با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

قیف فروش (Funnel) را چگونه بسازیم و چطور تحلیل کنیم؟

اپول اسدی
اپول اسدی
10:24، 1399/04/07
قیف فروش (Funnel) را چگونه بسازیم و چطور تحلیل کنیم؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

قیف فروش (Funnel) را چگونه بسازیم و چطور تحلیل کنیم؟


مفهوم Funnel یا همان قیف فروش از آن مفاهیم کلیدی است که هر دیجیتال مارکتر یا مدیر بازاریابی باید به آن مسلط باشد. با کمک قیف فروش می‌توانیم تحول جدی در نرخ کانورژن ایجاد کنیم. در این ویدیو طرز ساخت قیف فروش و تجزیه تحلیل آن توسط اپول تشریح شده است. همراه وبسایت آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس باشید.

Funnel چیست؟

این کلمه در لغت قیف معنا می‌شود، اما در بستر بازاریابی مفهوم دیگری دارد. اگرچه در مطلب قیف بازاریابی چیست، این مفهوم را با جزییات توضیح داده‌ایم اما در ادامه با مثالی کاربردی آن را یادآوری می‌کنیم.

فرض کنید 4 صفحه‌ی اصلی دارید و می‌خواهید مشتری خود را به ترتیب از صفحات بزرگ‌تر به صفحات کوچک‌تر منتقل کنید (مثلا فرایند خرید آنلاین را در نظر بگیرید و مسیری که کاربر از صفحه هوم پیج تا صفحه خرید طی می‌کند). ما می‌توانیم این مسیری که برای کاربر در نظر گرفتیم و می‌خواهیم که طی شود را با هاتجر رصد کنیم. چگونه؟ در ادامه با مثالی از خود هاتجر توضیح خواهیم داد، اما پیش از آن بگذارید یک نکته‌ی بسیار مهم را توضیح دهیم.

رسیدن کاربر از نقطه‌ی A به نقطه‌ی D، شیبی منطقی دارد. یعنی اگر برای مثال 1000 کاربر صفحه وارد اصلی سایت ما شده باشند، حدود 530 نفر به صفحه دسته‌بندی محصولات وارد خواهند شد. از این تعداد، حدود 140 نفر به صفحه‌ی بعد محصول وارد و نهایتا شاید 5 نفر محصول ما را بخرند. اگر این شیب نامتوازن باشد و جای یکی از این حدود عددها جابه‌جا شود، آن زمان است که باید به درستی کارکرد صفحات سایت خود شک کنید. راستی یادتان باشد این فانل در برنامه آنالیتیکس هم قابل دسترسی است.

با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس برای ورود به بازار کار آماده شوید.

خب حالا برویم سراغ توضیح فیچر Funnel در برنامه‌ی هاتجر.

توضیح فیچر Funnel در هاتجر

هاتجر برای این قسمت مثالی به صورت پیش‌فرض دارد که ما هم همان را برای شما توضیح می‌دهیم. در این مثال مسیر کاربر به ترتیب از صفحه‌ی Home Page شروع می‌شود و تا صفحه‌ی Dashboard ادامه پیدا می‌کند:

  • Homepage: در وب‌سایت فرضی ما، تعداد کاربران در صفحه اصلی حدود 58.1% ریزش داشته است.
  • Pricing: در این صفحه، تعداد کاربران حدودا 44.7% ریزش داشته است.
  • Register: در این مرحله 45.5% تعداد کاربران ریزش داشته.
  • Register step 2: در این مرحله 38.1% ریزش در بین کاربران دیده شده.
  • Dashboard: در نهایت در این مرحله، حدود 7.8% از کاربران به هدف نهایی که برای وب‌سایت‌مان تعریف کرده بودیم رسیده‌اند یا به اصطلاح کانورژن داشته‌اند.

در همین قیف فروش فرضی، اگر برای مثال در مرحله Register step 2 با درصد ریزش بالاتری نسبت به مراحل قبل مواجه شویم، باید به آن صفحه شک کنیم. در چنین مواقعی، حتما صفحه‌ی مورد نظر را بررسی و تحلیل کنید تا بهتر متوجه مشکلات و نحوه‌ی بهبود آن شوید.

چطور فانل بسازیم؟

برای ساخت فانل در برنامه‌ی هاتجر، ابتدا وارد این وب‌سایت شوید.

  1. از منوی سمت چپ، گزینه‌ی Funnel را انتخاب کنید.
  2. در قسمت Name، برای فانل خود یک نام مرتبط بگذارید.
  3. در قسمت Step Name برای هر مرحله نام بگذارید و آدرس URL آن را در باکس جلوی اسم قرار دهید (شما می‌توانید هر تعداد مرحله که می‌خواهید را به این قسمت اضافه کنید).
  4. در نهایت روی گزینه‌ی Create Funnel کلیک کنید تا فانل شما ساخته شود.
  • یادتان باشد برای استفاده از این فیچر بهتر است نسخه‌ی پلاس هاتجر را داشته باشید، چرا که در نسخه‌ی Basic اطلاعات بسیار محدودی به شما داده می‌شود.

جمع‌بندی

قیف فروش برای مارکترها و دیجیتال مارکترها اهمیت زیادی دارد، چرا مه به واسطه‌ی این قیف می‌توانند به اهداف بازاریابی خود جامه‌ی عمل بپوشانند. در این مطلب اپول عزیز در آموزش ویدئویی خود به ما نشان داد چطور در هاتجر، فانل بسازیم و چطور آن را تحلیل کنیم. اگر به گذراندن دوره هاتجر به صورت کامل علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا در دوره هاتجر با تدریس اپول اسدی ثبت‌نام و آموزش خود را تکمیل کنید.

 

اپول اسدی
اپول اسدی

اپول از اون مَلغمه‌های عجیب و غریبه. اسمِ عجیب و علایق عجیبی که به راحتی رویش نمی‌شه به دیگران بگه. ضمنا اپول مبتلا به سندروم "دل بی‌قرار داریم ما" هم هست. یعنی چند زبان بلده، چند تا ساز می‌زنه و چند تا رشته هم خونده. با این حال وقتی درباره معماری و رقصِ معاصر حرف می‌زنه، مثل طرفداران دو آتیشه ملوان انزلی رگ غیرتش به جوش می‌آد...

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "VideoObject", "name": "چگونه در هاتجر قیف فروش (Funnel) بسازیم؟آموزش ویدئویی", "description": "قیف فروش از آن مفاهیمی است که دیجیتال مارکترهای زیرک توجه شان را به آن معطوف می کنند. در این ویدیو اپول توضیح داده فانل چیست و چگونه بسازیم و تحلیل کنیم", "thumbnailUrl": "https://digitalmentorx.com/mi_news/show/1399/04/Big/63-855.jpg", "uploadDate": "2022-10-02", "duration": "PT6M51S", "contentUrl": "https://digitalmentorx.com/news.cfm?id=63" }