با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

سوشال سیگنال چیست؟ {+ترفندهای افزایش آن برای سئوکاران}

صدف صبوری
صدف صبوری
11:50، 1401/09/08
سوشال سیگنال چیست؟ {+ترفندهای افزایش آن برای سئوکاران}
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

سوشال سیگنال چیست؟ {+ترفندهای افزایش آن برای سئوکاران}


شما هم اگر واقعاً پست، میم یا مقاله‌ای را دوست داشته باشید، آن را به اشتراک می‌گذارید، مگر نه؟ می‌دانستید که این همه ریشر کردن، لایک و پین کردن می‌تواند به رتبه‌بندی یک وب‌سایت در نتایج جستجو کمک کند؟ من در این مقاله درباره سوشال سیگنال، تاثیر آن بر بهبود سئو سایت و راه‌های افزایش سوشیال سیگنال‌ توضیح می‌دهم.

سوشیال سیگنال چیست؟

سوشیال سیگنال به مجموعه‌ فعالیت‌هایی گفته می‌شود که کاربران شبکه اجتماعی در راستای سایت شما انجام می‌دهند. احتمالا از خود می‌پرسید منظور از فعالیت دقیقا چیست؟ این فعالیت‌ها شامل لایک، کامنت،‌ سیو، ریتوییت و... می‌شود.

فرض کنید لینک سایت خود را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک گذاشته‌اید، فالوئرهای‌تان این پست را برای دوستان خود می‌فرستند، لایک می‌کنند یا در صفحه خود به اشتراک می‌گذارند. این کار باعث افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما می‌شود؛ این فرآیند، سوشیال سیگنال نام دارد. 

بهبود رتبه با سوشیال سیگنالرتبه خود را به کمک سوشیال سیگنال بهبود دهید

تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو

سوشیال سیگنال بر سئوی سایت شما تاثیرگذار است. در واقع کاری را می‌کند که بک لینک گرفتن برای‌تان انجام می‌دهد. این یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در سئوی خارجی است؛ یعنی هرچه سیگنال‌های شبکه اجتماعی شما بیشتر باشد، امکان افزایش رتبه سایت شما نیز بیشتر خواهد بود. جهت دریافت مشاوره و یا انجام خدمات سئو، با منتوریکس تماس بگیرید.

سوشیال سیگنال‌ها به طور مستقیم بر رتبه سایت تاثیرگذار نیستند، اما می توانند به صورت غیرمستقیم روی سئوی گوگل نیز تاثیر بگذارند. 

هرچه محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود، احتمال دیده شدن آن بیشتر می‌شود، که این می‌تواند منجر به مشاهده و پیوند افراد بیشتری به محتوای شما شود و البته در نهایت تاثیر زیادی بر رتبه بندی گوگل شما داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: انواع شبکه اجتماعی و بازاریابی در آن‌ها

چه شبکه‌های اجتماعی بر سوشیال سیگنال تاثیرگذارند؟

به طور کلی شبکه‌های اجتماعی که بیشترین تاثیر را بر سوشیال سیگنال دارند شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. فیسبوک
  2. لینکدین
  3. توییتر
  4. پینترست
  5. اینستاگرام
  6. یوتیوب

چطور سوشال سیگنال خود را افزایش دهیم؟

تا اینجا متوجه شدیم سوشال سیگنال چیست و چه تاثیری دارد، حال بیایید ببینیم چطور می‌توانیم آن را افزایش دهیم؟

  • پرسونای خود را مشخص کنید

پرسونا همان مخاطب شماست؛ مخاطبی که همواره محتواهای شما را دنبال می‌کند. شما قبل از هرکاری باید تعیین کنید برای چه کسانی محتوا تولید می‌کنید و مخاطبان عمده شما چه کسانی هستند. آن‌ وقت می‌توانید طبق آن استراتژی محتوا بچینید و براساس آن برنامه‌ریزی کنید. 

  • تقویم محتوایی بنویسید

برای فعالیت در هر شبکه‌ای که دارید باید تقویم محتوایی بنویسید. می‌پرسید یعنی چه؟ یعنی براساس پرسوناهایی که مشخص کردید، نوع پست‌ها، موضوع،‌ تاریخ و محتوای‌شان را مشخص کنید و به قول معروف قدم‌های‌ محکمی بردارید. تقویم محتوایی را می‌توانید ماهانه مشخص کنید و هر ماه براساس آن جلو بروید.

به عنوان مثال عکس زیر تقویم محتوایی اینستاگرام یکی از پروژه‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس است:

تقویم محتوایی اینستاگرامنمونه تقویم محتوایی اینستاگرام

  • روزانه پست منتشر کنید

 یک کانال اجتماعی فعال و به‌روزرسانی منظم به مردم و موتورهای جستجو می‌گوید که وب‌سایت و شرکت شما فعال و مرتبط است.

مخاطبان از محتوای شما در رسانه‌های اجتماعی برای کسب اطلاعات در مورد شرکت، محصولات، خدمات، مشتریان و پاسخگویی به نیازهای‌شان استفاده می‌کنند. حساب توییتری که از دی ماه ۱۴۰۰ به روز نشده باشد، اعتمادی به برند به وجود نمی‌آورد!

  • محتوای مرتبط منتشر کنید

 وسوسه انگیز است که درگیر آخرین ترندهای اجتماعی شوید و فکر کنید باید در مورد هر تعطیلاتی مانند روز برگر، یا روز دزدان دریایی صحبت کنید، پست بگذارید، اما به‌شدت توصیه می‌کنیم این کار را نکنید.

لینک‌دهی به وب‌سایت در شبکه اجتماعیلینک‌دهی به صفحه سئو منتوریکس در بایو اینستاگرام 

  • به وب‌سایت خود لینک دهید

حتما در پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود به سایت خود لینک دهید. حتی اگر لینک‌ها دارای برچسب‌های nofollow باشند، وقتی افراد آدرس سایت شما را از طریق موتورهای جستجو یا از طریق خود پلتفرم‌های اجتماعی پیدا می‌کنند،در دریافت ترافیک ارگانیک تاثیرگذار است.

لینک‌دهی به وب‌سایت در بایو لینکدینلینک‌دهی به وب‌سایت در اکانت لینکدین منتوریکس

  • از کال تو اکشن استفاده کنید

کال تو اکشن که به زبان خودمان دعوت به اقدام می‌شوند را برای تشویق به مشارکت استفاده کنید. درخواست از بینندگان برای لایک کردن، اشتراک گذاری و نظر دادن می تواند به طور قابل توجهی باعث افزایش تعامل شود.  

  • از پلاگین‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی استفاده کنید

برای سهولت در اشتراک‌گذاری محتوای خود از افزونه‌ها استفاده کنید. بسیاری از افزونه‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که می‌توانید در وبلاگ خود برای درج لینک به محبوب ترین پلتفرم‌های اجتماعی استفاده کنید. این به کاربران این امکان را می‌دهد که مستقیماً یک تکه از محتوا را در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک بگذارند.

  • بهترین محتواهای خود را به اشتراک بگذارید

 بهترین محتوای خود را به اشتراک بگذارید. ممکن است کمی غیر منطقی به نظر برسد، زیرا می‌خواهید برای همه محتوای خود ترافیک داشته باشید، با این حال اشتراک‌گذاری تنها بهترین محتوایتان به شما کمک می‌کند بیشتر در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرید. به عنوان مثال، فیس بوک محتوای صفحاتی را نشان می‌دهد که بیشتر از صفحاتی با تعامل کمتری درگیر می‌شوند، بنابراین با ارسال تنها بهترین محتوای خود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که همه پست‌های شما دارای نرخ تعامل خوبی هستند که به محتوای شما اجازه می‌دهد بیشتر نشان داده شود.

بیشتر بخوانید: 8 ترفند شبکه اجتماعی برای رشد هر استارتاپ

سایر مزایای سوشیال سیگنال‌

سایر مزایای سوشال سیگنال عبارتند از:

درک بهتر از مخاطبان خود

اینکه چه چیزی را دوست دارند یا دوست ندارند؟ خواننده شما چه محتوایی را به اشتراک می‌گذارد؟ چرا محتوای شما ریتوییت شد؟ و…

میزان محبوبیت

کاربران رسانه‌های اجتماعی راه خوبی برای به دست آوردن ایده‌ای از موضوعات محبوب هستند. این سیگنال‌ها همچنین یک راه عالی برای اسکن تجزیه و تحلیل هستند. به عنوان مثال در اینستاگرام می‌توانید تعداد بازدید، لایک، ذخیره و اشتراک‌گذاری را بررسی کنید.

اعتماد و تخصص

سیگنال‌های اجتماعی به موتورهای جستجو اجازه می‌دهند تا از قدرت، فرمان یا تخصص وب‌سایت شما با درگیر شدن با آن مطلع شوند. طبیعی است که در مورد وب‌سایت‌های محبوب در رسانه‌های اجتماعی صحبت شود؛ نیست؟

جذب مخاطبان بیشتر 

از طریق رتبه‌بندی ارگانیک وب‌سایت خود در گوگل می‌توانید به مخاطبان بسیار بیشتری دسترسی پیدا کنید. رسانه‌های اجتماعی یک راه عالی برای به دست آوردن مطبوعات آزاد با به اشتراک‌گذاری محتوای جذاب هستند.

سئو برای رسانه‌های اجتماعی 

سیگنال‌های اجتماعی اساساً سئوی رسانه‌های اجتماعی هستند، زیرا هرچه سیگنال‌های بیشتری از آن پلتفرم دریافت کنند، محبوب‌تر می‌شوند.

تنوع بک لینک 

تنوع لینک به معنی داشتن انواع مختلف بک لینک‌ها و سیگنال‌ها از منابع مختلف است. این به شما کمک می‌کند تا در کنار سایر تلاش‌های سئوی خود، طبیعی به نظر برسید.

جمع‌بندی

در نهایت، باید بدانید که چرا در رسانه‌های اجتماعی هستید، بهترین استراتژی اجتماعی برای هر کانال اجتماعی برای برند شما چیست و به دنبال‌کنندگان خود محتوایی بدهید که باعث اطلاع‌رسانی، آموزش، شگفتی و تحریک کنجکاوی باشد.

وقتی این کار را انجام می‌دهید، سیگنال‌های اجتماعی مورد نیاز برای جلب توجه موتورهای جستجو را دریافت می‌کنید که به شما کمک می‌کند در جستجوها رتبه بالاتری داشته باشید.

درست است که سیگنال‌های اجتماعی ممکن است لزوماً تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی شما نداشته باشند، حداقل یافتن محتوای شما و پیوند دادن به آن را برای دیگران آسان‌تر می‌کنند. همچنین ممکن است مقداری ترافیک مستقیم از صفحات رسانه‌های اجتماعی خود دریافت کنید، بنابراین این یک مزیت اضافی محسوب می‌شود که قطعاً تمرکز بر رسانه‌های اجتماعی را به عنوان یکی از عناصر استراتژی کلی سئو و بازاریابی دیجیتال ارزشمند می‌کند.

صدف صبوری
صدف صبوری

صدف کارشناس محتوا و شبکه‌های اجتماعی منتوریکس است. پیگیری و سرعت عمل بالایی دارد و دانش تصویرسازی‌اش در خلق تصاویر جذاب به او کمک می‌کند. تخصص‌اش مدیریت پروژه‌های مختلف محتوایی برای گرفتن بهترین نتیجه است؛ چه محتوای سایت باشد، چه شبکه‌های اجتماعی.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف