با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

هیت‌مپ (Heatmap) چیست؟ چگونه بسازیم و چطور تحلیل کنیم؟

اپول اسدی
اپول اسدی
10:13، 1399/04/07
هیت‌مپ (Heatmap) چیست؟ چگونه بسازیم و چطور تحلیل کنیم؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

هیت‌مپ (Heatmap) چیست؟ چگونه بسازیم و چطور تحلیل کنیم؟


فرض کنید که یک دکمه Call to Action بسیار مهمی مانند دکمه "خرید آنلاین" یا "تماس با کارشناسان" دارید و مطئمن نیستید که در جای مناسبی قرار داده‌اید یا خیر. هیت‌مپ به شما کمک می‌کند که به شک و تردیدهای‌تان پایان دهید. اپول در این ویدیو توضیح داده هیت‌مپ چیست؟ چطور بسازیم و چطور تحلیل کنیم.

هیت مپ چیست؟

هیت مپ، نمودار رفتار مشتری روی وب سایت شما محسوب می‌شود. اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم، یعنی ماوس آن‌ها کجاها بیشتر حرکت می‌کند یا در واقع چشم‌شان در کجای صفحه حرکت دارد. اگر بخواهیم مثالی از حرکت چشم کاربر در سایت‌های انگلیسی بزنیم، باید به حرکت حرف F انگلیسی اشاره کنیم. مانند این حرف، حرکت چشم کاربر از گوشه سمت راست شروع می‌شود، در امتداد افقی صفحه به سمت چپ می‌آید و سپس به سمت پایین حرکت می‌کند. در نظر داشته باشید که این حرکت در سایت فارسی برعکس اتفاق می‌افتد.
نکته: هیت مپ جذاب است، به شرطی که از نسخه‌ی Basic استفاده نکنید. چرا که اگر از نسخه‌ی Basic استفاده کنید، خیلی اطلاعاتی به شما نمی‌دهد و بهتر است از نرم افزارهای دیگری مثل کلیکی یا آنالیتیکس برای این منظور کمک بگیرید. نسخه‌ی پلاس هاتجر، کاملا از این فیچر پشتیبانی می‌کند و قابل اتکاست.

اگر به یادگیری برنامه هاتجر علاقه‌مندید، دوره هاتجر با تدریس اپول عزیز را از دست ندهید.

هیت مپ به چه دردی می‌خورد؟

هیت مپ به ما کمک می‌کند بفهمیم عناصر وب‌سایتمان را درست چیده‌ایم یا نه؟ یعنی این عناصر جایی چیده شده باشد که کابر نیازی به گشتن برای پیدا کردن آن نداشته باشد و در مسیر نگاه او باشد. بنابراین شما به اطلاعات بسیار ارزشمندی دست می‌یابید که می‌تواند چراغ راه شما برای بهبود آنچه که هست و یا رفع خطاهای احتمالی باشد. در واقع هاتجر میزان را به دست شما می‌دهد و شما را با واقعیات آشنا می‌کند.

چطور می‌توانیم هیت مپ را رکورد کنیم؟

وارد نرم‌افزار هاتجر شوید.

  1. روی New Heatmap کلیک کنید.
  2. در قسمت Name نامی جدید برای هیت مپ خود مشخص و روی گزینه Next کلیک کنید.
  3. در قسمت بعدی Plan هاتجر خود را انتخاب و روی گزینه Next کلیک کنید.
  4. اگر می‌خواهید یک پیج خاص را بررسی کنید، URL آن را در سرچ باکس زیر قسمت تعیین Plan وارد کنید.
  5. حالا روی گزینه Create Heatmap کلیک کنید.

به این ترتیب نقشه رفتاری مشتری در صفحه‌ی مورد نظرتان به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید از اطلاعات آن استفاده‌ی شناخت بهتری از نقاط قوت و ضعف وب‌سایت‌تان به دست آورید.

در گزارش هیت مپ به چه نکاتی دقت کنیم؟

شما می‌توانید چند گزارش آماده شده برای هیت مپ داشته باشید. همچنین از تنظیمات هر گزارش می‌توانید آن را ویرایش، متوقف یا حتی حذف کنید. برای دیدن جزییات هر گزارش، روی آن کلیک کنید. سپس از طریق منوی بالا می‌توانید برخی تنظیمات مانند دستگاه تلفن یا نو حرکت را انتخاب کنید. سپس به گزارشی کامل از رفتار کاربران که با نقاط رنگی مشخص شده است، دست پیدا می‌کنید.
رفتار کاربران اطلاعات زیادی در مورد کارکرد آن صفحه به ما می‌دهد. برای مثال این‌که کاربر روی کدام قسمت‌ها توقف کرده، آیا دکمه‌ی کال تو اکشن را به‌خوبی شناخته و درک کرده است؟ و مواردی از این قبیل که با اهداف دیجیتال مارکتینگی‌تان باید بررسی و تحلیل کنید و به دنبال بهبود خطاها باشید.

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس با فیچر بسیار جذابی از هاتجر آشنا شدیم. فیچری که به ما کمک می‌کند رفتار کاربر را بهتر بشناسیم و مستنداتی از نحوه رفتار کاربر در وب‌سایتمان به دست بیاوریم. اگر اهل تحلیل هستید، حتما از این فیچر خوشتان خواهد آمد.

اگر دوست دارید وارد فضای دیجیتال مارکتینگ شوید، گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس می‌تواند قدم نهایی باشد.

 

اپول اسدی
اپول اسدی

اپول از اون مَلغمه‌های عجیب و غریبه. اسمِ عجیب و علایق عجیبی که به راحتی رویش نمی‌شه به دیگران بگه. ضمنا اپول مبتلا به سندروم "دل بی‌قرار داریم ما" هم هست. یعنی چند زبان بلده، چند تا ساز می‌زنه و چند تا رشته هم خونده. با این حال وقتی درباره معماری و رقصِ معاصر حرف می‌زنه، مثل طرفداران دو آتیشه ملوان انزلی رگ غیرتش به جوش می‌آد...

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
سمانه
1401/04/11
خیلی عالی بود ممنون
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/04/11
خوشحالیم که براتون مفید بوده.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف