با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

هاست چیست؟ +{معرفی بهترین هاست های ایرانی و خارجی}

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
12:45، 1402/02/28
هاست چیست؟ +{معرفی بهترین هاست های ایرانی و خارجی}
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

هاست چیست؟ +{معرفی بهترین هاست های ایرانی و خارجی}


آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که یک وب‌سایت که در فضای اینترنت مشاهده می‌کنید، کجا قرار دارد؟ بسیاری از کاربران معمولا کامپیوتر، لپ‌تاپ یا گوشی موبایل خود را روشن کرده و از طریق مرورگر و موتورهای جستجو وارد اینترنت شده و از یک یا چند وب‌سایت دیدن می‌کنند. اما به همین سادگی نبوده و در پشت ماجرا اتفاقات زیادی رخ می‌دهد. حتما با واژه‌هایی مانند هاست و دامنه در دنیای اینترنت آشنایی دارید. اما هاست چیست؟ هاست به زبان ساده، دقیقا محلی است که یک وب‌سایت در آن واقع شده است. در این مقاله قصد داریم با این مفهوم که هاست چیست و چه ویژگی‌هایی دارد آشنا شده و بهترین هاست‌های خارجی و ایرانی را بررسی کنیم.

هاست چیست؟

هاست (Host) در لغت به معنای میزبانی است؛‌ در دنیای اینترنت نیز، هاست به یک حساب کاربری با مشخصات و حجم فضای دیسک مشخص گفته می‌شود که بر روی یک سرور امن و مطمئن در مراکز داده دنیا قرار گرفته است. این امکان وجود دارد که در این حساب کاربری سرویس‌های مختلفی مانند وب‌سایت،‌ ایمیل و غیره را میزبانی کرد.
کسب و کارها و مشاغل مختلف برای حضور در دنیای اینترنت و فضای مجازی به غیر از طراحی وب‌سایت باید یک سرویس هاست از شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات خریداری کنند. هاست مربوط به وب‌سایت‌ها بر روی سرورها در مراکز داده (دیتاسنترها) در نقاط مختلف دنیا نگهداری می‌شود. معمولا در سرورها از دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز استفاده می‌کنند. در هاست‌هایی که از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کنند معمولا از از PHP و در هاست‌های ویندوز از ASP به عنوان زبان برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کنند.

هاست

معرفی هاست

هاست لینوکس نسبت به هاست ویندوز پرطرفدارتر است؛ اما مزیت این نوع هاست چیست؟ یکی از مزیت‌های هاست لینوکس از سیستم عامل رایگان لینوکس استفاده می‌کند، امنیت بالاتر آن است؛ به همین دلیل اکثر سایت‌های بزرگ و مهم در دنیای اینترنت از هاست‌های لینوکس برای خدمات هاستینگ سایت خود استفاده می‌کنند. به غیر از بحث سیستم عامل،‌ هاست‌ها در انواع مختلفی وجود دارند. برای آشنایی با انواع هاست با ادامه مقاله همراه باشید.

دسته بندی انواع هاست

هاست‌ها چه از سیستم عامل لینوکس استفاده کنند یا از سیستم عامل ویندوز،‌ در انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند؛ اگر علاقه دارید که بدانید ویژگی‌ها انواع هاست چیست،‌ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

انواع هاست ها

انواع هاست‌ها

هاست اشتراکی (Shared Web Hosting)

برای درک بهتر از اینکه این نوع هاست چیست، یک سرور را تصور کنید که به چندین قسمت تقسیم شده باشد. هر کدام از این قسمت‌ها در هاست، به عنوان هاست اشتراکی شناخته می‌شود. هر کدام از سرورها می‌توانند تا صدها هاست اشتراکی داشته باشند. هاست‌های اشتراکی با توجه به اینکه قیمت مناسبی دارند و هزینه‌هایی مانند هزینه نگهداری سرور در آن‌ها بین همه کاربران تقسیم می‌شود، از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. این هاست‌ها برای سایت‌هایی که ترافیک بالایی ندارند و تازه شروع به کار کرده‌اند و قصد ندارند هزینه زیادی برای راه‌اندازی سایت صرف کنند، گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی

هاست اختصاصی (Dedicated Web Hosting)

همانطور که از نام این نوع هاست می‌توان حدس زد، یک سرور است که به صورت اختصاصی در اختیار یک مشتری قرار می‌گیرد. به همین دلیل این نوع هاست مزایای بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دارد. اگر می‌خواهید بدانید که مزایای این نوع هاست چیست باید به امنیت بالا، پهنای باند اختصاصی، سرعت بالا که در سئو تأثیر خوبی دارد، اشاره کرد. اگر برای راه‌اندازی سایت قصد خرید هاست اختصاصی دارید هزینه آن را نیز مدنظر قرار دهید. این نوع از هاست برای سایت‌های بزرگ و پر بازدید که بیش از 100 هزار بازدید در ماه دارند گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

هاست یا سرور مجازی (VPS)

اگر تا کنون نام VPS را شنیده‌اید و این سوال در ذهن شما شکل گرفته که این نوع هاست چیست، باید گفت که هاست مجازی نوعی از هاست است که ویژگی‌هایی بین هاست اختصاصی و هاست اشتراکی دارد. هاست مجازی به صورتی طراحی شده است که در آن با استفاده از فناوری به نام Hypervisor فضای سرور تقسیم‌بندی می‌شود. هاست مجازی با اینکه مانند هاست اشتراکی تقسیم شده است اما استقلال بیشتری نسبت به آن داد. در این نوع هاست، کاربران می‌توانند نسبت به نیاز خود سیستم عامل یا برنامه‌های مورد نظر را نصب کنند بدون اینکه مزاحمتی برای سایر هاست‌ها داشته باشند. در واقع در این نوع هاست شما یک هاست اشتراکی دارید که به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار گرفته‌ است. هزینه مقرون‌ به صرفه‌تر و مناسب‌تر نسبت به هاست اختصاصی یکی دیگر از مزیت‌های این نوع هاست به حساب می‌آید.

هاست ابری (Cloud Web Hosting)

جدیدترین فناوری در بحث میزبانی در وب مربوط به هاست ابری است. در انواع هاست که تا اینجا بررسی کردیم، تنها یک سرور میزبان سایت بود اما هاست ابری به گونه‌ای طراحی شده که چندین سرور از یک سایت پشتیبانی می‌کنند. در این نوع هاست، نسخه‌های وب‌سایت بر روی جندین سرور قرار می‌گیرند و به صورت همزمان و موازی میزبانی از آن‌ها انجام می‌شود. اما مزیت این نوع هاست چیست؟
مهم‌ترین مزیت هاست ابری این است که در صورتی که یکی از سرورها با مشکل مواجه شود، دسترسی به سایت قطع نشده و سرور بعدی سایت را در دسترس نگه می‌دارد. در صورتی که یکی از سرورها به ارتقاء و تعمیر نیاز داشته باشد، سرورهای دیگر سایت را بالا آورده و در دسترس نگه می‌دارند. در این نوع از هاست Down Time سایت تقریبا به صفر نزدیک است. شرکت‌های بزرگی مانند گوگل از این نوع هاست برای میزبای وب‌سایت خود استفاده می‌کنند تا همیشه در دسترس کاربران قرار داشته باشند.

هاست رایگان (Free Web Hosting)

یکی از وسوسه‌انگیزترین انواع هاست است که امکان میزبانی از سایت را فراهم می‌کند. اما هدف از وجود این نوع هاست چیست؟ هاست‌هایی رایگان معمولا توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ با هدف جذب و جلب اعتماد مشتریان و همچنین تست خدمات ارائه می‌شوند. نگهداری از سرور در دیتاسنتر، پشتیبانی از هاست و شرکت ارائه دهنده خدمات هزینه‌های زیادی دارند به همین دلیل منطقی نیست که یک شرکت بخواهد میزبانی از یک سایت را به صورت رایگان انجام دهد. همانطور که گفته شده این سرویس‌های رایگان وجود دارند اما از نظر نام دامنه،‌ پهنای باند، فضای دیسک، امنیت و غیره محدودیت‌هایی دارند. منتوریکس در ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت، از بهترین هاست های ایرانی و خارجی استفاده می کند.

معرفی بهترین هاست‌های ایرانی

شرکت‌ها مختلفی در داخل ایران وجود دارند که خدمات هاست را به افرادی که قصد راه‌اندازی و طراحی سایت دارند ارائه می‌دهند. در ادامه با چند نمونه از بهترین شرکت‌ها در این حوزه آشنا می‌شویم.

بهترین

بهترین هاست

لیمو هاست

شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که دلیل این انتخاب به عنوان اولین گزینه در فهرست هاست چیست؟ مهم‌ترین ویژگی لیمو هاست که آن را در بین بهترین هاست‌های ایرانی قرار داده است، تمرکز آن‌ها بر روی هاست وردپرس است. این هاست ایرانی به جای پراکنده کردن انرژی خود بین انواع سرویس‌ها، بر روی وردپرس تمرکز کرده و تمام انرژی و تکنولوژی خود را صرف این موضوع کرده‌اند که زیرساخت‌های وردپرس را مدام بهینه‌سازی کرده و از آن پشتیبانی فنی انجام دهند.

سون هاست

یکی از بهترین هاست‌های ایرانی است که بیش از 10 سال سابقه در این حوزه دارد و خدمات با کیفیت ارائه می‌کند. این هاست ایرانی خدماتی از قبیل هاست لینوکس حرفه‌ای ایران و خارج، هاست وردپرس، هاست پربازدید هاست دانلود را به متقاضیان ارائه می‌کند. یکی از ویژگی‌های این هاست ایرانی ارائه خدمات با کیفیت همراه با قیمت مناسب و مقرون به صرفه است. این شرکت خدمات هاست لینوکس با کنترل پنل سی را با قیمت مناسب نیز ارائه می‌دهد که این سرویس‌ها دارای پهنای باند نامحدود بوده و از دامنه رایگان و گواهینامه SSL رایگان نیز برخوردار است.
سون هاست دارای یک بخش به نام انجمن گفتگو است که در این بخش مشتریان می‌توانند سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ مورد نیاز خود را از کارشناسان شرکت دریافت کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های سون هاست، فعال بودن بخش وبلاگ در سایت این شرکت است که در آن می‌توان به آموزش‌های مرتبط با هاست و دامنه و نحوه رفع مشکلات احتمالی آن‌ها دسترسی داشت.

هاست نگار

این هاست ایرانی یکی از جدیدترین شرکت‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کند. اما ویژگی این شرکت خدمات هاست چیست؟ یکی از ویژگی‌های مهم هاست نگار این است که از کشورهای فرانسه، آلمان،‌ انگلیس و ایران میزبانی وب‌سایت‌های مشتریان خود را انجام می‌دهد. یکی از خدمات متمایزی که توسط این شرکت انجام می‌شود و در کمتر شرکت ارائه دهنده خدمات هاست مس‌توان مشاهده کرد، فول بک آپ در هر 12 ساعت است. این ویژگی‌ها باعث شده که در چند سال اخیر این شرکت با ارائه این خدمات به مشتریان خود به یکی از بهترین شرکت‌هایی هاستینگ در ایران تبدیل شود.
هاست نگار به مشتریان خود که قصد راه‌اندازی وب‌سایت دارند، پهنای باند نامحدود بر روی تمام سرورهای هاست خود ارائه می‌کند. یکی دیگر از مزایای جالب توجه هاست نگار،‌ ارائه هاست مخصوص سیستم‌های سایت‌ساز محبوب است. از دیگر ویژگی‌های این هاست ایرانی می‌توان به آنتی DDOS قدرتمند و همچنین 100 ساعت گارانتی بازگشت وجه در صورت عدم رضایت از خدمات، ‌اشاره کرد.

پارس وی دی اس

در حوزه سرورهای هاست مجازی و اختصاصی می‌توان از پارس وی دی اس به عنوان محبوب‌ترین شرکت ارائه دهنده خدمات هاست در ایران نام برد. اما مهم‌ترین ویژگی این ارائه دهنده خدمات هاست چیست؟ ارائه منابع سخت‌افزاری کاملا اختصاصی در هاست‌ها را می‌توان به عنوان مهم‌ترین مزایای این سرویس نام برد. سرویس‌های هاست این مجموعه که با این ویژگی ارائه می‌شوند در مقایسه با هاست‌های اشتراکی از سرعا و عملکرد به مراتب بالاتری برخوردار هستند.
استفاده از نسل جدید سخت‌افزارها و هاردهای NVMe که سرعت پردازش آن‌ها نسبت به هاردهای SSD در حدود 6 برابر سریع‌تر است، از دیگر ویژگی‌های سرویس هاست پارس وی‌ دی اس به حساب می‌آید. استفاده از این سخت‌افزارها در کنار افزونه‌های بهینه‌سازی این امکان را فراهم می‌کند که سرعت بارگذاری سایت در حد بسیار مطلوبی باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع و کامل آموزش سئو وردپرس {آموزش ویدئویی}

ایران سرور

عنوان قدیمی‌ترین شرکت ارائه دهنده خدمات هاست در ایران را می‌توان به ایران سرور اعطا کرد. این شرکت بیش از 18 سال سابقه فعالیت در این حوزه داشته که در این سال‌ها توانسته به بیش از 80 هزار مشتری و وب‌سایت خدمات هاستینگ ارائه نماید. ایران سرور در حال حاضر با بیش از 50 دیتاسنتر معتبر در دنیا همکاری دارد. اما ویژگی بارز خدمات این شرکت ارائه دهنده هاست چیست؟ تنوع در سرویس‌هایی که به کاربران ارائه می‌شود را می‌توان مهم‌ترین ویژگی ایران سرور دانست. هاست ویژه،‌ هاست مخصوص برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، پرستاشاپ از جمله سرویس‌هایی است که علاوه بر هاست معمولی توسط ایران سرور ارائه می‌شود.
شاید بتوان ارائه خدمات هاست ابری (Cloud) را مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت ایران سرور نسبت به سایر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاست دانست. هاست ابری دارای مزایا و ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود یک سایت قدرتمند و همواره پایدار داشته باشید. سایت‌هایی که از هاست ابری برای میزبانی استفاده می‌کنند هیچ‌گاه از دسترس خارج نخواهند شد. ایران سرور ترافیک نامحدود و همچنین DNS اختصاصی رایگان را برای کاربرانی که از خدمات هاست ابری استفاده می‌کنند در نظر گرفته است. یکی دیگر از مزیت‌های هاست ایران سرور، استفاده از قوی‌ترین و بروز‌ترین کانفیگ و سخت‌افزار در دنیا، مانند هاردهای NVMe و پردازنده‌های بسیار قدرتمند است.

معرفی بهترین هاست‌های خارجی

بسیاری از کسب و کارها و مشاغل برای راه‌اندازی سایت خود،‌ استفاده از هاست خارجی را ترجیح می‌دهند. اما مزیت استفاده از این نوع هاست چیست؟ قیمت مناسب، سئو بهتر سایت، سخت‌افزارهای به‌روز، پهنای‌ باند بیشتر، فعال بودن سرور در دیتاسنترهای معروف دنیا و غیره از جمله مزایای هاست خارجی است که بسیاری از افراد را به استفاده از این سرویس‌ها ترغیب می‌کند. بهترین هاست‌های خارجی که می‌توان برای راه‌اندازی سایت از خدمات آن‌ها استفاده کرد، شامل موارد زیر هستند.

هاست Go Daddy

Go Daddy محبوب‌ترین و بهترین شرکتی است که خدمات هاست را در اروپا و آمریکا ارائه می‌دهد. در واقع این شرکت ویژگی‌هایی دارد که حرف اول را در حوزه هاستیگ در خارج از ایران می‌زند. اما ویژگی‌های این شرکت ارائه دهنده خدمات هاست چیست؟ قرار داشتن هاست‌های این شرک در سرورهای قوی که از سخت‌افزارهای روز دنیا بهره می‌برند مهم‌ترین ویژگی این هاست محسوب می‌شود که از کیفیت و سرعت بالایی برخوردار هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های هاست Go Daddy امنیت بالای سرورهای آن است. ارائه آموزش‌های رایگان در زمینه طراحی سایت و انتخاب هاست مناسب از دیگری ویژگی‌های این هاست خارجی به حساب می‌آید.

Mocha Host

یکی دیگر از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاست است که بیش از 16 سال سابقه در این حوزه دارد. این شرکت آمریکایی می‌تواند هاست‌هایی با فضای میزبانی و پهنای باند بینهایت را به مشتریان خود ارائه کند. هاست‌های ارائه شده توسط این شرکت با دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز ارائه می‌شوند. همچنین اگر به دنبال بهترین هاست رایگان cPanel خارجی هستید،‌ این شرکت بهترین انتخاب خواهد بود.

Host Gator

از دیگر شرکت‌های معتبر و با سابقه در زمینه هاست خارجی به حساب می‌آید که بیش از 16 سال در این حوزه تجربه دارد. اما مهم‌ترین ویژگی این هاست چیست؟ از مهم‌ترین ویژگی‌های Host Gator می‌توان به فضا و پهنای باند نامحدود، پشتیبانی از دامنه‌های زیاد و همچنین راحتی کار با پنل آن اشاره کرد که این شرکت را در رده بهترین هاست‌های خارجی قرار داده است.

Host Papa

این شرکت نیز از جمله شرکت‌های هاستینگ آمریکایی است که مهم‌ترین ویژگی آن ارائه هاست‌های لینوکسی به مشتریان است. این شرکت با پلن‌های مختلفی هاست‌های خود را ارائه می‌کند که مشتریان می‌توانند با توجه به نیاز خود یکی از این پلن‌ها را با هزینه مناسب خریداری کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Host Papa قابلیت بک‌آپ اتوماتیک آن است.

Green Geeks

اگر این سوال در ذهن شما شکل گرفته که مهم‌ترین مزیت این هاست چیست، باید گفت که این شرکت 99.9 درصد هاست‌های خود را گارانتی می‌کند که هرگز دچار قطعی نمی‌شوند. از دیگر ویژگی‌های هاست‌های این شرکت می‌توان به فضای میزبانی و پهنای باند نامحدود اشاره کرد که به خوبی توسط Green Geeks پشتیبانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: تاثیر هاست و دامین به روی سئو

جمع‌بندی

راه‌اندازی یک کسب و کار در فضای آنلاین و اینترنت،‌ مانند کسب و کار فیزیکی به یک محل برای استقرار نیاز دارد. در واقع وب‌سایت شما به عنوان محل کسب و کار باید توسط یک محل میزبانی شود؛ به این محل در دنیای اینترنت و آنلاین، در اصطلاح هاست گفته می‌شود. هاست‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. خدمات هاستینگ یا میزبانی وب توسط شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود که هر کدام نوعی از هاست را با شرایط متفاوت به مشتریان ارائه می‌کنند. در این مقاله با این مفهوم که هاست چیست و چه ویژگی‌هایی دارد و همچنین بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاست ایرانی و خارجی آشنا شدیم.

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف