با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

سیر تا پیازِ تبلیغات در اینستاگرام {بر اساس تجربه شخصی}
نهال ظاهری
نهال ظاهری
11:14، 1400/05/21
سیر تا پیازِ تبلیغات در اینستاگرام {بر اساس تجربه شخصی}
2 رای    میانگین 3.5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

سیر تا پیازِ تبلیغات در اینستاگرام {بر اساس تجربه شخصی}


فقط 300 فالوئر! این همه‌ی دستاوردی بود که از اولین تبلیغم در اینستاگرام به دست آوردم. حتما می‌توانید حال این کارشناس تازه‌کار را در آن لحظه حدس بزنید؛ مغموم و ناامید! همه‌ی حساب‌وکتاب‌ها درست بود (البته به زعم من)، اما کجای کار بود که داشت می‌لنگید؟ جواب این سوال را خیلی فیلم انگیزشی‌طوری از یک گفت‌وگوی ساده با مدیر پیجی که تبلیغ را به او داده بودم پیدا کردم. دو جمله توصیه، دو ماه مطالعه و آزمون و خطا و در نهایت رسیدن به شبی که از یک تبلیغ اینستاگرام نزدیک به 7500 فالوئر واقعی جذب کردم!

من نهال هستم از تیم منتوریکس و در این مطلب می‌خواهم به شما بگویم چطور بهترین نتیجه را از تبلیغات در اینستاگرام بگیرید. با من همراه باشید.

چرا اینستاگرام را انتخاب کنیم؟

بگذارید همین ابتدای راه بپرسم چرا اینستاگرام را انتخاب نکنیم وقتی بیش از 928 میلیون کاربر فعال در جهان و 24 میلیون کاربر فعال در ایران دارد؟ به‌خصوص در ایران که به دلیل فیلتر نبودن، این شبکه بیش از سایر شبکه‌های اجتماعی بر اساس تبلیغات در گوگل در دسترس عموم است.

اینستاگرام سیر جالبی دارد، از روزهای اول که شبکه‌ی اختصاصی عکاسان حرفه‌ای بود تا این روزها که هر نوع محتوایی در آن پیدا می‌کنید و به بزرگ‌ترین ابزار سرگرمی مخاطبان ایرانی تبدیل شده.

اکثر کاربران اینستاگرام 25 تا 34 ساله هستند.


اینستاگرام وقتی جذاب‌تر شد که سلبریتی‌ها و برندهای بزرگ وارد آن شدند و آن بُعدِ افسانه‌ای بودن ارتباط با سلبریتی‌ها و برندها به یک‌باره از بین رفت. حالا ما بودیم و یک سلبریتی که اگر برایش کامنت می‌گذاشتیم به‌راحتی می‌دید. ما بودیم و یک برند که نظرمان راجع به محصولات و خدماتش را به‌راحتی می‌توانستیم انعکاس دهیم. این در دسترس بودن برندها و سلبریتی‌ها بُعدِ جدیدی از بازاریابی به نام بازاریابی درون‌گرا و بازاریابی محتوایی را رونق داد. حالا کسب‌وکارها متوجه شدند که بدون مخاطبانشان هیچ‌اند و باید تمام تلاش‌شان را برای ساخت رابطه‌ای دو طرفه با آن‌ها بکنند.

61% از برندها در سال 2021 بودجه‌ی تبلیغات‌شان در اینستاگرام را افزایش خواهند داد.


بیلبوردهای چند صد میلیونی حالا با یک پست اینستاگرام می‌تواند شبیه‌سازی شود و برندها را به همان نتیجه‌ای برساند که از همان بیلبوردهای چند صد میلیونی می‌گرفتند.
تبلیغات در اینستاگرام کمک می‌کند به دایره‌ی گسترده‌تری از مخاطبان دست پیدا کنید و یک جورهایی حکم سوخت جت را دارد. بدون تبلیغات در اینستاگرام، سرعت رشد شما خیلی کند خواهد بود (به خصوص در این روزها که رقابت بسیار شدید شده). اما آیا همه چیز به این سادگی است؟ قطعا خیر. در ادامه به شما می‌گویم قبل از شروع تبلیغات چه اقداماتی باید انجام دهید تا زمین اینستاگرام‌تان را آماده‌ی برداشت کنید.

بیشتر بخوانید:

  1. آموزش جامع اینستاگرام
  2. دیجیتال مارکتینگ چیست؟

چه کارهایی قبل از تبلیغات اینستاگرام باید انجام دهیم؟

هر چیزی آدابی دارد، حتی پیج اینستاگرام! قرار نیست به صرف زدن یک پیج و قرار دادن چند محتوا از تبلیغات در اینسناگرام نتیجه‌ی خوبی بگیرید. این را هم بگویم که قرار نیست به خاطر گرفتن نتیجه‌ی بد از تبلیغات در اینستاگرام، پیج منتشرکننده‌ی تبلیغ را سرزنش کنید. اول باید از خودتان بپرسید آیا خانه برای پذیرایی از مهمان آماده بوده است؟ آیا غذا به اندازه‌ی کافی برای مهمانان تدارک دیده بودید؟ آیا برنامه‌ای برای خوش گذشتن به مهمانان داشتید؟ همین‌طور که به جواب این سوالات فکر می‌کنید، در ادامه همراه من باشید تا بگویم پیش نیازهای تبلیغات در اینستاگرام چیست.

1. محتوا را جدی بگیرید

اساس اینستاگرام محتواست. بدون محتوای درخشان در این شبکه حرفی برای گفتن ندارید، مخصوصا در این بازار شام که تعداد رقبا سر به فلک کشیده و تنوع پیج‌ها هوش از سر آدم می‌برد. یک محتوای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • خلق ارزش می‌کند

یعنی اطلاعاتی به مخاطب می‌دهد که به آن نیاز دارد. یک مثلی در این مورد هست که می‌گوید محتوای خوب، محتوایی‌ست که خواننده پس از خواندن آن با خود بگوید این محتوا را برای من نوشته‌اند. محتواهای شما از این دست محتواها هستند؟ آیا محتوای شما آنقدر مفید است که سیو شود یا به اشتراک گذاشته شود؟ برای مثال این پست از اینستاگرام منتوریکس را ببینید. این پست نسبت به پست‌های دیگر بازخورد بهتری داشته و دلیل اصلی‌اش ارزشی‌ست که به مخاطب منتقل شده است:

تولید محتوا ارزشمند

برای دیدن پست، روی عکس کلیک کنید.

  • سرگرم‌کننده است

محتوای خوب علاوه بر خلق ارزش باید سرگرم‌کننده هم باشد. ماهیت اینستاگرام را فراموش نکنید. اغلب افراد جامعه برای پناه بردن از خستگی‌های یک روز کاری به این شبکه سر می‌زنند و انتظار دارند چند لحظه‌ای از جریان روتین زندگی جدا شوند. پس اینستاگرام جای محتواهای خشک و عصا قورت داده نیست. قبل از آماده کردن هر محتوا از خودتان بپرسید این محتوا چقدر می‌تواند برای مخاطب من جالب باشد، آیا آنقدر جالب است که آن را لایک کند یا برای دوستان خود بفرستد؟
برای مثال به این پست اینستاگرام منتوریکس نگاه کنید، بسیاری از مخاطبان با این پست داغ دلشان تازه شد و نظرات‌شان را با ما به اشتراک گذاشتند:

مشکلات سئوکار

برای دیدن پست، روی عکس کلیک کنید.

  • احساس خوبی منتقل می‌کند

بعضی محتواها مستقیما احساسات و قلب مخاطب را نشانه می‌گیرند. تصور کنید از یک روز خسته‌کننده و پرترافیک به خانه می‌رسید، اینستاگرام را باز می‌کنید و یک ویدئوی زیبا از یک منظره‌ی آرام در دل طبیعتی بکر پخش می‌شود. از آن لحظه‌ها که آدم را میخکوب می‌کند. این‌ها همان محتواهایی هستند که رسالتشان انتقال احساس خوب به مخاطب است و بی‌بروبرگرد جزء پربازدیدترین محتواها محسوب می‌شوند. 

2. به ظاهرتان برسید

کدام صاحب‌خانه‌ای قبل از مهمانی خانه‌اش را آب و جارو نمی‌کند یا به سرو وضع خود نمی‌رسد؟ داشتن ظاهر آراسته برای صفحات اینستاگرامی هم مانند یک مهمانی واقعی مهم است. صفحه‌ی شما باید از نظر بصری مرتب و متجانس باشد. البته منظورم این نیست که یک تم کاملا ثابت را تکرار کنید، بلکه منظور تجانس و هم‌خوانی رنگ، تم کلی، عکس‌ها و فونت است. برای مثال صفحه‌ی اینستاگرام ویراستاران یا منتوریکس را ببینید:

طراحی گرافیکی پیج اینستاگرام

برای آشنایی بیشتر با سایز مناسب عکس‌ها و ویدئوهای اینستاگرام پیشنهاد می‌کنم مطلب «کامل‌ترین راهنمای سایز پست، استوری، IGTV اینستاگرام» را بخوانید.

3. یک بیوی حرفه‌ای بنویسید

فرض کنید صفحه‌ای را برای اولین بار می‌بینید. علاوه بر اسم آیدی، چه چیزی نظرتان را جلب می‌کند؟ قطعا اطلاعات بیو اینستاگرام و بعد پست‌ها. شما می‌خواهید بدانید این صفحه چه دردی از شما دوا می‌کند یا اصلا حرف حسابش چیست. این‌جاست که نوشتن یک بیوی حرفه‌ای 150 کاراکتری به کمک‌تان می‌آید. در مطلب «17 ایده برای نوشتن بیوگرافی اینستاگرام» به شما ترفندهایی را یاد دادیم تا بیو اینستاگرام بهتری بنویسید، اما من هم در این‌جا به صورت خلاصه به چند نکته اشاره می‌کنم:

  • شفاف و واضح بنویسید
  • از ایموجی‌ها کمک بگیرید
  • هدف اصلی پیج و یا نیازی را که رفع می‌کنید توضیح دهید
  • از هشتگ‌ها استفاده کنید
  • نحوه تعامل با خودتان یا ثبت سفارش را مشخص کنید (دایرکت یا راه‌های دیگر)
  • لینک‌های مفید در بیو بگذارید (لینک سایت یا آیدی تلگرام یا شماره واتس‌اپ)

نمونه‌ی یک بیوی خوب را در پیج منتوریکس می‌توانید ببینید:

نمونه بیو اینستاگرام

نمونه بیوی خوب

4. تعامل داشته باشید

دوره‌ی خودتان را گرفتن و مشهور شدن به سر رسیده است، قبول دارید؟ این روزها همه تشنه‌ی تعامل به‌ویژه در فضای مجازی هستند و این شما هستید که باید این امکان را در اختیار مخاطبان‌تان قرار دهید. نمی‌شود که مهمان به خانه بیاید، اما همه ساکت باشند! رازِ داشتن یک صفحه‌ی خوب، تعامل درست و به اندازه با مخاطبان‌تان است. نه آنقدر جلو چشم باشید که مخاطب را خسته کنید و نه آنقدر دیر به دیر حرف بزنید که همه شما را یادشان برود. کامنت‌ها را به موقع جواب دهید، دایرکت‌ها را بی‌پاسخ نگذارید. اگر پیج فروشگاهی هستید هر ثانیه تاخیر در پاسخگویی برابر است با از دست دادن چند صد مشتری! علاوه بر این‌ها، استوری را دریابید که فرصتی بهتر از این برای تعامل با مخاطب نخواهید داشت. استوری‌های‌تان را طراحی کنید و از روی بی‌حوصلگی استوری نگذارید. سعی کنید با لحنی صمیمی با مخاطب‌تان حرف بزنید و به او حسی از درون خانواده بودن بدهید: احساس تعلق!

سعی کنید با لحنی صمیمی با مخاطب‌تان حرف بزنید و به او حسی از درون خانواده بودن بدهید: احساس تعلق!


هر چه تا این‌جا گفتیم مربوط به شما و مخاطبان‌تان است، حالا یک بعد دیگر از تعامل را نشان‌تان می‌دهم. شما باید با همکاران یا پیج‌های مشابه خودتان هم تعامل داشته باشید. در واقع اینجا جایی است که رقیب خیلی هم محترم است و بهتر است به جای بلاک کردن یا کارهای بچگانه‌ای از این قبیل، دست دوستی به سوی هم دراز کنید و بخیل نباشید. هرچه دایره‌ی ارتباطات‌تان را وسیع‌تر کنید، بیشتر در جمع اینستاگرامی‌ها به چشم می‌آیید.
حالا که خیال‌تان از بابت صفحه راحت شد (که معمولا چند ماهی طول می‌کشد تا به این درجه از آسایش برسید)، وقت تبلیغات در اینستاگرام است. پس یادتان باشد برای تبلیغات در اینستاگرام اصلا عجله نکنید و صبر کنید تمام مقدمات آماده شود.

چطور از تبلیغات در اینستاگرام بهترین نتیجه را بگیریم؟

اینستاگرام مارکترهای عزیز، می‌دانم که تا اینجای کار زحمت زیادی کشیده‌اید و حالا منتظر برداشت میوه‌های پیج‌تان هستید، اما باور کنید هنوز هم باید یک سری نکات دیگر را بدانید تا شیرین‌ترین میوه‌ها را از تبلیغات در اینستاگرام نصیب خودتان کنید. بیایید با هم ببینیم چه نکته‌هایی در تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند به ما کمک کند؟

1. جست‌وجو گر باشید

تبلیغات در اینستاگرام علاوه بر این‌که نوعی مهارت است، هنر هم محسوب می‌شود. شما باید آنقدر با این شبکه‌ی اجتماعی رفیق باشید که ترندها و بهترین صفحات را بشناسید. معیار خوب بودن یک صفحه، قطعا تعداد فالوئر بالا نیست، مهم این است که مخاطبان آن صفحه چقدر واقعی هستند و با آن صفحه تعامل دارند. برای این کار باید یک ذره‌بین به دست بگیرید و چند صباحی پیج‌های مورد نظر را موشکافانه بررسی کنید. در موارد بعدی این موضوع را با جزییات بیشتری توضیح می‌دهم.

2. به ارتباط صفحه‌ی مورد نظر با صفحه‌ی خودتان دقت کنید

صفحه‌ی مورد نظر شما چقدر با صفحه‌ی خودتان از نظر محتوایی مرتبط است؟ شما در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید و پیج مقصد در چه حوزه‌ای؟ بعضی پیج‌ها عمومی هستند و آسیاب‌شان تقریبا همه چیز را خرد می‌کند، اما بعضی پیج‌ها موضوع مشخصی دارند و نمی‌توانند بستر مناسبی برای تبلیغات شما باشند. برای مثال تبلیغ کلینیک زیبایی در یک پیج گردشگری چه بازخوردی می‌تواند داشته باشد؟ یا تبلیغ لباس فروشی در یک پیج آموزشی تخصصی؟ هر چه صفحه‌ی مقصد تشابه محتوایی بیشتری با شما داشته باشد، شانس پیدا کردن مخاطب جامعه هدف‌تان بیشتر خواهد بود. چرا که شما فالوئر هدفمند می‌خواهید، نه فالوئری که فقط حضور روح‌گونه در پیج شما داشته باشد.

3. از صفحه‌ی مقصد درخواست اسکرین شات از اینگیجمنت صفحه کنید

یکی از مشکلات ایرانی‌ها با تبلیغات در اینستاگرام همین مورد است. یعنی علاوه بر این‌که درخواست فعال کردن گزینه‌ی Tag Business Partner پذیرفته نمی‌شود، درخواست اسکرین شات از وضعیت صفحه هم معمولا رد می‌شود.

  • تگ بیزینس پارتنر، قابلیتی‌ست که از طریق تنظیمات Advanced هر پست می‌توانید انجام دهید. با فعال کردن این قابلیت از سمت صفحه‌ای که منتشرکننده‌ی تبلیغ است عبارتی با عنوان Paid Partnership with …در زیر نام کاربری آن اکانت نمایش داده می‌شود. این علامت نشان می‌دهد که پست آن صفحه تبلیغاتی‌ست و علاوه بر این شما هم می‌توانید به Insight آن پست دسترسی پیدا کنید.

فعال کردن گزینه paid partnership در اینستاگرام

این گزینه در قسمت Advanced setting آپلود پست اینستاگرام قابل دسترسی است.

متاسفانه از آن‌جا که اکثر صفحات پرمخاطب ایرانی فالوئر فیک دارند، طبیعی‌ست که چنین درخواستی به مذاق صاحب پیج خوش نیاید. بنابراین به شما روشی را نشان می‌دهم که می‌توانید میزان اینگیجمنت آن صفحه را به صورت تقریبی به دست بیاورید.

4. با برنامه‌های ثالث اینگیجمنت صفحه را چک کنید

فرمول‌های مختلفی برای محاسبه‌ی اینگیجمنت اینستاگرام وجود دارد که 3 تا از معروف‌ترین آن‌ها را نشان‌تان می‌دهم:

  1.  (لایک + کامنت) / تعداد کل فالوئر* 100
  2.  (لایک + کامنت) / ایمپرشن* 100
  3.  (لایک + کامنت + سیو) / ایمپرشن* 100

قبول دارم که محاسبه‌ی اینگیجمنت به این روش وقت‌گیر است، پس به شما پیشنهاد می‌کنم از وب‌سایت‌های محاسبه‌ی اینگیجمنت آنلاین مثل Phlanx یا Inbeat یا Hypeauditor استفاده کنید. طرز استفاده از این ابزارها هم بسیار آسان است، کافی‌ست وارد سایت شوید و آدرس پروفایل اینستاگرامی که می‌خواهید را در سرچ باکس آن وارد کنید و تمام!

5. تبلیغاتی که به آن صفحه داده می‌شود را زیر نظر بگیرید

یکی از بهترین روش‌های سنجش میزان بازخورد صفحات منتشرکننده تبلیغ (چه اینفلوئنسر باشد، چه صفحات عمومی)، زیر نظر گرفتن تبلیغات آن پیج برای مدت حداقل 2 هفته است. با این روش می‌توانید صفحات مبدا را پیگیری کنید و حتی از آن‌ها در مورد میزان بازخورد و رضایتی که از تبلیغ‌شان داشتند سوال کنید. این ترفند را خیلی جدی بگیرید، چون ممکن است پول خود را به آسانی به باد بدهید.

از این شیت برای هماهنگی تبلیغات اینستاگرام با صفحات اینستاگرامی استفاده کنید:

شیت برنامه تبلیغات اینستاگرام در گوگل شیت {رایگان}

6. از بنر تبلیغ و متن تبلیغ اطمینان حاصل کنید

حالا بیایید اینور قضیه تبلیغات در اینستاگرام را هم نگاه کنیم. آیا بنر و متن تبلیغ ما مناسب است؟ البته قبول دارم که این موضوع برای اینفلوئنسر مارکتینگ کمی فرق دارد و معمولا در این روش تبلیغات در اینستاگرام ریش و قیچی را دست اینفلوئنسر می‌دهید، اما باز هم شما تعیین می‌کنید او در مورد چه حرف بزند و یا چه درخواستی از مخاطب بکند.
در مورد تبلیغاتی که خودتان بنر و متن تبلیغ را آماده می‌کنید باید حواستان خیلی بیشتر جمع باشد، چون هر بنر یا ویدئویی برای تبلیغات مناسب نیست.
بر اساس تجربه‌‌ی شخصی به شما توصیه می‌کنم بنرتان از محتوا و ظاهر شبیه محتواهای پیج مقصد برخوردار باشد تا به اصطلاح تبلیغات همسانی داشته باشید. با این شیوه شانس دیده شدن تبلیغتان بالا می‌رود، چرا که مخاطب آن را محتوایی شبیه محتوای پیج محبوبش می‌داند.
از طرفی سعی کنید تصاویر و متن تبلیغ‌تان بسیار جذاب و مخاطب‌پسند باشد. تصاویر فتوشاپی و بدون نوشته تقریبا شانسی برای انتقال موثر پیام ندارند. سعی کنید از تصاویر یا ویدئوهای واقعی همراه با تیترهای قلاب‌گونه استفاده کنید. به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • مثال بد: کافه‌های خوب تهران
  • مثال خوب: بهترین کافه‌های تهران رو می‌شناسی؟

جمله‌ی دوم با ایجاد سوال در ذهن مخاطب، این قابلیت را دارد که او را نسبت به محتوای منتشر شده کنجکاو کند و احتمال این‌که به پیج تبلیغ‌دهنده سر بزند بیشتر است.
یک ترفند طلایی در این زمینه تست کردن بنر تبلیغ در پیج خودتان است. پست‌های صفحه‌ی خودتان را بررسی کنید و ببینید کدام یک بازخورد بهتری گرفته‌اند؟ کدام شکل و رسم برای مخاطب جالب‌تر بوده است؟ این روش چراغ راه بسیار خوبی برای‌تان خواهد بود.

اگر دوست داشتید در این مورد بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنم مطلب من با عنوان «ترفندهای نوشتن متن تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی» را بخوانید.

7. آزمون و خطا کنید

درست است که پای پول در میان است، اما در مورد تبلیغات در اینستاگرام A/B تست خیلی جواب می‌دهد. شما باید چندین تبلیغ مختلف بدهید تا بالاخره به بهترین شکل تبلیغات در اینستاگرام برسید. پیج‌ها و اینفلوئنسرهای مختلف را با رعایت تمام نکات پیش گفته انتخاب کنید، سپس چند نوع تبلیغ بدهید و میزان بازخورد هر یک را بسنجید. محال است بعد از چند تبلیغ و بررسی دقیق نتایج به بهترین شکل خودتان نرسید.

قیمت تبلیغات در اینستاگرام

50 هزار تومان تا چند میلیون تومان! قیمت تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند چنین بازه‌ای داشته باشد و هیچ‌کس نمی‌تواند تعرفه یا نرخ دقیقی برای آن مشخص کند. بعضی عوامل در قیمت تبلیغات در اینستاگرام موثر هستند، برای مثال تعداد فالوئر، میزان مشارکت و میزان برند بودن یا نبودن آن صفحه. بنابراین اگر پیجی را انتخاب می‌کنید که با توجه به این شرایط قیمت منطقی ندارند، زیر بار تبلیغات گران قیمت نروید.

درآمد تبلیغات در اینستاگرام

حالا برویم توی زمین تبلیغ‌پذیرهای اینستاگرام. واقعا نمی‌توان نرخ دقیقی به عنوان درآمد تبلیغات در اینستاگرام اعلام کرد. درآمد تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند از چند ده هزار تا چند صد میلیون تومان در نوسان باشد. اگر پیج خیلی خوبی داشته باشید (که معمولا چند سالی باید برایش زحمت بکشید)، می‌توانید شبی چند میلیون از تبلیغات درآمد کسب کنید.

بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ

شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ کدام پیج‌ها هستند؟ واقعیت این است که هیچ‌کس نمی‌تواند به این سوال پاسخ قاطعی بدهد، چرا که میزان بازخورد از هر پیج با توجه به نوع تبلیغ و محتوا متفاوت خواهد بود. یعنی حتی دو تبلیغ متفاوت در یک پیج مشابه، ممکن است نتایج متفاوتی بگیرند. برای همین فقط تجربه‌ی شخص شما و همکاران‌تان در حوزه‌ی فعالیت شما می‌توان تعیین‌کننده‌ی بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ باشد.
البته در ایران بعضی پلتفرم‌ها مانند جریان وجود دارند که هم می‌توانید در آن پیج‌هایی برای تبلیغ پیدا کنید و هم پیج خودتان را برای گرفتن تبلیغ در آن ثبت کنید. بنابراین اگر سرنخی در این زمینه ندارید، کافی‌ست در این پلتفرم‌ها اکانت بسازید و از بین پیج‌های مختلف، پیج دلخواه خود را انتخاب کنید.

تبلیغات بدهیم یا ندهیم؟

اگرچه تا اینجای مطلب شما را با فوت‌وفن‌های تبلیغات در اینستاگرام آشنا کردم، اما یک سوال فلسفی باقی می‌ماند: اصلا تبلیغ بدهیم یا نه؟
بگذارید با شما شفاف و صادق باشم، هر چقدر هم محتوای خوبی تولید کنید باز هم نیامند تبلیغات هستید، چرا که سرعت دیده شدن با تبلیغات چند برابر می‌شود. با تبلیغات در اینستاگرام به دایره‌ای از مخاطبان دست پیدا می‌کنید که اگر بخواهید با روش ارگانیک به آن‌ها دست یابید ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد. ضمن این‌که صحبت کردن از شما توسط افرادی که مخاطب اینستاگرام به آن اعتماد دارد، موجب شکل‌گیری رابطه‌ای وفادارنه بین شما و مخاطب خواهد شد.
بنابراین در مورد تبلیغات در اینستاگرام شک نکنید، فقط دقت کنید چه زمانی و با چه هدفی این کار را انجام می‌دهید.

سخن آخر

سطرهای ابتدایی مقاله را یادتان می‌آید؟ داستان موفقیت به ظاهر یک شبه‌ی من در جذب 7500 فالوئر واقعی برای اینستاگرام؟ آنچه به من کمک کرد آن 7500 فالوئر را یک شبه جذب کنم، مجموعه‌ای از عوامل مختلف بود، از خلق محتوای ارزشمند گرفته تا بهینه سازی نرخ تبدیل و زیباسازی ظاهری پیج و ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان. در این متن سعی کردم به شما در مورد فوت‌وفن‌های تبلیغات در اینستاگرام بگویم. اگر شما هم تجربه‌ی مشابهی در این زمینه دارید، خوشحال می‌شوم برای‌مان کامنت بگذارید. اگر هم سوالی در مورد تبلیغات در اینستاگرام دارید، حتما از من بپرسید.

 

اگر این مطلب برای‌تان مفید بود، پیشنهاد می‌کنم مجموعه مقالات تیم منتوریکس در حوزه اینستاگرام مارکتینگ را هم مطالعه کنید. همچنین اگر برای کسب‌وکارتان به مشاوره دیجیتال مارکتینگ و خدمات تخصصی سئو نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.

نهال ظاهری
نهال ظاهری

نهال کارشناس ارشد سئو و مدیر پروژه‌های منتوریکس است. تخصص‌اش در برنامه‌ریزی، حل کردن چالش‌های پروژه‌ها و ایجاد هماهنگی بین اعضای تیم است. تجربه نهال در حوزه دیجیتال مارکتینگ منبع الهام همه اعضای تیم محسوب می‌شود.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف