با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

مقایسه گوگل ادز با سئو، کدام یک برای ما بهتر است؟
تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
10:00، 1402/06/18
مقایسه گوگل ادز با سئو، کدام یک برای ما بهتر است؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

مقایسه گوگل ادز با سئو، کدام یک برای ما بهتر است؟


مشاوره دیجیتال مارکتینگ به بسیاری از فعالیت‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کند تا ترافیک بهتری دریافت کنند. دو نمونه از شناخته شده‌ترین اصطلاحات بازاریابی آنلاین، حتی برای کسانی که در این صنعت نیستند، سئو و گوگل ادز هستند. البته برای کسانی که در این صنعت فعالیت می‌کنند، تفاوت بین این دو واضح است. برای یک پاسخ ساده به مقایسه سئو و گوگل ادز، باید بگوییم که سئو یک ترافیک بدون پرداخت یا ارگانیک است؛ اما گوگل ادز درواقع فرایند خود را به شکل ترافیک پولی انجام می‌دهد. برای فهمیدن بیشتر این مفاهیم، ادامه مطلب را دنبال کنید.

سئو

SEO (Search Engine Optimization)، به معنای بهینه‌سازی نتایج برای موتور جستجو و کاربر است. روزانه صدها یا حتی هزاران مطلب درباره یک موضوع خاص در وب‌سایت‌های مختلف نوشته می‌شود، اما کدامیک در صدر نتایج گوگل نمایش داده خواهد شد؟ خدمات تخصصی سئو مجموعه عملیاتی است که روی محتوا و طراحی سایت انجام می‌شود تا آن را جزء نتایج اولیه در جستجوی گوگل قرار داده و درواقع میزان بازدید و بهینه سازی نرخ تبدیل سایت را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: هزینه خدمات سئو سایت در منتوریکس 

سئو چیست؟

سئو چیست؟

گوگل ادز یا تبلیغات گوگل

اگر دقت کرده باشید هنگام جستجوی یک مطلب به وب‌سایت‌هایی برمی‌خورید که معمولا جزء اولین پیشنهادهای گوگل به شما هستند و کنار آن‌ها در سمت چپ نشانۀ «Ad» را می‌شود دید. گوگل ادز یا گوگل ادز سرویس تبلیغاتی خود گوگل است که به مخاطبان ارائه می‌شود تا وب‌سایتشان را در نتایج اولیه جستجو نمایش دهد و کسب‌وکارشان را تبلیغ کند. این سرویس رایگان نیست و به ازای هر کلیک روی تبلیغ در گوگل شما، مقداری از شارژ حساب شما کم می‌شود.

مقاله پیشنهادیرایج‌ترین اصطلاحات گوگل ادز برای تازه‌کارها

گوگل ادز یا تبلیغات سئو

گوگل ادز یا تبلیغات سئو

تفاوت سئو و گوگل ادز

اکنون که شما در مورد ادز و سئو یک ایده‌ کلی دارید، بهتر است به مقایسه سئو و گوگل ادز بپردازیم:

  • ادز برای سایت‌ها و وب‌سایت‌های گوگلی است که از گوگل ادسنس استفاده می‌کنند در حالی که قواعد سئو برای تمام موتورهای جستجو قابل اعمال است.
  • ترافیک ادز پولی است در حالی که ترافیک سئو رایگان است
  • یکی از موارد مهم در مقایسه سئو و گوگل ادز این است که ادز در بالا و پایین نتایج جست‌وجوی گوگل ظاهر می‌شود و شما نیز تحت شرایط معینی می‌توانید یکی از آن جایگاه‌های تبلیغاتی را از آن خود کنید، اما شما باید در سئو سخت‌تر کار کنید تا بتوانید یکی از آن جایگاه‌های برتر را در نتایج جست‌وجوی ارگانیک دریافت کنید.
  • ادز نسبت به سئو سریع‌تر است چرا که شما کمپین‌های تبلیغاتی که تقریبا سریع هستند را ایجاد می‌کنید و شروع به گرفتن ترافیک مورد نظرتان خواهید کرد، در حالی که در سئو، شما به زمان بیشتری (به خصوص برای وب‌سایت‌های جدید) نیاز دارید تا بتوانید رنکینگ و ترافیک خوبی بگیرید.
  • با ادز محاسبه ROI آسان‌تر است در حالی که با سئو این کار سخت‌تر است چرا که عوامل زیادی هستند که در آن نقش داشته و تنها دخل و خرج و درآمد تبلیغاتی در آن دخیل نیست.
  • زمانی که شما کمپین ادز را متوقف می‌کنید، ترافیک شما نیز متوقف می‌شود، اما زمانی که شروع به گرفتن ترافیک ارگانیک با سئو می‌کنید، این تا مدت زیادی ادامه خواهد داشت.
  • یکی دیگر از موارد مهم در مقایسه سئو و گوگل ادز این است که با ادز شما می‌توانید به طور همزمان کلمات کلیدی زیادی را مورد هدف قرار دهید، در حالی که با سئو شما باید تنها روی چند کلمه کلیدی تمرکز کنید تا نتایج بهتری دریافت کنید.
  • با ادز شما می‌توانید روی وب‌سایت‌های گوگل و وب‌سایت‌هایی که از گوگل ادسنس استفاده می‌کنند تمرکز کنید، اما نتایج سئو تنها برای صفحات نتایج می‌باشند.

تفاوت سئو و گوگل ادز

تفاوت سئو و گوگل ادز

سئو برای کسب و کار شما بهتر است یا گوگل ادز؟

بعد از مقایسه سئو و گوگل ادز نوبت به این می‌رسد که کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟ کمپین‌های جدید می‌توانند با ادز شروع به کار کنند.زمانی که شما به عنوان یک نمایندگی سئو شروع به کار کردید، هدف اصلی در کمپین‌های بازاریابی اینترنتی این بود که به مشتریانتان در گرفتن ترافیک از موتورهای جست‌وجو با سئو کمک کنید.امروزه نیز هدف همین است اما در طول چند سال و با توجه به تجربه‌ای که ما از مشتریان متفاوت دارید، متوجه شده اید که دارندگان کسب و کار گاهی نیاز به نتایج سریع‌تری دارند و به همین دلیل است که ادز به درد می‌خورد.

مزیت گوگل ادز نسبت به سئو

بزرگ‌ترین مزیت ادز نسبت به سئو، این است که می‌توانید نتایج سریع‌تری به بار بیاورد.شما باید برای هر بازدیدی که از ادز می‌کنید هزینه‌ای بپردازید، اما اگر کمپین شما سود کرد، می‌توانید سرمایه‌تان را در PCC هزینه کنید و به اهداف کسب‌وکاری‌تان برسید. ادز برای استارت آپ‌ها و کمپین‌های جدیدی که هدفشان فروش، یافتن مشتریان جدید و حتی تست محصولات، روندها، تاثیر وب سایتشان و هر مولفه دیگری در فروش با فرآیندهای بازاریابی‌شان، سریعا به ترافیک دست پیدا کنند خوب است.

مزیت گوگل ادز

مزیت گوگل ادز 

جمله فوق تنها در صورتی صحت دارد که شما از ادز عاقلانه و محتاطانه استفاده کنید. خیلی راحت است که شروع به پول خرج کردن در ادز کنید و اگر به ابزارهای ناظر و کنترل درستی نداشته باشید، به جای سود، ضرر خواهید کرد. اگر شما از ادورز درست استفاده نکنید، انگار در حال قمار کردن هستید، جایی که با امید پولتان را خرج می‌کنید و فکر می‌کنید دوباره آن را پس می‌گیرید، اما هیچ‌گاه این‌طور نمی‌شود.

لذا در عین حال که استفاده از این سیستم ساده است (و شما می‌توانید پول بیشتری خرج کنید) اگر دانش و تجربه‌ای برای اداره کمپین‌های ادز نداشته باشید، پولتان را ذخیره کنید و کمپانی‌های حرفه‌ای را استخدام کنید تا این کار را برایتان انجام دهید (ترجیحا شرکای ادز) و این بهترین رویکرد است و لذا شما پولتان را از دست نمی‌دهید و از ادز سود می‌کنید.

سخن پایانی

ادز و سئو رقیب نیستند، اما دو ابزار قدرتمندند که در عرصه بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید ادز را زمانی انتخاب کنید که سریعا ترافیک می‌خواهید، اما سئو را برای بلند مدت و موفقیت پایدار آنلاین نیاز دارید. نظر شما در مقایسه سئو و گوگل ادز چیست؟ شما کدامیک را برای کسب و کارتان مناسب‌تر میدانید و چرا؟ دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف