با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آموزش منو Removal

ساسان سلوتی
ساسان سلوتی
18:43، 1399/04/07
آموزش منو Removal
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آموزش منو Removal


می‌شود لینکی از سایت را حذف کرد؟ اگرچه پاسخ این سوال مثبت است، اما شما باید بدانید با چه هدفی این کار را می‌خواهید انجام دهید. در این مطلب از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، به شما می‌گوییم چه زمانی باید به حذف لینک‌ها فکر کنید و چطور با استفاده از منوی Removal سرچ کنسول، این کار را انجام دهید. 

منوی Removal چیست؟

منوی Removal یکی از منوهای سرچ کنسول است که سئوکاران باید با آن آشنا باشند. بنابراین اگر به سئو سایت علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم حتما بر منوهای سرچ کنسول مسلط شوید. منوی Removal به شما این امکان را می‌دهد که لینکی از سایت خود را به صورت موقت از دسترس خارج کنید. در واقع با وارد کردن لینک مورد نظر خود در این قسمت، به ربات‌های گوگل این پیام را می‌دهید که سمت این لینک شما نیایند و آن را از صفحات جست‌وجو حذف کنند.

پیش از آن‌که به توضیح مفصل‌تر این منو بپردازیم، بگذارید بگویم که آموزش صفر تا صد سرچ کنسول در دوره سئو منتوریکس به صورت تمام کمال آمده است. اگر به دیجیتال مارکتر شدن فکر می‌کنید، دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس می‌تواند بال پرواز شما باشد.

منوی Removal چه کاربردی دارد؟

تصور رایج درباره Removal این است که صفحات 404 و مشابه آن را از طریق این منو حذف کنیم. اما این تصور درست نیست. کاربرد منوی Removal برای حذف سریع لینک‌هایی‌ست که دیگر نمی‌خواهیم در صفحه نتایج گوگل نشان داده شوند.

برای مثال فرض کنید به عنوان یک خبرنگار، خبری را در سایت یک خبرگزاری کار کردیم و پس از انتشار بنابردلایلی مجبور به حذف آن می‌شویم. در چنین مواقعی می‌توانید از قابلیت‌های منوی Removal سرچ کنسول استفاده کنید تا لینک مورد نظر را از صفحه نتایج گوگل حذف کنید.

چطور با استفاده از منوی Removal گوگل لینکی را حذف کنیم؟

برای این کار وارد سرچ کنسولی شوید که برای سایت‌تان Verify کردید.

  1. از منوی سمت چپ، منوی Removal را پیدا کنید.
  2. در منوی Removal، روی گزینه New Request کلیک کنید.
  3. آدرس Url ای که می‌خواهید حذف شود را در باکس مخصوص آن وارد کنید.
  4. روی گزینه Next کلیک کنید، و تمام!

حذف کردن لینک با این روش دائمی است یا موقتی؟

نکته‌ی ظریف در مورد این روش حذف کردن لینک، موقتی بودن آن است. وقتی لینکی را با استفاده از این روش حذف می‌کنید، موقتی بوده و نهایتا 6 ماه طول خواهد کشید. بنابراین اگر می‌خواهید لینکی را به صورت دائمی حذف کنید، بهتر است از یک از راه‌های زیر کمک بگیرید:

  • تگ no-index
  • برداشتن کامل از دیتابیس

جمع بندی

منوی Removal سرچ کنسول، زمانی کاربرد دارد که بخواهید لینکی را به‌سرعت از صفحه نتایج گوگل حذف کنید. یادتان باشد این حذف شدن موقتی‌ست و نهایتا 6 ماه دوام می‌آورد. بنابراین اگر به دنبال حذف دائمی لینک‌های‌تان هستید، بهتر است از روش‌های دیگری که در این مقاله توضیح داده شد، استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ کافی‌ست با مشاوران ما تماس بگیرید: یک تماس استراتژیک برای تغییر سرنوشت کسب‌وکارتان.

ساسان سلوتی
ساسان سلوتی

ایدئولوژی اصلی ساسان اینه تا اونجایی که می‌تونه به کنجکاوی‌هاش پاسخ مثبت بده. برای همین، کارها و علایق جورواجوری رو دنبال می‌کنه؛ مثلاً: غواصی، دوچرخه‌سواری، یوگا، گیاه‌شناسی، عکاسی ماکرو و... تو کار هم همین طور بوده: از مدیر فروش بازاریابی تا منابع انسانی، دیجیتال مارکتینگ و تدریس...

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف