با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

پادکست چیست و چطور به کسب و کارها کمک می‌کند؟

صدف صبوری
صدف صبوری
13:19، 1401/12/01
پادکست چیست و چطور به کسب و کارها کمک می‌کند؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

پادکست چیست و چطور به کسب و کارها کمک می‌کند؟


دنیای شلوغ این روزها، تمایل به دریافت اطلاعات سریع‌تر را بیشتر کرده است. حتما شما هم با من موافقید که این روزها همه وقت ندارند یک متن ۶۰۰۰ کلمه‌ای را بخوانند. بسیاری از افراد تمایل دارند نیازشان را در سریع‌ترین و کوتاه‌ترین شکل ممکن برطرف کنند. پادکست یکی از همین انواع محتواهاست که به شما این امکان را می‌دهد تا هرجایی که هستید پاسخگوی ذهن کنجکاو خود باشید. حالا بهترین قسمت این ماجرا کجاست؟ اینکه همین دسترسی راحت به پادکست، مزیتی عالی برای کسب‌وکار شما محسوب می‌شود و می‌توانید در تولید محتوا، نیز از آن استفاده کنید.

من در این محتوا ۷ مزیت استفاده از پادکست در کسب‌وکارها را یادآوری می‌کنم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس همراه باشید!

پادکست چیست؟

پادکست‌ها فایل‌های صوتی هستند که در پلتفرم‌هایی مثل کست باکس آپلود می‌شوند و کاربران می‌توانند در گوشی‌های هوشمند یا پخش‌کننده‌های موسیقی دیجیتال خود مانند آی‌پاد به آن‌ها گوش دهند. علاوه بر آن پادکست‌ها ممکن است در وب سایت‌هایی باشند که امکان پخش یا دانلود آن را فراهم می‌کنند. عموم این پادکست‌ها مجموعه‌ای از قسمت‌های منظم هستند که به صورت هفتگی یا ماهانه منتشر می‌شوند. 

هیچ قالب، طول یا سبک مشخصی برای پادکست وجود ندارد. آن‌ها ممکن است طیف وسیعی از زمینه‌های موضوعی را پوشش دهند، اما یک قسمت اغلب بر یک موضوع یا داستان متمرکز است. برخی از پادکست‌ها از روی یک فیلمنامه می‌خوانند، بعضی‌ها درباره تاریخ موسیقی حرف می‌زنند یا بعضی هم درمورد عجایب جهان تعریف می‌کنند. موضوعات پادکست‌ها بسیار متنوع است و هیچ محدودیتی ندارد.

براساس آمار سایت voxnest.com، شیلی، آرژانتین، پرو و مکزیک کشورهایی هستند که سریع‌ترین رشد را برای پادکست دارند.

 

مزایای استفاده از پادکست در کسب‌وکار چیست؟

برخلاف محتوای نوشتاری یا بصری، پادکست‌ها برای گوش دادن به آن‌ها وقتی روی تردمیل در باشگاه هستید، در هنگام رفت‌و‌آمد صبحگاهی به محل کار، در هواپیما و تقریباً هر زمانی که شنونده انتخاب می‌کند، عالی هستند.

اکنون گوش دادن به پادکست‌ها آسان‌تر از همیشه است. برنامه پادکست اپل بر روی هر دستگاهی از قبل نصب شده است و برای اشتراک در یک پادکست فقط چند کلیک لازم است. همچنین هربار که یک قسمت جدید برای دانلود در دسترس است به آن‌ها اطلاع می‌دهد.

دنیای پادکست راه جدیدی را برای دسترسی به مخاطبان، بیش از پیش به شما ارائه کرده است. مردم علاقه‌مند به گوش دادن به پادکست‌ها هستند، زیرا یک راه بسیار آسان برای کسب اطلاعات موردنیازشان است.

بیشتر بخوانید: 5 پادکست محبوب انگلیسی برای دیجیتال مارکترها

آمار پادکست

آمار استفاده از پادکست بین مارکترها در سال ۲۰۲۲

در اینجا ۷ مزیت استفاده از پادکست را توضیح خواهم داد:

۱. ارتباط شخصی ایجاد می‌کنید

ایجاد ارتباط از طریق محتوای نوشتاری یا تصویری با محتوای صوتی متفاوت است. مطمئناً، می‌توانید همه مقطالب من را بخوانید و در مورد هر یک نظر بدهید و بگویید چقدر مفید هستند، اما احتمالاً این «ارتباطی» که از آن حرف می‌زنم همچنان وجود نخواهد داشت. عمدتاً به این دلیل که تمام کاری که انجام می‌دهید خواندن است نه ارتباط مستقیم با نویسنده.

اما اگر پادکست تولید می‌کردم، می‌توانستم بیشتر با شما صحبت کنم؛ شما هر هفته صدای من را می شنیدید؛ جوک‌ها و لحن بیان من می‌توانست باعث شود ارتباط عمیق‌تری با من و محتوایی که از آن حرف می‌زنم برقرار کنید. یک صدا می تواند مخاطب را بسیار بهتر از کلمات موجود در یک صفحه جذب کند. این صدا باعث ایجاد اعتماد می‌شود و این اعتماد است که در نهایت محصول یا خدماتی را می‌فروشد.

۲. دسترسی مخاطبان راحت‌تر است

با استفاده از پادکست، نیازی نیست نگران باشید که مخاطبانتان آنقدر مشغول هستند که نتوانند به حتوای شما توجهی کنند.نکته مهم در مورد پادکست این است که شنوندگان می‌توانند قسمت‌ها را دانلود کنند و هر زمان که بخواهند آن را دوباره پخش کنند. رانندگی، کار کردن، استراحت - در هر موقعیتی که باشد، شنوندگان می‌توانند یک قسمت پادکست را بدون هیچ تلاشی گوش کنند.

اگر شنوندگان در فید پادکست شما عضو شوند، می‌توانند هر زمان که قسمت جدیدی را منتشر می‌کنید، آن‌ها را به‌طو خودکار دانلود کنند. این کار بسیار سریعتر از جستجوی یک کلمه کلیدی آنلاین یا یافتن ویدیویی است که آن‌ها دوست دارند.

انواع محتوای مارکترها

انواع کانال‌های ارتباطی بیزینس‌ها با مشتری

۳. شروع کار بسیار آسان است

 تنها چیزی که واقعا برای شروع نیاز دارید یک لپ‌تاپ یا گوشی، نرم افزار و اتصال به اینترنت است. صدای خود را ضبط کنید، آن را ویرایش کنید و بعد منتشرش کنید. به همین راحتی!

۴. ترافیک کسب‌وکارتان را افزایش می‌دهد

مانند هر شکلی از محتوا، پادکست می‌تواند به شما کمک کند تا با مخاطبان جدیدی برای کسب‌و‌کار خود ارتباط برقرار کنید.

مخاطبان وفادار شما ممکن است پادکست شما را به دیگران توصیه کنند. در نتیجه، دسترسی شما را افزایش می‌دهد و همچنین می‌تواند به سرعت به بهبود ترافیک منجر شود.

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد؛ زیرا پادکست رسانه‌ای یک طرفه است، اما می تواند در نرخ تبدیل کسب‌وکار شما تاثیرگذار باشد! پادکست به طور منظم به شما کمک می‌کند تا روابط موثری با شنوندگان ایجاد کنید و به آن‌ها این احساس را القا می‌کند که فرد حاضر در پادکست را می‌شناسند.

مردم تمایل به گوش دادن به پادکست‌ها دارند زیرا آن‌ها چیزی مشترک با گوینده یا برند دارند. وقتی رابطه عالی باشد، اعتماد ایجاد می‌کند و در نتیجه شنوندگان می‌خواهند با شما ارتباط برقرار کنند.

هنگامی که شنوندگان، شما را به عنوان یک دوست و نه یک غریبه تصور می‌کنند، به احتمال زیاد از شما خرید می‌کنند که نرخ تبدیل‌تان را بهبود می‌بخشد.

براساس آمار منتشر شده در سایت ofcom.org، یکی از محبوب‌ترین ژانرهای پادکست، ژانر سرگرمی شناخته شده است که شامل کمدی و تاک‌شوها می‌شود.

۵. اعتبار برند بیشتری ایجاد می‌کنید

فرقی نمی‌کند در صنعت خود اولین نفری باشید که پادکست ایجاد می‌کنید یا آخرین نفر در صف طولانی برندهایی هستید که از این روش استفاده می‌کنند؛ پادکست‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا قدرت خود را افزایش دهید. وقتی به مردم راه‌های بیشتری برای استفاده از محتوای خود و شنیدن نظرات متخصصان تیم خود می‌دهید، به برندی تبدیل می‌شوید که افراد از آن‌های حرف شنوی دارند و تمایل دارند با آن‌ها صحبت کنند.

محبوب‌ترین ژانر پادکست

محبوب‌ترین ژانرهای پادکست

۶. درآمد بیشتری کسب می‌کنید

اگر اپیزودهای جذاب را به طور منظم منتشر کنید، می‌تواند راه خوبی برای کسب درآمد اضافی برای بیزینس‌تان باشد. صنعت پادکست به قدری بزرگ است که پیش‌بینی می‌شود درآمد این صنعت در سال جاری به بیش از 500 میلیون پوند برسد.

۷. تعاملی‌تر از سایر محتواهاست

چه مسابقات باشد، چه پرسیدن سؤال از طریق رسانه‌های اجتماعی یا هر روش دیگری که می‌خواهید،‌ می‌توانید مخاطبان را به تعامل عمیق‌تر تشویق کنید. هرچه مخاطبان بیشتر احساس مشارکت و ارزش کنند، در طول زمان می‌توانید طرفداران بیشتری ایجاد کنید. این فرآیند باعث بهبود و رشد سئو سایت شما نیز می‌شود.

کلام آخر

لحظه‌ای با خود تصور کنید، شما حدود 30 دقیقه در گوش مخاطبان هدف خود هستید. در این مدت هیچ رقیبی نمی‌تواند سعی کند توجه آن‌ها را جلب کند. پادکست یک ابزار کاملاً قدرتمند و یک فرصت عالی برای ایجاد رابطه شخصی با مخاطبان است. بهتر از همه اینکه پادکست‌ها رایگان هستند. آن را امتحان کنید و از خود خواهید پرسید که چرا زودتر این کار را نکرده بودید.

صدف صبوری
صدف صبوری

صدف کارشناس محتوا و شبکه‌های اجتماعی منتوریکس است. پیگیری و سرعت عمل بالایی دارد و دانش تصویرسازی‌اش در خلق تصاویر جذاب به او کمک می‌کند. تخصص‌اش مدیریت پروژه‌های مختلف محتوایی برای گرفتن بهترین نتیجه است؛ چه محتوای سایت باشد، چه شبکه‌های اجتماعی.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف