با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

با بهترین کانال‌های تلگرام آشنا شوید

صدف صبوری
صدف صبوری
11:21، 1401/09/15
با بهترین کانال‌های تلگرام آشنا شوید
1 رای    میانگین 3.5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

با بهترین کانال‌های تلگرام آشنا شوید


همه ما از محبوبیت تلگرام آگاه هستیم و آن را به عنوان یکی از بهترین رسانه‌ها برای به اشتراک‌گذاری تصاویر، ویدئوها و… با دیگران می‌شناسیم. استفاده از تلگرام مزایای بسیار زیادی دارد؛ یکی از آنها این است که می‌توانیم برای کسب اطلاعات بیشتر به گروه‌ها و کانال‌های مختلف بپیوندیم. تنها با جستجوی نام بهترین کانال‌های تلگرام به راحتی می‌توانید به این گونه کانال‌ها و گروه‌ها عضو شوید. لیست بهترین کانال های تلگرامی را که می‌توانید برای عضویت در نظر بگیرید را در لیست موجود در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس پیدا کنید.

کانال تلگرام چیست؟

کانال تلگرام، فضایی درون پیام‌رسان تلگرام است که امکان ارسال پیام‌های یک‌طرفه را می‌دهد. در کانال‌های تلگرام افراد امکان عضویت دارند.

شما همچنین می‌توانید کانال تلگرام را میوت کنید. به این معنی که دیگر از این کانال نوتیفیکیشن دریافت نخواهید کرد و با مراجعه به خود کانال می‌توانید از اطلاعات جدید آن باخبر شوید.

تفاوت کانال تلگرام با گروه تلگرامی چیست؟

کانال تلگرام با گروه تلگرامی تفاوت‌هایی دارند که در اینجا آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

کارکرد کانال تلگرام و گروه تلگرام

کانال تلگرام رسانه‌ای برای پخش پیام‌های یک طرفه است اما گروه تلگرام مشابه هر گروه چت دیگری است که در آن افراد می‌توانند با ارسال پیام با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

با این حال در گرو‌ه‌های تلگرامی، مدیران گروه می‌توانند پیام‌های اعضا را محدود کنند یا گروه را عمومی یا خصوصی کنند،آن‌ها حتی می توانند سایر اعضا را ادمین کنند.

انجام تبلیغات

همچنین کانال تلگرام یک رسانه رسمی برای انجام تبلیغات است اما تبلیغ در گروه تلگرام بیشتر جنبه محلی و دوستانه دارد؛ بنابراین یک شرکت رسمی و اداری بهتر است از کانال تلگرام برای انجام تبلیغات استفاده کند نه گروه‌ تلگرام.

بیشتر بخوانید: انواع تبلیغات دیجیتال را بشناسیم

 قابلیت مشاهده اعضا

در یک گروه تلگرام، همه اعضا می توانند سایر اعضای گروه را بررسی کرده و ببینند. در حالی که مشترک کانال تلگرام نمی تواند سایر شرکت کنندگان را ببیند.

با این حال، در یک کانال تلگرام، می‌توانید به راحتی تعداد افرادی که پیام‌های شما را مشاهده می‌کنند، پیگیری کنید. برعکس، این قابلیت در گروه‌های تلگرام وجود ندارد.

تعداد اعضا و مشترکین

زمانی که به هر گروه یا کانال تلگرام بپیوندید، به سادگی به عنوان عضو و مشترک شناخته می‌شوید. اما دقت کنید که یک گروه تلگرام می‌تواند تا 200000 عضو داشته باشد، در حالی که یک کانال تلگرام می‌تواند مشترک نامحدود داشته باشد.

تاریخچه‌ی گفتگو

زمانی که مشترکین جدید به یک کانال تلگرام می‌پیوندند، می‌توانند کل تاریخچه پیام را از همان ابتدا مشاهده کنند. این قابلیت در گروه‌های تلگرام نیز وجود دارد. تفاوت این قسمت در اینجاست که اگر نمی‌خواهید اعضای جدید گروه پیام‌های قدیمی‌تر را ببینند، می‌توانید ویژگی سابقه چت را در تنظیمات گروه غیرفعال کنید اما کانال تلگرام این قابلیت را ندارد.

شباهت کانال تلگرام و گروه تلگرام در چیست؟

حالا که درمورد تفاوت‌ها صحبت کردیم، بگذارید کمی هم از شباهت‌های این دو بگوییم. گروه و کانال تلگرام هر دو دارای یک ویژگی جالب ارسال پیام‌های بی‌صدا هستند. کاربران می‌توانند پیام‌های بی صدا را برای سایر مشترکین یا اعضا ارسال کنند. جالب اینجاست که اعضا هیچ اعلان صوتی برای آن پیام خاص دریافت نخواهند کرد. همچنین کانال‌های تلگرام مانند گروه تلگرام دارای گزینه ارسال پیام به نام کاربر هستند.

چگونه بفهمیم به گروه پیوسته‌ایم یا کانال تلگرام؟

وقتی وارد کانالی می‌شوید، در بالای صفحه تعداد سابسکرایبرز(subscribers) را می‌بینید اما در گروه تعداد ممبرز(members) را خواهید دید.

تفاوت کانال تلگرام و گروه تلگرام

نمونه کانال تلگرام

یکی دیگر از راه‌ها این است که وقتی وارد کانال می‌شوید،‌ امکان پیام دادن برای شما وجود ندارد اما در تمام گروه‌های تلگرامی به جز آن‌هایی که خود ادمین دسترسی را محدود کرده‌اند،‌ شما امکان ارسال پیام خواهید داشت.

گروه تلگرام

نمونه گروه تلگرام

انواع کانال تلگرام

دو نوع کانال تلگرام وجود دارد:

  1.  عمومی 
  2. خصوصی

کانال تلگرام عمومی:‌ همه کاربران به راحتی می‌توانند به کانال‌های عمومی دسترسی داشته باشند. کانال را می‌توانید در جستجوی تلگرام یا جستجوی گوگل با کلمات کلیدی پیدا کنید. کانال‌های عمومی URLهای اینترنتی کوتاه یا مارک دارند که در هر زمانی قابل ویرایش هستند.

کانال تلگرام خصوصی: برعکس کانال‌های خصوصی برای همه باز نیست. دسترسی به کانال از طریق لینک دعوت ویژه امکان‌پذیر است که در هر زمان قابل تغییر است. کانال‌های خصوصی را نمی‌توان با جستجو پیدا کرد. کاربران می‌توانند قبل از پیوستن به آن، محتوا را ببینند.

تلگرام به سازندگان این امکان را می‌دهد که در هر زمانی نوع کانال را از عمومی به خصوصی و از خصوصی به عمومی تغییر دهند.

چگونه یک کانال تلگرام ایجاد کنیم؟

شما می‌توانید از طریق نسخه برنامه یا دسکتاپ یک کانال تلگرام ایجاد کنید:

  1. منوی پیام جدید (New message) را باز کنید.
  2. روی "کانال جدید" کلیک کنید؛
    کانال تلگرام
  3. کانال تلگرام خود را نام‌گذاری کنید.
  4. عکس انتخاب کنید.
  5. توضیحات خود را اضافه کنید.
    فرم کانال تلگرام
  6. اعضا را از مخاطبین خود اضافه کنید یا از این مرحله رد شوید.
  7. گزینه تایید را بزنید.
  8. نوع کانال را انتخاب کنید: عمومی یا خصوصی.
  9. لینک دائمی را برای کانال عمومی تنظیم کنید.

به همین سادگی و کمتر از ۱۰ دقیقه می‌توانید یک کانال تلگرام ایجاد کرده و در آن اقدام به تولید محتوا کنید.

لیست بهترین کانال های تلگرام خارجی

براساس آمار سایت statista.com کانال تلگرام آهنگیفای در نوامبر ۲۰۲۲ جزء سومین کانال مشهور از نظر تعداد مشترکین بوده است!

کانال‌های فکت و اطلاعات عمومی

کانال تلگرام Ask Me

تعداد اعضا: ۹۱۲۸۲

عاشق فکت‌ در هر دسته‌بندی موضوعی هستید؟ پس به این کانال تلگرام بپیوندید و هر روز یک واقعیت جالب را دریافت کنید. به عنوان مثال، متوجه خواهید شد که چه حیوانی چشمی بزرگتر از مغز خود دارد، چه چیزی چیزی اسیدی یا بازی می‌کند.

کانال تلگرام Science

تعداد اعضا: 138181

علم موضوع بسیار گسترده‌ای است که باید در مورد آن بدانید و اگر شما عاشق مطالعه و کشف چیزهای جدید در مورد علم هستید، این کانال تلگرام برای شما مناسب است. این کانال، بیش از 125000 عضو دارد و هر روز اطلاعات بیشتری در مورد مسائل علمی به شما ارائه می‌کند.

کانال‌های سرگرمی

کانال تلگرام Memes

تعداد اعضا: 113927

اگر از خواندن میم‌ها لذت می‌برید و به دنبال بهترین میم‌های روزانه هستید، حتماً باید به این کانال بپیوندید. این کانال بیش از 103000 مشترک دارد و یکی از موفق‌ترین کانال‌های تلگرام به حساب می‌آید.

کانال تلگرام Wallpapers Central

تعداد اعضا: ۶۰۹۱۶

به دنبال تصویر زمینه  جدید یا همان والپیپر جدید موبایل هستید؟ پس حتما سراغ این کانال والپیپر تلگرام بروید. این کانال تلگرام به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شود، به‌علاوه یک کاتالوگ بزرگ از تصاویر پس‌زمینه برای انتخاب دارد.

کانال تلگرام Quote

تعداد اعضا: 99548

در اینجا خود نام کانال، هدف اصلی پشت این کانال تلگرامی را می‌گوید. همه ما در یک مقطع زمانی فاقد انگیزه هستیم و در این مدت خواندن بعضی نقل‌قول‌ها می‌توانند روند ایجاد انگیزه را در ما آسان کنند. این کانال در مورد بهترین نقل قول‌های ارائه شده توسط افراد موفق از سراسر جهان است.

کانال‌های هنری

کانال تلگرام Private Art

تعداد اعضا: 53557

در این کانال تلگرام جالب می‌توانید هنرهای زیبای قرون مختلف را مشاهده کنید. شما نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، عکس‌ها و موارد دیگر را خواهید یافت. بیشتر پست‌ها شامل لینکی به صفحه ویکی‌پدیای هنرمند (وب‌سایت‌شخصی، در صورت لزوم) هستند، بنابراین می‌توانید درباره آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید

کانال تلگرام Great movies

تعداد اعضا: 408809

عاشق فیلم هستید؟ این کانال تلگرامی را که قبلاً با نام طرفداران نتفلیکس شناخته می‌شد، دنبال کنید تا توصیه‌های فیلم بر اساس موضوعات مختلف را دریافت کنید.

غذا

کانال تلگرام Love of food

تعداد اعضا: 13316

 دوست دارید به تصاویر غذاهای فانتزی نگاه کنید؟ به ایده هایی در مورد اینکه بعداً چه چیزی بپزید یا بپزید نیاز دارید؟ به این کانال نگاهی بیندازید. این کانال به طور مرتب تصاویری از غذاهای مختلف را برای لذت بصری شما ارسال می کند. در این کانال دستورالعمل غذایی پیدا نخواهید کرد اما همچنان سرگرم‌کننده است.

کانال‌های جغرافی- طبیعت و حیات وحش

کانال تلگرام International Geographic

تعداد اعضا: 29895

برای دیدن مناظر زیبا از سراسر دنیا این کانال را دنبال کنید. هرکدام از تصاویر شامل تصویر یا ویدیویی از یک مکان دیدنی از سراسر جهان و همچنین توضیح مختصری است. همچنین پرچم کشورها را خواهید دید که می‌توانید برای افراد سرگرم‌کننده باشد.

کانال تلگرام Wildlife

تعداد اعضا: ۵۸۹۰

اگر به طبیعت و حیوانات علاقه دارید، به این کانال سر بزنید. این کانال شامل تصاویر و ویدیوهای کوتاه از انواع حیوانات، از جانوران عجیب و غریب گرفته تا حیوانات خانگی زیبا است. چه از دیدن گونه‌های منحصربه‌فرد لذت ببرید چه فقط بخواهید در پایان یک روز سخت شاد باشید، کانال تلگرام وایدلایف این امکان را به شما می‌دهد.

و در نهایت...

کانال تلگرام Daily channels

تعداد اعضا: 27963

کانالی که کانال‌های تلگرام را معرفی می‌کند!

یک کانال است که به اشتراک‌گذاری کانال‌های تلگرام اختصاص یافته است. اگر علاقه‌مند به کشف بهترین کانال‌های تلگرام برای پیوستن به آن‌ها هستید، این یکی را دنبال کنید.

مشهورترین کانال تلگراممشهورترین کانال های تلگرام در نوامبر ۲۰۲۲ در سایت Statista

لیست بهترین کانال های تلگرام ایرانی

۱۰ نمونه از کانال‌های تلگرام ایرانی:

فکت و اطلاعات عمومی

تعداد اعضا ۶۰۸۱۲۵

تعداد اعضا: ۶۱۵۷۴۶ان

تعداد اعضا: 289873

پزشکی

تعداد اعضا: ۲۰۵۵۲۶

تعداد اعضا: 317438

موسیقی

تعداد اعضا: 4400882

تعداد اعضا: 2923214

سرگرمی

تعداد اعضا: 995267

تعداد اعضا: 151.6k 

سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اعضا: 173876

اقتصاد

تعداد اعضا:  631848

کلام آخر

در نهایت کانال‌ تلگرام را می‌توان با دسته‌بندی کتابخانه مشخص کرد. چطور نظم و ترتیب دادن به کتابخانه کار ما برای پیدا کردن آن‌چه دنبالش هستیم راحت می‌کند؟ کانال تلگرام هم دقیقا همین وظیفه را دارد؛ یک موضوع مشخص در یک دسته‌بندی مشخص. 

ما تنها چند مورد از بهترین کانال‌های تلگرام را که می‌توانید به آن‌ها بپیوندید بررسی کرده‌ایم؛ هزاران مورد دیگر برای یافتن وجود دارد، از کانال های مانگا و کتاب گرفته تا کانال‌های مبتنی بر عکاسی و فیلم. در اینجا، ما به کانال‌های معمولی که اغلب به‌روزرسانی می‌شوند و تعداد فالوور بالایی دارند، اکتفا کردیم. شما چه کانال تلگرامی را دنبال می‌کنید که به نظرتان جالب است؟ حتما برایمان بنویسید.

صدف صبوری
صدف صبوری

صدف کارشناس محتوا و شبکه‌های اجتماعی منتوریکس است. پیگیری و سرعت عمل بالایی دارد و دانش تصویرسازی‌اش در خلق تصاویر جذاب به او کمک می‌کند. تخصص‌اش مدیریت پروژه‌های مختلف محتوایی برای گرفتن بهترین نتیجه است؛ چه محتوای سایت باشد، چه شبکه‌های اجتماعی.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
جمال
1401/09/27
سلام وقت بخیر درکدام کانال های خارجی میتوانم تبلیغ کنم؟
پاسخ...
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف