با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

5 ترفند هک رشد اینستاگرام

سینا یوسفی
سینا یوسفی
00:56، 1401/03/08
5 ترفند هک رشد اینستاگرام
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

5 ترفند هک رشد اینستاگرام


تا به حال فکر کرده‌اید که چه رازی پشت هک رشد اینستاگرام برندهای بزرگ است؟ شرط می‌بندم که اکثر شما می‌خواهید تعداد فالوئر و بازدید کننده خود را بالا ببرید اما هنوز نتوانستید راز و رمز این کار را به دست بیاورید. در این مطلب از آموزش اینستاگرام منتوریکس می‌خواهیم از بهترین پیج‌های اینستاگرام، رمزگشایی کوچکی داشته باشیم.

اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم شبکه اجتماعی است که همه افراد باید به آن توجه کافی داشته باشند؛ از سلبریتی‌های مشهور گرفته تا شرکت‌های چند ملیتی یا مالکان خصوصی. با داشتن 1.16 میلیارد بازدید کننده در طول ماه، اینستاگرام سومین پلتفرم پربازدید و محبوب بعد از فیسبوک (2.7 میلیارد) و یوتیوب (2 میلیارد) است.
از 10 سال پیش تا به حال، تغییرات زیادی در رفتار و نگرش کاربران اتفاق افتاده، به همین دلیل جذب کردن، تاثیر گذاشتن و دریافت توجه آن‌ها سخت‌تر شده است. در صورتی که بخواهید برای سال جدید برنامه مشخص و معینی برای تولید محتوا داشته باشید، باید قبل از هر چیز سوالاتی را از خود بپرسید. به دلیل وجود رقابت زیاد در اینستاگرام باید تحلیل درستی از کسب و کارتان داشته باشید:

  1. دقیقاً به چه کسانی می‌خواهید دسترسی داشته باشید؟
  2. چه چیزی به کاربران پیشنهاد می‌دهید؟
  3. چه خدمات یا محصولاتی را می‌توانید ارائه دهید که دیگران ندارند؟

5 ترفند هک رشد اینستاگرام

اینستاگرام

1. استفاده از سخنان اینفلوئنسرها

ممکن است در صفحه اینستاگرام خود از افراد مختلفی پست بگذارید. در اغلب اوقات این پست‌ها از افراد مشهور و اینفلوئنسر نیست. ممکن است شما نظر خریداران یا همکاران‌تان را درباره خودتان به شکل پست اینستاگرامی درآورید که ابداً کار نادرستی نیست. اما با استفاده از از پست کردن گفته‌ها و سخنان اینفلوئنسرها، می‌توانید از اعتبار و تایید اجتماعی آن‌ها برای کاربرانی که آن اینفلوئنسر را می‌شناسند، استفاده کنید. می‌توانید متوجه شوید که این کار، مهم‌تر از پست کردن یک جمله ساده است. البته قبل از پست کردن از اینفلوئنسرها، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • به نقل قول‌ها و گفته‌های دیگران اعتماد  نداشته باشید: به جای آن می‌توانید به سراغ نوشته‌های اینفلوئنسرها در بلاگ، کتاب و… بروید.
  • منبع و مرجع هر کدام از نوشته‌ها را یادداشت کنید: شما ممکن است با این سوال روبرو شوید که این سخن یا گفته را از کجا برداشتید. در این صورت به منبع نوشته‌های خود نیاز خواهید داشت.
  • طراحی پست‌های اینستاگرام خود را به شکل top-notch انجام دهید: باید بهترین و درجه یک‌ترین طراحی را در پست‌های اینستاگرام انجام دهید. طراحی پست top-notch باعث زیبایی بیشتر با کنار هم قرار گرفتن پست‌ها می‌شود.
  • اینفلوئنسرها را تگ کنید: هر اینفلوئنسر را در زیر پست خود تگ کنید. با این کار آن‌ها می‌توانند پست شما را به شکل هایلایت در صفحه خود نیز نشان دهند. این اتفاق یقیناً بازدید کننده بیشتر و فالوئرهای بیشتر را برای شما به همراه خواهد داشت. از طرفی می‌توانید یک کانکشن سازنده با آن اینفلوئنسر برقرار کنید.
توییت‌های خود را به شکل پست اینستاگرامی درآورید

2. توییت‌های خود را به شکل پست اینستاگرامی درآورید

اگر از شبکه اجتماعی توییتر نیز برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید می‌توانید با گرفتن اسکرین شات از توییت‌های پربازدید و مهم خود، آن‌ها را در اینستاگرام نیز پست کنید. پست کردن توییت‌های توییتر در اینستاگرام می‌تواند مانند یک جریان خون تازه در رگ‌های صفحه اینستاگرام شما باشد. درصورتی که محتوایی برای گذاشتن روی اینستاگرام ندارید، می‌توانید از این کار استفاده کنید. تجربه ما نشان داده که اگر صفحه اینستاگرام شما برای مدتی هیچ‌گونه فعالیت محتوایی نداشته باشد، جذب مخاطب شما دچار مشکل می‌شود. برای همین اهمیت دارد که صفحه خود را به هر شکل ممکن نشان دهید. به پست کردن توییت‌های مرتبط فکر کنید. با راه انداختن پرسش و پاسخ از کاربران، می‌توانید تعامل زیادی در پیج ایجاد کنید.

3. در کامنت‌ها گفت‌وگو به راه بیندازید

خیلی از اینفلوئنسرها به دنبال گفتگوی بیشتر در کامنت‌ها نیستند و برای آن تلاشی هم نمی‌کنند. اما بخش زیادی از آن‌ها به سراغ کامنت‌ها می‌روند و برای پاسخ دادن به تمامی نظرات مهم، زمان کافی می‌گذارند. هنگامی که شما از هر پلتفرم شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید باید بدانید که داشتن زمان کافی برای پاسخ دادن به سوالات و نظرات بازدیدکنندگان اهمیت زیادی دارد.

نادیده گرفتن بخش کامنت‌ها به طور کامل، افتضاح است. داشتن گفتگودر کامنت، یک فرصت استثنایی و بی نظیر برای شماست. اولین و مهم‌ترین مزیت کامنت، بالا بردن تعامل در پیج اینستاگرام شما است. هنگامی که اینستاگرام می‌فهمد صفحه شما از نظر تعامل کاربران و بازدیدکنندگان در جایگاه مناسبی قرار دارد، شما را بالاتر از دیگران به نمایش می‌گذارد و به شما اهمیت بیشتری می‌دهد. اینستاگرام به حساب‌های کاربری نیاز دارد که دیگران را به ماندن در برنامه تشویق می‌کنند. پاسخ دادن به کامنت‌ها علاوه بر بالابردن تعامل و ایجاد گفتگو، می‌تواند یک پل ارتباطی خوب بین شما و کاربران باشد.

4. ویدیو بسازید

مهم است که از تمامی ابزارهای روی هر پلتفرم برای تولید محتوا استفاده کنید. بازدید از پست‌های ویدیویی در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته است. فیس بوک و اینستاگرام فضای مجزا و تخصصی برای گذاشتن ویدیو‌های مختلف دارند. در حقیقت ویدیو در سال گذشته از طرف بسیاری از اینفلوئنسرها استفاده شده است و رشد خود را همچنان در سال ۲۰۲۱ ادامه می‌دهد. از زمان معرفی IGTV اینستاگرام در سال ۲۰۱۸، تولید کلیپ‌های کوتاه و بلند رشد زیادی در این پلتفرم کرده است. ویدیو نقش اساسی و حیاتی در هک رشد اینستاگرام دارد. اگر اینطور نبود، بسیاری از اینفلوئنسرها و برندهای شناخته شده بزرگ، روی تولید محتوای ویدیویی تا این حد پافشاری نمی‌کردند. در تولید پست‌های ویدیویی نکات زیر را در ذهن داشته باشید:

  1. کلیپ‌های ویدیویی ۶۰ ثانیه‌ای را فراموش نکنید: تمرکز خود را تنها روی درست کردن کلیپ‌های IGTV، استوری و لایو اینستاگرام نگذارید. فراموش نکنید که کلیپ‌های ۶۰ ثانیه‌ای همچنان بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.
  2. برای IGTV  به شکل عمودی فیلم بگیرید: بسیاری از افراد در هنگام گرفتن فیلم برای IGTV، دوربین را افقی در دست می‌گیرند. این کار باعث به وجود آمدن بخش‌های خالی زیاد در موبایل می‌شود. اگرچه شما می‌توانید در این فضاها از نوشتار و متن استفاده کنید، اما بهتر است دوربین خود را همیشه به شکل عمودی در دست بگیرید.
  3. از همه قالب‌های ویدیویی استفاده کنید: پست 60 ثانیه‌ای، استوری، لایو و IGTV را برای تولید محتوا‌های ویدیویی در نظر داشته باشید. علاوه بر آن می‌توانید استوری‌ها را به شکل هایلایت درون صفحه ذخیره کنید.

بیشتر بخوانید: پست ویدئویی معمولی یا Reels یا IGTV { کدام مناسب من است؟ }

5. هوشمندانه از هشتگ استفاده کنید

شما می‌توانید در هر پست اینستاگرام حداکثر از ۳۰ هشتگ استفاده کنید. از طرفی دو رویکرد متفاوت برای گذاشتن هشتگ در صفحه اینستاگرام وجود دارد. رویکرد اول آن است که شما از هشتگ‌ها در زیر کپشن هر پست استفاده می‌کنید. رویکرد دوم، شما را به گذاشتن هشتگ در کامنت اول هر پست تشویق می‌کند.

هوشمندانه از هشتگ استفاده کنید

بر اساس بررسی‌های ما، گذاشتن هشتگ در کپشن عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد. در صفحه‌هایی که 100 هزار فالوور یا کمتر دارند، گذاشتن هشتگ در کپشن باعث بیشترین نرخ reach می‌شود. تنها در صورتی از از هشتگ در کامنت‌ها استفاده کنید، که بیش از 100 هزار فالوور دارید. علاوه بر آن از هشتگ اختصاصی خود نیز برای بالا بردن brand awareness و شناخته‌تر شدن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع و کامل هشتگ

نتیجه‌گیری

با در نظر گرفتن تمامی ترفندها و موضوعاتی که می‌تواند باعث رشد بیشتر در صفحه اینستاگرامش ما شود، باید مسیر سخت و دشواری را طی کنید. داستان هر برند موفق، بالا و پایین‌های زیادی دارد. هک رشد اینستاگرام، می‌تواند علاوه بر بالابردن تعامل و بازدیدکننده پیج شما، نگرش خودتان را نیز نسبت به این شبکه اجتماعی تغییر دهد. به تمامی این موارد، به عنوان راهکار و راه حلی موقت نگاه کنید و تنها به این ۵ مورد نیز اکتفا نکنید، برای موفقیت نیاز به مشاوره و راهنمایی نیز خواهید داشت. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ با منتوریکس در تماس باشید.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف