با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آموزش منو Mobile Usability

ساسان سلوتی
ساسان سلوتی
19:24، 1401/01/07
آموزش منو Mobile Usability
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آموزش منو Mobile Usability


سایت‌تان موبایل فرندلی هست؟ این دوست بودن سایت‌تان با موبایل آن هم در این روزهایی که پیر و جوان موبایل به دست هستند سراسر حسن است و مزیت. گسترده بودن طیف کاربران موبایلی، این آلارم را به شما می‌دهد که باید حواستان را بیشتر جمع کاربران موبایلی کنید، مبادا سایت‌تان در گوشی‌های موبایل همانی نباشد که باید! در این مطلب همراه ما در منتوریکس باشید تا به شما بگوییم چطور می‌توانید خطاهای موبایلی‌تان را از طریق منوی Mobile usability سرچ کنسول بررسی کنید.

منویMobile usability چیست؟

اگر به خواندن این مطلب مجاب شدید، حتما به دنیای سئو سایت علاقه‌مند هستید. یک سئوکار حرفه‌ای، باید حواسش به تمام وجنات سایتش باشد. این حواس جمع بودن را چطور می‌توان محقق کرد؟ با ابزارهای تحلیلی همچون سرچ کنسول که در دوره سئو منتوریکس به طور تمام و کمال آموزش داده شده است.
در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از کاربردی‌ترین منوهای سرچ کنسول آشنا کنیم. منوی Mobile usability به شما کمک می‌کند خطاهای سایت‌‌تان برای کاربران موبایلی کشف و اقدام به حل آن‌ها بکنید. این منو چگونه کار می‌کند؟ در ادامه توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: سایتت را با موبایل رفیق کن

منوی Mobile usability چه کاربردی دارد؟

این منو اطلاعات کاربردی در مورد خطاهای موبایلی سایت شما می‌دهد. وقتی وارد این منو می‌شوید دو قسمت اصلی را می‌بینید:

  • Error: مجموع خطاهای موبایلی سایت‌تان در این قسمت نمایش داده می‌شود.
  • Valid: مجموع Urlهایی که وضعیت خوبی از نظر نمایش در موبایل دارند.

همانطور که از اسامی برمی‌آید، آنچه اهمیت دارد رسیدگی به Errorهاست. برای بررسی Errorهای این بخش می‌توانید روی آن کلیک کنید تا گزارش مفصل‌تری به شما نشان دهد.

با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، خود را برای ورود به بازار کار و کسب درآمد آماده کنید.

رایج‌ترین مشکلات

بعضی از مشکلاتی که در این منو می‌بینید، تقریبا جزء رایج‌ترین مشکلات موبایلی هستند، از جمله:

  • Text too small to read

این خطا به کوچک و ناخوانا بودن متن صفحات سایت شما در نمایشگرهای موبایلی اشاره دارد. گاهی اوقات هم حروف یا کلمات بیش از حد به هم نزدیک هستند و همین مساله موجب ناخوایی و ایجاد این خطا می‌شود.

  • Viewport not set

ویوپورت توسط دوپلوپرها (Developers) برای تنظیم صفحات سایت برای اسکرین‌های مختلف ایجاد می‌شود. یکی از رایج‌ترین مشکلات در این قسمت، تنظیم نشدن سایت برای اسکرین تبلت است که در اکثر سایت‌ها دیده می‌شود.

  • Clickable elements too close together

قسمت‌های قابل کلیک سایت‌تان باید فاصله‌ی منطقی‌ای از هم داشته باشند تا کاربر را هنگام استفاده دچار مشکل نکنند. در بعضی نسخه‌های موبایلی المان‌های قابل کلیک صفحات به قدری به هم نزدیک هستند که نمی‌توان در انتخاب آن‌ها تفکیک قائل شد. اگر نسخه‌ی موبایلی سایت شما هم درگیر این مشکل است، حتما آن را برطرف کنید تا به تجربه کاربری سایت‌تان لطمه وارد نشود.

  • Content wider than screen

گاهی اوقات در نسخه‌های موبایلی، عکس‌ها یا نوشته‌ها از کادر اصلی بیرون زده است. البته این خطا در گذشته بیشتر مشاهده می‌شد، اما باز هم ممکن است در بعضی سایت‌ها دیده شود.

جمع بندی

همانطور که توضیح دادیم در این عصر طوفان تکنولوژی‌های موبایلی، حواستان باید حسابی جمع کاربران موبایلی‌تان باشد. بالای 70% از بازدیدکنندگان سایت شما با موبایل وارد سایت شما می‌شوند، بنابراین باید مراقب تجربه‌ی کاربری آن‌ها باشید. منوی Mobile usability سرچ کنسول این امکان را به شما می‌دهد که از خطاهای سایت‌تان در نسخه‌های موبایلی مطلع شوید و با کمک دولوپر سایت‌تان به‌راحتی آن را حل کنید. پس در بررسی‌های هفتگی و ماهانه سرچ کنسول‌تان، حسابی مراقب این منو و خطاهایش باشید.

 

اگر برای کسب‌وکارتان به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید، کافی‌ست با مشاوران ما تماس بگیرید.

ساسان سلوتی
ساسان سلوتی

ایدئولوژی اصلی ساسان اینه تا اونجایی که می‌تونه به کنجکاوی‌هاش پاسخ مثبت بده. برای همین، کارها و علایق جورواجوری رو دنبال می‌کنه؛ مثلاً: غواصی، دوچرخه‌سواری، یوگا، گیاه‌شناسی، عکاسی ماکرو و... تو کار هم همین طور بوده: از مدیر فروش بازاریابی تا منابع انسانی، دیجیتال مارکتینگ و تدریس...

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
پدرام
1402/08/08
اصلا بهم کمک نکرد ویدئو امیدوارم دیدگاه منو بپذیرید بزارید
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/10/27
سلام دوست عزیز
ممنون از انتقادتون:)
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف