با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

Google Optimize چیست و به چه دردی می‌خورد؟
امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
23:26، 1401/03/07
Google Optimize چیست و به چه دردی می‌خورد؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

Google Optimize چیست و به چه دردی می‌خورد؟


گوگل اپتیمایز (Google Optimize) یک بازیگر بزرگ در آزمایش A / B است. این ابزار فوق قوی مانند تمام ابزارهای گوگل رایگان است، اما از نظر کیفیت و کارکرد دقیقا مانند ابزارهای گران قیمت VWO، Optimizely، AdobeTarget است و به خوبی با آن‌ها رقابت می‌کند. اگر هنوز در استفاده از گوگل اپتیمایز شک دارید، این راهنما می‌تواند به خوبی کمک حال شما باشد. پس با منتوریکس همراه باشید.

گوگل اپتیمایز چیست؟

Google Optimize ابزاری برای بهینه سازی نرخ تبدیل وب توسط Google است. این ابزار به عنوان بستری برای ساخت و اجرای طیف گسترده‌ای از تست A/B، به افزایش نرخ تبدیل کمک می‌کند. اوپتیمایز برای کاربرانی که نیاز کمتری به تست دارند، بهترین ابزار است، زیرا تاکنون تنها ابزار رایگان بازار است. شما می‌توانید تا 5 تست را به صورت همزمان با گوگل اپتیمایز انجام دهید و نگران هیچ چیز نباشید.

گوگل اپتیمایز چه کاری انجام می‌دهد؟

  • برای ساخت و ایجاد تست‌ها از Optimize استفاده کنید.
  • با اجرای تست، می‌توانید فرضیه خود را بسنجید.
  • نتایج تست‌ها را با گزارش‌هایی که ایجاد می‌کند ارزیابی کنید.
  • نوع برنده را برای همیشه در سایت سِت کنید.
  • در صورت لزوم دوباره نوع برنده را بهینه کنید.

ویژگی‌های Google Optimize چیست؟

این ابزار گوگل می‌تواند نیازهای اصلی شما را برای بهینه سازی وب سایت و بهبود سئو سایت برآورده کند، چون تقریباً همه آزمایشاتی را که سایت شما به آن‌ها نیاز دارد، انجام می‌دهد. همچنین می‌توانید آزمایشات خود را به دلخواه تنظیم کنید.

از آن‌جا که گوگل اپتیمایز یک ابزار رایگان است، برای استفاده از آن نیازی به توسعه دهنده یا متخصص ندارید، اما ممکن است برای پاسخ دادن به برخی سوالات، همچنان به خدمات سئو و مشاوره دیجیتال مارکتینگ یک سئوکار نیاز داشته باشید. درست است این ابزار محدودیت‌هایی دارد، اما با همان محدودیت‌ها نیز کار شما را به راحتی راه می‌اندازد. در زیر به برخی از ویژگی‌های Google Optimize پرداختیم:

A/B Test

تست A/B، همچنین به عنوان تست A/B /n شناخته می‌شود، شامل دو یا چند نسخه از صفحه وب یا عنصر مشابه است تا بدانید کدام یک از نظر نرخ تبدیل بهترین عملکرد را دارد. تست A/B در واقع ساده‌ترین شکل تست برای بهینه کردن سایت است.

گوگل اپتیمایز چیست

بهترین ابزار برای تست A/B

آزمون چند متغیره

در آزمایش چند متغیره، می‌توان چندین عنصر را همزمان آزمایش کرد، به همین دلیل به خوبی می‌فهمید کدام ترکیب عملکرد بهتری دارد. در Google Optimize، می‌توانید حداکثر 16 ترکیب را همزمان آزمایش کنید، در حالی که در Optimize 360 (نسخه پولی)، این محدودیت به 36 ترکیب در یک زمان گسترش می‌یابد.

Split URL Testing

آزمایش Split Url که به عنوان تست‌های تغییر مسیر نیز شناخته می‌شود، برای کمک به آزمایش دو صفحه وب مختلف در برابر یکدیگر، با کمک تغییر مسیر JavaScript استفاده می‌شود. در اینجا این آزمایش به طور تصادفی کاربران یک صفحه را به سمت صفحه دیگر هدایت می‌کند تا اقدامات آن‌ها ردیابی شود. معمولا هنگامی که سایت را مجددا طراحی می‌کنید، این تست به دردتان می‌خورد.

شخصی سازی

شخصی سازی برای درگیر کردن کاربر، با هدف قرار دادن کاربر در داده‌های موجود در پایگاه داده شما مانند موقعیت جغرافیایی، سن، دستگاه، سابقه در وب سایت و غیره، استفاده می‌شود. این برنامه اغلب از الگوریتم‌هایی برای نمایش "محصولاتی که ممکن است دوست داشته باشید" استفاده می‌کند. هدف شخصی سازی تجارب کاربر؛ برای برآورده کردن نیازهای آن‌ها است. Google Optimize به شما این امکان را می‌دهد تا با تعیین اهداف برای گروه خاصی از بازدید کنندگان (مثلاً داشتن صفحه فروش فقط برای یک منطقه خاص)، یک تست شخصی سازی ایجاد کنید.

صفر تا صد گوگل اپتیمایز

با گوگل اپتیمایز بهینه سازی سایت آسان می‌شود

سفارشی سازی

از آن‌جا که Google Optimize ابزاری رایگان است، بیشتر به توانایی کاربر متکی است. این ویژگی از ویژگی‌های دیگری تشکیل شده است که می‌تواند تغییرات پویا را کنترل کند، اما به جای استفاده از تنظیمات خودکار، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از آن‌ها برای شخصی سازی آزمایش تا حد ممکن استفاده کنید.

سیگنال‌های Client-Side

سیگنال‌های Client-Side به شما این امکان را می‌دهند تا کنترل کاملی بر آزمایش در مرورگر مشتری داشته باشید. با فعال کردن هدف یابی مبتنی بر کوکی‌ها، می‌توانید مجموعه خاصی از کاربران را هنگام اجرای آزمایش شناسایی و هدف قرار دهید. این ویژگی همراه با JavaScript سفارشی، روند را بسیار موثرتر می‌کند. برای پویاتر کردن، می‌توانید جفت مقدار کلید را در لایه داده سایت خود ذخیره کنید.

این فعال سازی رویدادها به اجرای آزمایشات روی عناصر پویا، برنامه‌های تک صفحه‌ای و سناریوهای بسیار پیچیده کمک می‌کند. با Activation Events in Optimize، می‌توانید آزمایشات را به رویدادی که قبلاً در داده‌های سایت خود گذاشتید، هدف قرار دهید.

قوانین کاربری

اصطلاح بسیار رایجتر برای قوانین کاربر "هدف قرار دادن URL" است. این ویژگی در گوگل اپتیمایز به شما کمک می‌کند تا مجموعه خاصی از صفحات را تحت تأثیر آزمایش قرار دهید. به این ترتیب هیچ یک از بقیه صفحات وب سایت تحت تأثیر آزمایشات در حال انجام قرار نمی‌گیرد. همچنین، از منصفانه بودن آزمایش اطمینان حاصل خواهید کرد.

User Attributes

از طریق تنظیم ویژگی‌های مشخص کاربر در آزمایش A/B، مانند دستگاه، مرورگر، مکان، سن و غیره بر اساس تجزیه و تحلیل Google، برای هر کاربر یک تجربه شخصی ایجاد کنید. شما می‌توانید برای جذب تعامل بیشتر از پرسوناهای خود استفاده کنید.

گوگل اپتیمایز

گوگل اپتیمایز رایگان است

System Objective

چند هدف مشترک وجود دارد که توسط Google Optimize در دسترس است تا در صورت لزوم در هر آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد، اما لازم نیست آن‌ها را به صورت تکی تنظیم کنید. بسیاری از اهداف سیستم مانند بازدید از صفحه، مدت زمان جلسه، برگشت، معامله، درآمد، نمایش AdSense، کلیک تبلیغات AdSense و درآمد AdSense وجود دارد که اغلب به عنوان اهداف اصلی استفاده می‌شوند.

در معاملات و درآمد یک استثنا وجود دارد، این است که فقط در صورتی در دسترس هستند که Analytics اجازه مشاهده تجارت الکترونیکی را داشته باشد. نمونه دیگر این است که AdSense تنها با وجود Analytics، در دسترس خواهد بود.

گزارش گیری

یک گزینه گزارش در Optimize وجود دارد که نتیجه نهایی تجربه انجام شده را در قالب یک گزارش به شما می‌دهد. برای تصمیم گیری در مورد پیاده سازی تغییرات می‌توانید آن را بیشتر تجزیه و تحلیل کنید. این مهمترین ویژگی است. Optimize همچنین می‌تواند آن را برای شما تجزیه و تحلیل کند و پیشنهادهایی را به شما ارائه دهد که به نظر می‌رسد برای درست بودن خیلی خوب است. قطعاً این یک صرفه جویی در وقت است، اما ما به شما توصیه می‌کنیم این کار را شخصاً انجام دهید تا بتوانید از هر آزمایش چیزی بردارید.

مدیریت تست‌ها

از طریق گزارش فعالیت، Google Optimize به شما این امکان را می‌دهد تا آزمایش‌های در حال انجام را مدیریت کنید. به این ترتیب می‌توانید همزمان پنج آزمایش را انجام دهید و گزارشات جداگانه برای هر یک از آن‌ها در بخش گزارشات ابزار ایجاد کنید. همچنین آزمایش‌های قبلی را برای بازگشت به شما ذخیره می‌کند. شما همیشه می‌توانید از آن‌ها برای ساختن منابع دیگر و صرفه جویی در وقت استفاده کنید. برای مدیریت آزمایشات در Optimize می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

پیش‌نمایش تست‌ها

نیازی نیست که منتظر بمانید تا آزمون A / B را به صورت زنده در وب سایت انجام دهید، زیرا قبل از انجام این کار همیشه می‌توانید آن را مرور کنید و پیش‌نمایش بگیرید. پیوندهای پیش نمایش آزمایش، تصویر کاملی از نحوه تعامل با مخاطب را به شما ارائه می‌دهد. تضمین کیفیت برای همین است. در صورت مشاهده هرگونه مشکل، اشکال یا خطایی در پیوند پیش نمایش، می‌توانید قبل از اجرای آزمایش اصلی آن‌ها را برطرف کنید.

معرفی گوگل اپتیمایز

گوگل اپتیمایز یک راهکار سریع و به صرفه برای انجام تست است

اجازه کاربری

برای اینکه تیم‌های شما از تست A / B داخلی و Google Optimize استفاده کنند، می‌توانید مجوزهای کاربری را تنظیم کنید. به این ترتیب هر کاربر فقط دسترسی لازم را خواهد داشت. برخی ممکن است فقط آن را مشاهده کنند، در حالی که توسعه دهندگان می‌توانند آن را ویرایش کنند.

زمان‌بندی

نیازی نیست که آزمایش را به محض ساختن آن اجرا کنید: شما می‌توانید با تعیین زمان مناسب برای آزمایش، زمان مناسب را برای شروع آزمایش انتخاب کنید. 

ابزارهای قابل ادغام با گوگل اپتیمایز

گوگل خدمات بسیار زیادی را برای وب سایت‌ها با اهداف مختلف ارائه می‌کند. مطمئناً ادغام Google Optimize با سرویس و خدمات Google مانند زیر می‌تواند جذاب باشد:

  • Google Analytics
  • Data Studio
  • AdWords
  • Firebase
  • Tag Manager

اما همچنین به خوبی با سیستم عامل‌های تجارت الکترونیکی مانند Shopify، WordPress، Magento و... کار می‌کند. ترکیب دوره دیجیتال مارکتینگ گوگل اوپتیمایز و دوره ga4، می تواند بهبود چشم گیری در روند رشد پرفورمنس سایت شما ایجاد کند.

سخن آخر

امیدواریم این مقاله به شما اطلاعات کافی در مورد Google Optimize را ارائه دهد و به شما کمک کند در مورد مناسب بودن یا نبودن آن تصمیم بگیرید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، رایگان بودن این ایزار در تبلیغات در گوگل، به این معنی نیست که این ابزار خوب نیست، اما برای یادگیری اولیه کاملا مناسب است. پس با این ابزار کار کنید و تجربه خود را در قیمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف