با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

پاپ آپ چیست؟ {بررسی مزایا و معایب}

پاپ آپ چیست؟ {بررسی مزایا و معایب}
1 رای    میانگین 3.5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

پاپ آپ چیست؟ {بررسی مزایا و معایب}


حتما به عنوان یک کاربر اینترنت پس از مراجعه به برخی سایت‌ها با آگهی‌هایی مواجه شده‌اید که پس از کلیک کردن یا اسکرول کردن در یک قسمت سایت در یک پنجره جدید به نمایش درمی‌آیند. به این آگهی‌ها که در برخی از سایت‌ها به نمایش درمی‌آیند پاپ آپ (Pop-up) گفته می‌شود که هدف نمایش آن‌ها تبلیغ یک محصول یا ترغیب کاربران برای انجام کاری است. در واقع سایت‌های از پاپ آپ به این منظور استفاده می‌کنند که بتوانند نرخ مخاطبان سایت خود را افزایش دهند. هر چند پاپ آپ‌ها از نظر کاربران آزاردهنده هستند اما یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغ و بازاریابی در اینترنت به حساب می‌آیند. اما پاپ آپ چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوال، با ادامه این مقاله همراه باشید.

پاپ آپ چیست؟

تبلیغات پاپ آپ یا تبلیغات بالاپر یک روش برای تبلیغات در اینترنت به حساب می‌آید که هدف از طراحی و اجرای آن، افزایش نرخ بازدید از صفحات وب یا بدست آوردن نشانی ایمیل کاربران است. در پاسخ به این سوال که پاپ آپ چیست باید گفت که این تبلیغات معمولا همزمان با باز شدن صفحه جدید در مرورگر اینترنت به همراه صفحه بالا پریده و پنجره‌ای را نمایش می‌دهند که در آن تبلیغات وجود دارد.
معمولا از جاو اسکریپت برای نوشتن این تبلیغات استفاده می‌شود اما روش‌ها و راه‌های دیگری نیز برای ایجاد آن‌ها وجود دارد. این نوع تبلیغات نسبت به سایر روش‌های تبلیغات در اینترنت محبوبیت کمتری دارند و در نظر کاربران به عنوان هرزنامه شناخته می‌شوند به حدی که مرورگرهای معروف و شناخته شده اینترنت باز شدن پاپ آپ‌ها را منوط به تأیید کاربران می‌کنند. همچنین نرم‌افزارها و برنامه‌های مختلفی طراحی شده‌اند که از باز شدن تبلیغات پاپ آپ جلوگیری می‌کنند. این تبلیغات معمولا اندازه استانداردی ندارند و ممکن است به صورت تمام صفحه یا یک پنجره کوچک به نمایش درآیند.

تبلیغات بالاپر

تبلیغات پاپ آپ یا تبلیغات بالاپر

آیا پاپ آپ می تواند به سایت آسیب بزند؟

پس از پاسخ به پرسش پاپ آپ چیست این سوال مطرح می‌شود که آیا این نوع تبلیغات می‌توانند باعث وارد شدن آسیب به سایت شوند؟ تبلیغات پاپ در عین حال که می‌توانند پیشنهادهای جذابی داشته باشند در صورت استفاده نادرست می‌توانند تجربه کاربری سایت را نابود کنند. از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند منجر به وارد شدن آسیب به سایت در صورت استفاده از پاپ آپ شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آزاردهندگی: به طور کلی تبلیغات پاپ در هر اندازه و با هر طراحی برای کاربران آزاردهنده محسوب می‌شوند. بسیاری از کاربران به حدی از این نوع تبلیغات متنفر هستند که در صورت ظاهر شدن آن‌ها در یک سایت، به سرعت آن را ترک می‌کنند.
  • حواس پرت‌کنندگی: یکی از دلایلی که می‌تواند باعث وارد شدن آسیب از طریق پاپ آپ به سایت شود، این است که این نوع تبلیغات می‌توانند باعث گیج شدن کاربر شوند. در صورتی که محتوای پاپ آپ ظاهر شده با صفحه سایت مربوطه ارتباط نداشته باشد و در زمان نامناسب نمایش داده شود، حواس کاربر را پرت کرده و باعث می‌شود که نتواند به هدف خود از مراجعه به سایت دست پیدا کند و به مسیر اشتباهی هدایت شود.

انواع تبلیغات پاپ آپ

حال که دریافتیم پاپ آپ چیست و چگونه کار می‌کند، نوبت به آشنا شدن با انواع تبلیغات پاپ آپ می‌رسد. از مهم‌ترین انواع تبلیغات پاپ آپ در اینترنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

انواع

انواع پاپ آپ

پاپ آپ صفحه جدید

استفاده از این روش تقریبا منسوخ شده و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در این روش تبلیغات پاپ آپ در یک صفحه جدید در داخل تب مرورگر باز می‌شود. اما علت منسوخ شدن این نوع تبلیغات پاپ آپ چیست؟ اصلی‌ترین علت عدم استفاده از این روش این است که به راحتی می‌توان با استفاده از افزونه‌های مختلف این نوع از تبلیغات را مسدود کرد. حتی اگر صفحه جدید بدون انسداد بوده و باز شود به این دلیل که در پشت صفحه اصلی پنهان می‌شود، مورد توجه کاربر قرار نمی‌گیرد و معمولا بدون توجه به محتوای آن پنجره باز شده را می‌بندد.

پاپ آپ داخل مرورگر

متداول‌ترین نوع تبلیغات پاپ آپ در دنیای اینترنت به حساب می‌آید که معمولا در قالب یک صفحه چت برای کاربر به نمایش درمی‌آیند. اما کاربرد این نوع پاپ آپ چیست؟ این نوع تبلیغات باکس‌های گفتگوی کوچکی هستند که معمولا در کنار صفحه سایت به صورت شناور باقی می‌مانند. این نوع از پاپ آپ‌ها کارایی بیشتری دارند و از میزان آزاردهندگی کمتری نسبت به سایر انواع پاپ آپ برخوردار هستند. از این نوع پاپ آپ‌ها معمولا به منظور تشویق کاربران برای عضویت در خبرنامه سایت یا گفتگو با اپراتور یا پشتیبان سایت استفاده می‌شود. حتی می‌توان از آن‌ها برای پیشنهاد دانلود رایگان یک سری فایل نیز استفاده کرد.

مرورگر

پاپ آپ مرورگر

پاپ آپ تمام صفحه

یکی از انواع پاپ آپ هستند که کاربران تنفر زیادی نسبت به آن‌ها دارند. اما دلیل تنفر کاربران از این نوع پاپ آپ چیست؟ یکی از دلایل تنفر کاربران از این نوع پاپ آپ، ابعاد بزرگ آن‌ها و پوشانده شدن تمام صفحه توسط آن‌ها است. محتوای این نوع پاپ آپ‌ها به صورت ناگهانی در مقابل چشم کاربران ظاهر شده و باعث می‌شود که کاربر نتواند محتوای اصلی صفحه را مشاهده کند. در واقع این پاپ آپ‌ها امکان مشاهده محتوای اصلی را از کاربر می‌گیرند تا کاربر پس از انجام اقدامی مانند ثبت نام در خبرنامه بتواند به محتوا دسترسی داشته باشد. به همین دلیل کاربران از این نوع پاپ آپ‌ها دلخوشی ندارند و معمولا کاربران سایت‌هایی که از این نوع استفاده می‌کنند را به سرعت ترک می‌کنند.

ویژگی های پاپ آپ خوب چیست؟

اگر این سوال در ذهن شما شکل گرفته که ویژگی‌های خوب بودن یک پاپ آپ چیست باید گفت که به نمایش درآمدن آن در محل مناسب و برخورداری از محتوای مناسب با موضوع صفحه اصلی سایت از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پاپ آپ خوب به حساب می‌آید. برای داشتن یک پاپ آپ خوب باید نکات زیر را رعایت کرد:

  •  دارای طراحی جذاب،‌ واضح و اثرگذار باشد.
  • کاربر بتواند در هر زمان که نیاز داشت آن را ببندد.
  •  زمان نمایش پاپ آپ به موقع و به جا باشد که تا حدی زیادی به محتوای پاپ آپ بستگی دارد.
  •  دارای Call to Action جذاب و واضح باشد تا کاربر به سادگی کاری که از او خواسته شده را متوجه شود.
  • سرعت بارگیری بالایی داشته باشد و زمان کاربر را برای نمایش درآمدن تلف نکند.

پاپ آپ چه تاثیری بر سئو دارد؟

گوگل به عنوان اصلی‌ترین موتور جستجو در دنیای اینترنت معمولا در مورد یک موضوع خاص اظهار نظرهای رسمی انجام نمی‌دهد. اما در مورد پاپ آپ این کار را انجام داده و موضع خود را به صورت رسمی بیان کرده است. اما موضع رسمی گوگل نسبت به پاپ آپ چیست؟ گوگل اعلام کرده که وب‌سایت‌ها باید به کاربران خود احترام گذاشته و شرایطی را فراهم کنند که کاربر بتواند به راحتی به محتوای موردنظر خود از طریق جستجو دسترسی پیدا کند. به همین دلیل سایت‌هایی که از تبلیغات بینابینی استفاده کنند (که منظور استفاده از پاپ آپ‌های تمام صفحه است) با جریمه از سوی گوگل مواجه می‌شوند.
اما از نظر سئو، مضرات و معایب پاپ آپ چیست؟ تبلیغات پاپ آپ در چند جنبه می‌توانند تأثیر مخرب بر سئو (بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) داشته باشند.

تاثیرات پاپ آپ

تاثیرات پاپ‌آپ

تجربه کاربری

بر اساس نظرسنجی‌ها در حدود 80 درصد کاربران اینترنت از پاپ آپ‌ها متنفر هستند و از آنجایی که در بیشتر الگوریتم‌های گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها، رفتار کاربران در اولویت قرار دارد، استفاده از پاپ آپ با تحت تأثیر قرار دادن تجربه کاربری می‌توان سئو سایت را از بین ببرد. برای درک بهتر از این موضوع که تأثیر پاپ چیست و چگونه تجربه کاربری را خراب می‌کند فرض کنید که کاربر در همان لحظه ورود به سایت با یک پیام پاپ آپ مواجه می‌شود که انجام کاری را درخواست می‌کند. این پیام در صورتی که برای کاربر آزاردهنده باشد سایت را ترک کرده و به صفحه جستجو برمی‌گردد. در صورتی که این کار برای یک سایت بارها تکرار شود، از نظر گوگل موفق به جلب نظر و پاسخ به نیاز کاربران نشده و امتیاز منفی به آن تعلق می‌گیرد.

سرعت سایت

رابطه سرعت سایت با سئو و تبلیغات پاپ آپ چیست؟ یکی از موارد مهم از نظر گوگل در رتبه‌بندی و سئو سایت، سرعت بارگذاری صفحات است. استفاده از پاپ آپ‌ها باعث می‌شود که سرعت بارگذاری صفحات بیشتر شود. در ان شرایط ممکن است کاربر حوصله نداشته و با توجه به طولانی شدن بارگذاری صفحه، سایت را ترک کرده و به صفحه جستجو بازگردد. اگر نیاز به نمایش پاپ آپ روی سایت خود دارید، می توانید پس از دریافت خدمات SEO سایت، مسیر را پیش ببرید.

زمان نشست در سایت (Time On Site)

وقتی یک کاربر از طریق جستجو وارد سایت شما شده و صفحات مختلف را مشاهده می‌کند در صورتی که وجود پاپ آپ باعث آزار او شود سایت را ترک می‌کند. در واقع با ترک سایت میانگین زمان نشست کاربر در سایت کاهش پیدا می‌کند. اما رابطه این زمان با سئو و پاپ آپ چیست؟ هر چه میانگین زمان نشست و حضور یک کاربر در سایت بیشتر باشد به این معنی است که سایت توانسته نیاز کاربر را برآورده کرده و از نظر گوگل مورد اعتماد است و رتبه بهتری کسب می‌کند. حال اگر به دلیل پاپ آپ، کاربر سایت را ترک کند این میانگین کاهش یافته و بر سئو سایت اثر منفی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟

اشتباهات متدوال در استفاده از پاپ آپ

تا به اینجا متوجه شدیم که پاپ چیست و می‌تواند چه تأثیری بر روی مخاطبان و سئو سایت داشته باشد. ماهیت تبلیغات پاپ آپ بسیار کاربردی است و می‌تواند نرخ تبدیل خوبی برای سایت به همراه داشته باشد اما اگر از این ابزار مفید به روش نادرست استفاده شود می‌تواند نتیجه منفی داشته و باعث وارد شدن آسیب جدی به سایت شود. در استفاده از تبلیغات پاپ آپ معمولا اشتباهات و خطاهایی صورت می‌گیرد که می‌تواند تجربه کاربری را تحت تأثیر قرار داده و اثر منفی بر روی نرخ تبدیل داشته باشد. اما اشتباهات رایج و متداول در استفاده از پاپ آپ چیست؟ از مهم‌ترین اشتباهاتی که در استفاده از پاپ آپ رخ می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  نمایش تبلیغات پاپ بلافاصله پس از ورود کاربران و مخاطبان به سایت: این کار به شدت اثر منفی بر روی تجربه کاربری داشته و چون برای کاربران آزاردهنده هستند باعث می‌شود که کاربر در اولین اقدام، سایت را ترک کرده و به صفحه جستجو بازگردد.
  •  ایجاد وقفه در کار مخاطبان به منظور گرفتن بازخورد: این اشتباه نیز اثر منفی بر روی تجربه کاربری داشته و ممکن است مخاطب را از انجام ادامه کار منصرف کند.
  •  عدم اجازه دسترسی به محتوای اصلی با نمایش پاپ آپ: یکی از اشتباهاتی است که معمولا با استفاده از پاپ‌ آپ‌های تمام صفحه رخ می‌دهد. اما تأثیر این اشتباه در استفاده از پاپ آپ چیست؟ این کار به شدت تجربه کاربری را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود که کاربر از ورود به سایت منصرف شده و آن را ترک کند.
  •  نمایش پاپ آپ مشابه در یک زمان برای تمام کاربران: استفاده از پاپ آپ در سایت‌ها باید به صورت هدفمند انجام شود. در صورتی که یک پاپ آپ مشابه برای همه کاربران در یک زمان به نمایش درآید بازدهی خوبی به دنبال نخواهد داشت.
  •  درخواست ثبت اطلاعات زیاد از مخاطبان: پاپ‌ آپ‌ها هرچه جذاب و خوب هم طراحی شده باشند باز هم ماهین آزاردهنده برای کاربران دارند. حال درخواست اطلاعات زیاد از مخاطب از طریق پاپ آپ، آزاردهندگی آن را چندین برابر می‌کند.
  •  نمایش همزمان چند پاپ آپ در یک صفحه: اگر می‌خواهید بدانید که تأثیر این اشتباه در استفاده از پاپ آپ چیست باید گفت که این کار باعث می‌شود تا چند کلیک اول در صفحه صرف بستن پنجره‌ها شده و کاربر را کلافه کند.
  •  استفاده از طراحی غیر جذاب: طراحی نامناسب پاپ آپ و استفاده از رنگ‌بندی نامناسب، چیدمان نامرتبط، فونت‌های غیرجذاب باعث می‌شود که میزان آزاردهندگی پاپ آپ برای مخاطب افزایش پیدا کرده و اهمیتی به آن‌ها ندهد.

بیشتر بخوانید: انواع تبلیغات دیجیتال را بشناسیم

جمع‌بندی

امروزه در دنیای اینترنت از روش‌های مختلفی برای تبلیغات و افزایش نرخ تبدیل مخاطبان برای سایت‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی از این روش‌ها که نرخ تبدیل خوبی در بین سایر روش‌ها دارد، استفاده از تبلیغات پاپ آپ است. این نوع تبلیغات در کنار مزایایی که برای سایت‌های مختلف دارند،‌ دارای معایبی هستند که می‌توانند یک سایت را به نابودی بکشانند. اگر می‌خواهید بدانید که معایب استفاده از پاپ آپ چیست باید گفت که تبلیغات پاپ آپ در نظر کاربران آزاردهنده هستند و استفاده نادرست و اشتباه از این نوع تبلیغات باعث می‌شود که تجربه کاربری به شدت تحت تأثیر قرار بگیرد. این اتفاق باعث می‌شود که بسیاری از کاربران با مشاهده پاپ آپ در یک سایت به سرعت آن را ترک کنند که این امر در نظر موتورهای جستجو یک نمره منفی برای سایت به حساب آمده و اثر منفی بر روی سئو و رتبه آن‌ها خواهد داشت.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف