با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آیا اینستاگرام فروش را افزایش می‌دهد؟ { 7 راه کاربردی افزایش فروش }

سینا یوسفی
سینا یوسفی
01:07، 1400/04/14
آیا اینستاگرام فروش را افزایش می‌دهد؟ { 7 راه کاربردی افزایش فروش }
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آیا اینستاگرام فروش را افزایش می‌دهد؟ { 7 راه کاربردی افزایش فروش }


در پاسخ به این سوال که آیا اینستاگرام فروش را افزایش می‌دهد، قاطعانه بله می‌گوییم. عقد فروشندگان کالا و خدمات با اینستاگرام‌ را در آسمان‌ها بسته‌اند. اینکه شما فروش مناسبی از اینستاگرام کسب نکرده‌اید، احتمالاً به استراتژی متفاوت‌تان باز می‌گردد. اما دلایل زیادی وجود دارد که اثبات می‌کند، اینستاگرام توانایی افزایش فروش و درآمد را برای هر کسب و کاری دارد. در ادامه با منتوریکس همراه باشید تا دلایل این ادعا را بیشتر توضیح دهیم.

قدرت عناصر بصری

1. قدرت عناصر بصری

بیش از ۹۰% اطلاعات تحلیلی، شامل داده‌های بصری می‌شود. این یعنی، اگر شما محصولات و خدمات خود را با در نظر گرفتن روش‌های تصویری و گرافیکی به بازار هدف ارائه نمی‌کنید، امکان فروش زیادی را از دست می‌دهید. اینستاگرام بالاتر از فیسبوک و توییتر، به عنوان یک شبکه اجتماعی عکس محور شناخته می‌شود. شما می‌توانید در روش بازاریابی خود خلاقیت به خرج دهید. اگر شما مداد رنگی می‌فروشید، لازم نیست حتماً از تک تک آن‌ها پست بگذارید. شما می‌توانید از نقاشی‌های خریداران با مداد رنگی، عکس و ویدیو کوتاه منتشر کنید. به کاربران نشان دهید که با انتخاب شما، چه چیزی به دست می‌آورند.

2. امکان ارتباط با عاشقان تکنولوژی

در صورتی که بازار هدف شما را کاربران ۱۸ تا ۲۹ ساله تشکیل می‌دهد، اینستاگرام احتمالاً بهترین مکان برای تبلیغ محصولات و خدمات شماست. اکثر جامعه کاربران اینستاگرام را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند. این موضوع آنجا اهمیت پیدا می‌کند که بدانید کاربران ۱۸ تا ۲۹ سال، نه تنها به خرید آنلاین و اینترنتی عادت دارند، بلکه آن را به دیگر انواع خرید ترجیح می‌دهند. آن‌ها کمتر از دیگر افراد به حریم خصوصی توجه می‌کنند و شما می‌توانید با ارائه پرسشنامه و نظرسنجی، آن‌ها را بهتر بشناسید. با شناخت بهتر، امکان تولید و ارائه محصولات و خدمات شخصی سازی شده برای داشتن بیشترین فروش و درآمد، وجود دارد. اگر می‌خواهید برای حضور یا عدم حضور در اینستاگرام تصمیم گیری کنید، کافی است مشتریانتان را دسته بندی کرده و تعداد و درصد آن‌ها را در بازه ۱۸ تا ۲۹ سال به دست بیاورید.

3. امکان تبلیغ در بهترین زمان ممکن

با در نظر گرفتن این موضوع که اینستاگرام پست‌های شما را بر اساس زمان مرتب می‌کند و به کاربر نشان می‌دهد، شما می‌توانید در بهترین زمان ممکن برای معرفی خدمات و محصولات خود اقدام کنید. در نظر داشته باشید که حتی کسانی که شما را فالو می‌کنند، ممکن است به دلیل وجود برخی از الگوریتم‌ها برای رتبه بندی صفحات، بعضی از پست‌های شما را نبینند. اما شما می‌توانید با پیدا کردن بهترین زمان ممکن برای ارسال و انتشار پست، شانس خود را برای دیده شدن به حداکثر برسانید. هر چقدر که بتوانید بیشتر در مقابل چشم کاربران و مخاطبان بازار هدف خود قرار داشته باشید، احتمال افزایش فروش شما قوی‌تر می‌شود.

ارتباط راحت‌تر با مشتریان وفادار

4. ارتباط راحت‌تر با مشتریان وفادار

در مقایسه با فیسبوک، اینستاگرام سرگرم کننده‌تر و جذاب‌تر است. بیشتر کاربران تمایل به حضور حداکثری در اینستاگرام دارند. وقتی صحبت از خرید و پرداخت پول به برند‌ها و شرکت‌های شناخته شده بازار می‌شود، کاربران علاقه دارند با آن‌ها از نزدیک ارتباط داشته باشند. اینستاگرام فضای را مهیا می‌کند که شما می‌توانید با مشتریان وفادار خود ارتباط نزدیک و تنگاتنگ داشته باشید. ترغیب کردن و دادن امتیاز‌های ویژه به این دسته از مشتریان، در اینستاگرام راحت‌تر است. علاوه بر آن می‌توانید نظرات و دیدگاه‌های آنان را، با دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید. این کار می‌تواند در جلب رضایت و اعتماد کاربران منفعل نیز موثر باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش جامع اینستاگرام

5. محتوای ایجاد شده توسط دیگر کاربران

تعامل بیشتر کاربران  با صفحه و برند شما، یک مزیت واقعی و بزرگ به شمار می‌آید. هنگام کاربر از یک محصول خوشش می‌آید، آن را در صفحه شخصی خود با دوستان و آشنایانش به اشتراک می‌گذارد، آن را معرفی می‌کند و نظر و دیدگاه خود را درباره آن می‌نویسد. این اتفاق می‌تواند یک مسیر بازاریابی و تبلیغاتی جدید به روی برند و کسب و کار شما باز کند. گذاشتن عکس محصول در هنگام استفاده، نشان دادن نحوه استفاده صحبت درباره آن، می‌تواند دیگران را به خرید محصولات شما تشویق و ترغیب کند. شما به نوعی در تولید محتوای خلاقانه آن کاربر، سهیم خواهید شد. از طرفی کاربران علاقه دارند تا با دیگر استفاده‌کنندگان از محصولات و خدمات در ارتباط باشند.این کار منجر به تشکیل جوامع کوچک طرفداری از برند و کسب و کار شما می‌شود.

 6. ارتباط خصوصی با مشتریان

داشتن ارتباط شخصی و خصوصی با مشتریان می‌توانند به جلب اعتماد و رضایت آن‌ها کمک زیادی کند. اینستاگرام فضای خوبی برای آگاهی بخشی و معرفی مزیت‌های محصولات و خدمات در زندگی خریداران، ایجاد می‌کند. اما داشتن فرصت واقعی ارتباط با مشتری از نزدیک، چیز دیگری است. برند سازی و ارزش گذاری در فضای اینستاگرام به راحتی هر چه تمام‌تر صورت می‌گیرد. شما این امکان را دارید تا رودررو با مشتریان و خریداران خود صحبت کنید. دریافت نظرات مشتریان به شما در ارائه خدمات و تولید محصولات بهتر و بهینه‌تر کمک زیادی می‌کند. علاوه بر آن می‌توانید با تهیه عکس و فیلم از نظر خریداران، مشتریان وفادار جدیدی را به دست آورید.

ایجاد آشنایی و آگاهی نسبت به برند

7. ایجاد آشنایی و آگاهی نسبت به برند

هرچه کاربران برند و محصولات شما را بیشتر بشناسند، با آن هم‌ذات پنداری بیشتری خواهند داشت. آشنایی و راحتی بیشتر برای خریداران، بدون شک به خرید دوباره و چندباره منجر خواهد شد. پلتفرم و بستری مانند اینستاگرام، از جمله بهترین گزینه‌ها برای فروش این گونه از محصولات است. مصرف کنندگان به طور معمول و از روی عادت، برندهای شناخته شده را دنبال می‌کنند. می‌توانید از اینستاگرام برای بالا بردن نرخ تبدیل کاربر به خریدار استفاده کنید. شما حتی می‌توانید با ایجاد لندینگ پیج در سایت خود و استفاده مستقیم از عکس‌های اینستاگرام، آن‌ها را به دنبال کردن صفحه‌های مجازی‌تان نیز ترغیب کنید. از طرفی امکان فروش محصولات به شکل مستقیم در اینستاگرام نیز وجود دارد. با فعال کردن گزینه shopping در اینستاگرام، می‌توانید خریداران را مستقیماً وارد صفحه خرید کالا یا خدمات در سایت کنید.

بیشتر بخوانید: 5 ترفند هک رشد اینستاگرام

نتیجه‌گیری

مشخص است که تنها با همین ۷ دلیل می‌توانید به جایگاه و ارزش اینستاگرام برای افزایش فروش پی ببرید. اما مزیت‌های اینستاگرام، تنها به همین ۷ مورد خلاصه نمی‌شود. این که شما بتوانید از تمامی ابعاد و زوایا، کسب و کار خود را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید، به شما در ساختن فروشگاه آنلاین موثر و رو به رشد کمک زیادی می‌کند. البته برای این کار یقیناً به کمک و مشاوره نیز نیاز خواهید داشت. کار در دنیای مجازی نیازمند دانش و تجربه در کنار هم است. بنابراین در استفاده از تجربیات دیگران خساست به خرج ندهید و دست به کار شوید.

اگر برای کسب‌وکار خود به مشاوره دیجیتال مارکتینگ یا خدمات سئو سایت نیاز دارید، همین حالا با منتوریکس تماس بگیرید.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف