با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

بهترین ترفندهای لینک‌سازی داخلی
41 ترفند طلایی برای لینک سازی داخلی محتوای جدید
سینا یوسفی
سینا یوسفی
13:35، 1401/04/05
41 ترفند طلایی برای لینک سازی داخلی محتوای جدید
6 رای    میانگین 4.8/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
بهترین ترفندهای لینک‌سازی داخلی

41 ترفند طلایی برای لینک سازی داخلی محتوای جدید


«یکی را گفتند: صفحه‌ی سایت بی لینک به چه ماند؟گفت: به ساختمان بی درب! باری چو لینک نمی‌دهی، مطلب ننویس.» واقعیت این است که کلِ داستان این مطلب، در همین پندِ شوخی‌وارِ کوتاه خلاصه می‌شود. روش لینک سازی داخلی، روی نتیجه نهایی سئو سایت، تاثیر زیادی می‌گذارد. متدها و تکنیک های لینک سازی داخلی که در این مطلب بررسی می‌شود، مطابق با آخرین تغییرات هسته گوگل و سئوی 2022 است و تقریباً همه‌ی آن‌ها به صورت عملی تست شده است. 

ساده‌ترین روش لینک سازی داخلی برای مقالات بلاگ

ساده‌ترین روش لینک سازی داخلی برای مقالات بلاگ

طریقه لینک سازی داخلی برای مقالات بلاگ

در گذشته، تعداد لینک‌ها و تنوع آن‌ها اهمیت زیادی داشت و در مقابل روش لینک سازی داخلی اهمیت زیادی نداشت. به این شکل که در مقالات جدید منتشر شده، لینک‌های بیشتر مقالات قبلی قرار می‌گرفت. در این روش، توجهی به ارتباط معنایی و مفهومی مقاله جدید با مقالات قبلی سایت نمی‌شد و تنها هدف، فرستادن کاربر به صفحات قدیمی‌تر سایت بود. در روش‌ها و ترفند ‌های لینک سازی داخلی امروزی، قوانین به طور کامل عوض شده است. 

از آن جایی که لینک سازی داخلی در مقالات جدید مستقیماً روی افزایش ترافیک بین صفحات تاثیر می‌گذارد، نباید از آن غافل شد. روش‌ها و تکنیک های لینک سازی داخلی باید متناسب با تغییرات الگوریتم موتور جستجو، کاربران و رشد سایت تغییر کند. با استفاده از همین روش‌ها است که می‌توان به دو هدف اصلی یعنی بهبود گردش کاربر در سایت و بالا بردن زمان حضور در سایت رسید.

چرا لینک سازی در مقالات جدید مهم است؟ 

بهتر است اهمیت لینک سازی در مقالات جدید را با یک مثال واقعی بررسی کنیم. برایان دین از وب سایت Backlinko.com، توانست در ۱۴ روز تنها با تغییر روش لینک سازی داخلی ترافیک سایت را تا 110% افزایش دهد. نکته جذاب اینجاست که استفاده از این روش و استراتژی هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد و لازم نیست برای جذب کاربران بیشتر، پولی پرداخت کنید.

صفحاتی که شما به آن‌ها لینک می‌دهید، نقش تعیین کننده‌ای در گرفتن رتبه بهتر در نتایج سرچ گوگل دارند. اعتبار صفحه به کیفیت محتوای آن، ۲ فاکتور مهمی است که باید در لینک سازی به آن توجه کنید. 

ساختار بندی لینک‌های داخلی

ساختار بندی لینک‌های داخلی

چگونه لینک‌های داخلی خود را ساختار بندی کنید؟

لینک سازی صفحات داخلی، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که گوگل در رتبه بندی و امتیازدهی به صفحات سایت در نظر می‌گیرد. در واقع، تمام صفحاتی که در صفحه اول و دوم گوگل قرار دارند، لینک سازی خوب شده‌اند. نه فقط شما، بلکه رقبایتان هم بیکار ننشسته‌اند و همیشه به دنبال گرفتن بک لینک‌های قوی‌تر و لینک سازی بهتر هستند.

برای این کار، گاهی ممکن است نیاز به هزینه کردن نباشد و گاهی هم باید برای خرید بک لینک و دادن رپورتاژ قوی، دست به جیب شد. اما قبل از اینکه بخواهید هر هزینه‌ای را انجام دهید، باید ساختار فعلی و درونی سایت را بهبود ببخشید. ساختاربندی لینک‌های داخلی سایت به همین دلیل انجام می‌شود. 

لینک، همان اتصال بین صفحه A و صفحه B است

هایپرلینک، یک ارتباط بین صفحه مبدا (A) و صفحه مقصد (B) است. لینک بین دو صفحه، یک معیار و فاکتور مهم برای Page Rank است و روی سئو تاثیر می‌گذارد. لینک سازی کار دشواری نیست و می‌توانید با رعایت نکات ساده و استفاده از راهکارهای پیش پا افتاده، این کار را انجام دهید. قبل از هر چیز در نظر داشته باشید که:

  • برای گرفتن بک لینک می‌توانید روی ارتباطات و کانکشن‌های خود حساب کنید. می‌توانید از همکاران، دوستان و حتی مشتریان خود بخواهید که به شما لینک بدهند
  • همیشه برای ارتباطات تازه آماده باشید. برای گسترش فعالیت‌های خود به تعامل بیشتر با دیگران نیاز دارید. یادتان نرود که هر ارتباط می‌تواند یک لینک برای شما باشد
  • فرصت داشتن بلاگ تخصصی روی سایت را از دست ندهید و برای تولید محتوا در بلاگ برنامه ریزی کنید
  • سایت‌تان را در دایرکتوری‌های معتبر و شناخته شده ثبت کنید. مثلاً سایت‌تان را در سایت ساماندهی (مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیچیتال)، نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) و اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ثبت کنید
  • از CBLT (ابزارهای تحلیل بک لینک) برای گرفتن گزارش و تحلیل و آنالیز بک لینک رقبا استفاده کنید 

برای تجزیه و تحلیل بک لینک رقبا می‌توانید از گزارش CBLT استفاده کنید

برای تجزیه و تحلیل بک لینک رقبا می‌توانید از گزارش CBLT استفاده کنید

چگونه یک ساختار لینک داخلی خوب ایجاد می‌کنید؟ 

برای اینکه فرایند و روش لینک سازی داخلی را بهینه سازی نرخ تبدیل کنیم، باید از گوگل سرچ کنسول کمک بگیریم. هنگامی که یک مطلب جدید روی سایت بارگذاری می‌شود، باید لینک مطالب مرتبط و صفحات پیلار هم به آن اضافه شود. برای این کار نیاز است تا پربازدیدترین مطالب سایت را در گوگل سرچ کنسول لیست کنید.

با مشخص کردن یک بازه زمانی، امکان مرتب سازی صفحات بر اساس ایمپرشن و کلیک وجود دارد. در صورتی که می‌خواهید فاکتور پوزیشن را هم روی مطالب اعمال کنید، باید صفحاتی را در نظر بگیرید که یک تعداد کلیک و بازدید نسبی را داشته باشند. در صورتی که مطلب جدید سایت را می‌توان با کیبورد‌های مرتبط به این صفحات وصل کرد و از این صفحات لینک گرفت، لینک سازی را شروع کنید. ساختار لینکسازی داخلی مناسب، در ارائه خدمات سئو می تواند نقش بسیار تاثیر گذاری داشته باشد.

برای مقالات جدید چه تعداد لینک اضافه کنیم؟ 

همیشه این سوال وجود دارد که چه تعداد لینک داخلی و خارجی میتوان در هر مقاله و مطلب قرار داد؟ در حال حاضر به نظر حداکثری برای تعداد لینک‌های مرتبط در یک مطلب وجود ندارد. در لینک سازی داخلی مطالب جدید، می‌توانید تمام کیبورد‌های مرتبط را به صفحات دیگر لینک کنید. اما یک حداقل برای این قانون وجود دارد.

بهتر است مطالب جدید با حداقل ۵ لینک داخلی منتشر شود. پیدا کردن 5 لینک داخلی برای سایت‌هایی که مطالب منتشر شده زیادی ندارند، مشکل است. بنابراین لازم است که تقویم محتوایی و استراتژی محتوای مناسب را هم داشته باشید. 

برای اینکه بتوانید اعتماد و توجه گوگل را هم نسبت به مطالب جدید سایت جلب کنید، فقط و فقط به سراغ کیبورد‌های مرتبط بروید. استفاده از کیبورد‌های نامرتبط و وصل کردن مطالب نامربوط به یکدیگر تنها برای بیشتر کردن تعداد لینک داخلی، هیچ تاثیری روی ترافیک ورودی سایت نمی‌گذارد. حتی با این کار ممکن است از سمت گوگل جریمه شوید. 

روش های لینک سازی داخلی از مقالات قدیمی سایت با موضوع مرتبط 

قبل از اینکه بخواهید روش لینک سازی داخلی مشخصی را در سایت خودتان پیاده کنید، بهتر است روش‌ها و تکنیک‌های زیر را هم در نظر بگیرید:

روش لینک سازی داخلی با استفاده از محتوا

1- از تکنیک آسمان خراش (Skyscraper) استفاده کنید

تکنیک آسمان خراش یا روش Skyscraper، یک روش و متد بسیار رایج در لینک سازی مطالب سایت است. مزیت لینک سازی داخلی به روش Skyscraper، رسیدن به ترافیک بالاست. این روش ترکیبی از آنالیز محتواهای باکیفیت، جستجوی کلمات کلیدی و استفاده از چک لیست جاسوسی مارکتینگ رقبا است. در لینک سازی به روش آسمان خراش یا Skyscraper، باید مطابق مراحل زیر جلو بروید:

  • محتواهای با بازدید و بک لینک زیاد را پیدا کن
  • کیوردهای ترند، تازه و استفاده نشده مطلب را پیدا کن
  • تیترها و زیرتیترها را بهبود بده
  • نقاط ضعف محتوا را بهبود بده
  • دوباره لینک سازی کن

برای پیدا کردن این محتواها می‌توانید از قسمت Site Explorer ابزار Ahrefs استفاده کنید. با لیست کردن مطالب سایت بر اساس Best by links، تمام محتواهای رنک‌دار سایت مشخص می‌شود. اما یقیناً برای اجرای بهتر این تکنیک، به محتوای آسمان خراش هم نیاز دارید. نوشتن به روش آسمان خراش هم روش و مراحل خاص خود را دارد. 

محتوای آسمان خراش، یک محتوای جامع و کامل است که تمام موضوعات و مباحث یک حوزه را پوشش می‌دهد. هدف این است که از محتوای قدیمی و کم بازدید، یک محتوای سئو شده جدید بنویسیم. برای مثال، در نوشته قدیمی سئو کلاه سیاه، تیترهای مطلب به شکل زیر بود:

  • سئو کلاه سیاه چیست؟
  • تکنیک‌ها و استراتژی‌های سئو کلاه سیاه چیست؟
  • چرا باید از سئو کلاه سیاه دوری کنیم؟
  • چگونه باید از سئو کلاه سیاه دوری کنیم؟
  • چطور سایت‌هایی که از کلاه سیاه استفاده می‌کنند را گزارش دهیم؟
  • آیا از تکنیک‌های کلاه سیاه استفاده کنیم؟

بعد کیورد ریسرچ مجدد و پیدا کردن کلمات کلیدی تازه، بازنویسی متن شروع شد و اینبار، تکنیک آسمان خراش در نوشتن محتوای سئو شده جدید و تیترهای تازه، به کارمان آمد:

  • سئو کلاه سیاه چیست؟
  • تکنیک‌های مشهور سئوی کلاه سیاه
    • تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه برای بهبود سایت
    • تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه برای متن‌ها و مطالب سایت
    • تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه برای دستکاری لینک‌های سایت
    • تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه برای خرید لینک
    • تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه برای نتایج اسپم در گوگل
    • تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه برای سایت‌های قلابی
    • تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه برای داشتن درآمد غیرقانونی
    • تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه برای رتبه گرفتن سایت به روش ناجوانمردانه
  • چرا از انواع سئو کلاه سیاه استفاده می‌شود؟
  • جریمه گوگل برای سئو کلاه سیاه
  • تفاوت سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید
  • چطور سایت‌هایی که از کلاه سیاه استفاده می‌کنند را گزارش دهیم؟

نوشته اول، حدود 1100 کلمه بود. اما در نوشته دوم به کمک تکنیک آسمان خراش توانستیم به حدود 4700 کلمه برسیم. یقیناً در 4700 کلمه، دستمان برای استفاده از کلمات کلیدی بیشتر و بهتر، بازتر است. از طرف دیگر، تمام سوالات کاربر در نوشته جدید پاسخ داده شده و کمتر چیزی از قلم افتاده است. چنین محتوایی می‌تواند خیلی سریع‌تر رتبه بگیرد و باعث بالا رفتن بازدید سایت‌تان شود. 

2- بر اساس تولید محتوا، لینک سازی کنید

با اینکه این روش لینک سازی داخلی یکی از سخت‌ترین روش‌هاست اما همچنان تاثیر خود را دارد. در این روش باید محتواهای تولید کرد که مخاطبان خودش را جذب کند؛ در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و ترافیک خارجی داشته باشد. هنگام نوشتن محتوا‌ها باید به خوانایی متن برای کاربر توجه کنید. ساختار محتوا باید بدون غلط املایی و نگارشی باشد. نشان دادن زمان مطالعه تقریبی و استفاده از کلمات کلیدی یونیک می‌تواند در ترغیب کاربران برای تا انتها خواندن مطلب کمک کند.

3- Top list محتوایی داشته باشید

با اینکه ممکن است تهیه محتوا از کیبورد‌های مرتبط زمان بر باشد اما می‌توانید از آن‌ها برای عمیق شدن در مطلب استفاده کنید. داشتن لیست Top keyword، بازدیدهای سایت را حول کیورد یونیک بالاتر می‌برد و به سرعت شما را به صفحات اول گوگل نزدیک می‌کند. علاوه بر آن، لینک سازی در مقالات جدید سایت در این روش، راحت‌تر است.

برای پیاده سازی این روش باید حول کلمات کلیدی اصلی و یونیک سایت، تحلیل و آنالیز کلمات کلیدی انجام دهید. یک مطلب مجزا و یونیک برای هر کلمه lsi بنویسید و در نهایت بین محتواهای جدید، لینک سازی کنید.

با گزارش SSPT می‌توانید از بهترین و پربازدیدترین صفحات خود آگاه شوید

با گزارش SSPT می‌توانید از بهترین و پربازدیدترین صفحات خود آگاه شوید

4- محتواهای آموزشی تولید کنید

نتایج گوگل پُر از مطالبی است که با عنوان «چگونه …» یا همان «How to …» تولید شده‌اند. اگر محتواهای شما بازدید زیادی ندارد، می‌توانید از روش تولید محتواهای آموزشی برای جذب مخاطبان بیشتر و لینک دادن به مطالب قدیمی سایت استفاده کنید. با این روش، شما هم به سوال مخاطبان پاسخ می‌دهید و کاربران هدف و هم‌نظر با خودتان را جذب می‌کنید.

5- تولید محتوای case study داشته باشید

محتوای case study، محتوایی است که اطلاعات جدیدی را وارد حوزه شما بکند. case study می‌تواند یک معدن پُر از طلا برای مخاطبان‌تان محسوب شود. در تولید این نوع از محتواها، شما از داده‌های موجود در کسب و کار و طرح فرضیه‌های جدید، برای تولید اطلاعات دست اول و تازه استفاده می‌کنید. case study خوب است که چالش برانگیز باشد؛ بر اساس داده‌های واقعی و اطلاعات یونیک تولید شود؛ بازه زمانی مشخصی را برای تحلیل در نظر بگیرد و نتایج محسوس و قابل استفاده‌ای را عرضه کند. 

6- محتوای همیشه سبز بنویسید

محتوای همیشه سبز با اینکه در نگاه اول فرقی با باقی مطالب ندارد اما بسیار مفیدتر و بهتر است. محتوای همیشه سبز می‌تواند بک لینک‌های زیادی را به شکل طبیعی دریافت کند. این محتوا باید قابلیت به روز رسانی همیشگی را داشته باشد. 

7- محتوایی تولید کنید که فکر مخاطب را قلقلک بدهد

تولید این محتواها اگر اشتباه انجام شود، باعث از دست رفتن مخاطب و حتی ضربه خوردن به شهرت و اعتبار شما می‌شود. اما با این حال، ریسک تولید محتواهای تحریک کننده، به گرفتن مخاطبان بیشتر با عقاید مختلف می‌ارزد.

8- بازاریابی محتوایی به روش White-paper انجام دهید

با استفاده از Whitepaperها می‌توانید بازاریابی محتوایی انجام دهید. Whitepaper به شما کمک می‌کند تا روی یک موضوع عمیق شوید و توضیحات مفصلی را بنویسید. توجه داشته باشید که وایت پیپر باید یک روایت خطی و از صفر تا صد داشته باشد. یعنی در نوشتن وایت پیپر باید از از پراکندگی موضوع جلوگیری کنید. علاوه بر آن می‌توانید تحلیل‌های شخصی، چارت و نمودار، اینفوگرافی و عکس و… را در مقالات وایت پیپر بگنجانید.

9- مقایسه و بررسی محصولات و خدمات را فراموش نکنید

یک روش لینک سازی داخلی خصوصاً برای بلاگ سایت‌های فروشگاهی، تولید محتوا‌های مقایسه و بررسی است. مقایسه و بررسی محصولات و خدمات همیشه خوانندگان خاص خود را دارند و عموماً ترافیک بالایی را جذب می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، لینک دادن از این محتواها به محتوا‌های پیلار، اعتبار و ترافیک زیادی را به آن صفحات هم منتقل می‌کند.

در لینک سازی داخلی لازم به ارتباط دادن هر مطلب جدید با تمام مطالب قبلی نیست

در لینک سازی داخلی لازم به ارتباط دادن هر مطلب جدید با تمام مطالب قبلی نیست

10- دسته بندی مجزا برای بلاگ ایجاد کنید

شرکت‌هایی که به دنبال تولید محتوا نیستند، عموماً دسته بندی مجزا برای مطالب بلاگی را ندارند. اما در عین حال، داشتن بلاگ اختصاصی روی سایت، می‌تواند روی ترافیک ورودی بسیار موثر باشد. محتواهای بلاگ، نرخ تعامل و engagement کاربر با سایت را بالا می‌برند. به همین دلیل نباید این فرصت خوب برای افزایش ترافیک ورودی را از دست داد.

11- محتواهای مصاحبه‌ای درست کنید

حتما لازم نیست که یک سوپراستار باشید.می توانید با کمک یک فرد شناخته شده در حوزه کاری خودتان و حتی اینفلوئنسر، مصاحبه کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. تاثیر این کار هنگامی که بتوانید از سایت آن‌ها به سایت خودتان لینک بگیرید هم بیشتر می‌شود. 

12- از پست مهمان استفاده کنید

دعوت دیگران به نوشتن در سایت شما و دادن لینک‌های دو طرفه می‌تواند یک راه خیلی خوب برای گرفتن بک لینک باشد. در این روش لینک سازی داخلی، از یک نفر برای نوشتن محتوا یا تولید محتوای ویدیویی در سایت دعوت می‌کنید. این مطلب می‌تواند به مطالب دیگر سایت هم لینک شود. در عین حال، فرصت گرفتن لینک خارجی از سایت شخصی مهمان هم وجود دارد.

روش لینک سازی داخلی با استفاده از فضای سوشال و شبکه‌های اجتماعی

13- شبکه‌های اجتماعی خود را گسترش دهید

مطالب بلاگ را روی شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و پرمخاطب مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و… منتشر کنید. اگر محتوای فارسی تولید می‌کنید، این کار زمانی موثر است که مطالب شما را کاربران فارسی ‌زبان ببینند. بنابراین باید به دنبال شبکه‌های اجتماعی واژه که امکان دریافت کانکشن‌های مرتبط با کاربران هدف وجود داشته باشد.

14- دکمه اشتراک گذاری مستقیم مطالب بلاگ در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید

اینکه کاربر بتواند لینک مطلب جملاتی از آن را به طور مستقیم روی شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار منتشر کنند، روی لینک سازی داخلی سایت تاثیر می‌گذارد. کاربران موبایلی از این گزینه زیاد استفاده می‌کنند. تنها کاری که شما باید بکنید، استفاده از ویجت‌ها و وبلاگ این‌هایی است که این امکان را به کاربران بدهد.

در وبسایت ویرگول، خیلی ساده و راحت می‌توانید مطالب را در توئیتر، تلگرام یا هر جای دیگر share کنید

در وبسایت ویرگول، خیلی ساده و راحت می‌توانید مطالب را در توئیتر، تلگرام یا هر جای دیگر share کنید

15- کاربران را برای دانلود فایل یا گرفتن هدیه ترغیب کنید

می توانید از کاربران خود بخواهید که در ازای لایک کردن یا انتشار لینک پست شما روی شبکه‌های اجتماعی شان، یک کتاب الکترونیک را به رایگان دانلود کنند؛ کد تخفیف بگیرند و…. چنین چیزهایی می‌تواند کاربر را به انتشار پست‌های شما در فضای وب ترغیب کند.

16- از فروم‌های گفتگو استفاده کنید

از فروم‌هایی مانند Quora، StackExchange و Reddit می‌توانید برای پرسیدن سوالات مرتبط و گذاشتن لینک مطالب داخلی سایت استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که این فروم ها، قوانین اسپم و هرزنامه خاص خود را دارند. بنابراین ممکن است ناگهان بن (ban) شوید و دیگر نتوانید روی آن شبکه پست بگذارید. این را هم در نظر داشته باشید که گرفتن لینک‌های نوفالو و بی کیفیت گاهی ممکن است سوال برانگیز هم باشد. بنابراین تا حد امکان به سراغ فروم‌هایی بروید که به شما لینک فالو بدهند. 

بیشتر بخوانید: مزرعه لینک (Link-Farm) چیست و آیا خطرناک است؟

 

17- از قابلیت‌های Quiz، survey و test شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

در شبکه‌ای مثل اینستاگرام، امکان گذاشتن کوییز، نظرسنجی و تست وجود دارد. این کار می‌تواند برای شما چند مزیت داشته باشد. اولین که با پست گذاری در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، فعالیت خارج از سایت هم دارید و آن دسته از مخاطبان‌تان را هم جذب می‌کنید. از طرف دیگر، امکان گذاشتن لینک مطلب پس از نظرسنجی و تست هم وجود دارد. علاوه بر اینها در نظر داشته باشید که با کارهایی مثل نظرسنجی، سلیقه و ذائقه مخاطب هم برای شما مشخص می‌شود.

روش لینک سازی داخلی برای بازاریابی و برندینگ

18- مسابقه و کمپین برگزار کنید

با استفاده از این روش لینک سازی داخلی، علاوه بر اینکه می‌توانید یک لینک معتبر دریافت کنید، یک تبلیغ در گوگل رایگان و پر مخاطب هم برای شما می‌شود. مسابقه‌هایی که در اینستاگرام برگزار می‌شود، از جمله این کمپین‌ها است. اگر خودتان می‌توانید چنین کمپینی را برگزار کنید، به سراغ یک برنامه ریز بروید.

بیشتر بخوانید: راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام {هر آنچه باید بدانید}

 

19- آنالیز بک لینک رقبا را در برنامه‌های خود داشته باشید

گاهی برای پیدا کردن سایت رپورتاژ و خرید بک لینک، کار زیادی ندارید. شما می‌توانید با آنالیز و تحلیل بک لینک رقبایتان، پا جای پای آن‌ها بگذارید و از همان سایت برای گرفتن بک لینک استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل رقبا برای کیوردهای اصلی و مهم هم می‌تواند جزیی از پلن لینک بیلدینگ شما باشد

تجزیه و تحلیل رقبا برای کیوردهای اصلی و مهم هم می‌تواند جزیی از پلن لینک بیلدینگ شما باشد

20- از انواع بازاریابی استفاده کنید

فرایند مشاوره بازاریابی اینترنتی خصوصاً بازاریابی محتوایی، شامل انواع زیادی می‌شود. هر کدام از آن‌ها می‌تواند برای شما سودی داشته باشد. همین که دیگران در مورد شما صحبت کنند و مطالبتان به عنوان مرجع مورد استفاده قرار بگیرد، احتمال گرفتن لینک خارجی بالاتر می‌رود.

21- مقالات PR منتشر کنید

مقالات pr یا public relations توسط متخصصان نوشته شده و در سایت‌هایی با تعداد مخاطب بالا منتشر می‌شود. این سایت‌ها اعتبار بالایی دارند که می‌تواند با لینک دادن به صفحات داخلی سایت شما، لینک سازی داخلی کمک کند. 

22- بک لینک بخرید

این کار شبیه تکنیک قبلی است با این تفاوت که شما برای آن باید پول پرداخت کنید. در روش قبلی، معتبر بودن و مرجع بودن شما در موضوع می‌تواند باعث گرفتن لینک از سایت‌های پربازدید شود. اما در این روش، باید برای خرید رپورتاژ یا اجاره بک لینک، پول پرداخت کنید.

23- عضو یک پلن affiliate مارکتینگ شوید

برای فروشگاه‌هایی که هدفشان واسطه‌گری برای فروش کالا و خدمات است، این روش بهترین گزینه محسوب می‌شود. شما می‌توانید از پلن‌های affiliate مارکتینگ، برای پُربازدیدترین صفحات فروشگاهی و کسب درآمد بیشتر استفاده کنید. روش لینک سازی داخلی در حالت affiliate، ممکن است رایگان یا پولی باشد.

24- کد تخفیف و کوپن بدهید

کد تخفیف و کوپن اعتباری را همه دوست دارند. بسیاری از کاربران حاضرند به خاطر دریافت کد تخفیف، لایک کنند؛ کامنت بگذارند و SHARE کنند. بنابراین این را هم می‌تواند یک مسیر خوب برای لینک سازی داخلی و پربازدید‌تر کردن مطالب بلاگ سایت باشد.

25- از Stolen imagesها بک لینک بگیرید

برای سایت‌های عکس محور یا سایت‌هایی که محتوای اینفوگرافی زیادی دارند، این روش جواب می‌دهد. ابتدا باید لیستی از آدرس تمام عکس‌های داخل سایت تهیه کنید. با جستجوی هر کدام از این عکس‌ها در سرچ گوگل، می‌توانید بفهمید که کدام سایت‌ها بدون ذکر منبع از عکس‌های شما استفاده کرده‌اند. در صورت نیاز، می‌توانید با آن سایت‌ها تماس گرفته تا یا عکس را بردارند یا به سایت شما لینک بدهند.

با وارد کردن آدرس عکس‌های سایتتان در گوگل، سایت‌های غیرمجاز استفاده کننده را پیدا کنید

با وارد کردن آدرس عکس‌های سایتتان در گوگل، سایت‌های غیرمجاز استفاده کننده را پیدا کنید

26- در صفحات پربازدید کامنت بگذارید

به طورکلی گذاشتن کامنت شاید نتواند تاثیر زیادی روی سئوی صفحه داشته باشد. به خصوص با در نظر گرفتن اینکه کامنت‌های نامرتبط حذف می‌شوند. اما با این حال می‌توانید با شرکت در بحث و گذاشتن لینک در کامنت‌های مرتبط و پاسخ دهنده، از این امکان هم استفاده کنید. 

روش لینک سازی داخلی با تولید محتوا روی شبکه‌های دیگر

27- در شبکه‌های تخصصی محتوا منتشر کنید

در شبکه‌های اجتماعی مانند GrowthHackers، لینکدین، Growthub و Medium می‌توانید از بک لینک قدرتمند آن‌ها و افزایش ترافیک ورودی استفاده کنید. در این شبکه‌ها باید به عنوان یک متخصص با فرد با تجربه شروع به نوشتن مطلب و تولید محتوا کنید. محتوای شما هم از نظر خلق ارزش و کیفیت باید در جایگاه خوبی باشد.

28- خلاق باشید

در سایت‌هایی مثل Slideshare، پینترست و Issuu امکان انتشار عکس، اینفوگرافی و دیگر محتواهای خلاقانه وجود دارد. مهم‌ترین نکته در این کار گرفتن بک لینک قدرتمند از این سایت‌ها است. هدف شما بیشتر کردن بازدید است. بنابراین، هم از مخاطبان این شبکه‌ها استفاده می‌کنید و هم بک لینک قوی به صفحات داخلی می‌دهید.

29- روش لینک سازی در ویکی پدیا را یاد بگیرید

ایجاد صفحه، تولید محتوا و نوشتن مطلب برندینگ در ویکی پدیا می‌تواند مخاطبان این سایت را به سایت شما منتقل کند. اگرچه لینک‌های داده شده از سمت ویکی پدیا، نوفالو است اما با در نظر گرفتن تعداد مخاطبان و نقش برندینگ ویکی پدیا، احتمال افزایش ترافیک ورودی بالا می‌رود. 

بیشتر بخوانید: لینک‌های فالو و نوفالو چه هستند؟

 

روش لینک سازی داخلی با ایمیل

30- ایمیل مارکتینگ داشته باشید

ایمیل مارکتینگ، یک کار زمان بر و نسبتاً پرهزینه است. برای بازاریابی ایمیلی، باید تمام تکنیک‌هایی که به عنوان روش های لینک سازی داخلی یاد گرفته‌اید، پیاده کنید. قرار دادن لینک‌های مرتبط در متن، ارسال ایمیل‌های شخصی سازی شده و دنبال کردن نتایج، از جمله کارهایی است که باید در این بخش انجام شود. 

31- از امضای دیجیتال استفاده کنید

در طول ماه چند ایمیل کاری به اعضای تیم و حتی مشتریان خود ارسال می‌کنید؟ برای بهبود پرسونال برندینگ خود یا پربازدیدترین کردن جدیدترین مطالب بلاگ می‌توانید لینک آن‌ها را در قسمت امضای دیجیتال هر ایمیل وارد کنید. حتی اگر هیچ سود ظاهری هم برای شما نداشته باشد، چیزی از دست نخواهید داد. انجام این کار هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد اما اگر بتوانید فقط چند کلیک بیشتر دریافت کنید، موفق خواهید بود. 

روش لینک سازی داخلی تکنیکال

32- لینک سازی بین محتواهای درون سایت را فراموش نکنید

حتی اگر سایتی با هزاران محتوای بدون لینک داخلی داشته باشید، رشد سئو و ترافیک ورودی سایت ناممکن خواهد بود. لینک سازی بین محتواهای داخلی، به کاربران کمک می‌کند که از یک محتوا به محتوای مرتبط دیگر بروند. هدف از این کار، افزایش زمان حضور کاربر روی سایت است. بعضی از سایت‌ها از پلاگین‌های خودکار برای گذاشتن لینک مطالب مرتبط استفاده می‌کنند. اما این پلاگین‌ها عموماً دقت لازم را ندارند و معمولاً باعث از دست رفتن فرصت افزایش ترافیک و بازدید می‌شوند.

33- قابلیت Link Alerts را فعال کنید

فعال کردن Link Alerts به شما کمک می‌کند تا در صورت دریافت یک بک لینک تازه، سریعاً از آن متوجه شوید. با این کار می‌توانید مفید بودن یا نبودن بک لینک را مشخص کنید (و حتی اگر نیاز است آن را Disavow کنید). این قابلیت جزو Webmaster Tools محسوب می‌شود و یک ابزار کارآمد برای از بین بردن بک لینک‌های مخرب سایت است. 

با فعال کردن قابلیت Link Alerts، در صورت دریافت یک بک لینک تازه، پیام هشدار دریافت می‌کنید

با فعال کردن قابلیت Link Alerts، در صورت دریافت یک بک لینک تازه، پیام هشدار دریافت می‌کنید

34- استفاده از فید RSS به گرفتن بازدیدهای سریع کمک می‌کند

هنگامی که سایت شما کاربران وفاداری داشته باشد که هر روزه مطالب جدید سایت‌تان را بخوانند، فید RSS به افزایش ترافیک کمک می‌کند. با استفاده از فید RSS، دیگر به بررسی هر روزه سایت نیاز نیست. به محض انتشار یک پست جدید، آدرس آن به کاربران اطلاع داده می‌شود. 

35- سایت مپ بسازید

یکی از بهترین روش‌های لینک سازی داخلی، ساخت سایت مپ است. نقشه سایت توسط ربات‌های گوگل و هم توسط بازدید کنندگان و کاربران سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سایت‌های وردپرسی، با نصب افزونه‌های مختلف می‌توانید نقشه سایت را دریافت کنید. اما در سایت‌های غیر وردپرسی باید است تیم فنی سایت بخواهید تا نقشه سایت را به شما بدهند.

36- ساختار Broken linkها بهبود بدهید

همیشه نباید به دنبال ایجاد لینکهای تازه بود. بعضی وقت‌ها لازم است تا لینک‌های قدیمی سایت بررسی شوند تا در صورت از دست رفتن لینک، اصلاح یا حذف شوند. داشتن لینک‌های خراب یا شکسته (Broken)، روی ترافیک و سئوی سایت تاثیر می‌گذارد. برای پیدا کردن بروکن لینک ها، بهترین راه استفاده از ابزار Ahrefs است.

37- لینک‌های با ارور 404 را پیدا کنید

به عنوان یک سئو کار باید همیشه صفحات ارور ۴۰۴ را زیر نظر داشته باشید. در صورتی که از این صفحات در لینک سازی داخلی استفاده کرده باشید، گردش کاربر در سایت دچار مشکل می‌شود. به همین دلیل لازم است به عنوان یک روش لینک سازی داخلی، لینک‌های ارور ۴۰۴ را پیدا کرده و اصلاح کنید.

گزارش LJR کمک می‌کند تا صفحات ارور ۴۰۴ را زیر نظر داشته باشید

گزارش LJR کمک می‌کند تا صفحات ارور ۴۰۴ را زیر نظر داشته باشید

38- از robots.txt استفاده کنید

موتورهای جستجو مانند گوگل، برای ایندکس کردن صفحات سایت از خزنده‌ها یا crawlerها استفاده می‌کنند. به کمک فایل robots.txt می‌توانید دسترسی یا عدم دسترسی خزنده‌های موتور جستجو را کنترل کنید. با کنار گذاشته شدن صفحات اضافی، crawlerها سریع‌تر و راحت‌تر صفحات شما را ایندکس می‌کنند. 

39- بااحتیاط PBN را انجام دهید

استفاده از تکنیک و روش لینک سازی داخلی PBN یا Private Blog Network، بسیار خوب و تاثیرگذار است اما در استفاده از آن باید دقت زیادی داشت. لینک سازی باید به شکلی باشد که کاملا طبیعی به نظر برسد. ممکن است نیاز باشد که برای استفاده از دامنه‌های معتبر، پول پرداخت کنید اما معمولاً این روش برای شما هزینه‌ای نخواهد داشت. در صورتی که لینک‌های PBN، کاملاً طبیعی باشد، از طرف گوگل دچار پنالتی نمی‌شوید.

40- از Breadcrumbs استفاده کنید

یکی دیگر از نکته‌های لینک سازی داخلی تکنیکال در سایت، استفاده از Breadcrumbs است. به لطف Breadcrumbs، ناوبری و navigation سایت بسیار شفاف و واضح شده است. حتی امکان بهبود انکرتکست هم برای شما وجود دارد. با وجود Breadcrumbs، کاربران می‌توانند به سادگی به صفحات والد بروند. 

40+1- از CDTOX استفاده کنید

CDTOX یا Competitive Link Detox، یک ابزار خوب برای بررسی بک لینک‌های رقبای شماست. با استفاده از این ابزار، امکان مقایسه بک لینک‌های شما و رقبایتان وجود دارد. در این صورت به راحتی متوجه می‌شوید که نقاط قوت رقبایتان در چیست. این قابلیت یک ابزار تحلیلی محسوب می‌شود و باید در کنار دیگر ابزارها برای گرفتن بک لینک‌های قوی و سالم مورد استفاده قرار بگیرد. 

برای مقایسه بک لینک‌های خودتان با رقبا می‌توانید گزارش CDTOX را تهیه کنید

برای مقایسه بک لینک‌های خودتان با رقبا می‌توانید گزارش CDTOX را تهیه کنید

جمع بندی

تمام این مطالب، مشخص می‌کند که لینک بیلدینگ و روش لینک سازی داخلی بین مطالب سایت تا چه اندازه اهمیت دارد. با وجود تمام موارد ذکر شده، شما از چه راه‌هایی برای لینک سازی داخلی در سایت‌تان استفاده می‌کنید؟ کدام یک از موارد گفته را استفاده می‌کنید؟ چه نتیجه‌ای برایتان داشت؟ آیا توانستید ترافیک مورد نظرتان را دریافت کنید؟ میتوانید نظرات خود را با ما در منتوریکس در میان بگذارید!

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی منتوریکس و متخصص سئو کردن سایت‌های مختلف است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف