با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

8 ترفند شبکه اجتماعی برای رشد هر استارتاپ

سینا یوسفی
سینا یوسفی
10:39، 1400/02/13
8 ترفند شبکه اجتماعی برای رشد هر استارتاپ
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

8 ترفند شبکه اجتماعی برای رشد هر استارتاپ


یکی از راه‌های رایج برای تصفیه نفت خام در پالایشگاه‌ها، استفاده از هیدروژن به عنوان کاتالیزور است. هیدروژن، مسیری سریع و بهینه برای رسیدن به فرآورده‌های نفتی و بالا بردن ارزش افزوده نفت خام می‌سازد. استارتاپ‌ها همان نفت خام هستند که باید برای فروش بیشتر و توسعه کسب‌وکار راه طولانی و دشواری را طی کنند. ترفند‌هایی که امروز در منتوریکس بررسی می‌کنیم، کاتالیزور‌هایی هستند که راه شما را برای رشد کسب‌وکار فروش و مخاطب هموار می‌کنند.

هک رشد

هک رشد

هک رشد یک استراتژی بازاریابی داده محور است که بر پایه تست‌های سریع انجام می‌شود. هک رشد اصطلاحی جامع است که به هر عمل خلاقانه برای رشد گفته می‌شود و معمولاً در رابطه با استارتاپ‌هایی که می‌خواهند در یک بازه زمانی کوتاه و با بودجه کم سریع رشد کنند، استفاده می‌شود. همانطور که برای رشد دادن درآمد، فروش و کاربران نرم‌افزاری از هک رشد استفاده می‌شود، می‌توان از آن برای افزایش مخاطبان شبکه اجتماعی نیز کمک گرفت. همانطور که می‌دانید تعداد دنبال کنندگان و فالوورها، تنها فاکتور مهم و حیاتی برای رشد شبکه اجتماعی نیست. فاکتور‌های دیگر مانند تعداد کلیک، لایک، انتشار، منشن شدن، بازدید از صفحه و... نیز وجود دارد.

دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، قدم آخر حرفه‌ای شدن است.

۸ ترفند شبکه اجتماعی برای رشد هر استارتاپ

  1. Lead magnet: شما می‌توانید در ازای دریافت آدرس ایمیل یا اطلاعات تماس با کاربران‌تان به آن‌ها پیشنهاد ویژه‌ای بدهید. پیشنهاد شما می‌تواند شامل دانلود کتاب الکترونیک یا یک وبینار باشد. این ایده را می‌توانید به عنوان یک آهنربای قدرتمند برای رشد لیست مخاطبان و تعامل بیشتر با آن‌ها در نظر بگیرید. علاوه بر آن، می‌توانید این موضوع را به عنوان بهانه‌ای برای حرف زدن در شبکه اجتماعی قرار بدهید. پس از آن که لیست مخاطبان خود را تهیه کردید، قدم بعدی آن است که از طریق قیف بازاریابی کاربران را به مشتری تبدیل کنید. قبل از آن مطمئن شوید که محتوای با ارزشی را به کاربران پیشنهاد می‌دهید. توصیه می‌کنیم از وبینارهای هفتگی برای دادن انگیزه به مخاطبان استفاده کنید. این استراتژی باعث افزایش کاربران شبکه اجتماعی شما شده و جامعه مخاطبان شما را بزرگ‌تر می‌کند.
  2. محتوای بصری: به‌ گفته ۳۲% مارکترها، عکس‌های گرافیکی مهم‌ترین محتوای کسب‌وکار آن‌ها را شامل می‌شود. ۸۰% مارکترها نیز استفاده از محتوای تصویری را در بازاریابی شبکه اجتماعی حیاتی می‌دانند. بدون شک بهینه سازی استراتژی رشد از طریق انتشار محتوای بصری در شبکه اجتماعی، می‌تواند یکی از بهترین کارهای شما برای رشد کسب و کارتان باشد. این کار می‌تواند با انتشار عکس، اینفوگرافیک یا ویدیو انجام شود. جدای از تولید محتوای بصری حرفه‌ای و تعاملی، باید همه محتواها را با اهداف شرکت یک‌سو کنید. محتواهای خود را برای تمامی پلتفرم‌های مورد استفاده‌تان یکسان‌سازی کنید. شما باید بدانید که بهترین کار برای انواع شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده‌تان چیست. برای مثال در اینستاگرام محتواهای مربع شکل یا ویدیوهای یک دقیقه‌ای اثرگذاری بهتری بر روی دنبال کنندگان دارد.
  3. اینفلوئنسر مارکتینگ: اگر به دنبال یک استراتژی سریع و فوری برای گرفتن نتیجه هستید، اینفلوئنسر مارکتینگ برای شما مناسب است. به دلیل وجود رقابت بین کسب و کارهای مختلف، شرکت‌ها از اینفلوئنسر مارکتینگ برای توسعه برند در ذهن مخاطبان و جلب نظر آن‌ها استفاده می‌کنند. اگر به دنبال استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ هستید، باید به دنبال مارکتر حوزه کاری خودتان باشید و از او برای همکاری دعوت کنید. شما می‌توانید انتظار افزایش آگاهی برند، فالوور، فروش و اعتماد خریداران را با استفاده از اینفلوئنسر داشته باشید. برندهای مختلف به شیوه‌های گوناگون با اینفلوئنسر‌ها همکاری می‌کنند و حتی تعدادی از اینفلوئنسرها را به عنوان سفیر برند خود معرفی می‌نمایند.
  4. نظرخواهی کنید: وقتی که می‌خواهید یک رابطه قوی را در زندگی واقعی برقرار کنید، به زمان و تلاش بیشتر برای گرفتن نتیجه بهتر نیاز دارید. شبکه اجتماعی نیز به همین گونه است. برای تعامل با فالوئرها از آن‌ها نظرخواهی کنید و به جواب‌های‌شان اهمیت بدهید. برای مثال در توییتر حداقل یک بار در ماه با شخصی از جامعه فالوورهای خود گپ توییتی به راه بیندازید. گپ‌های توییتی امکان پرسش و پاسخ را فراهم می‌کنند. به طور میانگین می‌توانید 200 هزار impression و 200 هزار reach را در هر گپ توییتر داشته باشید. همیشه به دنبال فرصت‌های تازه برای رسیدن به فالوورهای جدید باشید و منتظر آن‌ها نمانید. ممکن است این کار سخت باشد اما برای درست کردن شبکه اجتماعی با فالوئرهای وفادار اهمیت زیادی دارد.
  5. تجزیه و تحلیل شبکه اجتماعی: در بازاریابی رشد هیچ وقت نمی‌توان اهمیت تجزیه و تحلیل را نادیده گرفت. هر کسب‌وکار به یک استراتژی نیاز دارد و استراتژی وجود ندارد که به تجزیه و تحلیل شبکه اجتماعی نیاز پیدا نکند. تجزیه و تحلیل شبکه اجتماعی بایدها و نبایدها را برای شما مشخص می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند که شبکه اجتماعی‌تان را در طول رشد بهینه‌سازی کنید. آمار اینستاگرام به شما می‌گوید که چه زمانی برای گذاشتن پست مناسب است و پُرمخاطب‌ترین محتواها را به شما نشان می‌دهد. همه این اطلاعات به شما برای داشتن بیشترین تعامل کمک می‌کند. هر هفته آمار خود را تجزیه و تحلیل کنید و سریعاً باید‌ها و نباید‌ها را مشخص نمایید. ابزارهای زیادی مانند Hootsuite، Iconosquare، keyhole و socialbearing برای تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.هک رشد اینستاگرام
  6. موضوعات روز: کسب‌وکار‌های مختلف با ترند‌های گوناگون روبه‌رو می‌شوند. تولید محتوا برای ترندهای جدید، شما را به روز نشان می‌دهد. تولید محتوای ارزشمند کار سختی است. اما این‌که بدانید چطور به دنبال ترندهای جدید باشید، به شما در تولید محتوای ارزشمند کمک می‌کند که در رشد شبکه اجتماعی شما اثر گذار است. تولید محتوا ترند برای کسب‌وکارهای مختلف جواب می‌دهد؛ برای مثال گرافیست ارشد Kunocreative، محتوای گرافیکی برای فصل اول سریال "بازی‌های تاج و تخت" تولید کرد و توانست تعامل فوق‌العاده‌ای را با در نظر گرفتن تعداد فالوئر‌هایش دریافت کند.
  7. قصه گویی: از اهمیت داستان سرایی و قصه گویی نمی‌توان چشم پوشی کرد. قصه گویی بخش مهمی از بازاریابی است که به جا افتادن برند شما بین مخاطبان کمک می‌کند. احساسات نقش مهمی در فکر و رفتار انسان دارد. احساسات می‌تواند مردم را به انجام کارها وادار کند یا در گرفتن تصمیم‌های کوچک و بزرگ آن‌ها اثرگذار باشد. شما می‌توانید با تولید محتوا‌های داستانی روی این نقطه ضعف (یا قوت) انسانی دست بگذارید. استفاده از قصه گویی در شبکه اجتماعی رابطه قوی و طولانی مدت با مخاطبان می‌سازد. هنگامی که شما محتوایی را درباره چیزی که خریداران به آن اهمیت می‌دهند خلق کنید، به اشتراک گذاشته می‌شود و یکی از پیامدهای آن، می‌تواند بالا رفتن اثر گذاری شبکه اجتماعی شما باشد.
  8. همکاری: منظور ما از همکاری آن است که شما از این قابلیت در بین تمامی افراد شبکه ارتباطی خود برای حضور در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. برای همکاری در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از گپ‌های توییتی، تبادل اینستاگرامی و ویدیو‌های لایو استفاده کنید. بعد از پیدا کردن کسی که می‌خواهید با او همکاری کنید، محتواهای تبلیغاتی بسازید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. او نیز می‌تواند این محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارد و به شما کمک کند.

هک رشد شبکه اجتماعی

جمع‌بندی

شما نباید تنها به تکرار مکررات بسنده کنید. ابتدا باید مطمئن شوید که چه راهکارهایی برای استارتاپ شما مناسب است. استراتژی که در یک کسب‌وکار جواب داده لزوماً برای شما کار نخواهد کرد. شما باید روی کار خود تمرکز کنید و اهداف‌تان را مشخص کنید؛ مخاطبانتان را بشناسید و برای رسیدن به آن‌ها استراتژی تعریف کنید. فراموش نکنید که باید به زندگی فالوور‌های خود ارزشی را اضافه کنید و آن‌ها را برای گرفتن ارزش بیشتر تشویق نمایید. ایده‌های خود را آزمایش کنید و از تست A/B یاد بگیرید. ببینید چه چیزی برای شما جواب می‌دهد و چه چیزی جواب نمی‌دهد. شما می‌توانید با افراد مختلف در حوزه کسب و کارتان ارتباط برقرار کرده و از تجربیات آن‌ها نیز استفاده کنید.

اگر برای کسب‌وکارتان نیاز به مشاوره دیجیتال مارکتینگ دارید با منتوریکس در تماس باشید.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف