با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

12 راه افزایش نرخ تبدیل چیست؟
امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
12:36، 1399/07/30
12 راه افزایش نرخ تبدیل چیست؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

12 راه افزایش نرخ تبدیل چیست؟


رگنار لاتبروک می‌گوید دنیا عوض شده است و ما باید با آن عوض شویم. بیراه هم نمی‌گوید، دنیای تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است و اگر ما از آن عقب بمانیم ضرر زیادی خواهیم کرد. حال که با مفهوم نرخ تبدیل و بهینه سازی نرخ تبدیل آشنا شدیم، بد نیست درباره‌ی راه‌های افزایش نرخ تبدیل بگوییم تا مانند رگنار لاتبروک، کشتی طوفان‌زده و سردرگم خود را به سرمنزل مقصود برسانیم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس همراه باشید.

راه‌های افزایش نرخ تبدیل

در ادامه 12 راه به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند راهگشای شما برای افزایش نرخ تبدیل باشد. بیایید ببینیم این راه‌ها چه هستند؟

بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل به افزایش تبدیل مخاطبان به مشتریان‌تان کمک خواهد کرد.

1. توجه به تجربه کاربری (UX) سایت

از قدیم گفتند، چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است! پس ظاهر سایت و تجربه کابری آن برای مخاطبان بسیار اهمیت دارد. یک تجربه‌ی بد در سایت می‌تواند مخاطب را زده کُند. شما باید صفحات سایت، مخصوصا صفحاتی که در آن‌ها اقدام به عمل یا محصول وجود دارند را به صورتی طراحی کنید که با یک نگاه کاربر بتواند به نیاز خودش پاسخ دهد و هر آن‌چه را که می‌خواهد به دست آورد. به همین دلیل، طراحی سایت را به یک حرفه‌ای UI/UX بسپارید تا بتواند تجربه‌ی کاربری خوبی در سایت و تبلیغات در گوگل شما خلق کند.

اگر به مطالعه درباره UX علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «چک لیست UX سایت‌های فروشگاهی در سال 2021» به قلم همکار خوبمان شیما را مطالعه کنید.

دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، قدم آخر حرفه‌ای شدن است.

2. استفاده از انواع مدیا

استفاده از انواع مدیا می‌تواند بسیار جالب و هیجان انگیز باشد و تاثیرات شگرفی ایجاد کند. تصور کنید وارد یک سایت شدید و 2000 کلمه توضیحات درباره آن محصول وجود دارد، اما سایت دیگر تمام خصوصیات مورد نیاز شما را در یک اینفوگرافیک چشم‌نواز جمع کرده است. شما کدام را می‌پسندید؟ خواندن 2000 کلمه وقت‌گیر یا دیدن یک اینفوگرافیک تر و تمیز! گوگل می‌گوید کاربران من باید در کسری از ثانیه به چیزی که می‌خواهند برسند. در این مثال، اینفوگرافیک، خواسته‌های مخاطب را برطرف می‌کند و باعث جذبش می‌شود. همچنین از آن‌جا که شما اطلاعات مفیدی را در مدت کوتاهی در اختیار مخاطب گذاشتید، احتمال بیشتری دارد تا از سایت شما خرید کند یا ایمیل خود را برای ایمیل مارکتینگ بدهد، از این رو، نرخ تبدیل شما افزایش پیدا خواهد کرد.

3. افزایش سرعت صفحات سایت

مطمئن شوید سایت شما زیر 2.5 ثانیه بارگذاری شود! چرا؟ چون تجربه دیجیتال مارکترها نشان می‌دهد بیشتر از 40 درصد کاربران صفحاتی که بالای 3 ثانیه بارگذاری می‌شوند، آن سایت را ترک می‌کنند و دیگر بازنمی‌گردند. وقتی به سوپرمارکت یا فروشگاه نیز می‌رویم، دوست داریم سریع خرید خود را انجام دهیم و صندوق‌دار به سرعت پاسخ ما را بدهد. حال فکر کنید صندوق‌دار بعد از چند دقیقه حرف زدن با همکارش و مدتی اتلاف وقت به شما سرویس دهد! قطعا دیگر به آن مغازه بازنخواهید گشت. در دیجیتال مارکتینگ نیز وقت طلاست، پس سرعت صفحات سایت خود را بالا ببرید چون هر 0.1 ثانیه اضافه در بارگذاری صفحات، 1 درصد از فروش شما را کم می‌کند.

نقش سرعت سایت در نرخ تبدیل

سرعت سایت علاوه بر تاثیری که در بهینه سازی نرخ تبدیل دارد، در سئو هم اثرگذار است. برای آشنایی بیشتر با اهمیت سرعت سایت، مطلب «سرعت صفحه سایت (page speed) و نقش حیاتی در سئو» را مطالعه کنید.

4. دکمه اقدام به عمل مناسب

بنیان نرخ تبدیل و افزایش نرخ تبدیل بر روی اقدام کاربر به عملی مانند خرید یا ثبت‌نام، بسته شده است. پس با گذاشتن دکمه اقدام به عمل (CTA) غیراستاندارد و نامناسب فرصت افزایش نرخ تبدیل را از دست ندهید! کلمات مورد استفاده برای دعوت مخاطبان، نوع دکمه، رنگ آن و چند فاکتور دیگر برای طراحی دکمه اقدام به عمل اهمیت دارند که باید به تمامی آن‌ها توجه کنید.

5. توجه به کاربران موبایلی

تماس با چی می‌گیریم؟ با موبایل، وب‌گردی چطور؟ با موبایل، چراغ‌قوه؟ با موبایل، سفارش غذا چی؟ با موبایل. این کارها را تنها با یک موبایل ساده انجام می‌دهیم. در سطح کلان برخی از سرمایه‌داران، بیشتر کارهای خود ملنند گردش سرمایه و جابه‌جایی‌هایی مالی یا حتی آخرین اخبار روز را با موبایل دنبال می‌کنند. کاربران موبایلی امروزه فراوان هستند و اگر سایت ما برای موبایل طراحی نشده باشد و  تجربه کاربری بدی را برجای بگذارد، فاتحه فروش خود را بخوانید!

بهتر است تمام صفحات مهم و باارزش سایت ریسپانسیو (Responsive) و دوست‌دار موبایل (Mobile Friendly) باشند. این‌گونه خیالتان راحت می‎‌شود که هیچ کاربر موبایلی از سایت شما ناراضی نخواهد بود و احتمال تبدیل شدن او از مخاطب به مشتری بسیار بالاست. می‌توانید با ابزار Mobile Friendly Test صفحات خود را از نظر ریسپانسیو و دوست‌دار موبایل بودن بررسی کنید.

6. چت آنلاین و پشتیبانی 24 ساعته

زمانی که در خرید دودل هستید، اعتمادتان به فروشنده‌ای که اطلاعات خوبی می‌دهد بیشتر می‌شود و می‌توانید کالای مطابق با سلیقه خود را انتخاب کنید، اما در سایت فروشنده‌ای وجود ندارد که در زمان شک و دودلی کمک کند، از این رو اگر چت آنلاین و پشتیبانی 24 ساعته داشته باشید، 6 بر 0 از سایت‌هایی که این خدمات را ارائه نمی‌دهند جلو هستید. با ارائه‌ی این خدمات مشتری می‌داند در تمام فرآیند خرید و انجام عمل، درکنارش هستید تا راهنمایی و کمک‌هایتان را دریغ نکنید، به همین دلیل احتمال بسیار زیادی دارد که دکمه خرید را قبل از این‌که فکرش را کنید، بزند.

چت آنلاین

وقتی وارد وب‌سایتی می‌شوید، ترجیح می‌دهید زنگ بزنید یا به صورت آنلاین با پشتیبانی صحبت کنید؟

برای آشنایی با ابزارهای چت آنلاین ایرانی، حتما مطلب «بهترین ابزارهای گفتگوی آنلاین ایرانی برای سایت» را بخوانید.

7. گذاشتن روش‌های پرداخت یا ارسال رایگان

تصورش را هم نخواهید کرد که ارسال رایگان چه تأثیری در فروش شما خواهد گذاشت! بسیاری از افراد به دلیل بالا بودن هزینه ارسال بیخیال خرید خود می‌شوند، برای همین با مدیریت قیمت می‌توانید ارسال را رایگان کنید و تأثیرش را بر افزایش نرخ تبدیل ببینید. در طرف دیگر روش‌های پرداخت مختلف مانند پرداخت آنلاین، پرداخت درب خانه و پرداخت با کارت شتابی یا رمزارز هم می‌تواند باعث تمایل بیشتر مشتریان برای خرید محصول شود.

8. به روز بودن سایت

در این روزها که قیمت‌ها با قیمت دلار بالا و پایین می‌شود، به روز بودن قیمت‌ها می‌تواند در جلب اعتماد مشتری به شما کمک کند. در برخی موضوعات نیز به روز بودن در محتوا و جزئیات کار بسیار مهم است. برای مثال کسب و کارهای دکوراسیون داخلی یا پوشاک اگر ترندها و مد روز را ندانند و از خواسته مشتری‌های مدرن چشم‌پوشی کنند، قطعا ضرر خواهند کرد و گاهی کسب‌وکارشان به تاریخ می‌پیوندد!

9. استراتژی محتوا

محتوای وبلاگ از راه‌های بسیار خوب بهینه‌سازی نرخ تبدیل و افزایش نرخ تبدیل است، چون با یک مطلب ساده و استفاده از انواع مدیا می‌توانید اطلاعات مفید و خوبی را به مخاطبان ارائه دهید و ترافیک جدید بسیاری را به سایت خود سرازیر کنید.

تاثیر استراتژی محتوا بر نرخ تبدیل

ترافیکی که شاید منجر به تبدیل آن‌ها به مشتری شود. اما استراتژی خوب شما را برنده جنگ می‌کند و استراتژی بد استراتژی مرگ است! اگر استراتژی محتوای شما نتواند مخاطبان را راضی کند و پاسخ آن‌ها را بدهد، باعث افزایش نرخ پرش می‌شوید و بهینه‌سازی‌های شما در راه نرخ تبدیل، نتیجه عکس می‌دهد. پس پرسونا خود را بشناسید و استراتژی محتوا را براساس پرسوناهای‌تان بچینید.

10. ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی

کمپین‌های تبلیغاتی باعث افزایش نرخ تبدیل شما خواهند شد! تصور کنید یک سایت تخفیف‌های فصلی دارد و اجناس خود را با استفاده از کد تخفیف به فروش می‌رساند. خب، همانطور که حدس زدید مخاطب کد تخفیف را می‌زند و از سایت شما خرید می‌کند، چون اگر همین را از سایت بغلی بخواهد بخرد باید 20 درصد گران‌تر بخرد! کمپین‌های ریتارگتینگ نیز بسیار مهم هستند و باید به آن اهمیت داد. مخاطبی به سایت شما آمده است، اما در آن لحظه قصد خرید نداشته و فقط قیمت‌ها را چک می‌کرده است، حال در کمپین ریتارگتینگ شما یک تخفیف خوب به او ارائه می‌دهید، قطعا با این تخفیف قصدش برای خرید افزایش پیدا می‌کند، به همین علت نرخ تبدیل شما افزایش خوبی پیدا می‌کند.

 11. استفاده از ابزارهایی مانند Hotjar و گوگل آنالیتیکس

حال که تصمیم بر افزایش نرخ تبدیل سایت خود گرفتید باید روند پیشرفت خود را هم بسنجید. به همین دلیل ابزارهایی مانند Hotjar و گوگل آنالیتیکس با اطلاعات مفیدشان کمک می‌کنند تا به‌خوبی تعامل مخاطب با سایت خود را ببینید و تصمیم‌های راهبردی را برای افزایش نرخ تبدیل بگیرید. برای مثال می‌توانید بفهمید فرآیند خرید شما برای مخاطب پیچیده است یا خیر؟ یا چه عواملی باعث عدم خرید مخاطب شده است و برای بهبود آن‌ها اقدام کنید. برای یادگیری آنالیتیکس ورژن 4 از دوره GA4 منتوریکس استفاده نمایید.

 12. استفاده از ابزارهای A/B تست

با استفاده از ابزارهای A/B تست می‌توانید به راحتی تشخیص دهید کدام متغیرها تعامل بیشتری را با مخاطبان برقرار کرده است تا از این به بعد از آن روش برای افزایش نرخ تبدیل استفاده کنید. برای این کار از ابزار Optimizely استفاده کنید که به راحتی امکان انجام A/B تست را فراهم می‌کند.

وقت را هدر ندهید!

همین الان با استفاده از این 12 راه شروع به بهینه‌سازی نرخ تبدیل کنید و شاهد افزایش نرخ تبدیل سایت خود باشید. برای بالابردن فروش خود باید از ابزار و ترفندهای مختلفی استفاده کنید، برخی از ترفندها باعث جلب نظر مخاطب می‌شوند و برخی دیگر اطمینان حاصل می‌کنند تا مخاطب نگرانی در انجام عمل در سایت نداشته باشد. همچنین می‌توانید برای مشاوره دیجیتال مارکتینگ و یا خدمات سئو وبسایت، با منتوریکس تماس بگیرید.

 

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف