با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

چرا از اینستاگرام برای کسب‌وکار خود استفاده کنیم؟

سینا یوسفی
سینا یوسفی
14:19، 1401/02/13
چرا از اینستاگرام برای کسب‌وکار خود استفاده کنیم؟
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

چرا از اینستاگرام برای کسب‌وکار خود استفاده کنیم؟


برداشتن قدم‌های اول برای کسب‌وکارهای نوپا و کوچک همیشه سختی‌های خاص خود را دارد. با بروز پاندمی کرونا، لیست بدبیاری‌های فعالان تجاری کامل شد. آن‌ها امکان ارتباط رودررو و حضوری با مخاطبان را از دست دادند. اما خیلی از این کسب‌وکارها به جای دست روی دست گذاشتن، به فکر ساخت جامعه دیجیتال و اینترنتی خود افتادند. اینستاگرام می‌تواند امکانات قابل توجهی را برای توسعه کسب‌وکار در اختیار شما بگذارند. اما برای رشد آنلاین، از کدام ویژگی‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟ در این مقاله از منتوریکس همراه ما باشید تا این ویژگی‌ها را با هم مرور کنیم.


چرا از اینستاگرام برای کسب‌وکار خود استفاده کنیم؟

اینستاگرام ابزار قدرتمندی برای هر برند و کسب‌وکار است. برای شرکت‌هایی که به تازگی قصد ورود به حوزه تجارت الکترونیک را دارند، اینستاگرام بهترین گزینه است. امکانات اینستاگرام تنها محدود به معرفی برند و محصولات شرکت نمی‌شود. بلکه شما می‌توانید فروشگاه و داد و ستد‌های آنلاین را به شکل درون برنامه‌ای داشته باشید. خصوصاً آن‌که اینستاگرام یک راه جدید برای ایده‌های کسب‌وکارهای خانگی اینترنتی به شمار می‌آید. مشکلات زیاد فروش حضوری باعث شده که شرکت‌های زیادی نسبت به حضور فعال در اینستاگرام ترغیب شوند.

8 ویژگی فوق‌العاده اینستاگرام برای رشد آنلاین کسب‌وکارها

8 ویژگی فوق العاده اینستاگرام برای کسب‌وکارهای کوچک

در ادامه 8 ویژگی اینستاگرام برای کسب‌وکارها را توضیح دادیم.

Shopping اینستاگرام

اگر کسب‌وکار شما به فروش محصولات و خدمات وابسته است، فروشگاه اینستاگرام یک گزینه خیلی خوب برای شما خواهد بود. شرکت اینستاگرام همواره به دنبال اضافه کردن ویژگی‌های خلاقانه برای افزایش حمایت‌ها از کسب‌وکارهای مختلف است. شما می‌توانید از گزینه فروش محصول در پست‌ها، استوری‌ها و Action Button‌ها استفاده کنید. اضافه کردن قابلیت خرید محصول روی عکس پست بهترین بازخورد را از کاربران خواهد داشت زیرا آن‌ها دقیقاً قیمت و لینک خرید محصولی را می‌بینند که در عکس وجود دارد. شما می‌توانید با تگ کردن محصول یا گذاشتن لینک صفحه خرید در استوری، از این راه نیز برای ترغیب کاربران به خرید استفاده کنید. با اضافه شدن قابلیت Instagram Checkout کاربران می‌توانند فرآیند پرداخت خرید را در همان برنامه اینستاگرام انجام دهند. هرچند در نظر داشته باشید که شرکت‌های ایرانی پرداخت درون‌برنامه‌ای اینستاگرام کمی دچار مشکل خواهند شد.

لینک در بایو

گذاشتن لینک در بیوگرافی اینستاگرام یک راه خیلی خوب برای هدایت کردن ترافیک کاربران اینستاگرام به درون سایت یا فروشگاه اینترنتی است. با استفاده از قابلیت لینک می‌توانید ترافیک باارزشی را به سمت آدرس اینترنتی دلخواه بفرستید. این کار، شناسایی و ارتقا کسب‌وکار را بسیار راحت می‌کند. خبر خوب آن است که می‌توانید با استفاده از ابزارهای جانبی، بیشترین استفاده را از این قابلیت بکنید. Linkin.bio به شما کمک می‌کند تا تمامی پست‌های خود را درون یک لندینگ پیج به کاربر نمایش دهید. هر زمان که پست جدیدی به صفحه اینستاگرام شما اضافه شد، این صفحه نیز به‌روزرسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش اینستاگرام

لایو اینستاگرام

با گذاشتن لایو اینستاگرام می‌توانید ارتباط معناداری با جامعه هدف آنلاین خود داشته باشید. در ماه‌های اخیر استفاده از لایو اینستاگرام رشد قابل توجهی داشته است. بسیاری از کسب‌وکارها برای نشان دادن تاثیر محصول یا خدمات خود در زندگی هر فرد از لایو استفاده می‌کنند. علاوه بر آن شما می‌توانید با کنار هم آوردن تمامی مخاطبان خود، جامعه کاربران‌تان را تقویت کنید و بخش انسانی خدمات‌تان را نشان دهید.

لایو اینستاگرام

کارت‌های هدیه و سفارش غذا

بعد از همه‌گیری کرونا، اینستاگرام دو ویژگی کارت‌های هدیه و سفارش غذا را برای کسب‌وکارهای کوچک معرفی کرد. کارت هدیه راه جدیدی برای دادن کوپن‌های مختلف به کاربران است. این ویژگی از طریق دکمه‌های پروفایل یا استیکر‌های استوری در دسترس است. ویژگی سفارش غذا نیز همان‌طور که از اسمش پیداست می‌تواند به سرویس دهنده‌های غذا کمک کند. با اضافه کردن دکمه سفارش غذا، شما یک درگاه اینترنتی برای مخاطبان خود می‌سازید تا از آن برای خرید خوراکی‌ها و غذاهای مختلف استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین ترفندهای اینستاگرامی در سال ۲۰۲۱ {افزایش فالوور اینستاگرام}

IGTV

IGTV راه بسیار خوبی برای معرفی محصولات، گذاشتن مصاحبه‌ها و ضبط فیلم‌های آموزشی است. IGTV کمک زیادی به ایجاد رابطه بلندمدت با کاربران می‌کند. اگرچه IGTV جز امکانات و قابلیت‌های جدید اینستاگرام به شمار می‌آید اما صفحاتی که از این ویژگی به خوبی استفاده کردند، رشد قابل توجهی داشتند.

استیکر‌های مختلف (سوال و جواب، کوییز، شمارش معکوس و…)

گذاشتن استوری‌های مختلف راه خوبی برای بالا بردن نرخ تعامل کاربران و جمع‌آوری داده‌های مختلف از مخاطبان خودتان است. شما می‌توانید از استیکرهای پرسش سوال، کوییز و… برای نظر سنجی و اطلاع از سلیقه کاربران خود استفاده کنید. استیکرها به شما این توانایی را می‌دهد که متوجه شوید جامعه هدف‌تان چه چیزی می‌خواهد. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید محصول جدیدی به بازار ارائه کنید یا آن‌که محصولات و خدمات خود را متناسب با سلیقه و نیاز کاربران بهبود ببخشید. قبل از معرفی و ارائه خدمات و محصولات مختلف می‌توانید از استیکر شمارش معکوس استفاده کنید. این اسپیکر کاربران شما را تشویق می‌کند تا یادآوری برای زمان مشخص شده تعریف کنند.

کامنت‌های پین شده

پین کردن کامنت از جمله ویژگی‌های جدید اینستاگرام است که می‌تواند لحن مشخصی را به اینستاگرام کاری شما اضافه کند. شما می‌توانید کامنت و نظر مثبتی را از یک خریدار برای محصول و خدمات خود پین کنید. در حال حاضر 3 کامنت در زیر هر پست اینستاگرام پین می‌شود. پین کردن کامنت به شما کمک می‌کند تا توجه کاربران را به متن و محتوای مشخصی جلب کنید.

هایلایت استوری

اضافه کردن استوری‌ها به شکل هایلایت در صفحه اینستاگرام، از جمله ویژگی‌های ارزشمند و پُرکاربرد این شبکه اجتماعی است. استوری اینستاگرام تنها ۲۴ ساعت در صفحه باقی می‌ماند اما می‌توان با هایلایت کردن استوری‌ها، آن‌ها را برای مدت زمان طولانی در صفحه نمایش داد. از طرف دیگر می‌توانیم استوری‌ها را دسته بندی کرده و توجه کاربران را به این ویژگی از برند خود جلب کنید. گذاشتن کاور استوری نیز به زیباتر کردن پیج کمک زیادی می‌کند.

جمع‌بندی

با وجود تمامی ویژگی‌های اینستاگرام که می‌تواند با روش‌های گوناگون به کسب‌وکارهای مختلف کمک کند، زمانی بهتر از حالا برای شروع کار خود پیدا نمی‌کنید. شما می‌توانید جامعه هدف خود را درون اینستاگرام پیدا کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. قابلیت‌های اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا مستقیماً با کاربر در ارتباط باشید. بسیاری از ویژگی‌های اینستاگرام رایگان است و شما نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها نخواهید داشت. به همین دلیل، ساختن پیج اینستاگرام قدم بزرگی برای موفق شدن در بازار محصولات و خدمات دیجیتال خواهد بود.

اگر این مطلب برایتان مفید بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب « آیا اینستاگرام فروش را افزایش می‌دهد؟» را هم مطالعه کنید.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف