با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

راهنمای انتخاب بهترین میکروفون تولید محتوا

علیرضا مشرقی
علیرضا مشرقی
10:00، 1401/03/08
راهنمای انتخاب بهترین میکروفون تولید محتوا
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

راهنمای انتخاب بهترین میکروفون تولید محتوا


بیشترین فروش در حال حاضر مربوط به دنیای دیجیتال است. به همین خاطر رقابت در دیجیتال مارکتینگ معنا پیدا می‌کند. در این دنیا، هر محصول یا خدماتی که عرضه می‌کنید، باید قادر به تولید محتوا باشید. تولید محتوا مهم‌ترین بخش از دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید. برای تولید محتوا نیاز به تجهیزات خاصی خواهد داشت. بخشی از تجهیزات، مربوط به کیفیت صدا است. در این رابطه باید با توجه به بودجه خود، به‌دنبال بهترین میکروفون تولید محتوا باشید. در این مقاله با آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس همراه شوید تا انواع مختلف میکروفون تولید محتوا را بشناسید. همچنین متوجه اهمیت کیفیت صدا در تولید محتوا شوید.

اهمیت کیفیت صدا در تولید محتوا

در تولید محتوا شما یا می‌خواهید مخاطب خود را سرگرم کنید یا این‌که اطلاعاتی را به او انتقال دهید. خودتان را در حین تماشای یک ویدئو آموزشی یا حتی یک فیلم در نظر بگیرید. چه زمانی یک فیلم برای شما جذابیت دارد؟ قطعاً عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا شما از یک فیلم لذت ببرید. از جلوه‌های ویژه تا کیفیت صدا، کیفیت تصویر، بازیگری، فیلنامه و... همگی روی نظر شما تأثیرگذار هستند. زمانی که شما می‌خواهید پیامی را از طریق ویدئو به مخاطبان خود انتقال دهید، باید ویدئو کیفیت صدای مناسبی داشته باشد.

حال منظور از کیفیت صدای مناسب چیست؟ کیفیت صدا باید به شکلی باشد که صداهای مزاحم اطراف را حذف کند. برای مثال هیچ کدام از مخاطبان شما دوست ندارند که صدای شما را به‌صورت اکو و سالنی بشنوند. یا مثلاً صدای نویز محیط میتواند روی نظر مخاطب تأثیر منفی بگذارد. کیفیت صدا باعث می‌شود مخاطب احساس کند که ویدئوی شما به‌صورت کاملاً حرفه‌ای ضبط شده است.

در گذشته می‌گفتند که محتوای یک کتاب را از روی جلد نباید قضاوت کرد؛ اما این روزها اگر بهترین محتوا را با کیفیت بد فیلم و صدا ضبط کنید، متأسفانه مخاطب به ویدئو شما اهمیت نمی‌دهد. در اصل آن را تا انتها نمی‌بیند که بخواهد متوجه ارزش آن شود. پس باید گفت که کیفیت صدا از نظر ارزش با کیفیت تصویر برابری می‌کند. در حال حاضر سطح انتظار و استانداردهای مخاطبان افزایش بسیاری پیدا کرده است. آن‌ها به‌دنبال یک ویدئو با  کیفیت تصویر با صدای خود هستند.

بیشتر بخوانید: راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام

برندهای محبوب میکروفون در بازار کدام است؟

در حال حاضر وقتی که وارد بازار شوید و به‌ دنبال بهترین میکروفون تولید محتوا بگردید، با برندهای مختلف شناخته‌شده و غیرشناخته‌شده رو‌به‌رو خواهید شد. برای آن‌که در ابتدا انتخاب‌های خود را محدودتر کنید، باید بهترین و محبوب‌ترین برندهای میکروفون ایران را بشناسید. سپس درباره انتخاب مدل آن برند تصمیم خواهید گرفت. پس در ادامه شما را با معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای میکروفون در بازار ایران آشنا خواهیم کرد.

محصولات برند بویا ‌ Boya

در حال حاضر می‌توان گفت که اولین برند پرطرفدار تولیدکننده انواع میکروفون در بازار،برند بویا است. بویا ده‌ها میکروفون مختلف دارد که آن را برای انواع برندهای معروف تولیدکننده دوربین‌های حرفه‌ای از جمله سونی، الیمپوس، کانون و... یا گوشی‌های موبایل همانند سامسونگ، آیفون و.... تولید می‌کند. بویا محصولاتی بسیار متنوع دارد. در اصل این برند انواع مختلف محصولات را با کیفیت و قیمت‌های مختلف روانه بازار کرده است. به این ترتیب می‌توانید بر اساس نیاز و بودجه خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در حال حاضر انواع میکروفون یقه‌ای و شات‌گان وایرلس یا سیمی بویا در بازار ایران بسیار پرفروش و پرطرفدار هستند. همچنین خوشبختانه می‌توانید انواع مدل‌های مختلف بویا را دربازار پیدا کنید.

محصولات برند رود  ‌ Rhode

برند رود یا همان rhode یکی دیگر از برترین برندهای تولیدکننده انواع میکروفون دربازار است. در حقیقت محصولات رود از نظر کیفیتی از محصولات بویا بالاتر هستند. همچنین قیمت بیشتری نیز دارند. در حال حاضر برخی محصولات رود با وجود قیمت گران، محبوبیت بسیاری دارند. در این میان می‌توان به مدل‌های بسیم میکروفون رود اشاره کرد. این مدل‌ها بسیار محبوب هستند و دو گیرنده مجزا دارند که به‌صورت همزمان صدا را ضبط می‌کنند. همچنین انواع میکروفون کاندنسر رومیزی رود نیز در ابازر وجود دارند که بسیار پرطرفدرار هستند. رود میکروفون‌های ارزان ندارد و به همین خاطر می‌توان آن را جزو تولیدکنندگان لوکس و گران‌قیمت دانست.

محصولات برند کامیکا ‌Comica

کامیکا نیز همانند رود یکی از بهترین برندهای تولیدکننده میکروفون است. انواع مدل‌های مختلف کامیکا در بازار ایران وجود دارند. البته باید بدانید با توجه به قیمت بالای محصولات کامیکا، فقط بخشی از تنوع محصولی کامیکا در بازار ایران وجود دارند. قیمت این برند را می‌توان تقریباً با رود مقایسه کرد و جزو برندهای لوکس و لاکچری محسوب می‌شود. از نظر کیفیتی، کامیکا و رود تقریباً در یک سطح قرار دارند. البته باید گفت که برند رود شناخته‌شده‌تر است و فروش بیشتری دارد. با این حال کیفیت کامیکا نیز بسیار بالا است و اکثر کاربران از کار با آن رضایت کامل دارند.

بهترین میکروفون ضبط صدا

حالا که بهترین برندها و محبوب‌ترین آن‌ها را می‌شناسید، نوبت به معروفی بهترین میکروفون تولید محتوا می‌رسد. در ادامه، شما را با بهترین انواع میکروفون‌های مختلف که برای تولید محتوا مناسب هستند، آشنا خواهیم کرد.

میکروفن یقه‌ای BOYA BY-M1

این میکروفون را می‌توان بهترین میکروفون برای ضبط صدا و تولید محتوا دانست. در حقیقت از نظر بسیاری، میکروفون یقه‌ای بویا مدل ام 1، بهترین میکروفون تولید محتوا محسوب می‌شود. این میکروفون به‌صورت یقه‌ای است. یعنی به گوشه یقه لباس شما کلیپس می‌شود. قیمت میکروفن یقه‌ای BOYA BY-M1 مهم‌ترین مزیت آن است. این میکروفون قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی دارد. در اصل نمی‌توان تصور کرد که با حداقل هزینه، چنین امکاناتی را این میکروفون در اختیار شما قرار می‌دهد. میکروفن یقه‌ای BOYA BY-M1  جزو میکروفون‌های سیمی است. شاید این موضوع شما را در خرید آن دچار تردید کند؛ اما باید بدانید که میکروفن یقه‌ای BOYA BY-M1 دارای سیمی به طول 6متر است. پس می‌توانید گوشی موبایل را در فاصله طولانی از خود قرار دهید.

میکروفن یقه‌ای BOYA BY-M1 از رابط 3.5 میلی‌متری برای ارتباط استفاده می‌کند. همچنین می‌توانید از آن برای گوشی موبایل یا دوربین‌های حرفه‌ای استفاده کنید. در صورتی که قصد استفاده از آن بر روی دوربین را داشته باشید، دکمه فیزیکی آن را روی حالت فیلمبرداری با دوربین قرار می‌دهید. در این حالت میکروفون از باتری‌های کوچک استفاده می‌کند. در صورتی که از آن برای موبایل استفاده کنید، دیگر نیازی به باتری نیست. این میکروفون روی تمامی گوشی‌های اندرویدی و آیفون به‌خوبی عمل می‌کند و تفاوتی از نظر سیستم‌عامل ندارد. همین موضوع آن را به بهترین میکروفون تولید محتوا تبدیل می‌کند. این میکروفون یقه‌ای کوچک، تمام صداهای محیط را گرفته و با داشتن نسبت سیگنال به نویز 74 دسی‌بل، تا حد ممکن نویز محیط را هم حذف می‌کند. میکروفن یقه‌ای BOYA BY-M1 شاید از نظر بسیاری، بهترین میکروفون تولید محتوا نباشد؛ اما به نسبت قیمت و عملکرد آن، به‌صرفه‌ترین و بهترین گزینه در رنج قیمتی پایین محسوب می‌شود.

+Rode smartLav

رود یکی از برندهای معروف بازار در زمینه تولید انواع میکروفون یقه‌ای محسوب می‌شود. برند رود انواع مختلف میکروفون یقه‌ای بی‌سیم و باسیم را تولید می‌کند. به همین خاطر می‌توانید بر اساس بودجه و نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. میکروفون +Rode smartLav  برای اتصال به دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی و همچنین انواع گوشی طراحی شده است. از نظر ظاهری شباهت بسیاری بین +Rode smartLav  و میکروفون بویا که درباره آن صحبت کردیم، وجود دارد. با این تفاوت که +Rode smartLav دارای یک اپلیکیشن اختصاصی با نام Rode rec است. این اپلیکیشن روی گوشی موبایل نصب می‌شود و می‌تواند کیفیت ضبط صدای شما را افزایش دهد.

عملکرد این میکروفون بسیار ساده است. در این میکروفن از یک گیره ساده برای اتصال به لباس استفاده می‌شود. جک 3.5 میلی‌متری باعث می‌شود تا تفاوتی برای اتصال به انواع گوشی و دوربین وجود نداشته باشد. یعنی شما می‌توانید از +Rode smartLav روی آیفون، اندروید و انواع دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری استفاده کنید. +Rode smartLav به‌صورت آماده به کار یا همان plug and play است. یعنی به محض اتصال به دستگاه، شروع به کار می‌کند و نیازی به تغییر در تنظیمات گوشی یا دوربین نیست. این میکروفون طراحی ساده‌ای دارد. به همین خاطر از سیستم حذف نویز پشتیبانی نمی‌کند. در نظر داشته باشید که ترجیحاً باید از آن در محیط‌های کم‌سروصدا استفاده کنید. در محیط‌های پرسروصدا، صداهای اطراف نیز ضبط می‌شوند. پس بهترین میکروفون تولید محتوا در محیط‌های کم‌سروصدا محسوب می‌شود.

Comica SIG.LAV V05

Comica SIG.LAV V05 را هم می‌توان بهترین میکروفون تولید محتوا دانست. این میکروفون ظاهری بسیار شیک و در عین حال ساده دارد. اگر به ظاهر این میکروفون نگاهی بیاندازید، متوجه تفاوت آن با دو مدل قبلی که به شما معرفی کردیم خواهید شد. این میکروفون کلید روشن و خاموش دارد. جلوی گزینه روشن، علامت دوربین درج شده است. پس یعنی اگر از آن روی دوربین می‌خواهید استفاده کنید، باید روی گزینه روشن قرار دهید. همچنین در حالت استفاده از آن روی موبایل، باید آن را خاموش کنید. در این حالت اصلاً باتری مصرف نمی‌کند. در کنار دکمه روشن، کلید تنظیم صدا یا همان gain به چشم می‌خورد. این کلید می‌تواند میزان بلندی صدای دریافتی را تنظیم کند. این موضوع تفاوت Comica SIG.LAV V05 با مدل‌های قبلی را ایجاد می‌کند.

Comica SIG.LAV V05  از سوکت 3.5 میلی‌متری برای اتصال استفاده می‌کند. پس می‌توانید از Comica SIG.LAV V05 روی انواع گوشی اندروید، آیفون و دوربین استفاده کنید. یکی دیگر از تفاوت‌های بسیار مهم Comica SIG.LAV V05  با سایر مدل‌های میکروفون، داشتن سوکت هدفون است. به این ترتیب می‌توانید مانتیورینگ صدا را به‌صورت همزمان انجام دهید و میزان کیفیت صدا را ارزیابی کنید. این میکروفون علاوه بر تمامی این موارد، دارای یک LED نشان‌دهنده میزان شارژ است. زمانی که در حالت سبز باشد، یعنی میکروفون شارژ کافی دارد. علامت قرمز نشان می‌دهد که باتری‌ها باید تعویض شوند. Comica SIG.LAV V05 با یک گیره به لباس متصل می‌شود. همچنین می‌تواند تا حد بسیاری، صداهای محیط را حذف کند. به همین خاطر می‌توان آن را بهترین میکروفون تولید محتوا افراد آماتور یا حتی حرفه‌ای دانست. بسیاری از یوتیوبرها از Comica SIG.LAV V05 استفاده می‌کنند.

Comica BoomX-D

همان طور که می‌توانید تصور کنید، Comica BoomX-D یکی دیگر از محصولات برند کامیکا است. این برند یکی از برندهای حرفه‌ای در بازار محسوب می‌شود. Comica BoomX-D یک میکروفون کوچک، بی‌سیم و بسیار باکیفیت است. بسیاری آن را بهترین میکروفون تولید محتوا می‌شناسنند. Comica BoomX-D کیفیت ضبط صدا را همانند یک میکروفون حرفه‌ای سینمایی عنوان می‌دهد. Comica BoomX-D دارای دو فرستده است. این موضوع اهمیت بسیاری دارد. برای مثال در صورتی که می‌خواهید صدای خاص محیطی و صدای خودتان را همزمان در محتوا ضبط کنید یا اینکه یک مصاحبه دونفره دارید، می‌توانید از Comica BoomX-D با دو فرستنده مختلف استفاده کنید تا صدای دو نفر را به‌صورت همزمان ضبط کند. در گزینه‌های قبلی که به شما معرفی کردیم، هیچکدام این قابلیت را نداشتند. در راهنمای خرید میکروفون همیشه با این موضوع برخورد خواهید کرد که صدای چند نفر را همزمان می‌خواهید ضبط کنید.

Comica BoomX-D صدای ضبط شده را در باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتزی به‌صورت وایرلس به دستگاه می‌فرستد. الگوی قطبی Comica BoomX-D fi به‌صورت omnidirectional یا همان حساسیت صدا به‌صورت یکسان در همه جهات است. البته با کمک فیلترهای مختلف، صدای دریافت شده را تا حد بسیاری نرم کرده و صداهای محیطی را حذف می‌کند تا خش صدا گوش شنونده را آزار ندهد. جالب است بدانید که Comica BoomX-D به شما این امکان را می‌دهد تا صدای ضبط شده را به‌صورت مونو یا استریو پخش کنید. همچنین همانند مدل قبلی، Comica BoomX-D نیز دارای کلید تنظیم بلندی صدای ضبط شده یا همان gain است. همچنین ورودی هدفون دارد تا بتوانید صدا را به‌صورت همزمان با ضبط، مانیتورینگ کنید.

درون این میکروفون یک باتری لیتیومی تعبیه شده است. Comica BoomX-D برد 50 متری دارد و تا این فاصله، کییت صدای دریافتی را کاهش نمی‌دهد. روی صفحه نمایشگر Comica BoomX-D می‌توانید اطلاعاتی از زقبیل میزان شارژ باتری، مونو یا استریو بودن صدا، میزان حساسیت و نوع اتصاف را مشاهده کنید. پشت هر فرستنده یک گیره منعطف قرار دارد تا آن را به لباس یا هر وسیله دیگری متصل کنید. جالب است بدانید که کابل‌های سیم‌پیچی کوچک با جک استاندارد 3.5 میلی‌متری برای اتصال به دوربین، کابل USB تایپ C برای اتصال به موبایل نیز وجود دارد. این محصول حتی تا حدودی از میکروفون یقه ای بی سی نیز بهتر است.

BOYA BY-WM3D

خب دوباره نوبت به برند محبوب و دوست‌داشتنی بویا رسید. BOYA BY-WM3d جزو مدل‌های بیسیم یا همان وایرلس بویا است. بسیاری این مدل از بویا را بهترین میکروفون تولید محتوا می‌دانند. جالب اینجاست که در مقایسه با سایر مدل‌های بیسیم، BOYA BY-WM3D قیمت مناسب و نسبتاً کمی دارد. پس در صورتی که تولید محتوا را به تازگی شروع کرده‌اید، می‌توانید BOYA BY-WM3D  را تهیه کنید. این مدل بویا را می‌توان بهترین میکروفون یقه ای بویا با قابلیت اتصال بیسیم دانست. گیرنده بیسیم BOYA BY-WM3D فقط 10 گرم وزن دارد. وزن فرستنده نیز فقط 11 گرم است. برخی انواع میکروفون‌های بیسیم دارای فرستنده‌های بسیار بزرگ هستند و باعث می‌شوند در هنگام اتصال به لباس، فرم لباس را تغییر دهند و ظاهر شما را نامرتب کنند. این در حالی است که BOYA BY-WM3D وزن کم و ابعاد بسیار کوچک دارد.

 این میکروفون دارای سه پورت اتصال مختلف است. BOYA BY-WM3D را می‌توانید با کمک سیستم وایرلس، جک 3.5میلی‌متری استاندارد و USB type C به دستگاه‌های مختلف متصل کنید. پس محدودیتی در زمینه اتصال به وسایل مختلف درباره BOYA BY-WM3D وجود ندارد. جک 3.5 میلی‌متری نیز به‌صورت 2کاناله و 3کاناله تعبیه شده است. همچنین دو خز فومی و بادگیرنیز به فرستنده وصل شده‌اند و جلوی دریافت نویزهای اطراف را می‌گیرند. الگوی قطبی این میکروفن نیز به‌صورت همه جهته است. همچنین می‌توانید در مواقع لزوم، از دکمه Mute این میکروفون استفاده کنید. BOYA BY-WM3D برد 20 متری دارد و باتری آن بین 5 تا 8 ساعت کار می‌کند.

BOYA BY-WM4 Pro-K6

اگر گوشی اندرویدی دارید و به‌دنبال بهترین میکروفون تولید محتوا با کیفیت بسیار عالی و نحوه اتصال بسیم هستید، BOYA BY-WM4 Pro-K6 برای شما بهترین گزینه خواهد بود. کیفیت ضبط صدای BOYA BY-WM4 Pro-K6 از مدل قبلی که به شما معرفی کردیم، بیشتر است. از BOYA BY-WM4 Pro-K6 می‌توانید حتی برای ضبط انواع پادکست نیز استفاده کنید. این میکروفون درگاه‌های اتصال متنوعی دارد. باند فرکانسی BOYA BY-WM4 Pro-K6 روی 2.4 گیگاهرتز است. پس حتی اگر در محیط خود انواع مودم وایرلس یا سیستم‌های بلوتوثی داشته باشید، روی آن نویز ایجاد نمی‌کند. همچنین با توجه به داشتن دو کانال مجزا برای ارسال و دریافت سیگنال، هیچگونه لگ یا تداخلی ایجاد نمی‌شود.

در این باتری از دو باتری نیم‌قلمی استفاده شده است. بسیاری از کاربران باتری‌های نیم‌قلمی را به باتری‌های لیتیومی ترجیح می‌دهند. زیرا در صورت خرابی به‌راحتی می‌توان آن‌ها را تعویض کرد. باتری‌ها در حالت شارژ کامل، تا 6 ساعت کار می‌کنند. برد BOYA BY-WM4 Pro-K6 نیز 6 ساعت است که برد عالی محسوب می‌شود.

 Rode Wireless GO Compact Digital Wireless

در دنیای تولید محتوا هر زمان که بحث بر سر انتخاب بهترین میکروفون تولید محتوا باشد، بسیاری از کاربران به  Rode Wireless GO Compact Digital Wireless اشاره می‌کنند. RODE WIRELESS GO COMPACT DIGITAL WIRELESS یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین میکروفون‌های یقه‌ای بیسیم حال حاضر بازار محسوب می‌شود. بی‌تردید می‌توان آن را بهترین میکروفون تولید محتوا در ایران دانست. این میکروفون دو قسمت کوچک گیرنده و یک فرستنده دارد. هر سه این قسمت‌ها در کمتر از 3 ثانیه با هم جفت می‌شوند و عملکردی بسیار سریع و عالی دارند. دو قسمت گیرنده، 31 گرم وزن دارند و دارای یک گیره برای اتصال به موبایل، دوربین یا یقه لباس هستند. وزن این مدل میکروفون از مدل‌های دیگر کمی بیشتر است؛ اما کیفیت بسیار عالی و بهتری هم ارائه می‌دهد.

RODE WIRELESS GO COMPACT DIGITAL WIRELESS دارای جک خروجی 3.5 میلی‌متری در بخش گیرنده است که با کابل دو کاناله به دوربین یا گوشی متصل خواهد شد. فرستنده هم درگاه ورودی 3.5 میلیمتری برای اتصال میکروفون یقه‌ای باسیم را نیز دارد. الگوی قطی این میکروفون به‌صورت حساسیت یکسان صدا در همه جهات است. RODE WIRELESS GO COMPACT DIGITAL WIRELESS حساسیت 74 دسی‌بل و فرکانس پاسخگویی بین 20 تا 25هزار هرتز را دارد. درهر دو گیرنده از باتری‌های لیتیومی استفاده کرده‌اند. به‌صورت مداوم می‌توان تا 7 ساعت از این میکروفون‌ها استفاده کرد. داخل بسته‌بندی RODE WIRELESS GO COMPACT DIGITAL WIRELESS، دو کابل usb type c و یک کابلusb type A وجود دارد. این مدل رود را می‌توان بهترین میکروفون استودیویی نیز دانست.

EW 112P G4 G Sennheiser

حتی با دیدن ظاهر EW 112P G4 G Sennheiser میتوان متوجه شد که بهترین میکروفون تولید محتوا در بازار، EW 112P G4 G Sennheiser است. EW 112P G4 G Sennheiser  می‌تواند به‌صورت خودکار و اتوماتیک، فرکانس‌های محیط را اسکن کرده و برای طیف uhd، بهترین فرکانس را انتخاب نماید. همین قابلیت پیچیده، EW 112P G4 G Sennheiser را به بهترین میکروفون تولید محتوا تبدیل می‌کند. EW 112P G4 G Sennheiser از الگوی قطبی حساسیت در تمامی جهات به‌صورت یکسان پیرو می‌کند. با این حال به دلیل وجود سیستم‌های مختلف حذف نویز، صداهای محیط را تا حد بسیاری حذف می‌کند. همچنین صداهای ضبط شده با EW 112P G4 G Sennheiser بسیار نرم و عالی هستند. EW 112P G4 G Sennheiser در بازه فرکانسی 516 تا 558مگاهرتز کار می‌کند که یک ویژگی منحصر‌به‌فرد آن محسوب می‌شود. همچنین می‌تواند به‌صورت همزمان به 12 گیرنده مجزا متصل شود.

BOYA BY-VM01 Shotgun

لازم نیست که میکروفون شما حتماً به‌صورت یقه‌ای باشد. گاهی میکروفون‌های یقه‌ای دست و پاگیر هستند. در شرایط خاص می‌توانید از میکروفون‌های شاتگان استفاده کنید که روی دوربین معمولاً سوار می‌شوند. BOYA BY-VM01 Shotgun یکی از انواع میکروفون‌های شاتگان کوچک است. BOYA BY-VM01 Shotgun از نوع کندانسور بوده و صدای نرمی از سوژه را ضبط می‌کند. برای فضاهای داخلی، می‌توانید از پوشش فومی و برای فضاهای بیرونی می‌توانید از پوشش خزدار آن استفاده کنید تا صداهای محیط را به بهترین شکل ممکن حذف کند. BOYA BY-VM01 Shotgun دکمه خاموش و روشن دارد و به‌راحتی روی دوربین قرار می‌گیرد. سیم آن به‌صورت فنری است و جلوی دست و پای شما را نمی‌گیرد. این نوع میکروفون از جک 3.5 میلی‌متری برای اتصال استفاده می‌کند. پس می‌توانید آن را به گوشی موبایل هم متصل کنید. لازم به ذکر است که الگوی قطبی BOYA BY-VM01 Shotgun به‌صورت تک جهتی است و صدای رو‌به‌رو را بهتر ضبط می‌کند. در این نوع میکروفون، از باتری قلمی استفاده می‌شود که تعویض آن را ساده می‌کند.

میکروفن Rode NT USB

گاهی تولید محتوا مربوط به یک فیلمبرداری ساده نیست. بلکه می‌خواهید یک پادکست حرفه‌ای ضبط کنید. میکروفن Rode NT USB  یک میکروفون کاملاً حرفه‌ای محسوب می‌شود. از این میکروفون می‌توان در استدیو برای ضبط موسیقی نیز به‌صورت نیمه‌حرفه‌ای استفاده کرد. ظاهر میکروفن Rode NT USB به شما حس حرفه‌ای بودن را میدهد. حتی با تماشی کیفیت ساخت آن می‌توانید حدس بزنید که این میکروفون تا چه اندازه حرفه‌ای صدای شما را ضبط می‌کند. از میکروفن Rode NT USB نمی‌توان برای ضبط صدا در محیط بیرون استفاده کرد. میکروفن Rode NT USB قابلیت کنترل حرفه‌ای شوک به‌صورت داخلی را دارد. همچنین می‌توانید صداهای اضافی همانند صدای کیبورد را نیز در این محصول حذف کنید. قیمت این میکروفون با میکروفون‌های بیسیم رود کاملاً قابل مقایسه است. پس می‌توان گفت در صورتی که می‌خواهید پادکست‌های حرفه‌ای ضبط کنید، به جای میکروفون‌های بیسیم، از میکروفن Rode NT USB استفاده کنید. این میکروفون از الگوی قطبی تک جهته استفاده می‌کند و نرخ پاسخگویی بی تا 20 هزار هرتزی دارد. به همین خاطر کیفیت ضبط صدای بی‌نظیری را ارائه می‌دهد و حتی یک صدم ثانیه در پادکست‌های شما لگ ایجاد نمی‌کند. البته در نظر داشته باشید که این میکروفون را باید روی میز قرار دهید. پس بهترین میکروفون تولید محتوا در فضای داخلی میکروفن Rode NT USB خواهد بود.

میکروفن BOYA BY-PM700

میکروفن BOYA BY-PM700 یکی از انواع میکروفون‌های بویا است که طرفداران بسیاری دارد. در ابتدای این مقاله با برند بویا آغاز کردیم. این برند را بی‌تردید می‌توان یکی از بهترین برندهای حال حاضر بازار دانست. میکروفن BOYA BY-PM700 گزینه مناسبی برای ضبط پادکست‌های گروهی محسوب می‌شود. میکروفن BOYA BY-PM700 از نظر کیفیت ضبط صدا، جزو بهترین مدل‌های بویا به حساب می‌آید.این میکروفون 5ولتی بویا در خانواده میکروفون‌های کندانسور قرار می‌گیرد. همچنین دارای الگوهای ضبط صدای مختلفی است. میکروفن BOYA BY-PM700 از سیستم عامل‌های ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند. طراحی میکروفن BOYA BY-PM700 را به‌صورت خاصی انجام داده‌اند. به همین خاطر می‌توان آن را مخصوص پادکست‌های گفت‌وگومحور دانست.

میکروفن BOYA BY-PM700 دارای رزلولوشن 16 بیتی و 48 کیلوهرتزی صدا است. این قابلیت جزو قابلیت‌های مهم میکروفن BOYA BY-PM700 به شمار می‌رود. همچنین میتوانید به میکروفن BOYA BY-PM700 هدفون نیز متصل کنید تا به‌صورت لحظه‌ای صدا را مانتیور کنید. لازم به ذکر است که مانیتور کردن صدا بدون حتی چند صدم ثانیه تأخیر انجام می‌شود. طراحی میکروفن BOYA BY-PM700 به‌صورت فلزی انجام شده است. به همین خاطر ظاهری بسیار شیک و حرفه‌ای دارد. با توجه به طراحی فلزی، طول عمر بالایی نیز خواهد داشت. بر‌خلاف مدل‌های یقه‌ای بویا که معمولاً ارزان‌تر از رود بود، میکروفن BOYA BY-PM700 قیمت بیشتری از مدل قبلی رود که به شما معرفی کردیم دارد. این میکروفون از چند الگوی مختلف ضبط صدا از جمله استریو، مونو، cartdiod، omnidirectional و bidirection پشتیبانی می‌کند که آن را به بهترین میکروفون تولید محتوا با قیمت مناسب تبدیل می‌کند.

جمع‌بندی

خب باید گفت که برای انتخاب بهترین میکروفون تولید محتوا، باید اول بودجه خود را در نظر بگیرید. پس از آن باید نوع فعالیت و تولید محتوا خود را در نظر بگیرید. برای مثال اگر تحرک خاصی ندارید و نیازی به میکروفون بیسیم نیست و معمولاً یک نفر در ویدئو صحبت می‌کند، می‌توانید گزینه‌های ارزان یقه‌ای بویا را تهیه کنید. اگر احساس می‌کنید که تحرک بسیاری در ویدئو دارید،می‌توانید انواع مدل‌های بیسیم را تهیه کنید. برای پادکست باید میکروفون‌های کندانسور را انتخاب نمایید. همچنین برای فیلمبرداری دوربین به‌صورت متحرک از سوژه مستقیم می‌توانید میکروفون‌های شاتگاه را تهیه کنید.

علیرضا مشرقی
علیرضا مشرقی

علیرضا به قهوه، نوشتن و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارد و معتقد است نوشتن برایش به تفریح تبدیل شده تا کار :) 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف