با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

اهمیت طول و تعداد کلمه محتوای سایت در سئو
تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
10:00، 1402/06/22
اهمیت طول و تعداد کلمه محتوای سایت در سئو
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

اهمیت طول و تعداد کلمه محتوای سایت در سئو


اگر می‌خواهید وب‌سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه خوبی داشته باشد، باید محتوای باکیفیت بالا، مرتبط و بهینه شده برای موتورهای جستجو و کاربر منتشر کنید. با این حال تعیین تعداد کلمات مناسب برای مقالات می‌تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که یادگیری و مشاوره دیجیتال مارکتینگ بهترین تعداد کلمات برای سئوی سایت بسیار ضروری است.

در این متن در مورد تاثیر تعداد کلمه محتوا در سئو بحث خواهیم کرد و سپس بهترین تعداد کلمات را برای محتواهای مختلف بررسی می‌کنیم. در پایان هم نکاتی را به منظور نوشتن مقالات بهتر به اشتراک می‌گذاریم با ما همراه شوید.

آیا تعداد کلمات مهم هستند؟

بحث‌های زیادی در مورد اهمیت طول تولید محتوا در سئو و مشاوره CRO وجود دارد. برخی از کارشناسان معتقدند هرچه یک مقاله طولانی‌تر باشد بهتر است. برخی دیگر می‌گویند کمیت مهم نیست و این کیفیت کلمات است که اهمیت دارد. تعداد کلمات مهم هستند، اما واقعیت، ترکیبی از این دو نظر است.

به طور معمول هر چه یک مقاله طولانی‌تر باشد، تشخیص موضوع آن برای تبلیغ در گوگل ساده‌تر است. طولانی بودن مقاله به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا اطلاعات متن را تفسیر کنند و مقاله را در رتبه‌بندی مناسبش قرار دهند.

گوگل مقالات طولانی‌تر را ترجیح می‌دهد اما این دلیل نمی‌شود که حتما مقالات را طولانی بنویسید. گوگل و کاربران محتواهای بی‌معنی و صرفا طولانی را به راحتی تشخیص می‌دهند.

اهمیت طول محتوا در سئو

اهمیت طول محتوا در سئو

آنچه اهمیت دارد این است که هدف اصلی شما پاسخ به سوال مطرح شده در عنوان مقاله باشد و اطلاعات مرتبط و منحصر به فردی را ارائه دهید. در غیر این صورت کاربران را خسته می‌کنید و این موضوع، تاثیر خوبی روی سئوی سایت شما نخواهد داشت.

علاوه بر این، مقالات طولانی فرصت بیشتری را برای بهبود سئو در اختیار شما قرار می‌دهند. به عنوان مثال می‌توانید بدون تکرار بیش از حد کلمه کلیدی، کلمات کلیدی هدف را با هم ترکیب کنید.

در نهایت اینکه مقالات طولانی‌تر به شما امکان می‌دهند موضوعات را با عمق بیشتری نسبت به محدودیت‌های تعداد کلمات کاوش کنید. اگرچه می‌شود به برخی از سوالات با محتوای کوتاه پاسخ داد، اما این بهترین روش برای همه مقالات و صفحات نیست.

بیشتر بخوانید: هزینه خدمات سئو در منتوریکس

بهترین تعداد کلمات برای سئو

تاثیر تعداد کلمه محتوا در سئو دارای دستورالعمل‌هایی کلی است که باید از آن‌ها پیروی کنید. با این حال لزوما یک پاسخ یکسان برای تعداد کلمات مناسب وجود ندارد. درواقع می‌توان گفت تعداد کلمه مناسب به عوامل مختلفی از جمله نوع صفحه‌ای که ایجاد می‌کنید بستگی دارد.

Backlinko مطالعه‌ای را منتشر کرده که در آن ادعا می‌کند بهترین تعداد کلمات برای سئو 1447 است. با این حال این بدان معنا نیست که نوشتن مقاله‌های 1500 یا 2000 کلمه‌ای به طور خودکار محتوای شما را رتبه اول در SERPs ارسال می‌کند.

تعداد کلمه محتوا در سئو

تعداد کلمه محتوا در سئو

در واقع این عدد میانگین تعداد کلمات صفحات و پست‌هایی است که بالاترین رتبه را در نتایج جستجوی گوگل دارند؛ بنابراین، می‌توانید از آن به‌عنوان معیاری برای محتوای خود استفاده کنید و بسنجید که آیا محتوای شما جزئیات و ارزش کافی برای رتبه‌بندی گوگل ارائه کرده است یا خیر.

بیایید ببینیم برای انواع خاصی از محتوا چه تعداد کلمه مناسب‌تر است. باز هم به خاطر داشته باشید که این‌ها برآوردهای کلی هستند.

محتوای بلاگ

بیشتر محتواهای یک وب‌سایت را پست‌های بلاگ تشکیل می‌دهند. این پست‌ها معمولا بین 300 تا 1000 کلمه متغیر هستند. با این حال محتواهای طولانی که عمیق‌تر به موضوع مقاله می‌پردازند، مانند پست‌های آموزشی، باید نزدیک به 1500 کلمه باشند. اهمیت طول محتوا در خدمات سئو باعث می‌شود گوگل و کاربران با احتیاط بیشتری به پست‌ها نگاه کنند.

محتوای آموزشی

محتواهای آموزشی صرفا به دلیل ماهیت مطالبشان طولانی‌تر هستند. در این دسته از محتواها به افرادی که با مفهوم، محصول یا فرآیندی ناآشنا هستند، آموزش می‌دهید؛ بنابراین، برای گنجاندن توضیحات و دستورالعمل‌های واضح و کامل، بهتر است تقریبا 2000 کلمه را هدف قرار دهید. اگر تعداد کلماتتان خیلی کمتر از این مقدار باشد، ممکن است گوگل و کاربران فکر کنند اطلاعات کافی را داخل پست آموزشی خود نگنجانده‌اید.

صفحات محصول

صفحات محصول خوب دارای تصاویر جذاب و متن‌های خلاقانه هستند. با این حال، برای نمایش محصولات خود به شیوه‌ای زیبا و تاثیرگذار، بهتر است از توضیحات بیش از حد طولانی خودداری کنید.

تقریبا 300 کلمه برای صفحات محصول مناسب هستند. این تعداد، فضای زیادی را برای توصیف یک محصول، برجسته کردن ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد آن و ترکیب کلمات کلیدی کوتاه و بلند باقی می‌گذارد؛ اما بدون رفتن به حالت مقاله کامل یا پر کردن کلمات کلیدی!

مقالات خبری

محتوای خبری باید واقعی و سرراست باشد. در این دست مقالات جای زیادی برای اظهار نظر وجود ندارد. به این ترتیب، مقالات خبری به طور ایده آل باید بین 500 تا 800 کلمه باشند. این تعداد برای پوشش کامل رویدادها و آوردن جزئیات و نقل قول‌های مرتبط بدون انحراف از موضوع مناسب است.

صفحات فرود یا لندینگ

هدف اصلی صفحات فرود یا لندینگ پیج، افزایش نرخ تبدیل است. در این دست محتواها تمرکز اصلی باید روی کال تو اکشن باشد.
بنابراین، تاثیر تعداد کلمات محتوا در سئو برای صفحات فرود حدود 500 کلمه است. این تعداد به شما امکان می‌دهد اطلاعات کافی از جمله کلمات کلیدی را برای تعامل و اطلاع خوانندگان ارائه دهید. با این حال، هنوز هم به اندازه کافی کوتاه و شیرین است که مستقیما به اصل مطلب برود و کاربران را برای انجام عمل مورد نظر تشویق کند.

شمارنده کلمات

شمارنده کلمات

به طور کلی، مهم است به یاد داشته باشید که دلیل اهمیت طول محتوا در سئو این است که بدانید چند کلمه برای نوشتن یک محتوای باکیفیت و آموزنده لازم است. نوشتن برای خوانندگان همیشه باید اولویت شما باشد و پس از آن موتورهای جستجو. استفاده از این رویکرد می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی سئو شما کمک کند.

4 نکته کلیدی برای دستیابی به تعداد کلمات مورد نظر

اگر تاثیر تعداد کلمه محتوا در سئو برایتان روشن شده و برای رسیدن به تعداد کلمات مورد نظر در تلاش هستید، از نکات زیر غافل نشوید!

  • برای تقسیم کردن محتواهای خود به موضوعات فرعی از هدینگ ها استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای طولانی‌تر کردن مقاله‌ها و آسیب نرساندن به تجربه کاربری (UX) این است که محتوای خود را به بخش‌های فرعی تقسیم کنید. برای این منظور می‌توانید از هدینگ ها کمک بگیرید.

وقتی از چند هدینگ در یک محتوا استفاده می‌کنید، می‌توانید بخش‌های خاصی را به هر ایده یا موضوع اختصاص دهید. این ساختار مانع از این می‌شود که مخاطبان فکر کنند محتوای شما طولانی و خسته کننده است. علاوه بر این، باعث می‌شود گوگل و کاربران هر هدینگ را با جزئیات بیشتری بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: تگ h1 چیست؟

تگ هدینگ

تگ هدینگ

گنجاندن عبارات کلیدی در هدینگ ها نیز می‌تواند به افزایش رتبه سئوی شما کمک کند. به یاد داشته باشید که در هر پست باید فقط یک تگ H1 وجود داشته باشد. با این حال، می‌توانید هر تعداد H2 و H3 را به دلخواه خود اضافه کنید. فقط آن‌ها را در سلسله مراتب معنایی خود نگه دارید - برای مثال هدینگ های H4 را در زیر H2 قرار ندهید.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از یک افزونه سئو، کار را برای خودتان بسیار آسان‌تر کنید. افزونه‌های بسیار خوبی وجود دارد و اکثر آن‌ها محتوای شما را بررسی می‌کنند و توصیه‌هایی را برای بهبود ساختار محتوای شما و دستیابی به تراکم کلمات کلیدی و تعداد کلمات بهینه ارائه می‌دهند.

  • محتواهای آموزشی را طوری بنویسید که انگار مفاهیم را برای یک کودک توضیح می‌دهید

هنگامی که می‌خواهید طول محتوا را بیشتر کنید، ضروری است که ایده‌های خود را به طور کامل بیان کنید و جزئیات و توضیحات کافی ارائه دهید. این امر به ویژه هنگامی که در حال نوشتن پست‌های آموزشی هستید، اهمیت پیدا می‌کند.

با این حال، باید طوری بنویسید که گویی دستورالعمل‌ها را برای کودک توضیح می‌دهید. از خودتان بپرسید آیا خوانندگان مراحل توضیح داده شده را درک می‌کنند یا خیر. آیا چیزهایی که نوشته‌اید منطقی و سنجیده هستند؟

می‌توانید با استفاده از زبان ساده، جملات کوتاه و پوشش دادن جزئیات هر مرحله آموزشی، محتواهای خود را واضح‌تر کنید. توصیه می‌کنیم مراحل را در قالب فهرستی تقسیم کنید تا خوانندگان بتوانند روند طبیعی پیشرفت را دنبال کنند. همچنین می‌توانید تصاویر یا ویدیوهایی را برای تکمیل محتوای نوشتاری خود در نظر بگیرید.

  • از تحقیقات برای پشتیبان گیری از ادعاهای خود استفاده کنید

در این قسمت از مطلب تاثیر تعداد محتوا در سئو خوب است بدانید که استفاده از تحقیقات و آماری که از ادعاهای شما پشتیبانی می‌کند می‌تواند طول و اعتبار پست‌های شما را افزایش دهد. گنجاندن داده‌ها و یافته‌های تحقیق می‌تواند به مشروعیت بخشیدن به محتوای شما، برجسته کردن مفاهیم و ایده‌های کلیدی کمک کند و باعث می‌شود خوانندگان موضوعات اضافی را با عمق بیشتری بررسی کنند.
می‌توانید برای پشتیبانی موثرتر از ادعاهای خود، پیوند به متون دانشگاهی یا وب‌سایت‌های معتبر را در نظر بگیرید.

  • جملات بی‌معنی را از محتوا حذف کنید

در بیشتر موارد، بزرگ‌ترین مشکل برای دستیابی به تعداد کلمات هدف طولانی کردن یک پست است. با این حال مهم‌ترین هدف شما باید این باشد که محتوای یونیکی تولید کنید.

در چنین مواقعی، توصیه می‌شود محتوایی را که نوشته‌اید ویرایش کرده و جملات بی‌معنی را حذف کنید. منظور از جملات بی‌معنی، کلماتی است که ارزشی به محتوای شما نمی‌افزایند. محتوای شما فقط باید شامل مهم‌ترین، جذاب‌ترین و مرتبط‌ترین اطلاعات باشد.

سخن پایانی

انتشار مداوم محتوای جدید، مرتبط و باکیفیت، سنگ بنای بازاریابی آنلاین موثر است. با این حال تاثیر تعداد کلمه محتوا در سئو می‌توانند گیج کننده باشد. امیدواریم این پست به درستی به شما گفته باشد که چگونه می‌توانید محتوای خود را به بهترین نحو ایجاد کنید تا بهترین طول را برای جذب بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو داشته باشید.

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف