با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آپدیت خرداد 1401

5 ابزار رایگان گرافیکی برای طراحی پست اینستاگرام

نهال ظاهری
نهال ظاهری
13:24، 1401/01/18
5 ابزار رایگان گرافیکی برای طراحی پست اینستاگرام
2 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
آپدیت خرداد 1401

5 ابزار رایگان گرافیکی برای طراحی پست اینستاگرام


«یه پیج اینستاگرام خوشگل می‌خوام، ولی هیچی از طراحی بلد نیستم و نمی‌تونم هزینه‌ی گرافیست هم بدم.» اگر شما هم با این جمله هم‌ذات‌پنداری می‌کنید، راه را درست آمدید. ویترین زیبا ساختن در اینستاگرام آنقدرها هم سخت نیست. اگر در دنیای اینستاگرام تازه‌واردید و با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنید، جواب مشکلتان خیلی ساده و راحت در این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس جاخوش کرده؛ فقط کافی‌ست تا انتهای آن با من همراه باشید.

آموزش طراحی پست اینستاگرام

در میان اطرافیانتان کسی را می‌شناسید که اینستاگرام نداشته باشد؟ از کودک 10 ساله گرفته تا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های 70 ساله، در این رسانه‌ی بصری محبوب وقت می‌گذرانند و در آن فعالیت دارند. حالا اگر بشنوید در سال 2020 تعداد کاربران اینستاگرام از مرز 1 بیلیون هم گذشته، دیگر تعجب نمی‌کنید!
اینستاگرام برای بسیاری از کسب‌وکارها به ویترینی مجازی برای محصولات و خدماتشان بدل شده و از طرفی به مشاغل خانگی و نوپا بیشترین کمک را کرده است. اگر شما هم با اینستاگرام بیزینس سروکار داشته‌اید، حتما می‌دانید در این فضای وحشتناک رقابتی، سری از توی سرها درآوردن خیلی سخت و جانفرسا شده. احتمالا چند باری هم پای درس اساتید کلاس‌های آموزش اینستاگرام نشسته‌اید، اما باز هم نمی‌دانید چطور باید پیج خود را زبان‌زد کنید.
در مطلب امروز می‌خواهم به سراغ بخش ویترینی ماجرا بروم و بگویم برای این قسمت نیازی نیست منتظر یک گرافیست حرفه‌ای و بدقولی‌هایش بمانید، کافی‌ست آستین‌ها را بالا بزنید و از امکانات گوشی‌ هوشمندی که در دست دارید نهایت استفاده را ببرید، چطوری؟ در ادامه به شما می‌گویم.

ابزارهای رایگان طراحی پست اینستاگرام

در ادامه بهترین ابزارهای رایگان طراحی پست اینستاگرام را به شما معرفی خواهم کرد. البته بعضی از این ابزارها نسخه‌ی پولی هم دارند، اما شما را مجبور به استفاده از آن نمی‌کنند. ممکن است بخشی از ویژگی‌های نسخه‌ی رایگان محدودتر باشد اما از من می‌شنوید کارتان را راه می‌اندازد. حالا بیایید با این دلبرهای طراحی پست اینستاگرام آشنا شویم:

1. Canva

با محبوب‌ترین برنامه‌ در لیست شخصی خودم شروع می‌کنم. قطعا Canva دید شما را به طراحی عوض می‌کند. این برنامه آنقدر ساده و دوست‌داشتنی‌ست که به‌راحتی می‌تواند جواب تمام نیازهای طراحی شما را بدهد.
بیش از هزاران تمپلیت آماده برای طراحی استوری، پست، اینفوگرافیک، کارت پستال و.. که می‌تواند ساعت‌ها در خود غرقتان کند.

سایت کانوا

طراحی پست با کانوای دوست‌داشتنی:)

کانوا هم سایت دارد، هم اپلیکشین و برای کار کردن با آن کافی‌ست با یک ایمیل ثبت‌نام کنید. بسیاری از امکانات آن کاملا رایگان است، اما نسخه‌ی پولی هم دارد که از ما می‌شنوید خیلی هم واجب نیست! همین‌جا یک نکته‌ی درِ گوشی هم به شما بگویم که هم‌وطنان عزیزمان، نسخه‌ی کرک‌شده‌ی کانوا را در ازای مبلغی ماهانه می‌فروشند، بنابراین می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بسیار کمتر از هزینه‌ی دلاری، نسخه‌ی پولی این جادوی طراحی پست اینستاگرام را هم از آنِ خود کنید.
کانوا اپلیکیشنی جداگانه برای طراحی استوری هم دارد که می‌توانید با آن‌ها استوری‌های بسیار جذاب خلق کنید. اگر دوست دارید بیشتر با این ابزار آشنا شوید، آموزش ویدئویی آن را در مطلب «صفر تا صد طراحی رایگان با کانوا» ببینید.

2. Adobe Spark

بعید است لااقل اسم فتوشاپ را از مجموعه محصولات Adobe نشنیده باشید. ادوبی محصولات متنوعی برای طراحی دارد، اما Adobe Spark آن عضو خانواده است که در حقش حسابی اجحاف شده! این برنامه که هم سایت دارد و هم اپلیکشین ios و اندروید، بیش از 34 هزار تمپلیت رایگان برای طراحی پست شبکه‌های اجتماعی دارد.

برنامه adobe spark

فیچرهای جذاب ادوبی اسپارک را روی این تصویر می‌بینید؟

Adobe Spark هم مثل سایر اپلیکیشن‌های طراحی، نسخه‌ی پولی دارد اما مطمئن باشید نسخه‌ی رایگان آن کاملا راهگشاست. از منو سمت راست این برنامه می‌توانید تمپلیت دلخواه خود را انتخاب کنید. برای تغییر عکس هم می‌توانید خودتان عکس آپلود کنید و هم از عکس‌های آماده‌ی همین ابزار کمک بگیرید.
در منوی سمت چپ می‌توانید رنگ‌بندی‌ها را عوض کنید و تصاویر متحرک بسازید. یکی از گزینه‌های جالب این برنامه، قابلیت Resize کردن آن است؛ یعنی می‌توانید تصویری را که برای پست آماده کرده‌اید، متناسب با استوری یا پست عمودی تغییر دهید (فقط با یک کلیک).
برای استفاده از این سایت یادتان باشد فیلترشکن را روشن کنید.

3. Crello

سومین مقام در بین قدرتمندان عرصه‌ی طراحی پست اینستاگرام به وب‌سایت Crello تعلق می‌گیرد. این ابزار به‌قدری امکانات دارد که شما را از هر ابزار دیگری بی‌نیاز می‌کند (البته من برحسب علاقه‌ی شخصی همچنان کانوا را ترجیح می‌دهم).
برای ورود به این ابزار کافی‌ست با یک ایمیل و پسوورد اکانت اختصاصی بسازید؛ البته راه راحت‌تر، استفاده از اکانت گوگل یا فیسبوک برای ورود به این برنامه است. بعد از ورود، این شمایید و دنیای رنگارنگی از انواع تمپلیت‌ها.

برنامه طراحی crello

برای تنوع و دسترسی به طراحی‌های بیشتر، این برنامه را دریابید!

در Crello هم انواع تمپلیت‌های رنگارنگ برای شبکه‌های اجتماعی مختلف پیدا می‌شود؛ از اینستاگرام گرفته تا فیسبوک، توییتر، لینکدین و پینترست! برای شروع کار کافی‌ست تمپلیت دلخواه خود را انتخاب کنید، سپس از قسمت My Files عکس دلخواه خود را آپلود و در تمپلیت قرار دهید. اگر عکس ندارید، به‌راحتی می‌توانید از انواع عکس‌های قسمت Photos استفاده کنید. البته یادتان باشد اکثر عکس‌ها در این قسمت پولی هستند و نمی‌شود رایگان از آن‌ها استفاده کرد.
در نوار ابزار Crello می‌توانید گزینه‌های مربوط به اضافه کردن فیلم، موزیک، انیمیشن، اَشکال، آیکون‌ها و متن را ببینید و به فراخور طراحی خود از هر یک استفاده کنید. از طرفی در تنظیمات اختصاصی هر تمپلیت می‌توانید عکس را کراپ کنید، برایش فیلتر بگذارید، حاشیه دور آن بیندازید و کمرنگ و پررنگش کنید. تنها ویژگی دلبر این ابزار که متاسفانه پولی است، قابلیت حذف بک‌گراند عکس است که آن هم غصه ندارد، در این پست اینستاگرام منتوریکس با آموزش ویدئویی توضیح دادیم چطور بک‌گراند عکس را در کمتر از 30 ثانیه حذف کنیم.

4. Desygner

قلم به دست‌های عزیز، این ابزار برای شماست! Desygner هم مانند کانوا و ادوبی اسپارک، تمپلیت‌های جذابی دارد؛ اما آنچه خاص‌ترش می‌کند ابزار Pen آن است. این ابزار به کسانی که دست به نقاشی خوبی دارند کمک می‌کند تصاویر جذابی خلق کنند و امضایشان را پای هر اثر بگذارند.

برنامه desygner

قلم نقاشی را می‌بینید؟ 

از منوی سمت چپ این ابزار می‌توانید تمپلیت دلخواه خود را انتخاب و تصاویر مورد علاقه خود را اضافه کنید. متن روی آن بنویسید و آیکون یا ویدئو هم اضافه کنید. از طرفی، در این برنامه می‌توانید تمپلیت دلخواه خود را ایجاد کنید و از قابلیت paint برای کشیدن تصویر دلخواه خود استفاده کنید.
یکی از شگفتی‌های این ابزار، امکان import کردن فایل‌های pdf، png و psd است که برای یک ابزار آنلاین فوق‌العاده است.
این ابزار رایگان است، اما نسخه‌ی پولی هم دارد که در اکثر مواقع واقعا ضرورتی ندارد.

5. Pablo by Buffer

اگر مینیمالیست هستید، عاشق این ابزار خواهید شد. در Pablo by Buffer خبری از پیچیدگی‌های ابزارهای مشابه نیست و همه چیز تا حد امکان ساده شده. این ابزار بیشتر برای کسانی مناسب است که به گذاشتن نوشته روی عکس (یا همان عکس-نوشته) علاقه دارند. در این ابزار هم مثل سایر ابزارها می‌توانید از تمپلیت‌های آماده استفاده کنید. برای انتخاب عکس هم دستان باز است؛ هم می‌توانید عکس دلخواه خود را آپلود کنید و هم می‌توانید از عکس‌های خود این ابزار کمک بگیرید.

برنامه pablo-by-buffer

این ابزار جان می‌دهد برای عکس-نوشته درست کردن.

در نوار ابزار سمت راست می‌توانید سایز عکس برای شبکه‌های اجتماعی مختلف و جای نوشته روی تصویر را انتخاب کنید. در آخرین باکس از نوار ابزار سمت راست هم می‌توانید لوگوی دلخواه خود را آپلود و روی عکس بیندازید. در نهایت هم گزینه share & download را بزنید و عکس‌تان را دانلود کنید.
این ابزار کاملا رایگان است و فقط نسخه‌ی وب دارد. اگر دوست دارید عکس-نوشته‌های مینیمال بسازید، این ابزار خیلی ساده و سریع کارتان را راه می‌اندازد.

برای آشنایی با سایز پست‌ها اینستاگرام پیشنهاد می‌کنم مطلب «کامل‌ترین راهنمای سایز پست، استوری، igtv اینستاگرام» را هم بخوانید.

جمع‌بندی

اینستاگرام مارکترهای عزیز، به پایان این لیست 5تایی رسیدیم. حالا قدرتمندترین ابزارهای طراحی پست اینستاگرام در دست‌های شماست. همانطور که در ابتدای متن هم گفتم، کافی‌ست آستین‌ها را بالا بزنید و با کمی آزمون‌وخطا طراحی با این برنامه‌ها را یاد بگیرید. کاربری همه‌ی این برنامه‌ها پیچیدگی ندارد و به‌راحتی می‌توانید در گوشی هوشمند خود از آن‌ها استفاده کنید. اگر هنگام کار با این برنامه‌ها برای‌تان سوالی پیش آمد، حتما برایم کامنت بگذارید تا به آن جواب دهم.
راستی اگر تجربه‌ی استفاده از این برنامه‌ها را دارید یا برنامه‌ی جالب دیگری را می‌شناسید، حتما آن را به ما و سایر منتوریکسی‌ها به اشتراک بگذارید. همچنین برای آشنایی با ابزارهای طراحی استوری این مطلب را بخوانید.

اگر به دنبال بهبود جایگاه کسب‌وکارتان در فضای دیجیتال هستید، برای دریافت خدمات سئو سایت و مشاوره دیجیتال مارکتینگ با ما تماس بگیرید.

نهال ظاهری
نهال ظاهری

نهال کارشناس ارشد سئو و مدیر پروژه‌های منتوریکس است. تخصص‌اش در برنامه‌ریزی، حل کردن چالش‌های پروژه‌ها و ایجاد هماهنگی بین اعضای تیم است. تجربه نهال در حوزه دیجیتال مارکتینگ منبع الهام همه اعضای تیم محسوب می‌شود.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
محمد
1402/07/11
کانوا که پولیه !!!
پاسخ...
ناشناس
1402/10/06
بله اما به صورت رایگان هم می‌شه از برخی مواردش استفاده کرد که محتوایی در این مورد هم در سایت می‌تونید ببینید:)
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف