با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

بهترین ابزارهای تحلیل محتوا {مخصوص محتوانویس‌ها}

الیکا گلریز
الیکا گلریز
14:55، 1401/08/06
بهترین ابزارهای تحلیل محتوا {مخصوص محتوانویس‌ها}
3 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

بهترین ابزارهای تحلیل محتوا {مخصوص محتوانویس‌ها}


برای تولید محتوایی باکیفیت با استانداردهای محتوایی، ابزارهای تحلیل محتوا به شما کمک زیادی خواهد کرد. اگر فکر می‌کنید با تولید محتوا کار شما تمام شده و می‌توانید به سراغ محتوای دیگری بروید، سخت در اشتباه هستید؛ برای این‌که ترافیک ارگانیک سایت شما افزایش پیدا کند، هنوز خیلی کار دارید! در این مطلب متوجه اهمیت زیاد تحلیل محتوا برای گرفتن رتبه بالا و افزایش فروش و همچنین آشنایی با چند ابزار تحلیل محتوا می‌شوید.

تحلیل محتوا چیست؟

در صنعتی مانند بازاریابی دیجیتال و سئو که متصل به داده است، تعجبی ندارد که بهترین راه برای ایجاد محتوایی معتبر و مفید، استفاده از داده‌ها و هوش مصنوعی باشد. اگر می‌خواهید در این راه موفق شوید، به ابزارهایی نیاز دارید تا به شما در این راه کمک کند. این‌ جاست که نیاز به تحلیل محتوا و استفاده از ابزارهای تحلیل محتوا داریم.
تجزیه و تحلیل محتوا یعنی از اطلاعات و داده‌هایی که در دسترس دارید، برای ارزشیابی فرآیند تولید محتوا و اطمینان از محتوای با کیفیت استفاده ‌کنید. برای رسیدن به این موقعیت نیاز به ابزارهای تحلیل محتوا دارید. در ادامه با بهترین ابزارهای تحلیل محتوا آشنا خواهید شد. جهت دریافت خدمات سئو و بهینه سازی وبسایت برای موتور‌های جستجو، با آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس در ارتباط باشید.

برای تقویت محتوا چه مواردی لازم است؟

شروعی خوب و مناسب نیازمند حجم گسترده‌ای از مهارت‌های کاربردی‌ست. برای تولید محتوایی متمایز از رقبا، به ابزارهای مناسب تولید محتوا و ابزارهای ویرایش محتوا نیاز دارید. اما این فقط شامل مرحله تولید محتوا می‌شود. باید به این توجه داشته باشید که برای بعد از بارگذاری محتوا در سایت، تازه مرحله‌ سئو، تحلیل و بهبود شروع می‌شود.
همینجاست که زنگ یادآوری ادیت و تحلیل محتوا برای بهتر شدن متن و بهبود سئوی سایت به صدا درمی‌آید.
هنگام نوشتن محتوا، کلمات کلیدی را فراموش نکنید!
قبل از شروع نوشتن، کلمات کلیدی را پیدا کنید. اگر بخواهم خیلی ساده در‌ مورد کلمات کلیدی توضیح دهیم می‌توانید در سرچ گوگل متوجه کلماتی شوید که بیشترین سرچ را داشته است و از آن‌ها استفاده کنید.
اما به عنوان کسی که به طور تخصصی محتوا می‌نویسد باید بگویم شما باید از ابزارهایی مانند گوگل ترندز، کیوورد تولز، کیوورد فایندر و … برای سرچ کلمات کلیدی‌تان استفاده کنید.
در مطلب «با 15 ابزار رایگان و پولی keyword research آشنا شوید» روش کار این ابزارها را را توضیح داده‌ایم.
باید به شما بگویم که این جست‌وجو برای کلمات کلیدی به اینجا ختم نمی‌شود. شما بعد از گذاشتن متن خود در سایت همچنان باید مطالب خود را بهبود دهید. این یعنی تحلیل وضعیت متن و ویرایش آن.
باید بدانید که با گذشت زمان ممکن است کلمه کلیدی تغییر کند و موارد دیگری مورد توجه کاربران قرارگیرد. ابزارهای تحلیل محتوا این امکان را به شما می‌دهد که از این تغییر کلمات باخبر شوید.

ابزارهای تحلیل و تولید محتوا چه تفاوتی باهم دارند؟

ابزارهایی که به تولید محتوای سئویی کمک می‌کنند، این امکان را به شما می‌دهند متنی بدون غلط املایی و اشتباه تایپی داشته باشید. در این ابزارها کلمات کلیدی را پیدا می‌کنید، متنی می‌نویسید که کلمات مشخص شده به حد مناسبی تکرار شده‌اند و سپس با چک کردن رعایت علائم نگارشی، آن را در سایت مورد نظرتان منتشر می‌کنید.
ابزارهای تحلیل محتوا کاری فراتر از ویرایش انجام می‌دهند. این ابزار نه تنها به محتوای شما کار دارند بلکه حواسشان به سایت نیز هست. کار ابزار تحلیل محتوا بهینه کردن محتوا برای ارائه یک متن سئویی تر و تمیز است. می‌توان گفت ابزارهای تولید محتوا در برخی موارد، زیرمجموعه ابزارهای تحلیل محتوا هستند!

بهترین ابزارهای تحلیل محتوا

تا اینجا به توضیحی درباره چیستی ابزارهای تحلیل محتوا و کارایی آن برای محتوانویس و سئو کار پرداختیم. تا حدودی هم به کاربرد و درصد اهمیت آن‌ها پی بردیم. برای درک کامل این موضوع بهترین ابزارهای تحلیل محتوا را به شما معرفی خواهیم کرد؛ ابزارهایی که کاربران را شگفت‌زده کرده و نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد. این ابزارها در حوزه‌های مختلف محتوا از جمله بررسی، ویرایش، تجزیه و تحلیل قابل استفاده است.
با برخی از ابزارهای تحلیل محتوا، شما کلمه کلیدی‌تان که پیش‌تر در ابتدای تولید محتوا پیدا کردید را وارد می‌کنید؛ سپس به شما اطلاعاتی درباره آنچه باید در محتوای خود استفاده کنید، می‌دهد. همچنین مواردی که باید اضافه یا حذف کنید تا مطلب‌تان حرفه‌ای و معتبر شود، را به شما ارائه می‌دهد. هدف تمامی ابزارهای تحلیل محتوا بهبود فرآیند محتوا است تا به شما کمک کند سریع‌تر از قبل محتوایی در سطح تخصصی و با کیفیت ارائه دهید.

در اینجا بهترین نمونه‌های ابزار تحلیل محتوا معرفی شده است:

  1.  کانتنت فیوژن (Content Fusion)
  2. کلیر اسکاپ (Clearscope)
  3. کاگنتیو سئو (CognitiveSEO)
  4. فریس (Frase)
  5. رایت (Ryte: Content Success)
  6. سرچ متریکس (Searchmetrics: Content Experience)
  7. سمراش (Semrush)
  8. سرفر (Surfer)
  9. یوست (Yoast)

 Content Fusion (ترکیب محتوا)

کانتنت فیوژن (Content Fusion) بهینه‌ساز محتوایی است که در قالب سایت براساس هوش مصنوعی فعالیت دارد. شما امکان این را دارید که به طور هوشمند، موضوعات مرتبط با مطلب‌تان را در این ابزار تحلیلی بیابید و از آن در بهبود محتوای‌تان کمک بگیرید.
نحوه عملکرد آن بر روی یک مدل پردازش زبان طبیعی (NLP) اجرا می‌شود. طی فرآیند جست‌وجوی خود بالاترین رتبه‌بندی در حیطه محتوای‌تان را پیدا کرده و کلمه کلیدی مورد نظر را به شما ارائه می‌دهد.
نکاتی را برای شما نمایان می‌کند که زمینه‌ای برای تولید محتوایی سریع‌تر فراهم می‌کند. در نظر داشته باشید که محتوا را برای شما نمی‌‍نویسد، اما کاری می‌کند که شما بتوانید در راحت‌ترین حالت ممکن محتوا بنویسید.
شما می‌توانید یک کلمه کلیدی را برای نوشتن محتوای جدید تجزیه و تحلیل کنید یا URL را وارد کنید تا آن را بهبود ببخشید و محتوای موجود را بررسی و ویرایش کنید.
علاوه بر آن، یک افزونه Google Docs به شما امکان می‌دهد محتوای خود را بنویسید، آن را تحلیل کنید و در عین حال گردش کار خود را ثابت نگه دارید. متاسفانه به تازگی این ابزار ایران را از محدوده دسترسی خارج کرده است.

برند global hospitality برای تولید ۵ برابر محتوای خود با ۸۰۰ صفحه از ابزار Content Fusion استفاده کرد.

ابزار تحلیل محتوا کانتنت فاشن

ابزار تحلیل تحلیل محتوای (ترکیب محتوا)

شما باید محتوای خود را از تمام لحاظ تحلیل و بررسی کنید تا به عنوان سایتی معتبر دیده شوید. در این صورت شما قابلیت پدیدار شدن در نتایج موتور جست‌وجو را به دست می‌آورید.

معیارهای کلیدی این ابزار:

  • حجم جستجو (با روند فصل)
  • هدف کلمه کلیدی
  • دشواری کلمه کلیدی
  • رتبه بندی کلمه کلیدی
  • پتانسیل ترافیک
  • CPC
  • خلاصه مطالب با یک کلیک:

تمام توضیحاتی و راهنمایی‌هایی را که به دست آوردید را می‌توانید به صورت خلاصه در گوگل شیت داشته باشید و آن را با هم تیمی‌های‌تان به اشتراک بگذارید.

  • فرصت های جهانی محتوایی:

محتوا را به 13 زبان جهانی ترجمه کنید! از جمله انگلیسی، ژاپنی، چینی، سوئدی، دانمارکی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی، نروژی، هلندی، فنلاندی، اندونزیایی و ایتالیایی.

 کلیر اسکاپ (Clearscope)

ین ابزار به شما کمک می‌کند محتوای‌تان را به 5 زبان ترجمه کنید: انگلیسی، هلندی، اسپانیایی، ایتالیایی، فرانسوی.
هنگامی که UI (رابط کاربری) می‌نویسید، تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی توصیه شده آن‌ها را درج کرده‌اید را هایلایت می‌کند. به شما «رتبه محتوا» تحویل می‌دهد که شامل تعداد کلمات و سطح خوانایی‌ست نیز ارائه شده است. Clearscope همچنین با WordPress و Google Docs ادغام می‌شود.

ابزار تحلیل محتوا کلیر اسکاپ

ابزار تحلیل محتوای Clearscope

کانگنیتیو سئو (cognitiveSEO)

cognitiveSEO قادر است رتبه‌بندی کلمات کلیدی را در هر زبان و کشوری تحلیل کند. این ابزار تحلیل محتوا مواردی مانند کلمات کلیدی مرتبط با موضوع، امتیاز عملکرد محتوا، امتیاز Flesch-Kincaid و تعداد کلمات موجود در صفحه را نشان می دهد.
تجزیه و تحلیل SERP این ابزار درک بیش‌تری را در مورد استراتژی‌های رقبا نشان می‌دهد، بنابراین می‌توانید بفهمید که چرا cognitive SEO به روش خودش رقبا را رتبه‌بندی.

فریس (Frase.io)

Frase یک نرم افزار ایجاد و بهینه‌سازی محتوا است که چهار حوزه اصلی را پوشش می‌دهد:

  • تحقیق موضوعی
  • خلاصه مطالب
  • ایجاد محتوا
  • بهینه سازی محتوا

Frase این امکان را به شما می‌دهد که از اطلاعاتی مانند موضوعات، سرفصل‌ها، سوالات و … برای کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید. سپس می‌توانید آن را به یک بریف محتوا تبدیل کنید یا یک قالب شخصی‌سازی شده برای نویسندگان خود ایجاد کنید. همچنین تمام اسناد Frase را می‌توان به وردپرس ارسال کرد.
الگوریتم Frase محتوای شما را در زمانی واقعی امتیاز می‌دهد که به عنوان "Frase Topic score" نامیده شده- به عنوان یک امتیاز محتوا- روی آن حساب کنید. افزونه این ابزار نیز در دسترس می‌باشد.

رایت (Ryte: Content Success)

Ryte یک پلتفرم با کیفیت در قالب وب سایت است. در مجموعه ابزارهای Content Success فعالیت دارد. این ابزار به شما امکان می‌دهد نظریه‌هایی را برای کلمه کلیدی محتوای خود بیابید و امتیازات TF*IDF را مقایسه کنید (این قابلیتی برای تحلیل رقابتی آن‌ها است). این ابزار از یک «ویرایشگر محتوا» استفاده می‌کند که پیشنهاد می‌کند کدام کلمات کلیدی را اضافه یا از نسخه خود حذف کنید. همچنین دارای یک قابلیت خروجی HTML است. (بنابراین می توانید کد HTML را در سیستم مدیریت محتوای خود جایگذاری و یکپارچه سازی کنید)

یکی از ابزارهای تحلیل محتوا به اسم رایت

رایت یکی دیگر از ابزارهای تحلیل محتوا


 سرچ متریکس (Searchmetrics)

Searchmetrics Content Experience برای بازاریابان آنلاین، استراتژیست‌های محتوا و نویسندگان محتوا ساخته شده است. این ابزار به شما امکان می‌دهد هدف جست‌وجو و موضوعات مختلفی را که می‌توانید در مورد آن‌ها مطالب بنویسید را کشف کنید.
شما دسترسی کامل نوشتن آن را در رابط کاربری (UI) دارید یا (می‌توانید از افزونه مایکروسافت ورد استفاده کنید) تا از توصیه‌های کلمات کلیدی استفاده کنید و سیستم، فعالیت شما را ثبت می‌کند.
همانطور که شما می‌نویسید، امتیاز محتوا را نیز به صورت درصد کسب میکنید. همچنین می‌توانید 5 موضوع را به طور همزمان تجزیه و تحلیل کنید. این سیستم در 16 کشور و 4 زبان کار می‌کند.

 سمراش (Semrush)

Semrush در مجموع دو ابزار بهینه سازی محتوا ارائه می‌دهد:

  • الگوی محتوای SEO
  • دستیار نوشتن SEO

الگوی محتوای سئو به شما نشان می‌دهد که کدام کلمه کلیدی معنایی را باید در محتوای خود بگنجانید، با اطلاعاتی که بر اساس 10 رتبه برتر گوگل برای کلمه کلیدی مورد نظرتان است. این ابزار بک لینک‌های توصیه شده، سطوح خوانایی (همانند دستیار نوشتن SEO)، طول و میزان استفاده از سئوی درون صفحه را بررسی می‌کند.
با توجه به صفحه ویژگی، دستیار نوشتن SEO آن‌ها به شما امکان می‌دهد "محتوای خود را برای هدف کاربر و موتورهای جستجو بهینه کنید".
مواردی مانند اصالت، لحن و بهترین شیوه های سئو را بررسی می‌کند. می‌توان از آن به عنوان افزونه Google Docs یا افزونه وردپرس استفاده کرد.

ابزار سمروش

سمراش ابزار پرکاربرد تحلیل محتوا


سرفر (Surfer)

ویرایشگر محتوای Surferseo به شما امکان می‌دهد نسخه پیش‌نویس خود را وارد کرده و با تایپ کردن، معیارهای مختلفی را در زمان واقعی تغییر دهید:
توصیه‌های کلمه کلیدی و تعداد استفاده
امتیاز کلی محتوا (از 100)
تعداد کلمات، تعداد پاراگراف ها، تعداد تصاویر
در بخش Topics ابزار، می‌توانید سوالات مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر خود را مشاهده کنید و با خیال راحت از بخش یادداشت‌ها استفاده کنید تا اطلاعات کلیدی دیگری را به نویسندگان بگویید.
می‌توانید همزمان با بیش از یک کلمه کلیدی برای تجزیه و تحلیل چند کلمه‌ای کار کنید و با وردپرس و Google Docs ارتباط برقرار کنید.
می‌توانید از افزونه keywords surfer استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد حجم کلمه کلیدی و CPC کلمه کلیدی را دقیقاً در صفحه SERP مشاهده کنید.
قیمت‌ها از 59 دلار در ماه تا 239 دلار در ماه، با قیمت گذاری سفارشی برای شرکت‌ها و 7 روز ضمانت بازگشت وجه متغیر است.

 یوست (Yoast)

Yoast یک افزونه وردپرس است که امکاناتی را در دسترس شما قرار می‌دهد. برای شروع، می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و آنها را به Yoast اضافه کنید. این در واقع توسط Semrush طراحی شده است.
این افزونه دارای بهینه سازی کلمات کلیدی و بینش محتوا است. بینش محتوا 5 کلمه یا عبارتی را که بیشتر در صفحه خود استفاده می‌کنید را نشان می‌دهد. سپس می‌توانید این کلمات کلیدی را به کلمات کلیدی مورد نظر خود مرتبط کنید. برای تازه نگه داشتن محتوای خود، Yoast یک یادآوری تاریخ (reminder) ارائه می‌کند، که به شما هشدار می‌دهد، صفحات مهمی که در مدت شش ماه و بیشتر را به‌روزرسانی نکرده‌اید، بررسی کنید و در صورت نیاز آن را بهبود دهید.
Yoast به صورت رایگان ارائه شده، هر چند دسترسی محدود دارد. از نسخه پولی برای دسترسی‌های بیشتر می‌شود استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش افزونه یوست

جمع‌بندی

ابزارهای تحلیل محتوا با قابلیت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند به شما در نوشتن و تحلیل محتوای باکیفیت و با کارایی بالا کمک کنند. شما براساس نیازهای خاص و اهداف تجاری که دارید، می‌توانید از بین این ابزارهای تحلیل محتوا ابزار مورد نظر خود را انتخاب و استفاده کنید. روحیه منتور خود را به کار بگیرید و برای بهبود محتوای خود این موقعیت را از دست ندهید!

الیکا گلریز
الیکا گلریز

سراغ ترندهای شبکه‌های اجتماعی را می‌توان از الیکا گرفت. عاشق موزیک، ورزش، فیلم و به‌ویژه سریال است و در بخش محتوای منتوریکس به ما کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
Amirali bazmni
1401/10/24
Vaghn b drd bkhr bod
پاسخ...
تیم منتوریکس
1401/11/04
ممنون از فیدبکتون، خوشحالیم مفید بوده.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف