با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

چطور امنیت اکانت اینستاگرام خود را تامین کنیم؟

سینا یوسفی
سینا یوسفی
12:33، 1401/03/04
چطور امنیت اکانت اینستاگرام خود را تامین کنیم؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

چطور امنیت اکانت اینستاگرام خود را تامین کنیم؟


کسانی که ادعا می‌کنند با گرفتن پول می‌توانند امنیت اکانت اینستاگرام شما را تضمین کنند، دست کمی از گربه نره و روباه مکار ندارند. آن‌ها شما را پینوکیو ساده‌دلی می‌بینند که می‌توانند از آن کسب درآمد کنند. شما می‌توانید به جای پرداختن پول و دادن سکه‌های ارزشمند خود به آن‌ها، با رعایت چند نکته ساده، امنیت اکانت اینستاگرام خود را تأمین کنید. ما در منتوریکس می‌خواهیم شما را با آخرین به روز رسانی‌های امنیتی اینستاگرام آشنا کنیم.

اینستاگرام

در سال گذشته اینستاگرام ابزارها و منابع زیادی را برای مطمئن شدن از امنیت و سلامت پیج کاربران معرفی کرده است. شما می‌توانید با رعایت و استفاده کردن از این نکات و راهکارها، امنیت حساب کاربری شبکه اجتماعی‌تان را تضمین کنید. نیازی نیست که برای امنیت صفحه اینستاگرام خود، دست به دامن شیادان و دروغگویان شوید. آن‌ها همواره در حال تظاهر آن هستند که پیج شما هک شده و کنترل آن از دست شما خارج می‌شود. اما می‌توانید با رعایت نکات امنیتی معرفی شده از اینستاگرام خود محافظت کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش اینستاگرام از 0 تا 100

امنیت اینستاگرام

دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، قدم آخر حرفه‌ای شدن است.

چطور امنیت اکانت اینستاگرام خود را تامین کنیم؟

در ادامه روش امن کردن اکانت اینستاگرام‌تان را به طور کامل توضیح خواهیم داد:

ایمیل معتبر

نکته اول آن است که از ایمیل معتبر و شناخته شده استفاده کنید. شما می‌توانید از دو سرویس معروف یاهو و گوگل برای خود ایمیل بسازید. مطمئن شوید که تمامی اطلاعات لازم را برای ثبت‌نام این دو سرویس در اختیار دارید. می‌توانید با ارائه دادن شماره تلفن معتبر، عکس کارت ملی و ایمیل پشتیبان، از بازگردانده شدن اکانت خود در صورت بروز هرگونه مشکل اطمینان حاصل کنید.

رمز عبور طولانی

رمز عبوری که برای اینستاگرام انتخاب می‌کنید، نباید کوتاه، شامل کلمات و اعداد قابل حدس و توالی‌های شناخته شده باشد. حداقل تعداد کاراکتر مورد نیاز برای داشتن رمز عبور مطمئن ۸ کاراکتر است. شما باید برای تولید رمز عبور دلخواه از اعداد، نشانه‌ها، حروف بزرگ و کوچک و علامت‌های ریاضی استفاده کنید. تنها در این صورت است که کلاهبرداران نمی‌توانند رمز عبور شما را حدس بزنند.

استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای

احراز هویت دو مرحله‌ای یا two-factor authentication یک ویژگی جدید امنیتی است که اطلاعاتی مازاد بر نام کاربری و رمز عبور را برای ورود به صفحه درخواست می‌کند. هر زمان که شما می‌خواهید به حساب اینستاگرام‌تان از طریق یک دستگاه ناشناس وارد شوید، باید کد ۶ رقمی احراز هویت دو مرحله‌ای را وارد کنید.
برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای باید از طریق تنظیمات امنیتی اینستاگرام، یک یا هر دو راه دریافت کد ۶ رقمی را انتخاب کنید. شما می‌توانید از طریق پیام کوتاه شماره تلفن یا اپلیکیشن‌های اعتبارسنجی مانند Google Authenticator و Duo Mobile این کد 6 رقمی را دریافت کنید. بعد از فعال کردن این ویژگی، چهار کد ۸ رقمی پشتیبان نیز به شما داده می‌شود تا در صورت هرگونه مشکل برای دریافت تاییدیه احراز هویت، از آن‌ها برای وارد شدن به حساب اینستاگرام تان استفاده نمایید.

احراز هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام

محدود کردن پست‌ها

شما می‌توانید در حساب پرایوت (private) مشخص کنید که چه کسانی پست‌های شما را مشاهده کنند. با تغییر حساب عمومی (public) به خصوصی، می‌توانید نمایش محتوا‌های گوناگون مانند پُست، استوری و هایلایت‌ها را برای افراد مختلف فعال یا غیرفعال کنید. برای تغییر حساب عمومی به حساب پرایوت می‌توانید از تنظیمات اینستاگرام به قسمت privacy بروید.

مطالب پیشنهادی: خدمات سئو و بهینه سازی وبسایت در منتوریکس 

بلاک کردن افراد

در صورتی که نمی خواهید حتی در اکانت‌های عمومی، پُست‌های شما را افراد خاصی مشاهده کنند، آن‌ها را بلاک کنید. در صورتی که از طرف فرد یا افراد مختلف پیام‌های توهین آمیز و آزار دهنده دریافت می‌کنید، می‌توانید با ورود به حساب کاربری آن‌ها و انتخاب گزینه block user دسترسی آن‌ها را به پست‌های خودتان محدود نمایید. این کاربران دیگر نمی‌توانند حتی به حساب شما از طریق تگ شدن روی عکس‌ها و منشن کردن در کامنت‌ها دسترسی داشته باشند.

کنترل نمایش کامنت‌ها

در صورتی که نمی خواهید کامنت‌های آزاردهنده و دارای کلمات زشت و توهین آمیز را مشاهده کنید، می‌توانید از گزینه فیلتر کامنت (filter comments) اینستاگرام استفاده کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که بر اساس کلمات کلیدی پیش فرض یا کلمات کلیدی اختصاصی، کامنت‌های دیگر افراد را فیلتر کنید تا دیگر به شما نشان داده نشود. شما می‌توانید برای حذف کامنت توهین آمیز در زیر پست خود آن‌ها را حذف کنید یا آن‌که به طور کل گذاشتن کامنت در زیر پست‌های منتشر شده خودتان را ببندید. اما برای نخواندن کامنت‌های توهین‌آمیز، تنها می‌توانید از قابلیت فیلتر کردن کامنت اینستاگرام استفاده کنید.

اکانت کاربری مزاحم را گزارش کنید

در صورتی که با حساب‌های مزاحم توهین کننده و آزار دهنده روبه‌رو شدید، می‌توانید آن‌ها را به پشتیبانی اینستاگرام گزارش کنید. این کار شما می‌تواند به سالم ماندن فضای شبکه اجتماعی اینستاگرام کمک کند. در صورت مشاهده هرگونه آزار یا توهین، می‌توانید با ورود به اکانت کاربر و انتخاب گزینه report و نوع آزار، این حساب را پشتیبانی اینستاگرام گزارش کنید.

انتخاب رمزعبور اینستاگرام

جمع‌بندی

شبکه اجتماعی اینستاگرام مانند تمام فضاهای اجتماعی حقیقی و مجازی باید‌ها و نباید‌های زیادی دارد. نمی‌توانید انتظار داشته باشید که در یک شبکه اجتماعی مجازی مانند اینستاگرام که میلیون‌ها کاربر فعال دارد، با افراد مزاحم و آزاردهنده روبه‌رو نشوید. اما با اطلاع از قابلیت‌ها و امکانات اینستاگرام می‌توانید این فضا را برای خودتان و دیگران تا حد امکان سالم نگه دارید. از طرفی باید حواستان به کلاهبرداران فریب دهندگان و شیادان فضای مجازی باشد. حضور کاربران ناآگاه خیلی از افراد را برای سوء استفاده و فریب دیگران تشویق می‌کند. با استفاده از انواع راه‌های امنیتی و قابلیت‌های ایمن نگه داشتن حساب کاربری اینستاگرام، جلوی ورود کلاهبرداران را به صفحه خود بگیرید. با تنظیم کردن روش‌های احراز هویت اینستاگرام از بازگردانده شدن حسابتان در صورت بروز هرگونه مشکل اطمینان حاصل کنید. همچنین برای مشاوره دیجیتال مارکتینگ می‌توانید با منتوریکس تماس بگیرید.

اگر این مطلب برای‌تان جالب بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «بهترین ترفندهای اینستاگرامی در سال 2021» را هم مطالعه کنید.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف