با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

چرا محتوا در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهم است؟

سپیده برون
سپیده برون
10:30، 1400/01/23
چرا محتوا در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهم است؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

چرا محتوا در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهم است؟

اگر برای گسترش کسب‌وکار و برندینگ به شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اید، باید حواستان باشد که محتوا در سوشال مدیا حرف اول را می‌زند. اما جرا محتوا اینقدر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهم است؟ برای حل معما، این مقاله را از دست ندهید.


چند تا لایک خورد؟ چقدر ریتوییت شد؟ چند عدد کامنت گرفتی؟ وقتی حرف از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌شود، می‌خواهیم همه چیز را در جدول و روی نمودار ببینیم. چون فکر می‌کنیم رمز موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اعدادی هستند که میزان تعامل و اشتراک‌گذاری محتوای ما را نشان می‌دهند. غافل از این‌که، با گذاشتن بشقاب خالی جلوی مشتری، نمی‌توانید شکم او را سیر کنید. با تمرکز روی تولید محتوای باکیفیت، کسب‌وکارها فرصت رشد و تمایز را پیدا می‌کنند. می‌خواهید بدانید چرا محتوا در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از آمار و ارقام مهم‌تر است؟ با منتوریکس همراه باشید.

بازاریابی محتوا درهای تازه‌ای را روی کسب‌وکار شما باز می‌کند

بازاریابی محتوا یعنی با تولید محتوای منحصربه‌فرد به جای تبلیغ مستقیم برند، توجه و حواس مردم را به محصولات و خدمات خود جلب کنید. این ساده‌ترین تعریفی است که می‌توان از بازاریابی محتوا ارائه کرد. امروزه بازاریابان زیادی به سمت بازاریابی از طریق محتوا روی آورده‌اند. چون محتوا می‌تواند آگاهی از برند را افزایش دهد، یک جامعه کوچک اطراف کسب‌وکار ایجاد کند و در نهایت باعث افزایش فروش شود.

بیشتر بخوانید: تولید محتوا چیست؟

اگر حتی مدت زمان کمی هم در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرده‌ باشید، می‌دانید که چقدر برنده‌ شدن در نبرد جلب توجه مخاطبان سخت و دشوار است. این رقابت شدید، بازاریاب‌ها را به سمت خلق روش‌های نوین برای تولید محتوا و ایده‌های عجیب‌وغریب سوق می‌دهد. مطمئنم هنوز قانع نشدید که چرا محتوا در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اهمیت دارد. حق هم دارید. اجازه بدهید بحث ضرورت محتوا در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را بشکافیم و ببینیم در دل آن چه خبر است. با این سوال اساسی شروع می‌کنیم: تولید محتوا چه سودی برای کسب‌وکار دارد؟

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟

 تولید محتوا مخاطبان را افزایش می‌دهد

  1. تولید محتوا مخاطبان را افزایش می‌دهد

محتوای خاص و باکیفیت، وقتی در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. در تولید محتوای سنتی، شما ابتدا محتوا را روی سایت می‌گذارید و سپس تبلیغ آن را در شبکه‌های اجتماعی می‌کنید. کسب‌وکارها می‌خواهند فوراً نتیجه بگیرند، اما واقعیت این است که بازاریابی محتوا غول چراغ جادو نیست و نمی‌تواند این خواسته آن‌ها را برآورده کند. برای همین کارشناسان بازاریابی محتوا توصیه می‌کنند که با تولید محتوای ارزشمندی که با مخاطبان سازگاری داشته باشد قدم در این راه بگذارید و صبور باشید. اگر فکر می‌کنید محتوای‌تان ارزش هزینه کردن دارد، می‌توانید پول بدهید و آن را در فیسبوک، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید. فراموش نکنید که دیر یا زود دارد اما سوخت‌وسوز ندارد.

  1. پیوند بین مخاطب و برند را محکم می‌کند

هدف اصلی بازاریابی محتوا ایجاد ارتباط میان مخاطب و برند است. ارتباطی که اساس آن همدلی و همراهی می‌باشد. محتوا این قدرت را دارد که شوق و اشتیاق مردم را نسبت به برند برانگیزد. مثلاً یک کمپین بازاریابی موفق، نشان دهنده هم‌پوشانی ارزش‌های مخاطبان با محتوای تولیدی است. در بازاریابی به این اتفاق تمایل به برند (Brand Affinity) گفته می‌شود. وقتی محتوای شما موفق می‌شود، تبدیل به قدرتمند‌ترین ابزار برای متقاعد کردن مشتریان آینده می‌شود. به نظر فوق‌العاده است، نه؟ اما چطور باید به این نقطه برسید؟

برای این‌که استراتژی بازاریابی خود را به استراتژی تمایل به برند تبدیل کنید، باید محتوای ارزشمند و منحصربه‌فرد تولید کنید. یک راه عالی برای شروع، اشتراک‌گذاری و نشان دادن ارزش‌های شرکت در محتوایی است که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید. مثلاً اگر شعار شما گردش آزاد اطلاعات و گسترش دانش است، می‌توانید مسابقه و دوره‌های آموزشی رایگان برگزار کنید. اصلاً یک لایو اینستاگرامی بگذارید و صفر تا صد یک موضوع را توضیح دهید. با این روش، نه تنها در دل مخاطبان جا باز می‌کنید، بلکه خودتان را در ذهن آن‌ها حک می‌کند.

  1. فرصت و نرخ‌ تبدیل را افزایش می‌دهد

بازاریابی محتوا تنها روشی است که به شما کمک می‌کند، نرخ تبدیل را از طریق گسترش طیف مخاطبان با بازاریابی مجدد افزایش دهید. ارتباط این دو در این مرحله ممکن است مبهم به نظر برسد. اما تجزیه و تحلیل محتوا دوای درد ماست.

بگذارید مثال بزنم. شما تعدادی محتوای متفاوت روی وبسایت رسمی خود دارید (پست‌های وبلاگی، اینفوگرافیک‌ها، نقد و بررسی) و ده‌ها پست مرتبط که در پروفایل‌های رسمی شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکارتان وجود دارد.

در وبسایت با ابزار گوگل‌آنالیتیکس می‌توانید اطلاعات و رفتار بازدیدکنندگان را عمیقاً کاوش کنید. سپس با استفاده از این داده‌ها، فهرستی برای بازاریابی مجدد ایجاد کنید و به افرادی که علاوه‌ بر سایت شما را در شبکه‌های اجتماعی هم دنبال می‌کنند، حرفه‌ای بودن خود را نشان دهید. سعی کنید مسیر کسب‌وکار خود را مطابق با انتظارات آن‌ها پیش ببرید تا روی تصمیم‌گیری آن‌ها برای خرید، تاثیر بگذارید.

 به برند شما اقتدار و اعتبار می‌دهد

  1. به برند شما اقتدار و اعتبار می‌دهد

با پرداختن به موضوعات خاص و متفاوت از دیدگاه‌های مختلف و اطمینان از اعتبار، صحت‌سنجی و دقت محتوا، می‌توانید به مرجع تقلید مخاطبان در صنعت خود بدل شوید. کجا بهتر از شبکه‌های اجتماعی برای نشان دادن صداقت و هوشمندی شما؟ مردم در شبکه‌های اجتماعی دنبال برقراری ارتباط و دریافت احساس امنیت هستند. دوست دارند به دیگران اعتماد کنند و اطلاعات موثق را به اشتراک بگذارند. اگر چیزی که می‌خواهند را به آن‌ها بدهید، می‌توانید تبلیغ کنید و نرخ مشارکت را بالا ببرید. مرجع شدن و کسب اعتبار به معنای این نیست که باید با زبان فنی و قلمبه‌سلمبه با مردم حرف بزنید. محتوایی که خوانایی بالایی دارد و با زبان روان نوشته شود، مردم را بیشتر به خود درگیر می‌کند.

دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، قدم آخر حرفه‌ای شدن است.

۵ نوع محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی توجه مردم را به خود جلب می‌کنند

شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری محتوا طراحی شده‌اند. هیچ محدودیتی برای تولید محتوا وجود ندارد. استفاده بهینه از این ۵ نوع محتوا که باعث رشد بهتر کسب‌وکار شما می‌شوند:

۱. محتوای ایجاد شده توسط کاربران (UGC)

بهترین نوع تولید محتوا برای تعامل بیشتر با کاربران، انتشار محتوای تولید شده توسط خودشان است. نشان می‌دهد که شما علاقمند به برقراری ارتباط با مخاطبان خود و ایجاد روابط معنی‌دار با آن‌ها هستید. محتوای تولیدی می‌تواند شامل تصاویر، ویدئو، توشته یا استوری تولیدشده توسط کاربران باشد.

۲. ویدئو

بخش عمده‌ای از ترافیک وب صرف تماشای ویدئوی آنلاین می‌شود. ویدئوها از نظر بصری درگیرکننده هستند و وقتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، مردم راحت‌تر می‌توانند روی آن‌ها نظر بدهند. می‌دانید که مردم عاشق نظر دادن و خواندن نظرات بقیه هستند. تعجبی ندارد که ویدئوهای زیادی در توییتر، اینستاگرام و فیسبوک به صورت ویروسی پخش می‌شوند.

۳. پخش زنده (لایو)

با وجود این‌که لایو در شبکه‌های اجتماعی به نسبت جدید است، اما در حال حاضر محبوبیت روزافزونی را تجربه می‌کند. بسیاری از کسب‌وکارها برای برقراری ارتباط بیشتر و دسترسی بهتر به مخاطبانشان لایو برگزار می‌کنند. اکثر شبکه‌های اجتماعی امروزه گزینه پخش زنده دارند و به نظر می‌رسد مردم هم خواهان ارتباط نزدیک و مستقیم هستند.

۴. اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها از جمله  محتواهای محبوب شبکه‌های اجتماعی هستند و در عین داشتن اطلاعات آموزشی مرتبط، بسیار چشم‌نواز و جذابند. مثل آهنربای لایک و کامنت عمل می‌کنند. با به اشتراک گذاشتن اطلاعات و داده‌های بسیار در مدت زمان کم، لایک و اشتراک و نظرات بسیاری را جمع آوری می‌کنند.

محتوای چطور انجامش بدهم و آموزشی

۵. محتوای چطور انجامش بدهم و آموزشی

هدف اصلی برند شما ارائه راه حل برای مشکلات مردم است. شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌هایی هستند که مردم بیشتر زمان تفریح و سرگرمی خود را صرف آن می‌کنند. بنابراین بهترین جا است برای اینکه خودی نشان بدهید. وقتی حرف از وقتی حرف از پرمخاطب‌ترین موضوعات موجود در اینترنت می‌شود، مطالبی که عنوانشان با چطور، چگونه، نحوه و آموزش انجام دادن یک کاری شروع می‌شود، در صدر فهرست قرار می‌گیرند.

حرف آخر

همانطور که احتمالاً تا الان هم متوجه شدید بازاریابان عاشق امکانی هستند که شبکه‌های اجتماعی برای دسترسی بیشتر به مشتریان بالقوه در اختیارشان قرار می‌دهد. اصرار آن‌ها برای تولید محتوای باکیفیت و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از طریق محتوا به همین دلیل است. فراموش نکنید که برای جذب مخاطبان بیشتر و تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار، باید محتوای شما بین آن‌ها گل کند.

برای مشاوره دیجیتال مارکتینگ با منتوریکس در تماس باشید. همچنین جهت آشنایی با شرایط و هزینه خدمات سئو نیز با ما در تماس باشید.

سپیده برون
سپیده برون

سپیده علائق متنوعی دارد؛ از خبرنگاری و داستان‌نویسی و تولید محتوا گرفته تا رباتیک و طراحی بُرد و برنامه‌نویسی و پشتیبانی IT رو امتحان کرده. از وقتی هم یادش می‌آید در حال نوشتن یک چیزی بوده و اصلاً فقط با رشته‌کردنِ کلمات است که می‌تواند افکارش را سروسامان بدهد. سپیده در بخش محتوا به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف