با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آشنایی با معنی و مفهوم Brand Authority در سئو

برند اتوریتی در سئو چیست و چطور آن را افزایش دهیم؟

محمد امیر حسین هاشمی
11:34، 1402/05/18
برند اتوریتی در سئو چیست و چطور آن را افزایش دهیم؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
آشنایی با معنی و مفهوم Brand Authority در سئو

برند اتوریتی در سئو چیست و چطور آن را افزایش دهیم؟


اعتبار برند یا Brand Authority، یک امتیاز (1 تا 100) است که توسط شرکت Moz توسعه داده شده است و قدرت کلی یک برند را در فضای آنلاین و نتایج جستجو، اندازه‌گیری می‌کند. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ و خدمات سئو منتوریکس، به معرفی برند آتوریتی و نحوه محاسبه آن می‌پردازیم.

چرا اعتبار برند (Brand Authority) برای سایت و سئو مهم است؟


ما همه می‌دانیم برندها، که اغلب با میلیاردها دلار تبلیغات تقویت می‌شوند، تأثیر قابل توجهی بر کسب و کار‌های آنلاین و آفلاین دارند. طبیعی است که فرض کنیم که این تأثیر به نتایج موتورهای جستجو و حتی رتبه‌بندی‌ها (سئو) هم گسترش می‌یابد، اما این رابطه ممکن است پیچیده باشد.

نتیجه جستجوی گوگل برای کلمه "اپل" را در نظر بگیرید، فردی که از این عبارت استفاده می‌کند، می‌تواند به نتایجی اعم از: شرکت اپل، میوه سیب، آلبوم استودیویی "اپل" سال 1990 توسط Mother Love Bone و غیره برسد.

بررسی اعتبار برند در سایت moz

معیار brand authority در سایت Moz، عددی بین 1 تا 100 است. برند آتوریتی همانند اعتبار دامنه، یک  امتیاز و معیار غیرخطی است - یعنی تفاوت 10 امتیاز  (برای مثال، از 80 تا 90) نشان‌دهنده فاصله بسیار بزرگتری نسبت به تفاوت 10 امتیاز  (از 10 تا 20) می‌باشد.

به گفته سایت moz.com  بررسی اعتبار برند در حال حاضر تنها بر روی ایالات متحده تمرکز دارد و توسط داده‌های آمریکا پشتیبانی می‌شود.

اما طبق بررسی های انجام شده و پیشرفت درک از زبان‌فارسی، این قابلیت برای سایت‌های برند ایرانی نیز در دسترس است.

برای محاسبه دامین اتوریتی از طریق این لینک، وارد سایت Moz.com شده و همانند آدرس زیر، دامنه خود را وارد نمایید.

 

آموزش محاسبه برند اتوریتی در سایت ماز

در این بخش مشاهده می‌کنیم که عدد بدست آمده برای سایت دارودراگ، 1 است. این عدد بیانگر این است که برند دارو دراگ در فضای آنلاین و اینترنت، نیاز به کار بیشتری داشته تا بتواند در حوزه فروش محصولات بصورت اینترنتی، علمکرد بهتری داشته باشد.

 

ارتباط brand Authority با نتایج گوگل 

 

موتورهای جستجو باید انتخاب کنند که نتیجه ای را به کاربر نمایش دهند، اما گوگل این انتخاب را تفسیر برجسته می‌نامد. تصویر بالا نموداری را از دستورالعمل‌های ارزیابی کیفی گوگل بازسازی می‌کند، که نشان می‌دهد چرا برند اپل پاسخی است که اکثر جستجوگران انتظار دارند. در این مورد، یک برند حتی نسبت به یکی از متداول‌ترین میوه‌های موجود در دنیا اولویت دارد.

موتورهای جستجو باید دنیای واقعی را مدل‌سازی کنند، و برندها بخش عمده‌ای از دنیای واقعی هستند. جستجوگران انتظار دارند که در مواردی حتی اگر وب‌سایت‌های مشهور به طور کامل بهینه‌سازی نشده باشند یا بالاترین اعتبار دامنه را نداشته باشند، برندهای شناخته‌شده را پیدا کنند.

علاوه بر این، گوگل به برندها به روش‌های دیگری نیز پاداش می‌دهد، از جمله:

  • لیست‌های گسترده (مانند لینک‌های سایت)
  • نتایج Knowledge Graph (entity)
  • رتبه‌بندی‌های تکراری در صفحه اول

 

چگونه اعتبار برند محاسبه می‌شود؟


مسیر اعتبار برند با هدف بهترین درک از اهمیت برندها و موجودیت‌های برندی برای گوگل شروع شد تا امکان اندازه‌گیری دقیق‌تر قدرت برند را فراهم کند.

در هنگام بررسی مفهوم اندازه‌گیری قدرت یک برند، لازم بود ابتدا عناصری که مفهوم یک برند را تشکیل می‌دهند، شناسایی شوند: نام برند و محصولات و موارد مشابه.تشخیص این موضوع کار ساده ای نیست و نیاز به درک صحیحی از محصولات. به دو مورد از محصولات و نتایجی که برای عبارت Apple.com جستجو شده است، توجه کنید:

جستجوهای برندی مانند "اپل" و "فروشگاه اپل" (سمت چپ)  برای تشخیص نسبتا آسان هستند، اما در مورد جستجوهایی در سمت راست مانند "آیپد مینی" و "مک‌بوک پرو" قضیه کمی متفاوت است.

اگرچه هیچ‌کدام از این جستجوها شامل کلمه "اپل" نیستند، اما بدون شک نمایانگر محصولات برند اپل و خدمات آن هستند.

اگرچه این عوامل تنها بخشی از عواملی هستند که در محاسبه معیار پیچیده اعتبار برند در نظر گرفته می‌شوند، اما قطعاً قطعه‌ی حیاتی از پازل محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اعتبار دامنه یا DA چیست؟

جمع بندی

با افزایش رقابت در حوزه سئو سایت،  امروزه برندینگ و برند سازی بخشی جدا نشدنی در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. داشتن یک برند قوی و قدرتمند در فضای اینترنت و گوگل، می‌تواند به عنوان یک معیار رتبه بندی درنظر گرفته شود و بسیاری از نتایج در موتور‌های جستجو را تصاحب کند. قطعا شما نیز سایت‌های بزرگی را می‌بینید که در فضای SERP، یکه تاز نتایج برتر هستند و این از قدرت بالای برندینگ و اعتبار برند است.

محمد امیر حسین هاشمی

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف