با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

هم‌نوع خواری کلمات ممنوع {مفهوم Keyword cannibalization + آموزش ویدیویی}

ساسان سلوتی
ساسان سلوتی
11:23، 1401/02/22
هم‌نوع خواری کلمات ممنوع {مفهوم Keyword cannibalization + آموزش ویدیویی}
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

هم‌نوع خواری کلمات ممنوع {مفهوم Keyword cannibalization + آموزش ویدیویی}


کانیبالیزم یا هم‌نوع خواری به رفتاری گفته می‌شود که در آن جانوران یا حتی انسان‌ها از هم‌نوع خود تغذیه می‌کنند. در سئو کردن نیز گاهی ممکن است که این فرایند همنوع خواری در کلمات به وجود بیاید که به آن کی­ورد کنیبالیزیشن گفته می‌شود. در ادامه همراه منتوریکس باشید.

کینیبالیزیشن چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

گاهی اوقات در سئو سایت یک کلمه کلیدی بسیار حیاتی وجود دارد که سئو کاران قصد دارند وب‌سایت خود را بر روی آن سئو کنند؛ برای همین از کلمه کلیدی به شکلی افراطی در تمام صفحات، تایتل‌­ها و یا متای دسکریپشن صفحات استفاده می‌شود.

در هم نوع خواری کلمات چه اتفاقی می‌­افتد؟

وقتی کلمه کی­ورد در گوگل سرچ شود، تمام صفحاتی که این کی­ورد در آن استفاده شده مورد ریتینگ قرار میگیرند و در این حین ممکن است صفحه مورد نظر را در ریتینگ‌­های بالاتری از نتایج نمایش دهد. در این حالت، صفحاتی که کی­وورد در آن‌ها استفاده شده باعث شده‌اند که صفحه مورد نظر نادیده گرفته شود و به همین دلیل به آن هم‌نوع خواری کلمه کلیدی گفته می‌شود.

مفهوم Keyword cannibalization

اگر دچار این پدیده شوید در سئو پیشرفت نخواهید کرد!

مثال:

سایت پارس آنلاین را در نظر بگیرید که بر روی کلمه "اینترنت پر سرعت" سئو شده است و این کلمه در بسیاری از تایتل­ها استفاده گردیده یا عیناً تکرار شده است. وقتی این کلمه در گوگل سرچ شود، صفحه مورد نظر ما که صفحه سرویس خواهد بود رتبه چهارم رو خواهد داشت. این کار مصداق بارز کنیبالیزم است که تکرار کلمه کلیدی در دیگر صفحات، باعث شده تا صفحه اصلی رتبه بالاتری نسبت به بقیه داشته باشد.

دانلود ویدیو از آپاراتهم‌نوع خواری کلمات ممنوع

از کجا بفهمیم که مرتکب کنیبالیزیشن شده‌ایم؟  

برای چک کردن رتبه صفحات دارای کلمات کلیدی در یک وب‌سایت، کافی است آدرس وب‌سایت را در بخش سرچ وارد کنید و سپس کلمه کلیدی را تایپ کرده و گزینه سرچ را انتخاب کنید. بر اساس رتبه بندی صفحات خواهید دید که صفحه مورد منظر شما کدام رتبه را دارد و چندمین نتیجه خواهد بود. در اینجا پس از جست و جوی کلمه کلیدی اینترنت پر سرعت، مشاهده می‌کنیم که صفحه سرویس رتبه چهارم بوده و کنیبالیزم انجام شده است. انجام خدمات سئو حرفه ای با هزینه اقتصادی در منتوریکس، یکی از اهداف آژانس ما می‌باشد.

جمع‌بندی

کافی‌ست سری به سرچ کنسول بزنید تا بتوانید بفهمید دچار این پدیده شدید یا نه، چون سئو فقط تیتر و مقدمه نیست و باید بسیار در راه سئو کوشش کنید. اگر این مطلب را دوست داشتید سری به مطلب «سئو چیست؟» و آموزش ویدیوی در این 3 حالت سئو نکنید بزنید.

اگر برای کسب‌وکار خود به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید، با منتوریکس تماس بگیرید.

ساسان سلوتی
ساسان سلوتی

ایدئولوژی اصلی ساسان اینه تا اونجایی که می‌تونه به کنجکاوی‌هاش پاسخ مثبت بده. برای همین، کارها و علایق جورواجوری رو دنبال می‌کنه؛ مثلاً: غواصی، دوچرخه‌سواری، یوگا، گیاه‌شناسی، عکاسی ماکرو و... تو کار هم همین طور بوده: از مدیر فروش بازاریابی تا منابع انسانی، دیجیتال مارکتینگ و تدریس...

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف