با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

کاربرد فروم در سئوی سایت
تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
10:00، 1402/10/19
کاربرد فروم در سئوی سایت
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

کاربرد فروم در سئوی سایت


خواه به دنبال ایجاد یک جامعه برای برند خود باشید یا قصد استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای شناخته شدن بیشتر سایت خود باشید، می‌توانید از فروم (انجمن) برای رسیدن به این هدف استفاده کنید. استفاده از تالارهای گفتگو یکی از بهترین راه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری را در مقابل مخاطبان هدف قرار دهید؛ نتیجه این کار افزایش ترافیک سایت و رتبه‌بندی بهتر در سئو است. اما مشاوره دیجیتال مارکتینگ در مورد کاربرد فروم در سئو نکات مهمی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید بیشترین استفاده را از این ویژگی داشته باشید و سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

فروم چیست؟

به منظور درک بهتر کاربرد فروم در سئو، ابتدا باید تعریف دقیقی از آن ارائه کرد؛ فروم یک فضای گفتگوی آنلاین است که امکان ارسال محتوا یا لینک وب‌سایت در آن و افزایش ترافیک ورودی وجود دارد. در فروم می‌توانید به سوالات اعضای انجمن و کاربران پاسخ دهید و یا سوالی در آن مطرح کنید و در قسمت امضای خود لینک به سایت قرار دهید. امضاء در پست‌های فروم مکانی است که در زیر هر پاسخ وجود دارد و می‌توان در آن یک مطلب کوتاه نوشت که بهترین مکان برای قرار دادن لینک‌های سایت و جذب مخاطبان به حساب می‌آید.

نکات مهم کاربرد فروم در سئو

نکات مهم کاربرد فروم در سئو

همانطور که اشاره شد مهم‌ترین کاربرد فروم در سئو، گرفتن بک‌لینک برای سایت است که منجر به افزایش ترافیک ورودی و همچنین بهبود رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل می‌شود. اما نکات و دستورالعمل‌هایی وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توان به بهترین نتیجه از فروم دست پیدا کرد.

  • لینک سایت خود را در داخل فروم برای جذب ترافیک قرار ندهید؛ زیرا ممکن است شما در سایت خود یک محتوای با کیفیت داشته باشید که در صورت استفاده از لینک سایت برای کلمه کلیدی استفاده شده در محتوا رتبه‌بندی نمی‌شوید و محتوای شما دیده نخواهد شد.
  • سعی کنید در مطالبی که در فروم‌های منتشر می‌کنید محتوای با کیفیت و مفید داشته باشید تا به اعضای فروم کمک کند. این کار باعث می‌شود که پست شما مورد توجه قرار گرفته و شانس ورود به لینک از سوی کاربران افزایش پیدا کند.
  • همیشه سعی کنید که در سوال یا مشکل یکی از کاربران را پاسخ دهید و تمام تلاش خود را به کار ببرید که این پاسخ شبیه به تبلیغ در گوگل نباشد. در صورتی که پاسخ خوبی ارائه دهید باعث می‌شود که کاربران زیادی جذب آن شوند.
  • از ارائه نظرات توهین‌آمیز در مورد افراد و موضوعات مختلف خودداری کنید.
  • از ارسال یک مطلب یا پاسخ تکراری در انجمن خودداری کنید زیرا اثرات خوبی به دنبال نخواهد نداشت.
  • استفاده از امضاهای مانند نمایش نام یا درباره من نقش مهمی در ایجاد یک هویت خاص دارند و به کاربران نشان می‌دهد که شما در مورد کار خود جدی بوده و آن‌ها می‌توانند در این زمینه به شما اعتماد کنند.
  • اگر به پست‌های کاربران در فروم پاسخ می‌دهید محصولات و خدمات خود را به صورت مستقیم در آن تبلیغ نکنید.
  • مطمئن شوید که در پست‌های فروم محتوای با کیفیت منتشر کنید تا گوگل تشخیص دهد که فعالیت شما در چه زمینه‌ای است.
  • از ایموجی‌ها و شکلک‌های مختلف در پاسخ به سایر پست‌ها، مگر در موارد ضروری، خودداری کنید.

مزایای فروم در سئو چیست؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث کابرد فروم در سئو شده است، مزایایی است که در بهبود رتبه‌بندی سایت دارد. منتوریکس در ارائه خدمات سئو، نیم نگاهی به فروم‌های با کیفیت دارد.

از مهم‌ترین مزایای انجمن‌ها در سئو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین و اصلی‌ترین مزیت فروم یا تالارهای گفتگو، افزایش ترافیک ورودی به سایت است زیرا در هر زمان بحث‌هایی در این فضا در جریان است که به حوزه کاری شما مرتبط است.
  • از دیگر مزایا و کاربرد فروم در سئو می‌توان به دریافت طیف گسترده‌ای از بک‌لینک‌ها اشاره کرد که باعث می‌شود رتبه سایت در گوگل به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کند.
  • امکان به دست آوردن اطلاعات زیاد در مورد موضوعی که برای آن در یک انجمن شرکت کرده‌اید از دیگر مزایای فروم در سئو است.
  • ارسال پست در این فضا می‌تواند مهارت‌های نوشتاری شما را در تولید محتوا بهبود بخشد.
  • ارسال پست در فروم به شما کمک می‌کند که بتوانید نیاز و مشکلات کاربران را درک کرده و بر روی محصولات و خدمات خود به منظور رفع مسائل و نیازها کار کنید.

مزایای فروم در سئو

چرا ارسال پست در فروم در سئو اهمیت دارد؟

یکی از مهم‌ترین موارد اهمیت و کاربرد فروم در سئو این است که می‌توان از طریق آن بک‌لینک‌های متعددی برای وب‌سایت دریافت کرد. این موضوع باعث افزایش ترافیک ورودی به سایت می‌شود و در صورتی که یک موضوع در موتورهای جستجو قابل مشاهده نباشد با هدف قرار دادن پست‌های خود در فروم می‌توانید ترافیک بیشتری برای سایت دریافت کنید.

ارسال پست در فروم یا انجمن یکی از روش‌ها و تکنیک‌های سئو خارجی محسوب می‌شود زیرا به سایت کمک می‌کند که بتواند بک‌لینک‌های مرتبط از انجمن‌های معتبر دریافت کند. این موضوع نقش بسیار مهمی در اعتبار وب‌سایت دارد و آمار بازدیدکنندگان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

چگونه می‌توان از فروم، ترافیک بیشتری دریافت کرد؟

داشتن یک فروم، تالار گفتگو یا انجمن یکی از بهترین راه‌های ایجاد ترافیک بیشتر برای وب‌سایت است. یکی از مهم‌ترین موارد کاربرد فروم در سئو این است که یک مکان عالی به منظور تولید کلمات کلیدی طولانی بوده که می‌توان از آن برای هدایت ترافیک به وب‌سایت استفاده کرد. همچنین استفاده از فروم یکی از بهترین روش‌ها برای تولید بک‌لینک به حساب می‌آید که از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو خارجی محسوب می‌شود.

سال‌های زیادی است که فروم‌ها یا انجمن‌ها وجود دارند و سئوکاران از آن به منظور تحقیق کلمه کلیدی استفاده می‌کنند. فروم‌ها محل خوبی برای یافتن‌ ایده‌های مختلف در موضوعات گوناگون هستند. با توجه به اهمیت و کاربرد فروم در سئو، این مکان پتانسیل تبدیل شدن به هرزنامه را دارد. در صورتی که فروم‌ها به نحو صحیح مدیریت نشوند ممکن است ممنوع شوند. همچنین امکان حضور اعضای جعلی در آن نیز وجود دارد.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقدام برای جذب ترافیک بیشتر از طریق فروم، این است که محتوای با کیفیت زیادی در سایت وجود دارد. شاید این موضوع در کلام آسان باشد اما با همه سختی‌ها ارزشمند بوده و می‌تواند ترافیک زیادی را به سمت سایت روانه کند. یکی دیگر از موضوعاتی که کاربرد فروم در سئو را تضمین می‌کند، استفاده از نقشه سایت است؛ نقشه سایت باعث می‌شود که بتوان از یافتن URL سایت خود توسط موتورهای جستجو اطمینان پیدا کرد. نقشه سایت یک فایل XML است که به موتور جستجو امکان تشخیص نحوه فعالیت سایت شما را می‌دهد.

لیست فروم‌های رایگان برای سئو

لیست فروم‌های رایگان برای سئو

با توجه به اهمیت و کاربرد فروم در سئو سایت، فروم‌ها و انجمن‌های متعددی وجود دارند که از آن‌ها می‌توان برای افزایش ترافیک سایت استفاده کرد. در جدول زیر لیست فروم‌های رایگان برای سئو را مشاهده می‌کنید که در در دو گروه فروم‌های ایرانی و خارجی دسته‌بندی شده‌ است.

فروم‌های ایرانی

فروم‌های خارجی

انجمن تخصصی وب هاستینگ ایران

Stackoverflow (فروم برای توسعه‌دهندگان)

انجمن تخصصی پی سی فروم

انجمن سافت 98

Quora 

انجمن دانلودها

شبکه اجتماعی فیسنما

Ubuntu forum

شبکه اجتماعی کلوب

تالار گفتگو هم میهن

Reddit

انجمن پاتوق یو

انجمنهای پرشین تولز

XDA developers

انجمن های تخصصی پی سی ورلد

انجمن تخصصی سافت گذر

WarriorForum

انجمن بازی های کامپیوتری گیم فا

انجمن‌های تخصصی ترفندستان

Blackhatwolrd

سخن آخر

تکنیک‌های سئو خارجی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی هستند که به منظور افزایش ترافیک وب‌سایت و بهینه‌ سازی نرخ تیدیل رتبه‌بندی سایت در صفحه نتایج جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از روش‌های این نوع سئو، استفاده از فروم یا انجمن یا تالارهای گفتگو است. مهم‌ترین کاربرد فروم در سئو این است که از این طریق و مشارکت در این انجمن‌ها می‌توان کاربران زیادی را به سمت سایت هدایت کرده و به اصطلاح بک‌لینک زیادی از آن دریافت کرد. این موضوع باعث می‌شود که امتیاز و اعتبار سایت افزایش پیدا کرده و رتبه بهتری در صفحه نتایج جستجو به دست آورد.

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف