با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

افزونه وردپرسی Smush چیست؟ { نسخه پولی یا رایگان؟}

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
00:27، 1400/03/20
افزونه وردپرسی Smush چیست؟ { نسخه پولی یا رایگان؟}
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

افزونه وردپرسی Smush چیست؟ { نسخه پولی یا رایگان؟}


اسماش (Smush) از ساده‌ترین افزونه‌ها برای انجام فشرده سازی تصویر برای وردپرس است. این بهینه ساز تصویر با بیش از یک میلیون نصب فعال در سایت‌های وردپرسی نیز جزء محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس محسوب می‌شود. اما WP Smush چیست و چرا در بین کاربران وردپرس محبوب است؟ چرا در سال 2021 باید از این افزونه استفاده کنیم؟ در ادامه با آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس همراه باشید تا به معرفی و کارایی افزونه وردپرس Smush در دو نسخه معمولی و PRO بپردازیم.

افزونه اسماش چیست؟

WP Smush  توسط تیم WPMUDEV در حال توسعه است و آن‌ها اپدیت‌های بسیار خوبی برای آن منتشر می‌کنند. البته این تیم بزرگ افزونه‌‌های وردپرسی دیگری مانند "WP-Defender" اسکن بدافزار و "WP Hummingbird"  دارند که در سئو سایت به شما بسیار کمک می‌کنند. در این مطلب به هیچ وجه نمی‌خواهیم از مسیر اصلی دور شویم و به معرفی دیگر محصولات این تیم بپردازیم پس مستقیم سراغ افزونه وردپرسی اسماش می‌رویم.

افزونه وردپرس اسماش

WP Smush یک بهینه ساز تصویر بسیار قابل اعتماد است که همه چیز را سریع می‌کند ودر همه شرایط نیز کار خواهد کرد. اما این افزونه در دو نسخه وجود دارد. نسخه معمولی و نسخه پرو یا همان پولی. اگر در ایران هستید نسخه رایگان هم کار شما را راه خواهد انداخت و نیازی نیست نسخه پولی را دریافت کنید، هر چند که محدودیت‌هایی در نسخه رایگان وجود دارد. اما اگر دوست دارید نسخه Smush Pro را دریافت کنید می‌توانید از سایت‌هایی که افزونه وردپرس را به ریال می‌‍فروشند آن را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟

چرا باید از افزونه اسماش استفاده کنیم؟

اگر غول چراغ جادو داشتید و چندین آرزو می‌کرید، قطعا یکی از آن‌ها افزایش سرعت سایتتان بود. بارگذاری تصاویر تاثیر مستقیمی بر سرعت سایت دارد، اما نمی‌شود تصاویر را حذف کنید یا از ابتدا آن‌ها را بهینه کنید، به همین دلیل افزونه وردپرس اسماش وارد می‌شود و آرزوی شما را برآورده می‌کند.

افزونه‌هایی که فشرده سازی تصویر را برای وردپرس انجام می‌دهند این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بدون نیاز به حذف تصاویر از وب‌سایتتان، سایت خود را برای عملکرد و سرعت (بارگذاری تصویر) بهینه کنید. بیایید واقع بین باشیم، هیچ‌کس نمی‌خواهد با همه آن صفحات ایستا و بدون محتوای رسانه‌ای به دهه 90 میلادی برگردد، دقیقا زمان راه اندازی اینترنت! همانقدر که عکس‌های زیبا و با کیفیت مهم است، اندازه تصویر نیز مهم است. کاربرانتان تصاویر زیبا همراه با محتوای با کیفیت را دوست دارند، اما این تصاویر سرعت سایت شما را کم و کند می‌کند و باعث آزار کاربران می‌شود، در واقع شما می‌خواهید ثواب کنید اما کباب کردید! به همین دلیل به اسماش نیاز دارید.

چرا باید از افزونه اسماش استفاده کنیم؟

این رایج است که موتورهای جستجو و بازدید کنندگان سایت از وب سایت‌های کند بیزار هستند. پس راه چاره چیست؟ برای ایجاد تعادل بین زیبایی سایت و امتیازات سئو، به افزونه‌ای نیاز دارید که فشرده سازی تصویر را انجام دهد.

فشرده سازی در اینجا به معنای کاهش اندازه تصویر بدون تأثیر بر کیفیت است. انجام دستی این کار خسته کننده و وقت گیر و پرهزینه است. باز هم راه نجات در دستان قدرتمند اسماش است.

WP Smush می‌تواند به صورت یکپارچه تمام تصاویر را به صورت خودکار فشرده کند. همچنین با فشرده‌سازی تصاویر در اندازه‌های مناسب و بهینه و تنظیم دقیق آن‌ها برای سایت، بر روی عکس‌های قدیمی شما کار می‌کند.

با شرکت در دوره سئو از مجموعه دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس بر تمامی مباحث سئو مسلط شوید.

چگونه آن را نصب و راه اندازی کنیم؟

برای نصب افزونه، ساده‌ترین راه این است که به پیشخوان وردپرسی خود بروید و روی "Plugins" -> "Add New" کلیک کنید. سپس "smush" را در کادر جستجو تایپ کنید. پس از نصب آن (فعال کردن آن!)، زمان آن فرا رسیده است که تصاویر خود را اسماش کنید. برای این کار، فقط باید روی دکمه "Smush" در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید و به داشبورد هدایت شوید. از تنظیمات نترسید و تمام آن‌ها را بررسی کنید. بیشتر گزینه‌ها به صورت پیش فرض هستند و نمی‌خواهد کاری به کارشان داشته باشید.

سرانجام، در سمت راست صفحه، دکمه "Bulk Smush Now" را مشاهده خواهید کرد. اگر روی آن کلیک کنید، WP Smush تمام تصاویر ذخیره شده در پوشه "Media" را می‌گیرد و آن‌ها را بهینه می‌کند.

نکته مهم که باید به خاطر داشته باشید این است که نسخه رایگان WP Smush فقط تا 50 تصویر در هر بار اجرا را بهینه می‌کند و شما باید هر بار دکمه اسماش را بزنید، اما این محدودیت در نسخه پولی وجود ندارد. این یعنی پس از پردازش 50 تصویر اول، برای ادامه روند لازم است دوباره روی دکمه "Bulk Smush Now" کلیک کنید.

چگونه اسماش را نصب و راه اندازی کنیم؟

قابلیت‌ها و امکانات اسماش چیست؟

WP Smush در واقع یک تصویر ابری، انقلابی است که برای تغییر اندازه، بهینه سازی و فشرده سازی وردپرس ساخته شده است. این افزونه از سرورهای قدرتمند WPMUDEV برای حذف عناصر بزرگ از تصاویر شما استفاده می‌کند. این یعنی تمامی اطلاعات اضافی و بدردنحوری که در یک عکس وجود دارد، بدون افت کیفیت تصویر از بین می‌رود. این زمانی خوب است که بفهمید CORE WEB VITALS که به تجربه کاربری بستگی دارد، از ماه جون میلادی جزو فاکتورهای رنکینگ گوگل به حساب می‌آید، به همین دلیل اسماش برای بهینه کردن عکس‌ها برای CORE WEB VITALS می‌تواند بدرد بخور باشد.

علاوه بر این، این افزونه برای بهینه سازی تصاویر فراتر از کتابخانه رسانه شما می‌رود و همه چیز را دربر می‌گیرد. از اسماش می‌توانید برای بهینه سازی تصاوی NextGen، تصاویر Amazon S3 و تصاویر سایر پلاگین‌ها یا موضوعات استفاده کنید. همچنین با تمام پلاگین‌های دیگر از جمله Elementor به خوبی کار می‌کند.

حال که به اینجا رسیدیم بیایید دو نسخه پولی و رایگان اسن افزونه را با هم بررسی کنیم. نسخه رایگان تقریباً برای بهینه سازی اساسی در تصاویر کوچک (حداکثر 1 مگابایت) کاملا مفید است و نیازی به نسخه پولی ندارید. با این حال، نسخه پولی این افزونه دارای بسیاری از ویژگی‌های اضافی است که می تواند به شما در دستیابی به بهترین عملکرد ممکن کمک کند.

قابلیت‌ها و امکانات اسماش چیست؟

نسخه پرو چه قابلیت‌هایی دارد؟

  • Smush Bulk Smush
  • Super Smush (در مقایسه با نسخه رایگان فشرده سازی 2 برابر دریافت کنید)
  • تغییر اندازه تصاویر (تنظیم حداکثر عرض و ارتفاع تصاویر به طور خودکار مقیاس بندی می‌شوند)
  • Smooth (بازگرداندن نسخه اصلی هر تصویر با یک کلیک)
  • Auto-Smush (تمام تصاویر موجود در سایت خود را به طور خودکار smush کنید)
  • داده های EXIF را نگه دارید (برای عکاسانی که می‌خواهند متادیتا را ضمیمه کنند)
  • PNG را به Lossy JPEG تبدیل کنید
  • فشرده سازی پرونده‌های بزرگ از دوربین به سایت شما به صورت مستقیم
  • Directory Smush (بهینه سازی تصاویر خارج از فهرست رسانه)
  • S3 Cloud Smush (کتابخانه رسانه‌ای مبتنی بر S3 Cloud)
  • Image CDN (تصاویر را مستقیماً از CDN های قدرتمند WPMUDEV ارائه دهید)
  • تبدیل WebP (بهینه سازی تصاویر با تبدیل آن‌ها به این قالب نسل جدید)
  • تشخیص اندازه اشتباه

بیشتر بخوانید: شرایط انجام خدمات سئو سایت در منتوریکس 

جمع‌بندی

اگر سایت وردپرسی بزرگی ندارید، بهتر است با همان نسخه رایگان سر و کله بزنید و سایت خود را بهینه کنید، اما اگر سایت شما بسیار بزرگ است و علاقه بسیاری دارید تا از تصاویر و گیف استفاده کنید، بهتر است نسخه پولی را از سایت‌های فروش افزونه ریالی وردپرس تهیه کنید. اگر دوست دارید در بازی کور وب وایتال پیروزمندانه بیرون بیاید به این افزونه نیاز دارید.

اگر دوست دارید بیشتر با سئو وردپرس آشنا شوید، مطلب «راهنمای جامع سئو وردپرس» را مطالعه کنید. همچنین اگر صاحب کسب‌وکار هستید و احساس می‌کنید وب‌سایت‌تان حال خوشی ندارد، با ما تماس بگیرید تا شما را برای دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ راهنمایی کنیم.

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف