با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

انواع لینک‌ها چه هستند؟ {حاوی اسناد افشاگرایانه ارتباط آن با سئو}

سینا یوسفی
سینا یوسفی
10:00، 1401/06/29
انواع لینک‌ها چه هستند؟ {حاوی اسناد افشاگرایانه ارتباط آن با سئو}
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

انواع لینک‌ها چه هستند؟ {حاوی اسناد افشاگرایانه ارتباط آن با سئو}


سئوکارها از انواع لینک‌ها برای ایجاد ارتباط بین صفحات مختلف سایت، استفاده می‌کنند. اما اینکه هنگام تولید محتوا و بارگذاری آن در سایت، باید از کدامیک از انواع لینک استفاده کرد، حرف دیگری است. قطعا تمام سئوکارها و دیجیتال مارکترها باید لینک‌ها را بشناسند و نحوه لینک سازی داخلی و خارجی سایت را بدانند. در مطلب امروز، به بررسی انواع مختلف لینک و نحوه استفاده از آن‌ها می‌پردازیم. 

چرا لینک‌ها برای سئو مهم هستند؟

لینک‌ها، پل ارتباطی صفحات مختلف سایت به یکدیگر هستند. گردش کاربر در سایت و بهبود سفر مشتری یا customer journey بدون لینک، ممکن نیست. بنابراین نه تنها نباید روی لینک دادن داخلی و خارجی سختگیر باشید، بلکه باید از انواع لینک در طراحی صفحه استفاده کنید. سئوکار برای ارتباط بین مطالب جدید و قدیمی سایت، به لینک نیاز دارد. بی‌دلیل نیست که آیکون لینک در cmsهای مختلف، به شکل زنجیر و قلاب است. لینک به راحتی می‌تواند چفت و بست صفحات را شکل بدهد. برای کنار هم گذاشتن صفحات داخلی سایت، به لینک‌های مختلف و متنوع نیاز دارید. همچنین می‌توانید با کمک لینک، در کیوردهای مدنظرتان رتبه بگیرید. 

لینک داخلی می‌تواند مطالب مختلف و مرتبط سایت را به هم متصل کند

لینک داخلی می‌تواند مطالب مختلف و مرتبط سایت را به هم متصل کند

انواع لینک ها در سئو

هنگامی که بخواهید سئو سایت را به بهترین شکل جلو ببرید، باید نحوه لینک سازی و ارتباط بین مطالب مختلف را هم بدانید. در ادامه به بررسی تمامی انواع لینک ها در سایت می‌پردازیم. با این مطلب از وبسایت آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس همراه ما باشید!

لینک‌های < a >

لینک‌های < a >، مهم‌ترین، اصلی‌ترین و پرکاربردترین راه و روش، برای لینک دادن صفحات و محتواهای مختلف به یکدیگر است. با کمی دانش عمومی در برنامه نویسی صفحات وب، به راحتی می‌توانید این تگ‌ها را در سورس صفحات، شناسایی کنید. تگ < a >، یک شناسه مهم برای مرورگرهای اینترنتی است که مکان قرارگیری لینک‌های مختلف را مشخص می‌کند. علاوه بر آن، تگ < a >، ویژگی سئویی هم محسوب می‌شود. یعنی ربات‌های موتور جستجو، تعداد و نوع تگ‌های < a > را در هر صفحه از سایت، مشخص می‌کنند. 

برای ایجاد و استفاده از تگ‌های < a >، نیازی به داشتن دانش برنامه نویسی نیست. برای ایجاد این نوع از لینک، کافی‌ست کلمه یا عبارت مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ روی گزینه لینک Link در ویرایشگر متنی پنل مدیریت سایت کلیک کنید و آدرس صفحه مقصد را در باکس خودش، وارد کنید. 

در سایت پکت، به جای استفاده از لینک ساده، از عکس برای CTA و لینک به دوره مورد نظر، استفاده کردیم

در سایت پکت، به جای استفاده از لینک ساده، از عکس برای CTA و لینک به دوره مورد نظر، استفاده کردیم

لینک کردن عکس

لینک کردن عکس، می‌تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که به دنبال کلیک بیشتر و ارجاع کاربران به صفحات لندینگ و مهم سایت هستند. عکس‌ها می‌توانند CTA خوبی برای صفحات فروش دوره، فروش محصول و خدمات شما باشد. مثلا به جای اینکه از لینک ساده متنی یا تگ < a > برای لینک دادن استفاده کنید، یک بنر گرافیکی جذاب و کاربرپسند را به صفحه مقصد، لینک کنید. قبلا در مورد رنگ دکمه CTA و میزان مقبولیت آن برای کاربران صفحه کردیم، اما در نظر بگیرید که لینک کردن عکس بزرگ و جذاب، در ترغیب کاربر به کلیک و رفتن به صفحه مورد نظر، نقش مهمی ایفا می‌کند. 

تبدیل عکس به لینک، تفاوت زیادی با تبدیل متن ساده به لینک ندارد. فقط شما به جای انتخاب متن، باید از عکس برای لینک دادن استفاده کنید. کد لینک عکس در html باید با دانش برنامه نویسی نوشته شود. اما با وجود CMS شما نیازی به دانش برنامه نویسی و کدنویسی html ندارید. برای لینک دادن به عکس در html هم تنها باید هنگام insert یا ٍEdit عکس، لینک صفحه دلخواهتان را وارد کنید. 

لینک‌های جاوا اسکریپتی

لینک‌ها در جاوا اسکریپت هم درست به اندازه دیگر انواع لینک، اهمیت دارد. اهمیت لینک دادن در جاوا اسکریپت، به خاطر طرز و نحوه پیاده سازی آن در بین کدهای html است. جاوااسکریپت، یک زبان برنامه نویسی است که می‌توان از آن برای تغییر رفتار المان‌های موجود در صفحات وب، استفاده کرد. در مقایسه با تگ‌های < a >، مسیر کدنویسی لینک در جاوا اسکریپت طولانی‌تر و دشوارتر است. اما با این وجود، لینک‌های جاوااسکریپتی هم خزش و ایندکس می‌شوند و هم می‌توانند به سئو سایت کمک کنند. کد زیر، تنها یک نمونه ساده از ایجاد لینک فالو در جاوا اسکریپت است. نتیجه کار لینک دادن جاوا اسکریپت با لینک ساده html یکسان است اما از دو مسیر متفاوت. اما به یاد داشته باشید که استفاده از لینک جاوا اسکریپت، بدون دانش برنامه نویسی، می‌تواند به سئو سایت شما ضربه بزند. 

نمونه کد لینک جاوااسکریپت

نمونه کد لینک جاوااسکریپت

لینک‌های Rel 

صفت Rel هنگام ایجاد لینک، نوع ارتباط صفحه مبدا و مقصد را مشخص می‌کنند. مشخص کردن این صفحه و ویژگی، به ربات‌های گوگل هم کمک می‌کند تا رابطه بین صفحات و سایت‌های مختلف را بهتر و سریع‌تر متوجه شوند. هر لینکی که در سایت استفاده می‌کنید، به هر حال باید یکی از انواع زیر را شامل شود. در ادامه درمورد هر کدام از انواع لینک‌های rel توضیح می‌دهم.

  • لینک‌های نوفالو: قبل از هرچیز باید بدانید که لینک نوفالو چیست و چه کاربردی دارد. لینک نوفالو در وردپرس و دیگر انواع سایت‌های اینترنتی استفاده می‌شود و تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد. استفاده از ویژگی نوفالو باعث می‌شود که اعتبار سایت شما، به صفحه سایت مقصد، منتقل نشود. برای صفحات داخلی سایت، نباید از لینک نوفالو استفاده کرد ولی در لینک دادن به سایت‌ها و دامنه‌های دیگر، می‌توانید از لینک nofollow استفاده کنید. 
  • لینک‌های فالو: لینک فالو، دقیقا عکس لینک نوفالو عمل می‌کند. انواع لینک‌های بین صفحات سایت باید فالو باشد تا اعتبار و امتیاز صفحات بالاتر، به رشد صفحات پایین‌تر کمک کنند. هنگام دادن رپورتاژ آگهی هم باید توجه کنید که از دامنه ناشر، لینک فالو دریافت کنید تا اعتبار سایت ناشر، به حساب سایت شما هم نوشته شود. 

برای دریافت خدمات سئو و بهینه سازی سایت، منتوریکس همراه شماست.

در همین رابطه بخوانید: لینک‌های فالو و نوفالو چه هستند؟

  • لینک‌های sponsered: با فعال کردن این ویژگی، عبارت rel="sponsered به خط کد html لینک اضافه می‌شود. چنین اتفاقی به ربات گوگل می‌فهماند که این لینک بخشی از یک کمپین تبلیغاتی پولی یا رایگان است. اعتبار لینک‌های اسپانسری کمتر از فالو است اما خطر جریمه شدن الگوریتم گوگل را از سایت شما در می‌کند.
  • لینک‌های ugc: کلمه ugc مخفف محتوای تولید شده توسط کاربر است و به گوگل می‌فهماند که این لینک و محتوا، ارزش سئویی متفاوتی نسبت به انواع لینک‌های فالو و نوفالو دارد. 

سخن آخر

با اطلاع از انواع لینک‌های اینترنتی، حالا بهتر می‌توانید برای سر و شکل دادن به محتواهای سایت، از لینک استفاده کنید. بعضی وقت‌ها بهتر است از عکس برای لینک دادن استفاده کنید و در وقت‌های دیگر، همان لینک کردن کلمات، کافی است. اما در نهایت نمی‌توانید نقش لینک و انواع آن را در سئوی سایت نادیده بگیرید. شما باید از انواع لینک برای بهبود سئو داخلی و خارجی سایت خود استفاده کنید. بنابراین، همین حالا برای بهبود لینک سازی داخلی مطالب پربازدید سایت، برنامه ریزی کنید.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف