوعات مرتبط با صفحه

مهارت‌های پایه ادمین اینستاگرام

مهارت‌های ابتدایی ادمین اینستاگرام

این‌ها مهارت‌های پایه‌ای هستند، اگر بخواهید در این کار سریع‌تر پیشرفت کنید، می‌توانید به مهارت‌های دیگر هم سرک بکشید، زیرا شغل ادمین اینستاگرام شغلی پویاست و دائما به‌روز می‌شود، پس:

  • دانش عکاسی خود را بالا ببرید
  • درباره‌ی طراحی پست بیشتر بخوانید (رنگ‌های مناسب الگوریتم)
  • با الگوریتم اینستا آشنا شوید
  • کنجکاو و خلاق باشید

وظایف ادمین در اینستاگرام چیست؟

اگر همین الان به آگهی‌های استخدامی ادمین اینستاگرام در جابینجا سر بزنید، با کلی وظایف ریز و درشت روبه‌رو می‌شوید؛ اما من می‌خواهم در این مطلب، وظایف اصلی و پایه‌ای ادمینی را برای شما بگویم.

اول از همه ارتباطی خوب و موثر با کلاینت (Client) یا کارفرما بگیرید.بهترین کار این است که جلسه‌ای با او برگزار کنید و درباره‌ی هدف و استراتژی صفحه، سلیقه و حتی خط قرمز‌هایش بپرسید. مثلا بگذارید از تجربه‌ی خودمان در منتوریکس بگویم:

آغاز پروژه‌های اینستاگرامی ما با یک جلسه‌ی آشنایی همراه است. در این جلسه که معمولا نیم‌ساعت طول می‌کشد با کلاینت خوش و بش می‌کنیم، با نظراتش آشنا می‌شویم و سوال‌هایی می‌پرسیم که به مدیریت صفحه اینستاگرام کمک می‌کند: برای مثال از چه صفحه‌‌ای در اینستاگرام خوششان می‌آید، آیا طرح خاصی برای طراحی پست و استوری مدنظرشان است، چه خط قرمز‌هایی دارند، روند پست‌گذاریشان چگونه باید باشد و سوالاتی از این دست.

برای آشنایی بهتر و دقیق‌تر با وظایف ادمینی اینستاگرام از دسته‌بندی زیر استفاده کردیم:

تولید محتوا اینستاگرام

  1. انتشار محتوا (پست و استوری) شامل عکس و ویدیو (REELS) به صورت مستمر و منظم
  2. نوشتن کپشن‌های متناسب با محتوا
  3. داشتن خلاقیت و ایجاد محتواهای جدید و غیرتکراری
  4. استفاده از هشتگ‌های مفید و هدفمند
  5. تغییرات در قسمت بیو و تصویر پروفایل
  6. پاسخ‌گویی به پیام‌های دایرکت، استوری‌ها و کامنت‌ها
  7. حذف کامنت‌های توهین‌آمیز (offensive)
  8. آشنایی با نرم‌افزارهای گرافیکی و ادیت ویدئو و عکس
  • ادیت ویدئو: PREMIER، Inshot
  • ادیت عکس: فتوشاپ، کانوا، Picsart و illustrator

تبلیغات و افزایش تعامل اینستاگرام

  1. استفاده از روش‌های مختلف و تبلیغات برای افزایش فالورها و لایک پست‌ها
  2. آشنایی با روش‌های افزایش view برای پست‌های ویدیویی
  3. افزایش تعامل پیج (Engagement Rate Optimization)
  4. مذاکره با اینفلوئنسرها یا بلاگرها برای تبلیغات

امنیت صفحه

  1. مشاوره و راهنمایی کارفرما
  2. حفظ امنیت پیج اینستاگرام
  3. آشنایی با زبان انگلیسی
  4. به‌روز بودن نسبت به قابلیت‌های جدید این اپ

چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

سوای داشتن مهارت‌ها و وظایف ادمین اینستاگرام که در بالا گفتم، باید یک سری مهارت‌های نرم یا سافت اسکیل (soft_skill) هم داشته باشید:

رزومه موثر

داشتن یک رزومه خوب و پر از تجربه کاری می‌تواند به شما کمک کند که شانس گرفتن شغل ادمینی اینستاگرام را بالا ببرید.
بعضی صفحات، دنبال کاری فراتر از پاسخگویی هستند، مثلا طراحی پست، پاسخگویی به کامنت و استوری گذاشتن.
در این موارد، باید علاوه بر فن بیان قوی، روی نمونه کارهای ارائه شده هم تمرکز کنیم و رزومه‌ای قوی، زیبا و حرفه ای ارائه دهید.

قدرت فن بیان و ارتباط عالی

بعضی از صفحات فقط به ادمینی نیاز دارند که جواب دایرکت‌ها را بدهد. برای همین اگر شما در اولین مصاحبه بتوانید با فن بیان قوی و قدرت ارتباطی بالا با صاحب صفحه صحبت کنید، شانس بیشتری برای گرفتن این موقعیت دارید.
ادمینی اینستاگرام برخلاف تصور خیلی‌ها کار پر زحمتی است. باید زمان زیادی پای لپ تاپ یا گوشی بگذرانیم؛ حداقل 5 ساعت روزانه.
به جز این، ادمین اینستاگرام باید دقیق، ریزبین و متمرکز باشد. چون بعضی وقت‌ها به خاطر عدم ریزبینی یا دقت، خسارت یا ضررهای زیادی به‌وجود می‌آید.

در اینستاگرام، صفحاتی پیدا می‌کنید که کارشان آموزش ادمین اینستاگرام است؛ یعنی به افراد کمک می‌کنند رزومه بنویسند، با کلاینت در ارتباط باشند و کلا تمامی راه و چاره ادمینی اینستاگرام را نشان‌شان می‌دهند.
از معروف‌ترین صفحات می‌توان به صفحه مریم مجیدی‌نژاد اشاره کرد که اگر در صفحه خودش گشتی بزنید، می‌توانید سرگذشت ادمین شدن او را ببینید که از کجا شروع کرد و با چه شکست‌هایی روبه‌رو شد. مریم از صفر و با کارآموزی شروع کرد و از راه ادمینی به میزان درآمدی رسید که علاوه بر داشتن خانه و ماشین دلخواه به اهدافی دیگری از زندگی‌اش نیز رسیده است.
او به جز شرح قصه‌اش به آدم‌ها کمک می‌کند که در راه ادمین اینستاگرام قدم بردارند، مریم یک شرکت آموزش و پرورش ادمینی اینستاگرام تاسیس کرده که با صفحات معروف در ارتباط است.

درآمد ادمین‌های اینستاگرام چقدر است؟

حقوق ادمین اینستاگرام به شرایط مختلفی بستگی دارد: دانش و تجربه، نحوه‌ فعالیت، نوع ادمین (جواب‌گویی به کامنت و دایرکت یا تولید محتوا) و میزان پیشرفتی که در پیج ایجاد می‌کنید.
اما اگر بخواهم حداقل حقوق ادمین اینستاگرام را بگویم، می‌توانم به 2 میلیون تومان اشاره کنم. این مقدار برای ادمین تازه‌کاری است که برای یک صفحه تازه، کار می‌کند. هرچقدر کار شما باعث پیشرفت صفحه شود، حقوق بیشتری هم خواهید گرفت.
همچنین اگر طبق برنامه ادمین اینستاگرام پیش بروید و یک پلنر برای خودتان داشته باشید با مرور زمان، علم و تجربه شما برای ادمینی اینستا بالا می‌رود و می‌توانید با چند صفحه همکاری کنید. در نهایت، می‌توانید ادمین سرگروه شوید و چند ادمین دیگر را زیر مجموعه خود قرار دهید؛ که در این صورت، حقوق شما حداقل 8 میلیون تومان یا بیشتر خواهد بود. مثلا من در بررسی که داشتم متوجه شدم بعضی از ادمین‌ها حقوق‌های بالاتری هم می‌گیرند، حتی تا 50 میلیون تومان!

قرارداد ادمین اینستاگرام چگونه است؟

برای تنظیم قرارداد ادمین اینستاگرام 2 راه دارید: راه اول این است که سراغ قراردادهای آنلاین و آماده‌ی دانلود بروید. این قراردادها به فارسی و انگلیسی وجود دارند و با کمی جست‌وجو می‌توانید آنها را پیدا کنید (در کانوا هم می‌توانید پیدا کنید)؛ راه حل دوم با آزادی عمل بیشتر ولی کمی زمان‌گیر، این است که خودتان یک قرارداد بنویسید که می‌توانید در آن تغییراتی انجام دهید یا موارد دلبخواهی اضافه کنید اما باید توجه داشته باشید که اصول اصلی قراردادنویسی را رعایت کنید.

بخش‌های مختلف قرارداد ادمین:

  • خدماتی که به عنوان ادمین ارائه می‌دهید
  •  هزینه‌هایی که کارفرما باید بپردازد
  • مقدار زمانی که برای انجام یک کار نیاز دارید
  • تعیین طرفینی که باید مخارج مربوطه را بپردازند
  •  عبارتی که تعیین میکند چه کسی صاحب‌ کاری است که شما تولید کرده‌اید
  •  شرایط پرداخت
  •  مسئولیت‌ها (تعیین مدت زمان انجام وظایف)
  •  ضوابط فسخ پیش از موعد قرارداد و رابطه با مشتری
     

تمام این کارها باعث می‌شود که شما یک قرار داد قانونی داشته باشید که مورد سوءاستفاده قرار نگیرید. مثلا کلاینت کاری برخلاف خواسته شما انجام ندهد.
توصیه می‌شود برای نوشتن یک قرارداد، حتما چند نمونه قرارداد در سایت‌ها را نگاه کنید تا با طرز نوشتن درست آن آشنا شوید و چیزی را از قلم نیندازید.

انواع مختلف ادمین اینستاگرام

مدیریت اینستاگرام انواع مختلفی دارد که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ادمین محتوا
  • ادمین دایرکت
  • ادمین پست
  • ادمین استوری
  • ادمین کامنت
  • ادمین سرگروه (سایر ادمین‌ها را زیرنظر دارد)
  • ادمین تبلیغات

 همه این‌ها، مسئولیت‌های مجزایی دارند اما می‌توانید چند نوع ادمین شوید و فقط یک مسئولیت را برعهده نگیرید.

چگونه ادمین اینستاگرام اضافه کنیم؟

دسترسی دادن به یک ادمین مسئله‌ای حیاتی است که مزایا و معایبی دارد. مثلا خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که دسترسی کلاینت به صفحه ممکن نیست (کندی اینترنت و...)، پس دسترسی دادن به یک مدیر پیج باعث راحتی شما می‌شود.
از آن طرف عیب بزرگی هم دارد چون دسترسی به صفحه ممکن است باعث بروز سوءاستفاده شود. بنابراین دسترسی یکی از چالشی‌ترین مفاد قرارداد است.

اضافه کردن ادمین به صفحه خود

برای افزودن ادمین به اینستاگرام خود کافیست اسم پیج و پسوورد را به او بدهید

 برای حفظ امنیت صفحه اینستاگرام خود بهتر است از تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام استفاده کنید. این کار سبب بالا رفتن امنیت صفحه اینستاگرام و ایجاد محیطی امن برای کار شما می‌شود. 

استفاده از تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام برای امنیت بیشترتایید دو مرحله‌ای برای امنیت صفحه

جمع بندی

ادمین اینستاگرام با وجود تمام مشکلات و سختی‌هایش، شغلی ایده‌آل برای کسانی است که به کار بیرون از خانه عادت ندارند. این روزها، خانم‌های خانه‌دار تمایل بیشتری به ادمینی اینستاگرام دارند. با این حال، در اوایل کار، شما باید کفش آهنین به پا کنید و زره‌تان را بپوشید، چون راهی سخت در پیش دارید و باید از کلی رقیب پیشی بگیرید.
در آخر حتما یادتان باشد که با نوشتن قرارداد از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنید. به جز توانایی فن بیان و پشتیبانی صفحه اینستاگرام، یک مورد مهم دیگر قرارداد است.
هر سوالی درباره ادمین اینستاگرام دارید، از ما بپرسید.

 

الیکا گلریز
الیکا گلریز

سراغ ترندهای شبکه‌های اجتماعی را می‌توان از الیکا گرفت. عاشق موزیک، ورزش، فیلم و به‌ویژه سریال است و در بخش محتوای منتوریکس به ما کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
فاطمه عباسی
1402/02/18
یه سوال اینکه اگه قرار باشه یه پیج ادمینی بزنیم باید چه نوع پست هایی بزاریم یا استوری میشه راهنمایی کنید
پاسخ...
ناشناس
1402/06/13
سلام دوست عزیز
در چه حوزه‌ای قراره فعالیت کنید؟
فاطمه عباسی
1402/02/18
یه سوال اینکه اگه قرار باشه یه پیج ادمینی بزنیم باید چه نوع پست هایی بزاریم یا استوری میشه راهنمایی کنید
پاسخ...
ناشناس
1402/03/27
سلام همراه گرامی وقتتون بخیر
در چه زمینه ای صفحه شما قراره کار کنه؟
ناشناس
1401/07/22
بسیار عالی ممنون از اینکه اطلاعاتتونو به اشتراک گذاشتید .
پاسخ...
الیکا گلریز
1401/07/23
ممنون از شما:)
شهسواری
1401/07/18
بسیار عالی بود . استفاده کردیم .
پاسخ...
الیکا گلریز
1401/07/20
ممنون از فیدبکتون.
میرحق جو
1401/07/18
بسیار عالی و جالب بود.
پاسخ...
الیکا گلریز
1401/07/20
خوشحالم که براتون مفید بوده.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف