با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

راهنمای جامع و کامل هشتگ {آموزش هشتگ گذاری در اینستاگرام}

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
10:05، 1401/03/21
راهنمای جامع و کامل هشتگ {آموزش هشتگ گذاری در اینستاگرام}
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

راهنمای جامع و کامل هشتگ {آموزش هشتگ گذاری در اینستاگرام}


در سال 2013 ادوارد اسنودن اسناد فناوری را افشا کرد که در آن دولت آمریکا می‌توانست با استفاده از جست‌وجوی یک موضوع یا یک کلمه می‌توانست تمام پشت‌ها و مسائل مربوط به آن کلمه را در سراسر جهان ببیند. البته هیجان زده نشوید چون این اوریجین هشتگ نیست، اما کاملا کار هشتگ گذاری را نشان می‌دهد.

اگر کمی با شبکه‌های اجتماعی سر و کله زده باشید، قطعا به علامت معروف آن یعنی # برخوردید. در این مطلب می‌خواهیم راهنمای کامل و جامع استفاده از هشتگ در اینستاگرام را بگوییم تا ببینید چرا دولت آمریکا در گذشته از چیزی شبیه هشتگ استفاده می‌کرده است.

هشتگ چیست؟

هشتگ که با علامت # مشخص می‌شود یک ابزار مسیریابی و جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی به صورت ساختاری است. برای مثال اگر دوست دارید در اینستاگرام پست‌هایی درباره یک کلمه مانند دوره دیجیتال مارکتینگ را ببینید به راحتی از طریق هشتگ می‌توانید این کار را انجام دهید تا اینستاگرام برای شما تمام پست‌هایی که با این هشتگ نشان‌گذاری شدند را به شما نشان دهد.

اگر پستی از این نشان‌گذاری استفاده نکرده باشد، برای شما نشان داده نخواهند شد هر چند که مرتبط با کلمه‌ی جست‌وجو شما باشد. شاید برنامه نویس باشید، بگویید هشتگ به نوعی یک تگ است تا اینستاگرام بهتر بتواند موضوع پست را پیدا کند و در جای درست نشانش دهد! درست مانند کاری که گوگل در موتور جست‌وجوی خودش می‌کند.

آموزش هشتگ نویسی اینستاگرام

هشتگ از کجا آمد و به کجا می‌رود؟

شاید فکر کنید هشتگ برای اولین بار در شبکه اجتماعی استفاده شد، اما خالقان هشتگ در واقع دو برنامه نویس به نام‌های برایان کرنیگان (Brian Kernighan) و دنیس ریچی (Dennis Ritchie) بودند که در برنامه نویسی از آن استفاده کردند. په زمانی پای هشتگ به شبکه اجتماعی باز شد؟ در توییتر! کارمند سابق گوگل کریس مسینا برای اولین بار در توییتر از هشتگ استفاده کرد و barcamp# را نوشت.

پس از آن توییتر تصمیم گرفت که هر هشتگ را به یک لینک تبدیل کند و اینگونه هشتگ با علامت # مانند قهرمان‌های مارول اوریجین خود را پیدا کرد، البته شاید مانند نیش خوردن توسط یک عنکبوت یا تزریق سرم توسط نازی‌ها در جنگ جهانی دوم جالب نباشد. اینکه هشتگ به کجا می‌رود را باید در آینده دید، اما در حال حاضر یک ابزار بسیار مهم برای نرخ میزان تعامل و دیده شدن در شبکه های اجتماعی است. در ادامه بیشتر به، آموزش هشتگ در اینستاگرام خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: آموزش جامع اینستاگرام

نحوه گذاشتن هشتگ و نحوه جستجوی هشتگ در اینستاگرام چگونه است؟

برای این‌که بتوانید از هشتگ استفاده کنید، کافی است در هنگام پست گذاشتن یا استوری از علامت # استفاده کنید و سپس کلمه مورد نظرتان را تایپ کنید. اگر کلمه شما از دو بخش تشکیل می‌شود می‌توانید با آندرلاین (_) آن‌ها را به هم وصل کنید؛ برای مثال (#دیجیتال_مارکتینگ). دقت داشته باشید در کلمات انگلیسی، حروف بزرگ و کوچک بسیار اهمیت دارند، به همین دلیل اگر شما #BIRTHDAY یا #birthday یا #Birthday را جست‌وجو کنید، به 3 قسمت یا لینک متفاوت خواهید رفت.

استفاده از عددها و ایموجی در هشتگ‌ها مانعی ندارد. همچنین تنها می‌توانید از 30 هشتگ استفاده کنید، تفاوتی ندارد انگلیسی باشند یا فارسی و یا به زبان دیگر.

آموزش هشتگ گذاری در اینستاگرام

اگر می‌خواهید هشتگی را در اینستاگرام جست‌وجو کنید نیز به قسمت جست‌وجو (آیکون ذره‌بین) بروید و در قسمت جست‌وجو از علامت # استفاده کنید. اگر از علامت هشتگ استفاده نکردید، موردی ندارد چون می‌توانید در قیمت تب‌ها، تب TAGS را انتخاب کنید تا به شما هشتگ‌های مرتبط را نشان دهد. کافی‌ست بر روی آن‌ها لمس کنید تا پست‌ها و استوری‌های هشتگ مورد نظرتان را ببینید. در این بخش 3 قیمت را خواهید دید:

  1. بهترین پست‌ها (Top Posts): پست‌هایی هستند که بیشترین نرخ تعامل را داشتند و به نوعی در آن هشتگ ترکاندند.
  2. پست‌های اخیر (Most Recent): قسمتی است که در هر ثانیه هزاران پست منتشر می‌شود و شاید در هربار رفرش کردن صفحه اینستاگرام خود پست‌های جدیدتری ببینید. در واقع این بخش پست‌هایی که اخیرا از هشتگ مورد نظر استفاده کردند را نشان می‌دهد.
  3. هشتگ‌های مرتبط: در واقع این قسمت هشتگ‌های دیگر را برای فالو کردن به شما نشان می‌دهد که کاربران درباره موضوع مورد نظر شما جست‌وجو می‌کنند.

چرا باید از هشتگ استفاده کنیم و آموزش هشتگ نویسی بلد باشیم؟

این سوالی‌ست که بسیاری از کاربرانی که در اینستاگرام و شبکه اجتماعی مانند تیک تاک فعالیت می‌کنند از خود می‌پرسند. الکس فرگوسن زمانی می‌گفت به من 10 تکه چوب و زیدان را بدهید تا قهرمان چمپیونزلیگ و تمام جام‌ها شوم. حال فکر کنید کارهایی مانند نوشتن یک کپشن خوب، گذاشتن لوکیشن، منشن افراد و دیگر کارهایی که برای دیده شدن پست می‌کنید، آن 10 تکه چوب هستن و هشتگ‌ها زیدان این قضیه!

پس برای دیده شدن بیشتر و تعامل با مخاطبان بیشتر، همچنین مشخص کردن موضوع پست برای الگوریتم اینستاگرام نیاز به استفاده از زیدان اینستاگرام دارید تا بتواند پست شما (که توپ فرضش می‌کنیم) را به سمت دروازه (مخاطبان و کاربران اینستاگرام) بفرستد. پس از آن نرخ تعامل شما بالا می‌رود و افراد بیشتری صفحه شما را دنبال خواهند کرد و اینجاست که چمپیونزلیگ را برنده شدید.

به زبان ساده‌تر:

  1. برای داشتن تعامل بیشتر و بالابردن نرخ تعامل (اینگیجمنت)
  2. گرفتن فالوور بیشتر از طریق هشتگ
  3. نمایش بیشتر پست و انتخاب آن به عنوان TOP
  4. دیده شدن برندتان بدون صرف هیچ هزینه‌ای
  5. حضور پایدار و موفق در شبکه های اجتماعی
  6. پیدا کردن راحت‌تر مخاطب هدف (پرسونا)

آموزش هشتگ نویسی اینستاگرام

انواع هشتگ در اینستاگرام کدامند؟

هشتگ‌های اختصاصی برندها: معمولا برندهای معتبر یک هشتگ اختصاصی برای خود انتخاب می‌کنند تا هر کجا که کاربری آن هشتگ را استفاده کرد، پستش را ببینند. این هشتگ‌ها معمولا برای مسابقات اینستاگرامی یا تبلیغات استفاده می‌شوند. بستگی به این‌که شما چه خدماتی دارید و قرار است پست‌تان چه مسئله مهمی را بگوید، می‌توانید به تناوب از این هشتگ‌ها استفاده کنید.

  • هشتگ‌های عمومی: هشتگ‌های عمومی آن‌هایی هستند که تعداد بسیار بالایی از آن‌ها استفاده شده است و شاید یک کلمه ساده مانند بستنی، موسیقی، اینستاگرام باشد.
  • هشتگ‌های ترند: هشتگ‌هایی هستند که به سرعت وایرال و ترند می‌شوند و تمامی افراد با استفاده از آن درباره یک موضوع مهم حرف می‌زنند. برای مثال #metoo، #saveralph، #davesave یا هشتگ مراسم‌هایی مانند اسکار، گلدن گلوب و یا دیگر هشتگ‌هایی که در یک بازه زمانی داغ است.
  • هشتگ‌های مناسبتی: هشتگ‌های مناسبتی که می‌توانید کاملا از اسم آن حدس بزنید برای سال نو، نوروز، کریسمس و دیگر مناسبت‌ها استفاده می‌شوند.
  • هشتگ‌های مکانی: هشتگ‌های مکانی معمولا برای نشان دادن یک مکان یا موقعیت استفاده می‌شوند. بار یمثال هشتگ کشورها، شهرها، پارک‌ها و دیگر مکان‌ها.
  • هشتگ‌های بلاک شده: این هشتگ‌ها بلافاصله پس از استفاده در پستی، توسط اینستاگرام بلاک می‌شوند چون به موضوعاتی که محتوای مناسبی مانند آزارجنسی و... ندارند، اشاره دارند.

چگونه 30 هشتگ پست اینستاگرام را انتخاب کنم؟

برای انتخاب کردن بهترین هشتگ‌ها برای پست خود مانند مورینیو که تیم خود را ارنج می‌کند، باید آن‌ها را دقیق و مرتبط انتخاب کنید. برای این‌کار برخی سایت‌ها وجود دارد که می‌توانید با وارد کردن هشتگ موردنظرتان، پیشنهادهای بسیار خوبی برای هشتگ به شما دهند. اما اگر خودتان می‌خواهید دست به کار باشید باید هستگ‌ها را براساس محبوبیت و استفاده به 3 دسته معمولی، متوسط و عمومی تقسیم کنید.

دسته معمولی شامل هشتگ‌هایی می‌شوند که میزان استفاده از آن‌ها تا 20 هزار است. دسته متوسط از 20 هزار تا 100 هزار و دسته عمومی برای هشتگ‌های میلیونی و بالای 100 هزارتاست. البته عددها حدودی هستند. حال باید از هرکدام چند هشتگ انتخاب کنید. قطعا در هشتگ‌های معمولی میزان شانس دیده شدن شما در آن هشتگ بیشتر از زمانی است که هشتگی انتخاب می‌کنید که در دقیقه چندصدهزارنفر از آن استفاده می‌کنند.

همچنین می‌توانید مانند انتخاب کلمه کلیدی دم دراز یا همان عبارت کلیدی، در هشتگ‌ها نیز از کلمات طولانی‌تر استفاده کنید، تا راحت‌تر بتوانید جزء Top ‌ها باشد.

آموزش هشتگ گذاری در اینستاگرام

بعد از سیدبندی هشتگ‌ها که در بالا به آن اشاره کردیم، حال از کجا بدانیم کدام هشتگ برای ما مناسب است و باید آن را استفاده کنیم؟ بهتر است در هنگام انتخاب هشتگ نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. پرسونا خود را بشناسید: بدانید برای چه کسی پست می‌گذارید و آن افراد معمولا به دنبال کدام هشتگ‌ها هستند.
  2. جاسوسی هشتگ رقبا: همیشه حواستان به هشتگ‌های رقیبان باشد، چون ممکن است آن‌ها هشتگ خوبی را انتخاب کنند که حتما باید در آن حضور داشته باشید.
  3. هشتگ طولانی انتخاب کنید: همانطور که در بالا اشاره کردیم از عبارات طولانی‌تر استفاده کنید.
  4. هشتگ برند خود: اگر هشتگ اختصاصی برای برند خود دارید، حتما از آن استفاده کنید.
  5. انتخاب هشتگ مرتبط: تمام هشتگ‌های شما باید کاملا مرتبط به پست باشد، پس اگر پستی درباره فوتبال می‌گذارید از هشتگ‌های بسکتبال استفاده نکنید.

چگونه بفهمیم هشتگ‌های انتخابی ما موفق بودند؟

هشتگ‌گذاری برای رسیدن به هدف‌هایی چون بالا بردن تعداد لایک و کامنت، گرفتن فالوور جدید و بالا بردن نرخ تعامل است، اما از کجا بدانیم که هشتگ‌هایمان موفق هستند یا علت کار نکردن هشتگ در اینستاگرام را بدانیم؟ برای این کار کافی‌ست به بخش Insights اینستاگرام برای هر پست بروید و در آنجا میزان تعامل مخاطبان شما از طریق هشتگ‎‌ها را ببینید. اگر این عدد بسیار کم بود، بدانید که در انتخاب هشتگ خوب عمل نکردید و شاید از هشتگ‌های عمومی یا غیرمرتبط استفاده کردید.

جمع‌بندی

استفاده از هشتگ برای یک کسب و کار یا یک فرد معمولی یک امر حیاتی است، البته اگر بخواهند در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام به خوبی دیده شوند. یک هشتگ خوب، درست و به موقع می‌تواند خیل عظیم مخاطبان را به پیج شما سرازیر کند، اما یک هشتگ غیرمرتبط، بد و نابجا شما را به کویری در ناکجاآباد می‌رساند. به همین دلیل اگر تا الان از هشتگ‌ها به خوبی استفاده نمی‌کردید از راهنمای جامع استفاده از هشتگ اینستاگرام که در این مطلب خواندید، به خوبی استفاده کنید.

اگر این مطلب برای‌تان کاربردی بود، پیشنهاد می‌کنیم مطالب «کامل‌ترین راهنمای سایز پست، استوری، IGTV اینستاگرام» و «سیر تا پیاز تبلیغات در اینستاگرام» را هم بخوانید. همچنین اگر برای کسب‌وکارتان به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید با ما تماس بگیرید.

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
محبوبه
1402/08/10
سلام چگونه گزینه ارسال پیام زیر ریلزو پست را فعال کنیم ک همونجا ارسال بشه مستقیم به دایرکت وقتی پستمونو می‌بینند راهنمایی بفرمایید لطفا
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/10/27
سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
این گزینه درصورتی که قابلیتش برای حساب کاربریتون فعال شده باشه؛ می‌تونید اضافه کنید. که فعال شدن اون بستگی به آی پی فیلترشکنتون داره! در قسمت بارگذاری نهایی پست که تگ و لوکیشن وجود داره گزینه‌ای به اسم add Send message button رو فعال کنین:)
محبوبه
1402/08/10
سلام خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید چگونه گزینه send message را زیر پست ها فعال کنیم ، لطفا راهنمایی بفرمایید ؟!
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/10/27
سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
این گزینه درصورتی که قابلیتش برای حساب کاربریتون فعال شده باشه؛ می‌تونید اضافه کنید. که فعال شدن اون بستگی به آی پی فیلترشکنتون داره:)
بنرساز
1401/08/14
سلام وقت بخیر ممنون از مطالب مفیدتون. یه سوال داشتم چطور می تونیم تاپ هشتگ های مربوط به بیزنسمون رو پیدا کنیم؟
پاسخ...
ناشناس
1401/09/05
سلام وقتتون بخیر
در چه پلتفرمی منظورتونه؟
توانکی سینا
1401/07/06
سلام.لطفا یه مقاله تهیه کنید از امکاناتی که در هشتگ هستبرای مثال. فرقی بین هشتک های زیر ده کا یا بیست کا یا بالای صد کا هست یا نیست. یا ای جی تی وی و این امکانات در هشتگ های بالاتر اضافه میشه یا نه
پاسخ...
شیما تیموری
1401/07/23
سلام:)
ممنون از پیشنهادی که دادین:*
لیلا
1401/02/06
سلام مطالبتون مفید بود من تو اینستا هشک میزارم بازدید هشتم هم خوبه ولی فالوری جذب نمیکنم یه دوستی گفتن باید هشتگ متوسط بزارم من متوجه منظورشون نشدم این یعنی چی؟؟؟
پاسخ...
شیما تیموری
1401/02/07
سلام خیلی ممنونم.
خوشحالیم که براتون مفید بوده.
منظور از هشتگ متوسط، هشتگ هایی هست که دو یا سه بخشی باشن و رقابت کمتری داشته باشن. مثلا هشتگ #سفر یه هشتگ عمومی و پررقیبه که همه استفاده میکنن و خیلی سخته که عکسی رو با #سفر بتونین به تاپ هشتگ برسونین.
حالا اگه هشتگ سفر رو اختصاصی تر کنین، مثلا بزنین #سفر_کاشان یا #سفر_ایرانگردی امکانش که بتونین ورودی پست از هشتگ بگیرین بیشتر هم میشه.
این کار نیازمند این هست که بشینین، هشتگ های مرتبط با پست ها و صفحه تون رو بررسی کنین، ببینین رقباتون از چه هشتگ هایی استفاده میکنن.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف