با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

چطور از Auto complete گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

نیلوفر طالبی
نیلوفر طالبی
12:11، 1401/03/05
چطور از Auto complete گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنیم؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

چطور از Auto complete گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنیم؟


هرکدام از ما روزانه چندین جست‌وجو در گوگل انجام می‌دهیم و حتما این تجربه را داشته‌ایم که با نوشتن اولین کلمه، گوگل سیلی از عبارات مربوط به آن‌ را به ما نشان می‌دهد. این ویژگی گوگل Google Autocomplete نام دارد، گوگل مهربان می‌خواهد به ما کاربرانش کمک کند تا در وقت‌مان صرفه‌جویی کرده و زودتر به هدف برسیم؛ براساس ادعای خود گوگل، ویژگی اتوکامپلیت باعث صرفه‌جویی 25 درصدی در وقت کاربرانش شده است.
برای بیشتر دیجیتال مارکترها این بخش از گوگل، به دست فراموشی سپرده شده اما اگر شما یاد بگیرید که چگونه از این ویژگی به نفع خود استفاده کنید، نسب به رقبا برتری خواهید یافت. با ما در منتوریکس همراه باشید.

اتوکامپلیت گوگل چیست؟

Google Auto Complete یک ویژگی جست‌وجوی گوگل است که ادامه‌ی عبارت‌های جست‌وجو شده را پیش‌بینی می‌کند.

استفاده از اتوکامپلیت گوگل برای سئو

همین‌طور که به تایپ کردن ادامه می‌دهیم، گوگل پیش‌بینی عبارت‌ها را ادامه می‌دهد تا زمانی که به عبارت مورد نظرمان برسیم؛ آن‌وقت با یک کلیک ساده، می‌توانیم آن عبارت را سرچ کنیم. گوگل، ضرب‌المثل وقت طلاست را سرلوحه‌ی خویش قرار داده و کمک می‌کند تا طلاهایمان را هدر ندهیم!

کلمات کلیدی گوگل اتوکامپلیت از کجا آمده‌اند؟

دنی سالیوان، یکی از کارکنان بخش روابط عمومی گوگل در توضیح Google Autocomplete این‌طور می‌نویسد:

ما چطور این پیش‌بینی‌ها را مشخص می‌کنیم؟ ما به جست‌وجوهای واقعی که در گوگل انجام می‌شود دقت می‌کنیم و جست‌جوهای رایج و ترند را که مربوط به محل زندگی شماست برای‌تان به نمایش درمی‌آوریم.


آیا پیش‌بینی‌های گوگل در کشورهای مختلف دنیا متفاوت هستند؟

جواب این سوال بله است! پیش‌بینی‌های گوگل اتوکامپلیت، به کشوری که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. مثلا اگر در کشور لیتوانی عبارت best pizza in یا بهترین پیتزا در... را سرچ کنید، گوگل نتایجی مربوط به همین کشور را به شما نشان خواهد داد.
اگر لوکیشن خود را عوض کنید، گوگل هم شما را دنبال خواهد کرد و اتوکامپلیت براساس محل زندگی جدید شما پیش‌بینی‌هایش را ارائه می‌دهد.

آیا پیش‌بینی‌های اتوکامپلیت گوگل به زبان‌های مختلف، متفاوت است؟

بله، به‌طور مثال اگر زبان پیش‌فرض شما انگلیسی باشد، گوگل هم به انگلیسی پیش‌بینی می‌کند؛ در واقع به هر تعداد زبانی که بدانید و سرچ کنید به همان زبان‌ها هم نتیجه خواهید گرفت.

آیا سرچ هیستوری روی پیش‌بینی‌های گوگل تاثیر می‌گذارد؟

وقتی وارد اکانت گوگل خود می‌شوید، گوگل سرچ هیستوری شما را برای نمایش پیش‌بینی‌ها در نظر می‌گیرد. گاهی اوقات در کنار پیش‌بینی‌های ارائه شده علامت ضربدر “X” را مشاهده می‌کنید که برای حذف آن پیش‌بینی، باید روی آن کلیک کنید؛ این علامت در کنار یک کلمه یا عبارت نشان‌دهنده‌ی این است که شما در گذشته حداقل یک بار آن را سرچ کرده‌اید. پس سرچ هیستوری شما برای Google Autocomplete مهم است.

گایدلاین‌های گوگل چه مواردی هستند؟

گوگل همه‌ی عبارات جست‌وجو شده را لایق پیش‌بینی نمی‌داند و برای خود خط قرمزهایی دارد! خط قرمزهای گوگل اخلاق‌مدار، در زیر آمده است:

  •  خشونت و آزار
  • موارد جنسی مبتذل، واضح و توهین‌آمیز؛ البته موارد پزشکی منعی ندارد
  •  سخنان و رفتارهایی که باعث نفرت‌پراکنی می‌شوند
  • اطلاعات حساس در مورد افراد
  • جست‌جوهای خطرناک که ممکن است باعث آسیب جدی به انسان‌ها و حیوانات شود

گوگل اعتراف کرده، درحالی‌که تلاش زیادی برای حذف پیش‌بینی‌های نامناسب دارد؛ اما بعضی مواقع در انجام این کار ناموفق است، بنابراین از کاربرانش خواسته تا موارد نامناسب را اطلاع‌رسانی و ریپورت کنند.

چطور می‌توانیم از اتوکامپلیت گوگل برای سئو استفاده کنیم؟

قبل از اینکه شروع به تحلیل پیش‌بینی‌های گوگل برای استفاده در سئو سایت کنید، لازم است این کارها را انجام دهید:

  •  از اکانت گوگل خود خارج شده یا از incognito mode یا حالت ناشناس استفاده کنید تا مطمئن شوید سرچ هیستوری شما تاثیری بر اتوکامپلیت گوگل ندارد
  • اگر مکانی که در آن زندگی می‌کنید با محل زندگی مخاطبان هدف شما متفاوت است از VPN استفاده کنید. فرض کنید شما در آلمان زندگی می‌کنید اما مخاطبان شما در کشور هلند زندگی می‌کنند، در این‌صورت باید از وی‌پی‌ان استفاده کنید تا گوگل تصور کند شما هم در هلند زندگی می‌کنید در این‌صورت، پیش‌بینی‌های جامعه‌ی هدف را به شما نشان دهد
  •  تنظیمات زبان خود را مطابق جامعه‌ی هدف تنظیم کنید

این پارامترها به شما کمک می‌کنند تا پیش‌بینی‌هایی دقیقا مطابق جامعه‌ی هدف ببینید.

پیدا کردن کلمات کلیدی

اتوکامپلیت گوگل می‌تواند ابزار بسیار مناسبی برای یافتن کلمات کلیدی باشد، باهم ببینیم چطور می‌توان بیشترین استفاده را از این ویژگی کرد:

  • یک کلمه کلیدی را تایپ کنید و به پیش‌بینی‌ها دقت کنید

یکی از کلمات کلیدی موردنظرتان را در گوگل وارد کنید، این‌کار یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی دم دراز است؛ سپس از یکی از ابزارهای سئو مانند ماز یا Ubersuggest برای تحلیل کلمات به‌دست آمده و پیدا کردن موارد باارزش استفاده کنید.

  • از الفبا کمک بگیرید

برت فارمیلو، بنیان‌گذار CEO of Markitors پیشنهاد می‌کند که کلمه مورد نظر خود را تایپ کرده سپس هر کدام از حروف الفبا را در کنار آن قرار دهید تا ببینید گوگل چه عباراتی برای شما در چنته دارد. به مثال زیر توجه کنید:

استفاده از اتوکامپلیت گوگل برای سئو

حالا حرف الفبایی را عوض می‌کنیم:


استفاده از اتوکامپلیت گوگل برای سئو

همان‌طور که دیدید با تغییر حروف، پیش‌بینی‌های متفاوتی خواهیم داشت؛ برت می‌گوید این روش برای مواقعی که واقعا کم آورده و ایده‌ای ندارید، الهام‌بخش خواهد بود.

  • اجازه دهید گوگل جای خالی را پر کند

تام دوپیس از Online Media Masters، پیشنهاد می‌کند از علامت “_” در میانه یک عبارت استفاده کنیم تا گوگل آن‌را برای ما کامل کند.

استفاده از اتوکامپلیت گوگل برای سئو

تام می‌گوید به‌جای اینکه گوگل فقط قسمت آخر را تکمیل کند، با این‌کار می‌توانیم به نتایج بهتری دست پیدا کرده و در نتیجه کلمات کلیدی بهتری نیز انتخاب کنیم.

  • از دو حالت مفرد و جمع کلیدواژه‌ها استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های ارزشمندی که توسط تام توصیه شده این است که کلمات کلیدی را به هر دو شکل مفرد و جمع جست‌وجو کنید، زیرا در چنین حالتی، پیش‌بینی‌های گوگل نیز متفاوت خواهد بود.

استفاده از اتوکامپلیت گوگل برای سئو

  • مدیریت آنلاین اعتبار

فرض کنید مشغول سرچ کلمات کلیدی مرتبط به برند، شرکت یا محصول‌تان هستید که ناگهان با یکی از پیش‌بینی‌های نامطلوب گوگل روبه‌رو می‌شوید، آژیر خطر به صدا درآمده زیرا این پیش‌بینی می‌تواند یک تهدید جدی برای وجهه‌ی عمومی شما باشد!

حالا اگر در این موقعیت قرار گرفتیم چه کنیم؟ چند گزینه پیش روی شماست:

  1. مشکل را مشخص کنید. شاید پیش‌بینی نامطلوب گوگل کاملا درست باشد! پس ابتدا باید به‌دنبال حل مشکل باشید اما این را هم بدانید که با رفع مشکل از سوی شما، اتوکامپلیت به همین راحتی پیش‌بینی را حذف نمی‌کند، باید صبور باشید! وقتی مشکل از سمت شما حل شود، با گذشت زمان مردم آن‌را فراموش کرده، میزان سرچ آن کم شده و در نهایت از لیست اتوکامپلیت گوگل خارج می‌شود.
  2. روی وجهه‌ی عمومی برند خود کار کنید. اگر پیش‌بینی نامطلوب گوگل حقیقت دارد، با دادن چیزی مثبت به کاربران، کاری کنید تا آن‌چه اتفاق افتاده را سریع‌تر فراموش کنند. مثلا مشتریان وفادار را در وب‌سایت خود معرفی کنید، به مشتریان هدیه بدهید یا به‌دنبال برگزاری یک رویداد خاص برای آن‌ها باشید.
  3. تعامل مستقیم با مشتریان در رسانه‌های اجتماعی نیز می‌تواند به ایجاد یک تصویر مثبت در ذهن مخاطبان کمک کند.

برای دریافت مشاوره یا انجام خدمات سئو سایت، می توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، راهنمایی بخواهید.

روش‌های دیگر با استفاده از Google Autocorrect

گوگل اتوکارکت ابزاری ساده و در عین حال قدرتمند است؛ از جست‌وجوی کلمات کلیدی گرفته تا حفظ اعتبار برند شما، این ابزار به‌شدت در بهبود وضعیت دیجیتال مارکیتنگ موثر است.

  • کلمات کلیدی برای سئوی لوکال را کشف کنید

Google Autocomplete هم‌چنین می‌تواند پیشنهاداتی برای جست‌وجوهای SEO محلی ارائه دهد که ممکن است به آن‌ها توجه نکرده باشید.

استفاده از اتوکامپلیت گوگل برای سئو

حالا متوجه شدید که کدام مراکز خرید تهران بیشتر از طرف کاربران جست‌وجو می‌شوند.

  • یک وب‌سایت تجارت الکترونیک User-Friendly یا موردپسند کابر ایجاد کنید

کسب‌وکارهای آنلاین و تجارت الکترونیک، روزبه‌روز وسعت بیشتری پیدا می‌کنند؛ بنا بر گفته‌ی Oberlo، سالیانه بیشتر از 2 میلیارد نفر خرید آنلاین انجام می‌دهند. با وجود این تعداد خریدار کار شما برای جذب آن‌ها آسان نیست چون رقبای زیاد و سرسختی دارید.
فرض کنید کسب‌وکار شما فروش کفش، لباس و اکسسوری است، هدف شما این است که کاربر را به آن چیزی که نیاز دارد هدایت کرده و خرید را برایش آسان کنید.
گوگل اتوکامپلیت این‌گونه به شما کمک می‌کند:

  • دسته‌بندی‌های محبوب را نمایش دهید
    فرض کنید عبارت کفش زنانه را در گوگل سرچ می‌کنید، اتوکامپلیت پیش‌بینی‌هایش را رو می‌کند: کفش زنانه سایز38، کفش زنانه حراج و کفش زنانه چرمی. درواقع گوگل به شما می‌گوید که کاربران بیشتر به‌دنبال کفش زنانه‌ی سایز38، حراجی و چرمی هستند پس شما باید حتما این دسته‌بندی‌ها را در سایت خود بیاورید.
  • برندهای معروف را کشف کنید
    عبارت کفش تنیس زنانه را در گوگل سرچ کنید، گوگل به شما می‌گوید کدام برندها برای این عبارت محبوب‌تر هستند مثلا نایکی یا آدیداس. پس بهتر است این برندها را وارد فروشگاه آنلاین خود کنید.
  • برای صفحه‌ی پرسش‌های متداول یا FAQ page ایده داشته باشید
    جست‌وجوی «آیا کفش‌های زنانه…» فهرستی از سؤالاتی را ارائه می‌کند که اغلب مردم به‌دنبال جواب آن هستند، به‌طورمثال آیا سایز کفش‌های زنانه با مردانه یکی است؟ یا آیا کفش‌های زنانه باریک‌تر هستند؟ اینها سوالات پرتکرار کاربران هستند که ارائه‌ی پاسخ آن‌ها، می‌تواند به افزایش ترافیک شما کمک کند.

برای تاپیک‌های محتوایی الهام بگیرید

اتوکامپلیت گوگل، موضوعاتی که بیشتر از همه سرچ می‌شوند را به شما نشان می‌دهد؛ پس می‌توانید از این تاپیک‌ها استفاده کرده و راجع به آن‌ها محتوای خوب تولید کنید. اگر هریک از این تاپیک‌ها را هدف قرار دهید، ترافیک وب‌سایت شما بیشتر خواهد شد.
در این قسمت پیشنهاداتی برای الهام گرفتن آورده‌ایم:

  • چه‌ کسی، چه چیزی، کجا، چه‌طور، چرا: کلمه کلیدی خود را در نظر بگیرید، حالا هر کدام از این کلمات پرسشی که با آن هم‌خوانی دارد در گوگل وارد کنید تا ببینید گوگل چه پیشنهاداتی برای شما دارد، شاید توانستید برای تولید محتوا الهام بگیرید.
  • از action verbs یا افعال عملی استفاده کنید: این‌کار لیستی از موضوعات خلاقانه برای محتوا را در اختیار شما می‌گذارد.
  •  عبارات کلیدی و...: اگر به‌دنبال موضوعات مرتبط با کلمه کلیدی موردنظر خود می‌گردید، کلمه کلیدی را با "و" جست‌جو کنید تا ببینید کاربران به‌دنبال چه عباراتی می‌گردند. مثلا اگر عبارت بازاریابی محتوا و... را جست‌وجو کنید، گوگل سرنخ‌های خوبی برای تولید محتوا به شما خواهد داد.

بازاریابی محتوا بخش بسیار مهمی از سئو است، بنابراین پیدا کردن موضوعاتی که کاربران در جست‌وجوی آن‌ها هستند، می‌تواند رتبه‌بندی صفحات سایت را بهبود بخشد.

در منتوریکس ببینید: دوره بازاریابی محتوا

چطور از اتوکامپلیت گوگل برای سئو سوالات متداول استفاده کنیم؟

چه‌طور از اتوکامپلیت گوگل استفاده کنم؟ برای شروع، یک کلیدواژه را در گوگل تایپ کنید، گوگل به‌طور خودکار لیستی از عبارات مرتبط با آن کلمه را به شما نشان خواهد داد.
چه‌طور اتوکامپلیت گوگل را فعال کنم؟ نیازی به فعال کردن نیست، این ویژگی به‌شکل خودکار در موتور جست‌وجوی گوگل فعال است.
پایه و اساس اتوکامپلیت گوگل چیست؟ عبارت‌هایی که گوگل به شما نشان می‌دهد، بیشترین ترافیک و جست‌وجو را در میان کاربران دارند.

جمع‌بندی

اتوکامپلیت گوگل، فقط یک ویژگی برای تکمیل و پیش‌بینی کلمات جست‌وجو شده نیست؛ بلکه ویژگی منحصربه‌فردی برای پیدا کردن کلمات کلیدی‌ای است که شاید فکرش را هم نمی‌کردید. از این گزینه‌ی عالی به‌درستی استفاده کنید و از رقبا پیشی بگیرید.

نیلوفر طالبی
نیلوفر طالبی

نیلوفر عاشق نوشتن است، از 10 سال پیش وبلاگ می‌نوشته و حالا در قسمت تولید محتوا یارِ دوست داشتنی منتوریکس شده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف