با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آموزش keyword planner
صدف صبوری
صدف صبوری
10:00، 1402/10/17
آموزش keyword planner
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آموزش keyword planner


یکی از راه‌های افزایش ترافیک وب سایت، پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط از طریق ابزارهای مختلف سئو است. یکی از بهترین و قدرتمندترین روش‌های انجام این کار تحقیق کلمه کلیدی با keyword planner گوگل است که عدم آشنایی با محیط آن ممکن است استفاده از این برنامه را تا حدودی برای شما دشوار کند. اگر به دنبال آموزش دیجیتال مارکتینگ و کار با keyword planner هستید تا انتهای این بخش با آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس همراه باشید.

آموزش keyword planner: ماهیت ابزار

متخصصان سئو از ابزارهای مختلفی مانند keyword finder برای پیدا کردن کلمات کلیدی گوناگون استفاده می‌کنند. در بین این ابزارها کیورد پلنر گوگل که در حال حاضر قسمتی از گوگل ادز محسوب می‌شود در زمینه‌ی بررسی حجم جست‌وجو، میزان رقابت و قیمت هر کلیک به ازای هر کلمه کلیدی و بهینه سازی نرخ تبدیل کاربرد دارد.

البته اصلی‌ترین کاربرد فراگیری آموزش کار با keyword planner درک آمار تبلیغات کلیکی گوگل و تسهیل فرآیندهای مرتبط با اجرای کمپین‌های سرچ ادز است. مجموع قابلیت‌های فوق کیورد پلنر را به یکی از ابزارهای محبوب سئوکاران تبدیل کرده است.

کاربرد ابزار کیورد پلنر

با توجه به موارد فوق مجموع کاربردهای ابزار کیورد پلنر گوگل را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • ساخت کمپین‌های تبلیغاتی مؤثر
  • مشاهده حجم جستجوی کلمات کلیدی
  • تعیین هزینه‌ی تبلیغات در گوگل در صفحه نتایج
  • ایده گرفتن از رقبا
  • تحلیل و بررسی متوسط جست‌وجو ماهانه هر کلمه بر مبنای موقعیت مکانی کاربر و دستگاه او

 تحقیق کلمه کلیدی با keyword planner

ساخت اکانت برای تحقیق کلمه کلیدی با keyword planner به صورت رایگان

برای رسیدن به مزایا و اهداف فوق در مرحله‌ی اول باید به سراغ ساخت اکانت گوگل ادز بروید. مراحل ساخت این حساب به شرح زیر است:

۱. ساخت یا انتخاب حساب گوگل

در مشاوره دیجیتال مارکتینگ ساخت حساب گوگل ادز و فراگیری آموزش keyword planner در قدم اول به یک حساب معمولی گوگل نیاز دارد؛‌ بنابراین اگر در حال حاضر جیمیل دارید و از آن استفاده می‌کنید دیگر نیازی به ساخت حساب گوگل نیست.

در غیر اینصورت باید به بخش accounts.google.com رفته و بعد از کلیک بر روی Create account و To mange my business کلیک کنید:

آموزش keyword planner

۲. ورود به حساب گوگل ادز

پیش از ورود به حساب گوگل ادز از ورود به حساب گوگل خود اطمینان حاصل کرده و بعد از آن به آدرس https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/ بروید و روی گزینه‌ی Sign in در بالای صفحه کلیک کنید. توجه کنید که به دلیل تحریم بودن این سرویس برای ایران باید از سرویس‌های تغییر IP استفاده کنید.

۳. مشخص کردن نام کسب و کار

مشخص کردن نام کسب و کار در keyword planner

در این صفحه نام کسب و کار از شما پرسیده می‌شود. در این حالت باید روی گزینه‌ی Switch to Expert Mode در پایین صفحه کلیک کنید. با این کار صفحه‌ی جدیدی برای شما باز می‌شود که باید در آن گزینه‌ی Create an account without a campaign را انتخاب کرده و در نهایت بر روی Submit کلیک کنید:

آموزش کامل keyword planner

بعد از اتمام موفقیت آمیز ساخت حساب به منظور استفاده از قابلیت‌های آن و تحقیق کلمه کلیدی با keyword planner باید بر روی Explore Keyword Planner کلیک کنید.

کلیک بر روی Explore Keyword Planner

بررسی قابلیت‌های گوگل کیورد پلنر

بررسی قابلیت‌های گوگل کیورد پلنر

در این بخش از آموزش keyword planner به بررسی قابلیت‌های این ابزار که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم می‌پردازیم. به محض ورود به حساب خود در گوگل ادز با دو گزینه‌ی مختلف Discover new keywords و Get search volume and forcasts مواجه می‌شوید که کاربرد هر یک از آن‌ها به شرح زیر است:

قابلیت‌های کیورد پلنر

Discover new keywords

پیدا کردن کلمات کلیدی

Get search volume and forcasts

اطلاع از حجم جستجوی ماهانه کلمه

 

  • Discover new keywords: همان‌طور که از نام آن مشخص است با استفاده از این بخش می‌توان در مورد کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار اطلاعات لازم را به دست آورد. بعد از کلیک بر روی این قسمت وارد بخش جدیدی می‌شوید که دو گزینه‌ی مختلف دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد:
  1. Start with Keywords:

Start with Keywords

در این قسمت کلمه‌ها یا عبارت‌های مختلف را برای پیدا کردن کلمه‌ی کلیدی مورد نظر وارد کرده و بعد از تنظیم موقعیت و زبان بر روی Get Results کلیک می‌کنید تا نتایج برای شما نمایش داده شود.

  1. Start with a Website: در این قسمت می‌توان با وارد کردن آدرس وب‌سایت کسب و کار خود یا رقبا کلمات کلیدی مورد نیاز را پیدا کرد:

Start with a Website

  • Get Search Volume and Forecasts:

نحوه کار با keyword planner

با وارد کردن کلمه‌ها یا عبارت کلیدی در این بخش و کلیک بر روی Get Started حجم جستجوی ماهانه و قیمت هر کلیک به ازای کلمه به شما نمایش داده می‌شود.

در صورت کلیک بر روی تب Historical Metrics اطلاعات مختلف دیگری از قبیل هزینه کلیک کلمه کلیدی برای جایگاه‌های مختلف و میانگین میزان جستجوی آن در ماه هم به شما نشان داده خواهد شد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که به دلیل تحریم سرویس باید Location را بر روی یکی از کشورهای دلخواه و Language را هم Persian قرار دهید تا اطلاعات صحیح به شما نمایش داده شود.

کاربرد تب Plan overview در آموزش کار با keyword planner

تب Plan overview که در بخش نتایج حاصل از قسمت Get Search Volume and Forecasts قرار دارد اطلاعات مختلفی را مانند نمودار رشد سرچ، دیوایس کاربر و درصد جستجوی کلمه کلیدی با توجه به منطقه جغرافیایی در اختیار شما قرار می‌دهد.

حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا دستگاه کاربر در بهبود سئو تأثیر دارد؟ البته؛ در حال حاضر کاربران از دستگاه‌های زیادی مثل موبایل، کامپیوتر و لپ‌تاپ برای جستجو و گشت‌وگذار در اینترنت استفاده می‌کنند. حال که با تحقیق کلمه کلیدی با keyword planner توانستید اطلاعات لازم را در این زمینه‌ به دست آورید باید به دستگاهی که بیشترین تعداد کلیک و ایمپرشن را به خود اختصاص داده هم توجه کرده و طراحی وب‌سایت خود را با در نظر گرفتن این نکته انجام دهید.

برای دریافت خدمات سئو یا گوگل ادز، منتوریکس به عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ فعال در این حوزه، همراه شماست.

سخن آخر

در این مطلب اطلاعات نسبی در مورد آموزش keyword planner در اختیار شما قرار گرفت؛ بنابراین می‌توانید از آن برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کرده و از میزان سرچ این کلمات هم مطلع شوید. البته تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از این ابزار برای همه آسان نیست؛ در نتیجه می‌توانید روند کلی کار را به آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس و تیم حرفه‌ای ما واگذار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق شماره تلفن ۹۱۰۰۶۸۶۶-۰۲۱ با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.

صدف صبوری
صدف صبوری

صدف کارشناس محتوا و شبکه‌های اجتماعی منتوریکس است. پیگیری و سرعت عمل بالایی دارد و دانش تصویرسازی‌اش در خلق تصاویر جذاب به او کمک می‌کند. تخصص‌اش مدیریت پروژه‌های مختلف محتوایی برای گرفتن بهترین نتیجه است؛ چه محتوای سایت باشد، چه شبکه‌های اجتماعی.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف