با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

انواع شبکه اجتماعی و بازاریابی در آن‌ها

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
09:59، 1401/03/09
انواع شبکه اجتماعی و بازاریابی در آن‌ها
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

انواع شبکه اجتماعی و بازاریابی در آن‌ها


بازاریابی در شبکه اجتماعی این روزها حرف اول را در گرفتن کاربران جدید و ایجاد یک گروه از پرسونا می‌زند. جایی که می‌توانید به راحتی مخاطب هدف خود را پیدا کنید و بدون هیچ‌گونه پرده‌ای با او حرف بزنی و درخواست‌ها و نیازهایش را بشنوید. جایی که همه دوست دارند چیزهای جدیدی یاد بگیرند یا با شگفتی‌های متفاوت رو به رو شوند و یا حتی از آن‌جا محصولات مورد علاقه‌شان را بخرند. در این مطلب قصد داریم انواع شبکه اجتماعی را معرفی کنیم و بگوییم چگونه می‌توانید در این شبکه‌ها بازاریابی دیجیتال داشته باشید.قطعا آموزش اینستاگرام و فراگیری آن کمک خیلی زیادی به شما در فروش محصول خواهد کرد. با آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس همراه باشید.

اینستاگرام

آخرین باری که از اینستاگرام محصولی را خریدید کِی بود؟ اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی عکس محور است، باعث شد تا بسیاری از افراد کسب و کار کوچک خود را راه بیاندازند و به قول معروف یک آنلاین شاپ اینستاگرامی داشته باشند و اینستاگرام مارکتینگ کنند. گاهی فروش این آنلاین شاپ‌های کوچک و کسب و کارهای خانگی از مغازه‌های داخل بازار هم بیشتر است. چند راه برای بازاریابی در اینستاگرام وجود دارد. اول تبلیغات! تبلیغ دادن در اینستاگرام برای جذب مخاطب می‌تواند یک تغییردهنده بازی باشد چون با یک تبلیغ در پیج‌های مرتبط با موضوع کسب و کارتان می‌توانید مخاطبانی را جذب کنید که شاید حتی یک بار هم نام خدمات یا شرکت شما را نشنیدند.

شبکه اجتماعی

راه دیگر برای بازاریابی در اینستاگرام که از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران است، اینفلوئنسر مارکتینگ است. قطعا اینفلوئنسرهای غذا که تعدادشان از رستوران‌ها هم بیشتر شده در اینستاگرام دیدید که هر روز یک رستوران جدید معرفی می‌کنند. البته اینفلوئنسر مارکتینگ همانقدر که مزیت دارد می‌تواند معایب بسیاری هم داشته باشد که قبل از قرارداد باید آن‌ها را بررسی کنید. همچنین می‌توانید نیم نگاهی به پروموشن اینستاگرام داشته باشید.

تلگرام

کانال‌های تلگرامی زندگی را برای ما راحت کردند چون از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در خودشان دارند. کاربران معمولا از تلگرام که از شبکه های اجتماعی معروف در ایران است برای خواندن اخبار، خرید محصولات، دانلود فیلم و سریال استفاده می‌کنند. برای کسب و کارتان می‌توانید یک کانال تلگرام ایجاد کنید و سپس به معرفی خود بپردازید و خدمات خود را ارائه دهید. به سادگی با تبلیغات و تبادل با کانال‌های دیگر نیز می‌توانید تعداد اعضای کانال خود را افزایش دهید و مشتریان جدیدی پیدا کنید. شبکه‌های اجتماعی بیشتر برای Awareness و معرفی برند استفاده می‌شوند، هر چند که امروزه شبکه اجتماعی فراتر هم می‌رود.

دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، قدم آخر حرفه‌ای شدن است.

توییتر

نمونه بارز بازاریابی عالی در توییتر را می‌توان در اکانت توییتر چیپس Lays دید که همگام با آخرین ترندهای روز توییت‌های خود را منتشر می‌کنند و همیشه چیز جدیدی برای ارائه دارند. اگر سری نیز به توییتر فارسی بزنید قطعا اکانت‌های شرکت‌های معروف را خواهید دید که آخرین اخبار روز و مباحث جالب را به اشتراک می‌گذارند. توییتر یک راه خوب برای لینک سازی و گرفتن بک لینک و سیگنال اجتماعی برای وبلاگ نیز است، پس سریع دست به کار شوید و از توییتر به سادگی نگذرید.

شبکه اجتماعی چیپس لیز

یوتیوب

با قدرت گرفتن یوتیوب فارسی و روی کار آمدن آن‌ها شرکت‌های بزرگی شروع به ساخت اکانت یوتیوب کردند تا یوتیوب مارکتینگ را آغاز کنند. معمولا کانال‌های یوتیوب توسط یک نفر اداره می‌شوند اما وقتی که شرکت و کسب و کار دارید شاید برایش یک تیم تشکیل دهید. حالا چطور در یوتیوب بازاریابی کنم؟ با تولید محتوای ویدیویی جذاب و همکاری با یوتیوبرهای فارسی! برای مثال برخی از فروشندگان پلی استیشن 5 همکاری خوبی با میا پلیز یوتیوبر و استریمر معروف داشتند تا بتوانند فروش خوبی داشته باشند. تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد کانال یوتیوب، ساخت ویدیوی جذاب و کاربرپسند است. می‌توانید از تبلیغات نیز استفاده کنید. از آن‌جا که از یوتیوب می‌توانید کسب درآمد دلاری داشته باشید، بسیاری از هزینه‌های اولیه بازخواهد گشت و به سرعت می‌توانید سود خوبی به دست آورید. شاید در ابتدای کار بازدید شما کم باشد اما با جا افتادن در یوتیوب فارسی موفقیت شما تضمینی است. کافی‌ست تنظیمات یوتیوب خود را انجام دهید و آماده درآمد از یوتیوب باشید. شاید نفر بعدی که از مرز میلیون‌ها سابسکرایبر می‌گذرد شما باشید.

آپارات

آپارات یا همان یوتیوب ایرانی این روزها غوغا می‌کند چون برای گیمرها امکان استریم گیم هم به وجود آورده است و آن‌ها می‌توانند بازی خود را استریم کنند. معمولا برای هر شبکه اجتماعی باید محتوای مخصوص خودش را تولید کنید و نمی‌توانید محتوایی که برای توییتر تولید کردید در آپارات هم پست کنید، به همین دلیل بهتر است قبل از ورود به این عرصه با جو آپارات نیز آشنا شوید. خوبی آپارات این است که کاربران بسیاری دارد و می‌توانید مطمئن شوید ویدیو شما به سرعت دیده می‌شود. همچنین از تعرفه‌های بازدید آپارات برای بالارفتن بازدید خود نیز می‌توانید استفاده کنید. دونیت مارکتینگ در لایو آپارات نوع دیگر بازاریابی است، البته اگر بخواهید از این راه نیز حمایت شوید و کسب درامد کنید تا بهترین کیفیت را ارائه دهید. تبلیغات یادتان نرود! سری به کانال آپارات منتوریکس بزنید.

شبکه اجتماعی آپارات

ویرگول

ویرگول یک مدیوم فوق‌العاده است که معمولا بلاگرها برای گرفتن بک لینک از آن استفاده می‌کنند. البته ویرگول فقط برای لینک سازی و بک لینک گرفتن نیست، بلکه با داشتن یک حساب ویرگول می‌توانید با تولید محتوا مناسب و مقاله دیجیتال مارکتینگ، کاربران را به سایت خود هدایت کنید، همچنین آخرین محصولات و خدمات‌تان را معرفی کنید. شاید ویرگول را یک شبکه اجتماعی ندانیم اما از بازاریابی در آن نباید غافل شد.

تیک تاک

یک شبکه اجتماعی طنز که سراسر تفریح است، اما چرا تیک تاک مارکتینگ بین شرکت‌ها انقدر باب شد؟ باید به زمانی برگردیم که هدف تیک تاک مشخص شد! کسانی که در این شبکه اجتماعی عضو می‌شوند معمولا سعی می‌کنند خود واقعی باشند و مانند اینستاگرام تظاهری وجود ندارد، آدم‌های معمولی که از اتفاقات معمولی خود فیلم می‌گیرند و آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، اما چون تیک تاک موسیقی محور بود، بسیار زود چالش های تیک تاک به راه افتاد و رقص و شوخی و طنز پای به میدان و صفحه اصلی تیک تاک یا همان For your page گذاشتند.

شبکه اجتماعی

از ویدیوهای پربازدید تیک تاک می‌توان به مردی اشاره کرد که با اسکیت به سرکار می‌رفت و آنقدر خوشحال بود که این شادی کل جهان را فرا گرفت، چون قضیه وقتی جالب می‌شود که بفهمید قبل از این ویدیو ماشین این آقا خراب شده است. شاید در چنین شرایطی ما زمین و زمان را به هم بدوزیم، اما این آقا سریع اسکیت به پا کرده است و راهی سرکارش شده! به همین دلیل شرکت‌ها که محبوبیت اپلیکیشن تیک تاک و استقبال عجیب و غریب از این ویدیوهای نهایت یک دقیقه‌ای را می‌بینند، شروع به ساخت ویدیوهای تیک تاکی می‌کنند و خیلی زود اینفلوئنسر مارکتینگ در تیک تاک را هم به راه انداختند. نقطه‌ی اوج این شبکه اجتماعی محبوب زمانی بود که دونالد ترامپ آن را تحریم کرد، اینگونه تیک تاک بیش از پیش سر زبان‌ها افتاد.

فیسبوک

شاید فیسبوک مارکتینگ در ایران دیگر جواب ندهد و هدر دادن وقت باشد، اما هنگامی که شما مخاطبان و پرسوناهای خارج از کشور دارید، فیسبوک یک راه ارتباطی خوب با آن‌هاست! پست گذاشتن و بازاریابی در فیسبوک نیز مانند شبکه های اجتماعی دیگر است با این تفاوت که فیسبوک را می‌توان پدر شبکه اجتماعی و جزو نخستین شبکه اجتماعی بیان کرد که در سال‌های اخیر خاک می‌خورد و کاربرانش را کمی از دست داده است.

شبکه های اجتماعی ایرانی

شبکه های اجتماعی ایرانی بالا و پایین زیادی داشتند. روبیکا و ایتا از معروف‌ترین شبکه های اجتماعی ایران هستند که کاربران ایرانی زیادی از سراسر ایران دارند. روبیکا اسپانسر برنامه‌های بزرگی همچون عصر جدید و دیگر برنامه‌های صدا‌وسیما است، به همین دلیل کاربران زیادی برای دادن رای به شرکت کننده مورد نظرشان به روبیکا روی می‌آورند. همچنین این شبکه اجتماعی به کانال‌های پربازدید و محبوب پول پرداخت می‌کند و طرح درآمدزایی نیز دارد. کانال‌های ایتا هم مانند تلگرام هستند و می‌توانند مانند تلگرام در آن فعالیت نمایید و کسب و کار خود را در یک جامعه کاملا ایرانی رشد دهید.

برای مشاوره دیجیتال مارکتینگ با منتوریکس در تماس باشید.

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف