با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

راهنمای جامع تبلیغات در تلگرام

صدف صبوری
صدف صبوری
13:26، 1401/10/01
راهنمای جامع تبلیغات در تلگرام
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

راهنمای جامع تبلیغات در تلگرام


تلگرام ماهانه ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. تبلیغات هم که یکی از فاکتورهای واجب هر کسب‌وکاری‌ست؛ این روزها که فعالیت در اینستاگرام منحل شده، سیل عظیمی از کسب‌وکارها به سمت تلگرام و ساخت کانال‌های تلگرامی روی آورده‌اند. با این روند تبلیغات در تلگرام روزبه‌روز رایج‌تر می‌شود. در این مطلب هرآنچه لازم است درباره تبلیغات تلگرام بدانید را پیدا خواهید کرد.

بازاریابی تلگرام چیست؟

بازاریابی تلگرام راهی برای جذب مشتریان جدید از طریق ایجاد جوامع در تلگرام است. این جوامع همان کانال‌‌ها و گروه‌ها، تبلیغات در گروه‌ها، ساخت ربات‌ها و حفظ ارتباط با کاربران است.

کانال تلگرام چیست؟

کانال‌های تلگرام فضایی برای اشتراک‌گذاری یک طرفه پیام‌ها هستند. شبیه به گروه فیس بوک است، اما تعاملی نیست. مشترکین می‌توانند مطالب را بخوانند، فوروارد کنند، در رای‌گیری شرکت کنند، اما نمی‌توانند در مورد آن‌ها نظر دهند. صاحبان کانال می‌توانند متن‌ها، تصاویر، فیلم‌ها، فایل‌های صوتی، اسناد ولینک‌های خارجی را به اشتراک بگذارند. یکی از مزایای کانال‌های تلگرام این است که محدودیتی برای تعداد اعضایی که می‌توانند به کانال بپیوندند وجود ندارد. در تلگرام به راحتی می‌توانید میلیاردها فالوور داشته باشید.

بیشتر بخوانید: با بهترین کانال های تلگرام آشنا شوید

ثبت کانال تلگرام

شما می‌توانید از طریق نسخه برنامه یا دسکتاپ یک کانال تلگرام ایجاد کنید:

  1. منوی پیام جدید (New message) را باز کنید.
  2. روی "کانال جدید" کلیک کنید؛
    کانال تلگرام
  3. کانال تلگرام خود را نام‌گذاری کنید.
  4. عکس انتخاب کنید.
  5. توضیحات خود را اضافه کنید.
    فرم کانال تلگرام
  6. اعضا را از مخاطبین خود اضافه کنید یا از این مرحله رد شوید.
  7. گزینه تایید را بزنید.
  8. نوع کانال را انتخاب کنید: عمومی یا خصوصی.
  9. لینک دائمی را برای کانال عمومی تنظیم کنید.

به همین سادگی و کمتر از ۱۰ دقیقه می‌توانید یک کانال تلگرام ایجاد کنید.

انواع روش‌های تبلیغات تلگرام

سه روش برای تبلیغات و بازاریابی در تلگرام وجود دارد:

  1. ارسال پیام مستقیم 
  2. تبلیغ و بازاریابی در گروه‌های تلگرامی
  3. تبلیغ و بازاریابی در کانال‌های تلگرام

طبق آمار تلگرام ماهانه ۷ میلیارد پیام جا‌به‌جا می‌شود.

لیست کانال های تبلیغاتی  تلگرام

در این قسمت انواع کانال های تبلیغاتی تلگرام را معرفی کرده‌ایم:

کانال‌های فکت و اطلاعات عمومی

تعداد اعضا ۶۰۸۱۲۵

تعداد اعضا: ۶۱۵۷۴۶ان

تعداد اعضا: 289873

کانال‌های پزشکی

تعداد اعضا: ۲۰۵۵۲۶

تعداد اعضا: 317438

کانال‌های موسیقی

تعداد اعضا: 4400882

تعداد اعضا: 2923214

کانال‌های سرگرمی

تعداد اعضا: 995267

تعداد اعضا: 151.6k 

کانال‌های سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اعضا: 173876

کانال‌های اقتصاد

تعداد اعضا:  631848

ممبر فیک تلگرام 

با گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی محبوبیت هرچه بیشتر و گسترده‌تر شما در این عرصه، یک مزیت عالی محسوب می‌شود. اعتبار کانال تلگرام به دو عامل محتوا و تعداد ممبرهای شما متکی است؛ بنابراین بسیاری از ادمین‌های تلگرام تمایل دارند تا برای بالا بردن اعتبار کانال خود، دست به خرید اعضای تقلبی بزنند. اما چطور؟ با ادامه این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس همراه باشید!

 این ممبرهای تقلبی با استفاده از شماره‌های مجازی به وجود می‌آیند که ساخت آن در تلگرام ممنوع نیست. شماره‌های مجازی وجود خارجی ندارند اما عملکردشان تقریباً مشابه اکثر سیم کارت‌های واقعی است. به اعضایی که بدین روش در کانال‌های تلگرامی اضافه شوند، اعضای فیک شماره مجازی می‌گویند. یک راه دیگر استفاده از نسخه‌های غیررسمی مثل هات‌گرام و موبوگرام و… است. در این روش، کاربران بدون اینکه متوجه شوند، در کانال‌های جدیدی عضو می‌شوند و بعداً در صورت تمایل از آن لفت می‌دهند و یا در آن باقی می‌مانند. به این نوع اعضا، ممبر روح می‌گویند. 

البته با توجه به از دست رفتن محبوبیت ورژن هایی همچون موبوگرام و هات‌گرام، این روش کارایی گذشته را چندان ندارد.  علاوه بر دو روش ذکر شده، استفاده از برخی پروکسی‌ها نیز می‌تواند شما را به طور خودکار در بعضی از کانال‌ها اضافه کند. برای اضافه کردن شماره‌های مجازی و اضافه کردن ممبر فیک باید از برنامه‌های مخصوص استفاده کنید. به عنوان مثال یکی از این اپلیکیشن‌ها تکست پلاس است که از گوگل پلی قابل دانلود است. همچنین اپلیکیشن‌های دیگری هم به این منظور در گوگل پلی وجود دارند.

 تبلیغات پروکسی تلگرام

می‌دانیم که تلگرام فیلتر است و برای دور زدن آن و وصل شدن به تلگرام یا باید از وی پی ان استفاده کنیم یا از پروکسی‌های مخصوص. اگر از پروکسی استفاده کرده باشید می‌دانید که به محض عضو شدن به پروکسی شما به صورت خودکار وارد یک کانال تلگرامی می‌شوید. این دقیقا همان روش تبلیغات پروکسی تلگرام است. 

هزینه‌های خرید ممبر پروکسی نسبت به روش‌های دیگر کمی گران‌تر است که طبیعی است؛ زیرا این روش یکی از بهترین روش‌های ممبرگیری است. توجه داشته باشید که کانال‌های اسپانسر پروکسی، تا زمانی که آن پروکسی برای شما فعال باشد در بالای چت لیست شما قرار می‌گیرد و شما را بارها دعوت به جوین شدن می‌کند. به محض اینکه پروکسی شما غیرفعال شود یا از پروکسی دیگری استفاده بکنید آن کانال تبلیغاتی هم از تلگرام شما پاک می‌شود. جالب است بدانید که در این حالت معمولاً شخص نمی تواند لفت دهد؛ مگر اینکه پروکسی خود را عوض کند.

تبلیغ پروکسی برای کسب‌وکارهایی مناسب است که فروش آنلاین کشوری دارند.کسب‌و‌کارهایی که محصول و خدمات عمومی‌تر دارند و نیاز اکثریت را تامین می‌کنند، بازخورد بیشتری از تبلیغ می‌گیرند. 

به این منظور شما باید کسانی که به شما پروکسی اجاره می‌دهند را پیدا کنید و قبل از آن از شیوه کار آن‌ها و بازدیدشان اطمینان حاصل کنید. 

تبلیغات پروکسی تلگرامنمونه تبلیغات پروکسی تلگرام

ساخت ربات تلگرام

 می‌دانستید ربات‌های تلگرام کاربرد تبلیغاتی هم دارند؟ تا به حال شده در گروه تلگرامی عضو باشید و یکی از اعضا در گروه پیام تبلیغاتی بی‌ربطی ارسال کرده باشد که شیوه نوشتن آن هم اصلا شبیه نوشتن آن عضو نباشد؟ این دقیقا همان ربات‌های تلگرامی هستند. شما می‌توانید رباتی طراحی کنید که برایتان عضوگیری کند یا یک ربات با هدف اینکه پیام شما را ارسال و تبلیغ کند.

قیمت تبلیغات در تلگرام 

قیمت تبلیغات در تلگرام بسته به نوع تبلیغ و منبعی که به آن می‌سپارید متفاوت است. به عنوان مثال تبلیغات بات و پروکسی گران‌تر از سایر تبلیغات هستند. بعضی جاها قیمت تبلیغات را براساس ویو و بازدید تبلیغ شما محاسبه می‌کنند اما جایی دیگر تعرفه ساعتی است و قیمت هم بستگی به میزان ساعتی که تبلیغ شما در جریان است دارد. 

تبلیغات بازدیدی تلگرام

در تبلیغات بازدیدی، شما فقط به ازای تعداد بازدیدهای تبلیغتان هزینه می‌پردازید. بنابراین اگر هزینه مشخصی را در نظر گرفته باشید،‌می‌توانید بخواهید که فقط به همان میزان بازدید بخورد. تعداد بازدیدها را می‌توانید از علامت چشمی که گوشه هر پست وجود دارد به همراه عدد کنار آن تشخیص دهید. 

تبلیغات ساعتی در تلگرام

این نوع از تبلیغات معمولاً به صورت 12 ساعته و 24 ساعته ارائه می‌شوند. شما ساعت مشخصی را انتخاب می‌کنید و تبلیغ شما در آن ساعت پست می‌شود و به مدت ۱۲ ساعت یا ۲۴ ساعت (بسته به انتخاب شما) می‌ماند.

تنها نکته مهمی که در تبلیغات ساعتی تلگرام باید به آن توجه داشته باشید انتخاب بهترین ساعت است. در واقع باید ساعتی را انتخاب کنید که مخاطبان مورد هدف شما آنلاین هستند تا تبلیغتان در معرض دید مشتریان بالقوه‌تان قرار بگیرد.

ویژگی‌های یک کانال تلگرام پربازدید

  • عکس پروفایل باکیفیت و مرتبط
  • محتوای باکیفیت و مرتبط
  • استفاده از تیتر برای محتواها
  • کوتاه‌نویسی و ساده‌نویسی

در انتخاب تبلیغات تلگرام به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

حتما سورس و کانالی که برای تبلیغ استفاده می‌کنید باید موضوعی مرتبط با کسب‌وکار شما داشته باشد تا بتوانید مخاطب بیشتری به خود جذب کنید. همچنین قبل از اینکه تبلیغات خود را به کانالی بسپرید چندروزی در آن عضو شوید و فعالیت‌های‌شان را زیرنظر بگیرید؛ مطمئن شوید که محتواهای درخور و باکیفیت تولید می کنند و کانال تلگرام همواره فعال است.

با استفاده از پلتفرم جریان می‌توانید بهترین کانال‌ها برای تبلیغات تلگرام را پیدا کنید؛ همچنین می‌توانید هماهنگی تبلیغات خود را به آن‌ها بسپارید. 

تعرفه تبلیغات کانال تلگرامتعرفه تبلیغات کانال تلگرام در سایت جریان

کلام آخر

تبلیغات تلگرام شکلی نوآورانه در تبلیغ است و می‌تواند کمک‌ بسیاری برای کسب‌وکار شما باشد؛ پس موثرترین راه برای تبلیغات تلگرام را انتخاب کنید و منتظر نتیجه بمانید. 

صدف صبوری
صدف صبوری

صدف کارشناس محتوا و شبکه‌های اجتماعی منتوریکس است. پیگیری و سرعت عمل بالایی دارد و دانش تصویرسازی‌اش در خلق تصاویر جذاب به او کمک می‌کند. تخصص‌اش مدیریت پروژه‌های مختلف محتوایی برای گرفتن بهترین نتیجه است؛ چه محتوای سایت باشد، چه شبکه‌های اجتماعی.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
مهدی
1401/10/07
سلام خانم صبوریتشکر از مقاله خوبتلطفا در مورد توئیتر هم یه مقاله کامل و جامع بنویسینممنون.
پاسخ...
ناشناس
1401/10/07
سلام
ممنون از همراهیتون
حتما
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف