با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

با 15 ابزار رایگان و پولی keyword research آشنا شوید

سینا مسافر
سینا مسافر
11:32، 1401/05/30
با 15 ابزار رایگان و پولی keyword research آشنا شوید
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

با 15 ابزار رایگان و پولی keyword research آشنا شوید


بالاخره تصمیم گرفتید برای رونق کسب‌وکارتان به بازاریابی محتوایی روی بیاورید؟ عالی‌ست. اما یک دقیقه صبر کنید. کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده‌اید؟ اگر پای‌افزار آهنین به پا کرده‌اید و قدم در راه پر پیچ‌وخم بازاریابی محتوایی گذاشته‌اید، لازم است بدانید پشت هر استراتژی محتوای موفقی یک مجموعه کلمات کلیدی شگفت‌انگیز وجود دارد که سرنوشت سایت شما را عوض خواهد کرد. پس تا زمانی که کلمات کلیدی مرتبط و مناسب کسب‌وکارتان را پیدا نکرده‌اید، خیال خامِ نتیجه گرفتن از بازاریابی محتوایی را از سر بیرون کنید. در ادامه برای‌تان توضیح می‌دهیم که کلمات کلیدی چیست و چطور می‌توانید بهترین آن را برای کسب‌وکارتان پیدا کنید.

کلمه کلیدی چیست و چرا مهم است؟

کلمه کلیدی از اولین عباراتی‌ست که اهل محتوا با آن مواجه می‌شوند و برای سئوی مطالب‌شان باید به آن توجه کنند. کلمه کلیدی به زبان ساده، همان چیزی‌ است که نشان می‌دهد مطلب شما به صورت کلی در چه فضایی سیر می‌کند و مخاطب در پی جستجوی چه چیزی به سایت و مطلب شما رسیده است. کلمات کلیدی کمک می‌کنند صفحه‌ی شما در جستجوی کلمه یا عبارت خاصی رتبه‌ی بالایی بگیرد، چرا که مخاطب را مستقیما به خواسته‌اش می‌رساند، البته اگر به شکل درست استفاده شده باشد. 

جستجوی کلمات کلیدی و انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای کارشناسان سئو اهمیت زیادی دارد، آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس در دوره‌ی سئوی خود، سرفصل مفصلی را به چگونگی یافتن کلمات کلیدی و انتخاب آن اختصاص داده است. بنابراین اگر دوست دارید سئوکار شوید، حتما بعد از خواندن این مطلب نگاهی به دوره سئو منتوریکس بیندازید.

اصلا این کلمه کلیدی به چه دردی می‌خورد؟

برای این‌که بدانید کلمه کلیدی چه اهمیتی دارد، به این مثال توجه کنید. فرض کنید احمد فروشگاهی دارد که در آن دوچرخه و لوازم جانبی آن را به فروش می‌رساند. احمد تصمیم می‌گیرد یک فروشگاه آنلاین راه بیندازد و می‌خواهد در کلمات کلیدی مرتبط با فروشگاهش به رتبه‌ی خوبی در جستجوی گوگل (Google search) برسد. احمدِ قصه‌ی ما، کلمه کلیدی «فروشگاه دوچرخه» را انتخاب می‌کند، اما بعد از مدتی متوجه می‌شود سئوی سایتش تغییر چشمگیری نکرده است، بنابراین تصمیم می‌گیرد با یک دیجیتال مارکتر مشورت کند و علت را جویا شود. مشاور دیجیتال مارکتینگ با یک سری ابزار خاص به احمد نشان می‌دهد جامعه‌ی هدف او کلمه «خرید دوچرخه» را بیشتر جستجو می‌کنند و همین جایگزینی به ظاهر ساده، سرنوشت سایت فروشگاهی احمد را به کلی تغییر می‌دهد!
داستان کلمات کلیدی مناسب برای همه‌ی کسب‌وکارها هم داستانی مشابه داستان فروشگاه دوچرخه احمد دارد. کارشناسان محتوا و سئو سایت، ابتدا باید کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با کسب‌وکار شما را به درستی جستجو و انتخاب کنند، سپس انتظار بهبود نتایج را داشته باشند. خب، حالا چطور و با چه ابزارهایی می‌توان کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرد؟

دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، قدم آخر حرفه‌ای شدن است.

ابزارهای رایگان و پولی جستجوی کلمات کلیدی

قبل از آن‌که این ابزارها را به شما معرفی کنیم، بهتر است با 3 سوال اساسی که قبل از شروع جستجوی کلمات کلیدی باید از خودتان بپرسید آشنا شوید:

  1. می‌خواهید با جستجوی کدام کلمات کلیدی دیده شوید؟
  2. فکر می‌کنید کاربران از چه کلماتی برای یافتن شما در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند؟
  3. حوزه‌ی مشابه جستجوی شما (search query) کدام است؟

خب، حالا که جواب این سوالات را دادید، با ابزارهایی که در ادامه معرفی شده‌اند می‌توانید مناسب‌ترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان را پیدا کنید. مزیت برخی از این ابزارها آن است که رایگان هستند و برای استفاده از آن‌ها نیازی به هزینه کردن ندارید.

1. Keyword everywhere

با راحت‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین ابزار جستجو شروع می‌کنیم: Keyword Everywhere Extension. به دنیای شگفت‌انگیز اکستنشن‌های گوگل خوش آمدید. Keyword everywhere یک اکستنشن کاربردی برای جستجوی کلمات کلیدی مختلف است. با اضافه کردن این افزونه به اکستنشن‌های حساب کاربری گو‌گل‌تان می‌توانید به راحتی به کلمات کلیدی مرتبط با کلمه‌ای که جستجو می‌کنید دسترسی پیدا کنید.

روش کار با این اکستنشن، به این شکل است که هر کلمه‌ای جستجو کنید، نموداری زمان محور و مجموعه‌ای از کلمات کلیدی مرتبط را در ستون سمت راست صفحه نمایشگرتان مشاهده خواهید کرد. همین کلمات کلیدی به شما نشان می‌دهد که کاربران چه علاقه‌ای دارند و چه چیزی را بیشتر جستجو می‌کنند. برای دریافت و انجام خدمات سئو وبسایت، منتوریکس کلیه مراحل را از 0 تا 100 پیش می برد.

برای مثال، اگر مانند احمدِ قصه‌ باشیم و عبارت «فروشگاه دوچرخه» را جستجو کنیم، این اکستنشن چنین پیشنهاداتی را برای ما می‌آورد:

جستجوی کلمه کلیدی

کلمات و عباراتی که در گوشه‌ی سمت راست تصویر می‌بینید، به‌خوبی نشان می‌دهد که مخاطبان چه چیزی را بیشتر جستجو می‌کنند و به عبارت بهتر، نیاز مخاطبان چیست؟ همین پیشنهادات، چراغِ راه شما برای غنی کردن وب‌سایت‌تان با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط خواهد شد.

Keyword Tool.2

اگر سراغ یک ابزار کامل برای جستجوی کلمات کلیدی در پلتفرم‌های مختلف می‌گردید،برای keyword tool در جعبه ابزار سئویی‌تان، جای مخصوصی باز کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی مناسب در پلتفرم‌های مختلف مثل گوگل، یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و... را به راحتی آبِ خوردن پیدا کنید.

keyword tool

مزایای این ابزار چیست؟

  • ورژن رایگان keyword tool بیشتر از 750 کلمه کلیدی (کوتاه و بلند) را برای هر جستجو نشان می‌دهد.
  • ابزاری قابل اعتماد است که حدودا 99.99% نتایج درست را نشان می‌دهد.
  • از keyword tool می‌توانید به صورت رایگان استفاده کنید، حتی بدون ساخت اکانت!

پس برای استفاده از این ابزار هیچ بهانه‌ای باقی نمی‌ماند و می‌توانید به‌راحتی به کمک سئوی سایت‌تان بروید.

3. Google Trends

باز هم گوگل و سرویس‌هایش! گوگل ترندز بستری فوق‌العاده برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط است. کافی‌ست وارد سایتش شوید و کلمه‌ی کلیدی مدنظرتان را وارد کنید. البته حواس‌تان باشد از نوارابزار بالای سایت گزینه‌ی worldwide را انتخاب کنید تا جستجوها در ایران هم به شما نمایش داده شود. (می‌توانید کشور ایران را هم انتخاب کنید، اما معمولا طیف پاسخ‌هایی که از گزینه‌ی worldwide دریافت می‌کنید، گسترده‌تر است). علاوه بر این، شما باید بازه‌ی زمانی و دسته‌بندی که می‌خواهید جستجو در آن انجام شود را هم انتخاب کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم گزینه‌ی Past 12 Month و All Categoty را انتخاب کنید.
یکی از مزایای فوق‌العاده‌ی گوگل ترندز قابلیت مقایسه‌ی کلمات کلیدی مختلف با هم است. برای این کار باید کلمات کلیدی مدنظر خود را در تب جستجو اضافه کنید تا نسبت مقایسه‌ای جستجوی آن‌ها را به سادگی روی نمودار ببینید.

این قابلیت به شما کمک می‌کند بدانید کدام کلمه از سوی کاربران بیشتر جستجو می‌شود و همان را در متن خود به کار ببرید. برای مثال فرض کنید می‌خواهید مطلبی در مورد دوره آموزشی سفالگری بنویسید. شما فکر می‌کنید «دوره سفالگری» کلمه کلیدی مناسبی برای مطلب‌تان خواهد بود. بگذارید این فکر شما را در گوگل ترندز بررسی کنیم:

گوگل ترندز

همانطور که در تصویر می‌بینید، آموزش سفالگری با اختلاف چشمگیری بیشتر از دوره سفالگری جستجو می‌شود. بنابراین با انتخاب این کلمه کلیدی شانس بیشتری برای دیده شدن توسط کاربران خواهید داشت.

4. Keyword Planner

ابزار دیگری که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، Keyword Planner است. این ابزار به ویژه برای کسانی که با گوگل ادز کار می‌کنند، بسیار کاربردی است. این ابزار تنها به دردِ کارشناسان گوگل ادز نمی‌خورد، بلکه برای همه قابلیت استفاده دارد. حالا بیایید با هم ببینیم این ابزار اصلا به چه دردی می‌خورد؟ با کمک این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی، میانگین جستجوی ماهانه، میزان رقابت و bid پیشنهادی (در صورت استفاده از گوگل ادز) را بررسی کنید.

مزیت این ابزار آن است که اطلاعات را مستقیما از گوگل وارد می‌کند، موتور جستجویی که احتمالا بیشتر مخاطبان شما را دربردارد. بنابراین اگر می‌خواهید کلمات کلیدی را از منبع پیدا کنید، کیوورد پلنر جای خطا ندارد. برای کار کردن با این ابزار کافی‌ست کلمه یا کلمات کلیدی مدنظرتان را در نوار جستجو (search box) وارد کنید.

جستجوی کلمه کلیدی با ابزار کیوورد پلنر

درست است که این سرویس وابسته به گوگل ادز است و برای استفاده از آن باید اکانت گوگل ادز داشته باشید، اما این به معنای آن نیست که برای استفاده از آن باید هزینه‌ی پرداخت کنید. در استفاده از این سرویس کمی باید وسواس به خرج دهید، چراکه ممکن است نتایج آن خیلی دقیق نباشد. پس به عنوان آخرین توصیه در این بخش، به شما می‌گوییم بهتر است از این ابزار برای جستجوی کلمات کلیدی در ترکیب با سایر ابزارها استفاده کنید و نه به‌تنهایی!

5. Keyword In

پنجمین ابزار رایگان و البته بسیار ساده برای جستجوی کلمات کلیدی، Keyword In است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا با ترکیب کلمات کلیدی مدنظرتان به کلمات کلیدی Long Tail برسید. برای این کار کافی‌ست کلمات کلیدی مدنظرتان را در باکس‌های مخصوص جستجو وارد کنید و دکمه Generate را فشار دهید تا لیستی از کلمات کلیدی بلند به شما نمایش داده شود.

ابزاری ساده برای ترکیب کلمات کلیدی

این ابزار برای کسانی که در ابتدای راه هستند بسیار کاربردی‌ست، چرا که باعث می‌شود درگیر پیچیدگی‌های یافتن کلمات کلیدی نشوند و هر چه سریع‌تر به نتایج دلخواه‌شان در انتخاب بهترین کلمه کلیدی برسند.

6. Google Search Console

سئوکارها با ابزار search console آشنا هستند، البته نه برای جستجوی کلمات کلیدی، بلکه برای تجزیه و تحلیل وب‌سایت‌شان. سرچ کنسول داده‌های زیادی از وب‌سایت شما دارد، بنابراین شما می‌توانید بفهمید تا به‌حال برای کدام کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اید و وضعیت کلی شما به چه شکل است.
برای این منظور از منوی سمت راست سرچ کنسول، به قسمت Performance بروید. در زیر نمودارهای رنگارنگ سرچ کنسول، جدولی می‌بینید که چند عنوان در آن قابل مشاهده است. در سمت راست این جدول عنوان Queries را پیدا کنید، در این قسمت کلمات کلیدی سایت و میزان کلیک و ایمپرشن (Impression) آن نوشته شده است. شما می‌توانید تفسیرهای بسیاری از این داده‌ها داشته باشید.

جستجوی کلمه کلیدی با ابزار سرچ کنسول

مثلا می‌توانید گزارش را در قسمت CTR از کم به زیاد مرتب کنید. این کار به شما امکان یافتن کلمات کلیدی را می‌دهد که شما برای آن‌ها رتبه گرفتید، اما هرگز هدف (target) قرار ندادید. اگر هر کدام از این کلمات کلیدی، ایمپرشن زیاد و در عین حال نرخ کلیک پایینی داشت، به اختصاص دادن صفحه‌ای جدید به آن فکر کنید، چون با این کار قطعا سئوی سایت‌تان پیشرفت خواهد کرد.

7. Semrush

"آسان ترین ابزار کیورد ریسرچ برای یک بلاگر چیست؟"

  • جواب: Semrush

Semrush یک ابزار کیورد ریسرچ معمولی نیست و ویژگی‌های بسیار بیشتری را از تحقیق در مورد کلمات کلیدی در اختیار ما قرار می‌دهد.

Semrush به شما امکان می‌دهد تحقیقات کلمات کلیدی را به روش‌های مختلفی انجام دهید:

مثلا:

  • کلمات کلیدی را با استفاده از یک کلمه کلیدی اصلی پیدا کنید
  • کلمات کلیدی را پیدا کنید که باعث ایجاد ترافیک برای رقبای شما می‌شود
  • تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی (Gap Analysis)

ساده ترین موردی که من دوست دارم این است که بتوانم کلمات کلیدی را بر اساس URL پیدا کنم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک URL (یا URL رقیب خود را) اضافه کنید و همه کلمات کلیدی را که برای آن صفحه یا کل وب سایت رتبه بندی می‌شوند را به شما نشان می‌دهد.

همراه با داده‌های کلمه کلیدی، حجم جستجوی ماهانه، سختی کلمه کلیدی، هزینه هر کلیک برای هر کلیک انجام شده را مشاهده خواهید کرد.

پیشنهادات کلمات کلیدی یکی دیگر از ویژگی‌های مفید Semrush است که در آن "کلمات کلیدی مشابه" و "کلمات کلیدی مرتبط" را نشان می‌دهد. این به شما کمک می‌کند عبارات جستجوی بیشتری را برای هدف قرار دادن پیدا کنید.

این کار پیدا کردن کلمات کلیدی کوتاه و بلند را برای شما آسان‌تر می‌کند تا بتوانید آن‌ها را هدف قرار دهید و رقبای خود را شکست دهید.

 شما می‌توانید داده‌های عمیقی درباره کلمه کلیدی پیدا کنید که تعدادی از آنها در زیر آمده است:

  • حجم ترافیک کلمه کلیدی
  • نمره سختی کلمه کلیدی
  • گزارش موتورهای جستجو
  • CPC Adsense
  • و بسیاری جزئیات دیگر که برای انجام صحیح کیورد ریسرچ نیاز دارید.

شما همچنین گزینه ای برای مرتب کردن لیست کلمات کلیدی بر اساس نمره سختی دارید، این به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی کم رقابت را پیدا کنید و با یک کلیک می‌توانید آنها را به Keyword manager اضافه کنید.

همچنین ویژگی‌های زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • مدیریت کلمات کلیدی: این به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی را در یک لیست اضافه کنید و داده‌های به روز شده را مشاهده کنید. هنگامی‌که در حال تحقیق برای کلمات کلیدی مفید هستید، به مدیریت بهتر کلمات کلیدی کمک می‌کند.
  • ابزار سختی کلمه کلیدی: برای بررسی نمره سختی کلمه کلیدی.
  • تجزیه و تحلیل بک لینک: همچنین وب سایت‌های دقیقی را به شما توصیه می‌کند که باید از آنها بک لینک بگیرید تا رتبه 1 را در جستجوی گوگل کسب کنید.

Semrush به شدت توصیه می‌شود و بهترین ابزار تحقیق کلمه کلیدی است.

8. Finder KW

اگر به دنبال ابزاری هستید که کاملاً به کیورد ریسرچ اختصاص داده شده باشد، KWFinder بهترین گزینه شما است. KW Finder یک ابزار نسبتاً جدید در بازار است اما در عین حال یکی از سریع ترین شرکت‌های در حال رشد ابزار سئو هستند.

KWFinder کمک می‌کند تا کلمه کلیدی ای را پیدا کنید که ترافیک بسیار هدفمندی را به سایت شما هدایت کند. با استفاده از گزینه کیورد ریسرچ براساس سوالات، می‌توانید به سرعت کلمات کلیدی لانگ تیل مرتبط با حل مسئله را پیدا کنید. این که محتوای حل مسئله به ما کمک می‌کند ترافیک و کانورژن هدفمندتری داشته باشیم، کاملاً واضح است.

KWFinder را می‌توان به صورت رایگان استفاده کرد. برای شرکت‌های بزرگ و کسانی که علاقه مند هستند طرح‌های پولی نیز وجود دارد که برای اکثر کاربران، طرح basic بهترین طرح است.

با این حال، از طرح حساب رایگان 10 روزه استفاده کنید تا اثربخشی برنامه کیورد ریسرچ KWFinder را ببینید.

9. Answer The Public

برای هر کسی که به دنبال یک ابزار رایگان کیورد ریسرچ است، Answer the public یک مکان عالی برای شروع است. این ابزار کلمه کلیدی به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی لانگ تیل را بر اساس کلمات کلیدی اولیه خود پیدا کنید.

شما قادر خواهید بود کلمات کلیدی را در قالب‌های مختلف مشاهده کنید مانند:

  • سوالات
  • حرف اضافه
  • مقایسه‌ها

طرح رایگان به شما امکان می‌دهد هر روز 3 کلمه کلیدی را جستجو کنید، که برای کسی که به دنبال گزینه رایگان است مناسب است. همچنین برای جستجوهای خود، گزینه انتخاب کشور و زبان موجود است.

نقطه ضعف این ابزار نداشتن امکان مشاهده حجم کلمه کلیدی است و تا زمانی که این موضوع برای شما مهم نباشد، «AnswerThe Public» برای شما مناسب است.

10. Ahrefs Keyword Explorer tool

Ahrefs یکی از محبوب ترین ابزارهای کلمات کلیدی موجود است. چیزی که درباره Ahrefs جذاب است نشان دادن جزئیات گسترده از جمله سختی کلمه کلیدی است. همچنین Ahrefs از داده‌های کلیک‌های انجام شده استفاده می‌کند تا نشان دهد که چه تعداد کلیک از موتور جستجو دریافت خواهید کرد. می‌توانید ازKeyword generator tool برای ایجاد کلمه کلیدی برای گوگل، بینگ، آمازون، یوتیوب و سایر موتورهای جستجوی استفاده کنید.

بسیاری از کلمات کلیدی ممکن است جستجوی زیادی داشته باشند اما کلیک زیادی از موتور جستجو دریافت نمی‌کنند. دلیل آن این است که کاربران مستقیماً از نتیجه جستجوی گوکل پاسخ خود را می‌گیرند. نمونه ای از چنین پرسش‌هایی این است: "تاریخ تولد افراد مشهور"

یکی دیگر از مواردی که ابزار کیورد ریسرچ Ahrefs را متمایز می‌کند، رابط کاربری عالی و حجم داده ای است که آنها ارائه می‌دهند. Ahrefs خدمات زیادی را ارائه می‌دهد که ارزیابی سئوی سایت و تحلیل بک لینک تنها مواردی از آنها است.

شما همچنین می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی برای هدف را به صورت مستقیم از داشبورد Ahrefs ایجاد کنید. بدین ترتیب شما دیگر نیازی به استفاده از اکسل ندارید و این یک صرفه جویی در زمان است.

11. Google Keyword Planner

ابزار Google Keyword Planner یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین ابزارهای کیورد ریسرچ است.

تنها دلیل محبوبیت آن رایگان بودن و ادغام مستقیم آن با گوگل ادوردز است.

برای شروع استفاده از این ابزار باید یک حساب AdWords داشته باشید (که می‌توانید آن را به صورت رایگان ایجاد کنید).

  • ویژگی‌ها: بزرگترین ویژگی ابزار Keyword Planner اطلاعات عمیقی است که در گوگل (بزرگترین موتور جستجو) ارائه می‌دهد.
  • محدودیت‌ها: از برخی جهات، این نیز یک محدودیت است. اگر بخواهید بدانید که عملکرد سایت شما یا یک کلمه کلیدی، در موتورهای جستجوی دیگر چگونه است، چنین امکانی در اختیار شما نیست.
  • قیمت: استفاده به صورت رایگان.

ابزار Keyword Planner یک ابزار خوب و اساسی برای مراحل اولیه سئو وب سایت است.

اگر به تجزیه و تحلیل دقیق و رقابتی بیشتری نیاز دارید، توصیه می‌کنم به سراغ دیگر ابزارهای پیشرفته ای بروید که در این منبع ابزارهای کیورد ریسرچ فهرست کرده ایم.

12. Also Asked

Also Asked وسعت حوزه کیورد ریسرچ را افزایش می‌دهد. با استفاده از این ابزار، می‌توانید بفهمید که تعداد زیادی از افراد نیز سوالاتی را می‌پرسند که مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما است. از این سؤالات می‌توانید برای ایجاد یک پست/صفحه جدید در کسب و کارتان یا به صورت اسنیپت FAQ برای بهبود محتوای خود استفاده کنید.

این ابزار کیورد ریسرچ را می‌توانید به صورت رایگان اما محدود استفاده کنید یا در صورت نیاز اعتبار بیشتری برای کیورد ریسرچ هزینه کنید.

13. Keyword Surfer

Keyword Surfer یک افزونه کروم است که به شما امکان می‌دهد حجم کلمه کلیدی و CPC کلمه کلیدی را دقیقاً در صفحه SERP مشاهده کنید. این یک افزونه رایگان برای کیورد ریسرچ کروم است که توسط SurferSEO که یک ابزار بهینه سازی محتوای سئو است برای شما تهیه شده است.

این ابزار به شما امکان می‌دهد از ویژگی تکمیل خودکار جستجوی گوگل برای کشف عبارت‌های جستجوی جدید استفاده کنید. از آنجایی که می‌توانید حجم ترافیک ماهانه و داده‌های کلمات کلیدی مرتبط را در صفحه SERP ببینید، ایجاد فهرست کلمات کلیدی برای پروژه‌تان آسان‌تر می‌شود.

در قسمت بازاریابی محتوا، این ابزار رایگان می‌تواند افزودنی عالی در کنار سایر ابزارهای پرکاربرد باشد.

این افزونه همچنین بر اساس جستجوی شما کلمات کلیدی بیشتری را نشان می‌دهد و به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی مفیدتری را کشف کنید.

14. LongTailPro

LongTailPro یک نرم افزار فضای ابری برای کیورد ریسرچ و یکی از محبوب ترین ابزارهای کیورد ریسرچ در این لیست است.

LongTailPro یک ابزار کیورد ریسرچ پولی است که به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی شگفت‌انگیزی را برای حوزه بازار خود پیدا کنید. با نسخه "پلاتینیوم" آنها، می‌توانید یک تجربه کیورد ریسرچ شگفت انگیز و دقیق را  تجربه کنید.

آنها همچنین دارای قابلیت بررسی رقبا هستند که انتخاب کلمه کلیدی مناسب را برای شما آسان تر می‌کند.

15. Serpstat

Serpstat یکی دیگر از ابزارهای جامع کیورد ریسرچ است که به تازگی با آن آشنا شده ایم. این ابزار برای کمک به ما در شناسایی کلمات کلیدی برنده می‌تواند بسیار مفید باشد.

ابزار کلمه کلیدی Serpstat ا زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • حجم جستجو
  • میزان رقابت
  • CPC
  • نمره سختی کلمه کلیدی

شما می‌توانید با این ابزار در Google.com بر اساس کشور یا همچنین در موتور جستجوی Yandex جستجو کنید. بخش کلمات کلیدی ترند به شما کمک می‌کند تا بفهمید روند جستجوی کلمات کلیدی چگونه بوده است.

در این ابزار یک بخش دقیق درباره امتیاز سختی کلمه کلیدی وجود دارد که 10 صفحه نخست برای کلمه کلیدی را با جزئیاتی مانند رتبه صفحه، بک لینک‌های خارجی و دامنه‌های ارجاع دهنده نشان می‌دهد.

همچنین برای کسانی که در PPC هستند، صفحه کیورد ریسرچ Serpstat نشان می‌دهد که کدام دامنه‌ها برای کلمه کلیدی هدف شما در جستجوی گوگل تبلیغ می‌کنند و چه نوع تبلیغاتی را اجرا می‌کنند. چیزی که در این لیست بهترین ابزارهای کیورد ریسرچ، غیر معمول است.

کسب و کارهای کوچک از Serpstat برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ایجاد لینک‌های جدید و توسعه یک پلتفرم استراتژیک SEO استفاده می‌کنند.

  • قیمت: Serpstat شامل داده‌های رایگان فقط برای ثبت نام است.

قیمت ماهانه 19 دلار در ماه است.

بهترین ابزار جستجوی کلمه کلیدی برای کسب‌وکار من کدام است؟

حالا که با چند ابزار کاربردی جستجوی کلمات کلیدی آشنا شدید، شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که کدام ابزار برای شما مناسب‌تر است؟ توصیه نمی‌کنیم که از همه ابزارهای معرفی شده در بالا استفاده کنید، بلکه به یک یا دو نرم‌افزار کیورد ریسرچ پایبند باشید و با نحوه کارکردن آنها آشنا شوید. پاسخ این سوال همچنین به استراتژی سئوی شما بستگی دارد. ممکن است استراتژی سئوی شما نیاز به ابزارهای غیررایگان جستجوی کلمات کلیدی هم داشته باشد که در این صورت نیاز است کمی بیشتر هزینه کنید. اگر مدتی است که از ابزار Google Keyword Planner استفاده می‌کنید، مبنای خوبی را برای شروع کار با ابزارهای پولی و حرفه‌ای فهرست شده در اینجا دارید. به برخی از این ابزارها نگاهی بیندازید و تصمیم بگیرید که کدام یک برای استراتژی کسب و کار شما مفیدتر است.

شما از چه ابزاری برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید؟

اگر این مطلب را دوست داشتید، سری به مطلب «چطور بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنیم؟» و «25 ابزار رایگان سئو» هم بزنید. همچنین می‌توانید برای مشاوره دیجیتال مارکتینگ با منتوریکس در تماس باشید.

سینا مسافر
سینا مسافر

سینا، مدیریت IT خوانده و متخصص سئو به ویژه سئوی Off page است. تسلطش بر منابع انگلیسی باعث شده اولین نفری باشد که سراغ آپدیت‌های سئویی را از او می‌گیریم.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
مهدی
1401/10/08
ابزا ایرانی کیوردچی هم خوبه
پاسخ...
ناشناس
1401/10/11
سلام
ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف