با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

برکردامب در سئو چیست؟ آموزش درج
صدف صبوری
صدف صبوری
10:45، 1402/10/13
برکردامب در سئو چیست؟ آموزش درج
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

برکردامب در سئو چیست؟ آموزش درج


بدون شک تا به حال این شرایط را تجربه کرده‌اید که از طریق موتور جستجو وارد یک سایت شده و ندانید که دقیقا در کجای آن قرار دارید؛ با توجه به اینکه محتواهای مختلف و تبلیغات در گوگل ممکن است در صفحات متفاوتی در سایت‌ها قرار بگیرند، با جستجوی کلمه کلیدی مربوطه در موتور جستجو از طریق صفحه نتایج وارد صفحه‌ای از سایت می‌شود که محتوای مورد نظر در آن وجود دارد. به همین دلیل نمی‌دانید که در کدام قسمت سایت قرار دارید. بردکرامب در سئو المان یا قابلیتی است که برای حل این مشکل طراحی شده است و مختصات دقیق صفحه‌ای از سایت که کاربر در آن قرار دارد را نمایش می‌دهد.

بردکرامب چیست؟

ساختار سایت‌های مختلف که امروزه در اینترنت فعال هستند دارای از پیوندهای درهم تینده‌ای تشکیل شده‌اند که در صورت عدم تعریف دسته‌بندی و زیردسته امکان نظم‌دهی به آن وجود نخواهد داشت. یکی از موضوعاتی که در طراحی سایت اهمیت دارد، ساده‌سازی مکان‌یابی اطلاعات مورد نظر برای کاربران است. بردکرامب در سئو (Breadcrumb) یک ابزار ناوبری و جهت‌یابی در سایت به حساب می‌آید که در ابتدای صفحه قرار می‌گیرد.

این المان می‌تواند آدرس صفحه‌ای که کاربر وارد آن شده را به صورت سلسله‌مراتبی نمایش دهد. در واقع بردکرامب همه پیوندهایی که کاربرد دنبال کرده تا به محتوا و صفحه مورد نظر برسد، نمایش می‌دهد. به عنوان مثال ساختار بردکرامب برای صفحه مقاله‌ای که در حال مطالعه آن هستید به شکل زیر است:

MentorX/آموزش سئو/آموزش سئو داخلی/بردکرامب در سئو چیست؟ آموزش درج

در این ساختار قسمت اول نام سایت، قسمت دوم دسته‌بندی کلی، قسمت دوم زیر دسته یا دسته‌بندی سطح دوم و قسمت آخر عنوان صفحه‌ای است که کاربر در آن حضور دارد. در صورتی که کاربر به محتوای صفحه علاقه داشته باشد می‌تواند با کلیک کردن به سطوح بالاتر وارد دسته‌بندی‌ها و مقالات مرتبط شده یا حتی به صفحه اصلی سایت مراجعه کند.

برکردامب در سئو

اهمیت بردکرامپ از دیدگاه گوگل

پیش از ورود به بحث تأییر بردکرامب در سئو سایت، در مورد اهمیت این ابزار از دیدگاه گوگل صحبت می‌کنیم. ایجاد بردکرامب در سایت یکی از اقدامات مؤثر در سئو تکنیکال است که ضرورت دارد برای تمام صفحات که دارای سلسله مراتب هستند ایجاد شود.

در مورد اهمیت و نحوه بررسی صحت عملکرد بردکرامب توسط گوگل باید به این موضوع اشاره کرد که از دید گوگل،‌ این المان یک عنصر ناوبری یا Navigation به حساب می‌آید که برای تعیین موقعیت صفحات و نمایش سلسله مراتب سایت اهمیت داشته و به کار گرفته می‌شود. این موضوع به حدی از نظر گوگل اهمیت دارد که از سال 2009 حق ثبت اختراع آن را درخواست کرده و از آن برای نشان دادن در نتایج جستجو نیز استفاده می‌کند.

در مورد نحوه بررسی صحت عملکرد بردکرامب توسط گوگل باید گفت که موتورهای جستجو از طریق تجزیه و تحلیل می‌توانند ساختار موضوعات و صفحات اصلی و فرعی یک وب‌سایت را درک کنند. به همین دلیل بردکرامب در سئو و رتبه‌بندی یک سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اسناد توسعه دهنده گوگل به وضوح به این موضوع اشاره شده که از مارک‌آپ بردکرامب در بدنه وب‌سایت برای دسته‌بندی اطلاعات صفحات مختلف در نتایج جستجو استفاده می‌شود که نشان دهنده تأثیر آن در رتبه‌بندی سایت است.

برای دریافت خدمات سئو حرفه‌ای منتوریکس همراه شماست.

انواع بردکرامب کدام است؟

انواع بردکرامب که در صفحات سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد در 3 دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند که در جدول زیر انواع آن و کاربردهای هر کدام را مشاهده می‌کنید:

نوع بردکرامب

کاربرد

لوکیشن محور

امکان مشاهده مسیر رسیدن به صفحه اصلی سایت را فراهم می‌کند

ویژگی محور

معمولا در سایت‌های فروشگاهی استفاده شده و بر اساس ویژگی‌های تعریف شده محصولات ایجاد می‌شود

تاریخ محور

همانند تاریخچه مرورگر بوده که به کاربران صفحاتی که بازدید کرده‌اند را نشان می‌دهد.

تاثیر بردکرامب در سئو چیست؟

بردکرامب در وب‌سایت از طریق 3 عامل می‌تواند بر روی سئو تأثیر گذاشته و نتایج مثبتی را برای سایت به همراه داشته باشد. این 3 عامل شامل موارد زیر هستند:

  • کاهش بانس ریت (Bounce Rate): یکی از مهم‌ترین اثرات بردکرامپ در سئو این است که کاربران را به گشت زدن در قسمت‌های مختلف سایت ترغیب کرده و باعث می‌شود که نرخ فرار یا خروج آن‌ها از سایت کاهش پیدا کند. نرخ فرار یا پرش یکی از اصول مهم در سئو است که بهترین میزان آن 30 تا 50 درصد است و در صورتی که بیشتر شود می‌تواند بر روی سئو اثر منفی داشته باشد.
  • بهبود سئو: گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌های مختلف پارامترهای متعددی را در نظر می‌گیرد که بردکرامب یکی از این پارامترها است. در صورتی که یک سایت از این ویژگی استفاده نکند، امکان استفاده از پتانسیل کامل جهت بهینه سازی نرخ تبدیل صفحه و سایت را ندارد.
  • بهینه‌سازی نتایج SERP: زمانی که از بردکرامب در سایت استفاده می‌کنید، گوگل آن را در صفحه نتایج جستجو نشان می‌دهد؛ در نتیجه کاربران نتایج سایت را همراه با دسته‌ها و ساختار آن مشاهده می‌کنند که نتیجه آن بهبود لینک SERP و افزایش جذب کاربران از طریق افزایش ترافیک خواهد بود.

 تاثیر بردکرامب در سئو

آموزش درج بردکرامب برای سئو سایت

به طور کلی برای استفاده از بردکرامب در سئو دو روش اصلی به منظور درج در سایت‌ها وجود دارد؛ روش استفاده از پلاگین برای سایت‌های وردپرسی و روش استفاده از کد نویسی.

آموزش درج بردکرامب در سایت‌های وردپرسی

به منظور تأثیر بردکرامب در سئو، این ویژگی باید با تمام داده‌های ساختاریافته آن به سایت اضافه شود تا گوگل امتیاز کامل این آیتم‌ها را برای سایت لحاظ کند. BreadcrumbList نام یک قالب داده در سایت Schema.org است که به این منظور در نظر گرفته شده است.

افزونه‌ها یا پلاگین‌های یوآست سئو (Yoast SEO)‌ و رنک مث (Rank Math) دو نمونه از بهترین افزونه‌های وردپرس هستند که می‌توانند به صورت خودکار داده‌های ساختار سافته BreadcrumbList را در قالب کد JSON-LD به کد صفحات سایت اضافه نمایند.

در ادامه آموزش درج در سایت‌های وردپرسی با بهترین افرونه‌های مناسب برای ایجاد بردکرامب در سایت آشنا می‌شویم:

  • افزونه WooCommerce Breadcrumb: برای درج بردکرامب در سایت‌های ووکامرسی گزینه مناسبی به حساب می‌آید که امکان فعال کردن و غیر فعال کردن این ویژگی را به صورت کامل امکان‌پذیر می‌کند.
  • پلاگین یوآست سئو Yoast SEO: با استفاده از این افزونه می‌توان از طریق وارد کردن کد نسبت به ایجاد بردکرامب اقدام کرد؛ اما این کار دشوار نبوده و با انجام دادن چند مرحله کوتاه می‌توان به سادگی بردکرامب مورد نظر را در سایت ایجاد کرد.
  • پلاگین رنک مث Rank Math: بهترین افزونه وردپرسی برای درج بردکرامب در سئو به حساب می‌آید که به راحتی امکان فعال‌سازی این ویژگی را فراهم می‌کند. برای این کار کافی است به بخش تنظیمات این افزونه وارد شده و گزینه بردکرامب را برای صفحات سایت فعال کنید.
  • صفحه ساز گوتنبرگ: در صورت استفاده از این صفحه‌ساز می‌توانید به صفحه مورد نظر مراجعه کرده و در منوی صفحه بلوک AIOSEO – Breadcrumbsرا پیدا کنید. اکنون با جایگذاری آن در زیر قسمت عنوان می‌توانید بردکرامب را فعال کنید.
  • استفاده از المنتور: در این افزونه کافی است در صفحه مورد نظر از منوی سمت راست بردکرامپ را پیدا کرده و آن در داخل صفحه و در محل مورد نظر درگ کنید؛ به همین راحتی بردکرامب در صفحه ایجاد می‌شود.

آموزش درج بردکرامب برای سئو سایت با کدنویسی

در صورتی که یک سایت از طریق برنامه‌نویسی طراحی شده باشد، باید بردکرامب بدون افزونه و با استفاده از کدنویسی به سایت اضافه شود. برای اضافه کردن بردکرامب از طریق این روش به سایت باید شیوه زیر زیر عمل کرد:

  • ساخت Global Snippet: برای این کار از BreadcrumbList استفاده کرده و در آن حداقل 3 ویژگی مهم itemListElements شامل آیتم، نام و موقعیت را تعریف می‌کنیم.
  • اسکیما فرعی: در این مرحله به کمک ListItem اسکیمای فرعی را برای ساخت دسته‌های تعریف کرده و سپس برای هر دسته یک ListItem تعریف می‌شود. در این مرحله می‌توان از Title برای نام و از URL برای ویژگی مورد نظر استفاده کرد.
  • اضافه کردن پیوند:‌ در این مرحله یک ListItem جهت پیوند پست تکی اضافه می‌شود.
  • اعتبارسنجی:‌ در مرحله آخر از درج بردکرامب در سئو، باید کد ایجاد شده در ابزارهای تست اسکیمای گوگل مورد بررسی قرار بگیرد. هدف اصلی این کار رفع مشکلات احتمالی در این کدها است. پس از بررسی و اعتبارسنجی می‌توان قطعه کد را به فایل‌های کدنویسی سایت مورد نظر اضافه کرد. در پایان آموزش دیجیتال مارکتینگ درج برد کرامب برای سئو سایت باید به این نکته اشاره کرد که به منظور تعریف ویژگی‌های مناسب بهتر است حتما از مراجع گوگل و سایت Schema.org استفاده کنید تا داده‌های سایت به نحو صحیح توسط ربات‌های گوگل کراول شوند.

آموزش درج بردکرامب برای سئو سایت با کدنویسی

سخن آخر

بردکرامب در مشاوره دیجیتال مارکتینگ یک ویژگی مهم در سایت‌ها به خصوص سایت‌های بزرگ و گسترده، مانند سایت‌های فروشگاهی، به حساب می‌آید که به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی موقعیت خود در صفحات سایت را درک کنند. تأثیر بردکرامب در سئو به حدی است که گوگل نیز از این ویژگی در نمایش صفحه نتایج جستجوی خود استفاده می‌کند.

کاهش نرخ فرار یا خروج کاربران از سایت از مهم‌ترین اثرات استفاده از بردکرامب به حساب می‌آید که منجر به ارتقاء رتبه سایت در صفحه نتایج گوگل و به دنبال آن افزایش ترافیک سایت می‌شود.

صدف صبوری
صدف صبوری

صدف کارشناس محتوا و شبکه‌های اجتماعی منتوریکس است. پیگیری و سرعت عمل بالایی دارد و دانش تصویرسازی‌اش در خلق تصاویر جذاب به او کمک می‌کند. تخصص‌اش مدیریت پروژه‌های مختلف محتوایی برای گرفتن بهترین نتیجه است؛ چه محتوای سایت باشد، چه شبکه‌های اجتماعی.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف