با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

بهترین ایده‌های پولساز برای کسب ثروت در ایران

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
10:35، 1402/01/05
بهترین ایده‌های پولساز برای کسب ثروت در ایران
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

بهترین ایده‌های پولساز برای کسب ثروت در ایران


در زمانی زندگی می‌کنیم که پولدار شدن و زندگی راحت تنها در صورتی ممکن به نظر می‌رسد که خانواده پولدار، روابط خاص یا اصطلاحا پارتی و در نهایت شانس خارق‌العاده‌ای داشته باشیم. اما آیا واقعا اینطور است؟ شاید تا حدی این فرضیه درست باشد، اما خیلی از ایده های پولساز با تخصص، صبر و تحمل و البته استعداد و خلاقیت هم قابل دستیابی هستند. در مطلب امروز می‌خواهیم به این ایده های پولساز اشاره کنیم و چند توصیه کوچک هم برای شما که ابتدای مسیر ایستاده‌اید داریم. اما ابتدا بگذارید تعدادی از محبوب‌ترین راه‌های این روزها را برای کسب درآمد معرفی کنیم.

تجارت مرتبط با مواد غذایی

در همه جای دنیا، اگر کسی قصد انجام یک تجارت مرتبط با مواد غذایی را داشته باشد، احتمال سود زیادی وجود دارد و یکی از ایده‌های پولساز همیشگی محسوب می‌شود. نکته اینجاست که این سود بستگی به کیفیت و نوع غذایی دارد که سرو می‌شود. برای مثال، اگر در یک مکان توریستی با آب و هوای مطبوع قرار دارید، بهترین فرصت برای افتتاح یک کافه روی پشت بام با چشم‌انداز آرامش‌بخش برای مسافران وجود دارد. منو نیز می‌تواند بر اساس آب و هوای محل تصمیم گیری شود. اصالت مکان را می‌توان به غذا اضافه کرد و کسب و کار رستوران را سودآور کرد.

گزینه دیگر بین ایده‌های پولساز می‌تواند پکیج‌های اقتصادی غذا برای افراد باشد. این گزینه به خصوص برای دانشجویان، افراد شاغل و کسانی که به دنبال صرفه جویی بیشتر هستند مورد توجه خواهد بود و به کسب و کار شما کمک می‌کند. اگر سرمایه اولیه زیادی ندارید می‌توانید از یک بیرون بر کوچک یا از آن راحت‌تر یک پیج آنلاین کار خود را شروع کنید. مطمئن باشید اگر خلاقیت کافی در کنار کیفیت مناسب داشته باشید می‌توانید از این صنعت درآمد خوبی کسب کنید.

رشد پولی در مواد غذایی

رشد مالی در مواد غذایی  با فضای مجازی

در رسانه‌های اجتماعی اینفلوئنسر شوید

همه ما تا به حال در مورد اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی شنیده‌ایم،‌ افرادی با تعداد فالوور و نرخ تعامل بالا که برای تبلیغات، بازاریابی وابسته یا حتی شرکت در ایونت‌ها پول و خدمات دریافت می‌کنند. البته که تبدیل شدن به یک تاثیرگذار یا اینفلوئنسر، از آن ایده های پولساز نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. هرچند ممکن است با دیدن پیج‌های پر زرق و برق فکر کنید تنها کاری که صاحبش انجام می‌دهد گذاشتن چند عکس و استوری است، اما حقیقت این است که این موارد به آن راحتی هم نیست و به برنامه ریزی و تلاش زیادی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

در درجه اول باید ببینید که در چه کاری استعداد دارید. آیا می‌توانید جریان روزمره زندگی خود را جوری به اشتراک بگذارید که توجه بقیه را جلب کند و اصطلاحا توانایی بلاگری را دارید؟ شاید هم در حوزه خاصی از آرایش کردن گرفته تا نقد محصولات مختلف، آشپزی یا تکنولوژی تجربه و تخصص دارید؟ با پیدا کردن پاسخ این سوالات می‌توانید به این گزینه از ایده های پولساز فکر کنید، اما فراموش نکنید که برای این که در این حوزه موفق باشید نیاز به صبر بالا و استراتژی دقیقی خواهید داشت.

ایجاد یک کانال یوتیوب

یکی دیگر از ایده های پولساز ایجاد کانال یوتیوب است که البته اخیرا در ایران هم خیلی محبوب شده و افراد بیشتر و بیشتری به سراغ آن می‌روند. بر خلاف یوتیوب انگلیسی که می‌شود در هر موضوعی میلیون‌ها محتوا در آن پیدا کرد، یوتیوب فارسی زبان هنوز پتانسیل بسیار خوبی در زمینه تولید محتوا دارد. فرقی نمی‌کند زمینه مد نظر شما چه باشد، فقط این چند شرط را رعایت کنید:

  • به کیفیت فیلم و نحوه ادیت آن توجه کنید. ادیت ویدیو در حد ابتدایی کار خیلی سختی نیست و می‌توانید با کمی تلاش آن را یاد بگیرید.
  •  برای انتشار محتوای خود برنامه ریزی داشته باشید. مهم است که روی یک برنامه منظم و پیوسته ویدیوهای خود را بارگذاری کنید.
  •  از موضوعات به روز و جذاب برای ویدیوهای خود استفاده کنید. خلاقیت داشته باشید و به دنبال چیزی بروید که طرفدار داشته باشد.
    مبلغی که می‌توانید با یوتیوب کسب کنید بسته به تعداد مشترکین کانال، نرخ تعامل، میانگین بینندگان و موارد دیگر متفاوت است. در هر صورت قبل از رسیدن به درآمد از این ایده های پولساز نیاز است به تعداد خاصی کلیک و بازدید برسید، پس صبور باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کسب درآمد دلاری از یوتیوب

فروش دوره‌های آنلاین

حالا دیگر به زمانی رسیده‌ایم که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای رفتن به کلاس‌های حضوری و صرف زمان و هزینه‌ی زیاد، همان دوره‌ها را به صورت آنلاین بگذرانند یا به صورت ویدیویی یاد بگیرند. با توجه به همین نکته می‌توان گفت الان یک وقت عالی برای تهیه دوره‌های آنلاین و از مهم‌ترین ایده های پولساز است. مهم‌ترین مزیت آموزش به این شکل این است که شما تنها یک بار محتوای مورد نظر را تهیه می‌کنید و می‌توانید از آن به صورت طولانی مدت کسب درآمد کنید.

پلتفرم‌های زیادی برای این کار و فروش دوره وجود دارد و البته با پیشرفت کار و تهیه دوره‌‌های متنوع می‌توانید حتی وبسایت یا پلتفرم تخصصی خودتان را داشته باشید.

در عین این که این کار جزء ایده‌ های پول ساز ساده به نظر می‌رسد، نکات مهمی درباره آن وجود دارد. اولین و مهم‌ترین چیزی که باید رعایت کنید ساده است: اگر قرار است راجع به موضوعی دوره آموزشی بسازید، باید واقعا راجع به آن دانش و تخصص داشته باشید. متاسفانه سودجویی در این حوزه بسیار زیاد است و افراد پکیج‌های غیر حرفه‌ای می‌سازند که در نهایت اعتبار خودشان را از بین می‌برد. در درجه دوم هم باید به کیفیت دوره از لحاظ بصری و گرافیکی توجه کنید، بنابراین شاید لازم باشد قبل از شروع این کار کمی زمان برای یادگیری مقدمات صرف کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با دوره‌های آنلاین، سری به صفحه دوره های دیجیتال مارکتینگ منتوریکس بزنید و از دوره‌های ما ایده بگیرید.

همکاری در فروش یا افلیت مارکتینگ

همکاری در فروش یکی از روش‌های جدید در بازاریابی و از ایده های پولساز است که در ایران هم کم کم در حال رونق گرفتن است. احتمالا شما هم با مطالبی در سایت‌های مختلف مواجه شده‌اید که لینکی برای خرید محصول گذاشته‌اند و شما با کلیک روی آن لینک به سایت دیگری منتقل می‌شوید. با کلیک شما، آن سایت اولیه که لینک را گذاشته است پورسانتی دریافت می‌کند و به این فرایند همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ گفته می‌شود. علاوه بر وبسایت می‌توانید همکاری در فروش را از طریق معرفی اسپانسر در کانال یوتیوب و اینستاگرام و پادکست هم انجام دهید. به علاوه می‌توانید در وبسایت خود مطالبی مانند راهنمای خرید و نقد و بررسی محصول منتشر کرده و در آن‌ها از لینک‌های همکاری استفاده کنید. نکته این جاست که برای پیدا کردن شرکت مناسب، باید کمی تحقیق کنید و برندی را پیدا کنید که با ارزش‌های اصلی و نیازهای مخاطبان شما مطابقت داشته باشد.

خرید و فروش اینترنتی

آنلاین شاپ، خرید و فروش اینترنتی

فروش محصولات به صورت آنلاین

هیچ زمانی بهتر از حالا برای فروش آنلاین نبوده است. استفاده افراد از اینترنت روز به روز بیشتر می‌شود و نسبت به گذشته خیلی هم راحت‌تر به خرید آنلاین اعتماد پیدا می‌کنند. حتی خیلی از افراد دیگر اصلا دلیل برای خرید حضوری نمی‌بینند و تمامی خریدهای خود را آنلاین انجام می‌دهند.

از طرفی فروش آنلاین محصولات مزایای زیادی هم دارد: نیازی به اجاره فروشگاه و خرج سرمایه سرسام آور ندارید و می‌توانید با کسب سود کافی اجناس خود را هم ارزان‌تر بفروشید، می‌توانید ساعات بیشتری را به فروش اختصاص دهید و از همه مهم‌تر، مخاطبان بسیار گسترده‌تری در سطح کشور خواهید داشت. همه این‌ها سبب می‌شود فروش آنلاین جزو مهم‌ترین ایده های پولساز باشد.

می‌توانید از اجناس محدود (چه آماده و چه دستساز) شروع کنید و یک پیج کوچک باز کنید و یا از پلتفرم‌های اینترنتی استفاده کنید. با پیشرفت کار کم کم می‌توانید سایت خودتان را داشته باشید و برند خود را بسازید که در این صورت درآمد خیلی خوبی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: 10 شغل اینترنتی پولساز دنیا

خرید و فروش ارز دیجیتال یا تجارت در فارکس

این روزها با توجه به قیمت ارز، هر راهی که بتوانید از آن درآمد ارزی داشته باشید می‌تواند یکی از ایده های پولساز برای شما باشد. تجارت و خرید و فروش در حوزه ارزهای دیجیتال و فارکس هم از راه‌هایی است که همیشه توجه زیادی را به خود اختصاص داده است، علی‌الخصوص ارز دیجیتال که یکی دوسال اخیر به شدت روی بورس است. مسئله اینجاست که این حوزه اصلا چیزی نیست نیست که بخواهید بی‌گدار به آب بزنید. شاید توسط کانال‌ها و پیج‌های رنگارنگ وسوسه شوید پولی به یک پکیج یا حتی سیگنال‌ بدهید، اما حقیقت این است که با چنین کاری تنها پول خود را هدر می‌دهید و ممکن است کل سرمایه‌تان هم به باد برود. بنابراین قبل از هرچیز باید دانش کافی از این کار کسب کنید و بعد هم آرام آرام و با سعی و خطا پیش بروید تا بتوانید به درآمد معقولی دست پیدا کنید.

درآمد دلاری

درآمد دلاری در دنیای فارکس

روی درآمد پسیو یا غیر فعال کار کنید

درآمد پسیو چیست؟ درآمد پسیو passive یا غیر فعال در واقع درآمدی است که شاید در ابتدا نیاز باشد برای آن کار انجام دهید یا وقتی برایش بگذارید، اما در ادامه نیاز به کار خیلی کمی دارید و ارزش و سودآوری کارتان نیاز به کار کمی خواهد داشت. از مهم‌ترین ایده های پولساز نیز همین است که سعی کنید نوعی درآمد پسیو برای خود ایجاد کنید. ساده‌ترین مثال این نوع درامد خرید ملک یا زمین و سپس اجاره دادن آن است. درست است که در ابتدای کار باید برای پیدا کردن ملک و خرید آن وقت صرف کنید، اما بعد از آن می‌توانید بدون انجام کار زیادی، از پول اجاره ماهانه آن استفاده کنید.

همه درآمدهای پسیو نیاز به سرمایه اولیه خیلی زیاد ندارند. در بین راه‌هایی که معرفی کردیم خیلی از آن‌ها می‌توانند برای شما درآمد پسیو محسوب شوند. برای مثال برای تهیه دوره‌های آموزشی در ابتدا باید زحمت زیادی بکشید اما می‌توانید در بلندمدت از آن درآمد کسب کنید.

نکات مهم برای به سرانجام رساندن ایده های پولساز

روش‌های بالا تنها چند مورد از ایده های پولساز بود که به آن‌ها اشاره کردیم و نه تنها صدها، بلکه هزاران راه دیگر هم برای رسیدن به درآمد بالا وجود دارد که تنها به شما، استعداد و امتیازتتان برمی‌گردد. اما هر راهی لزوما برای شما مناسب نیست. پس چگونه می‌توان بهترین راه پول درآوردن را پیدا کرد؟ با در نظر گرفتن نکات زیر:

1. مهارت‌های خود را ارزیابی کنید

بعضی از ایده های پولساز از دور خیلی جذاب و وسوسه کننده به نظر می‌رسند. برخی از آن‌ها واقعا هم پولساز و پرسود هستند، اما آیا برای شما هم مناسبند؟ هر شغل و ایده‌ای نیاز دارد که صلاحیت‌ها و مهارت‌های خاصی داشته باشید. اگر این‌ها را دارید، عالی است! اگر نه، پس واقع بین باشید و ببینید کدام یک از ایده‌ها اصلا به حیطه کاری و تخصصی و حتی روحیات شما جور درمی‌آید. شاید بگویید که یک دوره آموزشی می‌گذرانید یا از صفر شروع می‌کنید، اما این کار اصولا بیش از آن چه فکر می‌کنید طول می‌کشد و باید ببینید آیا اصلا ارزشش را دارد یا خیر.

از طرفی ارزیابی مهارت‌های شما نباید فقط در مورد چیزهایی باشد که در آن مهارت ندارید. بلکه همچنین باید در مورد چیزهایی که در آن‌ها فوق العاده هستید فکر کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک تریدر سهام هستید، شاید بتوانید برای نشریات مالی و وبسایت‌های مربوطه بنویسید؟ اگر یک مربی شخصی هستید، شاید بتوانید مجموعه‌ای از ویدیوهای تناسب اندام بسازید که افراد بتوانند آن را در خانه خریداری کرده و دنبال کنند؟ در مورد مهارت های خود واقع بین باشید و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید بدون نیاز به حضور فیزیکی یا کار روزانه از آن‌ها برای سود بردن دیگران استفاده کنید.

2. در مورد زمان، پول، تلاش و سایر تعهدات خود واقع بین باشید

خب، اگرچه داریم در مورد ایده های پولساز حرف می‌زنیم، اما هیچ کسب و کاری را نمی‌توان بدون تلاش ایجاد کرد. در واقع ممکن است متوجه شوید که ایجاد یک جریان درآمد غیرفعال در واقع مستلزم زمان و تلاش بسیار بیشتری نسبت به سرگرمی جانبی است و باید واقعا روی آن فکر کنید. قبل از شروع هر نوع سرمایه گذاری، در مورد سایر تعهدات خود واقع بین باشید. اگر شغل سخت، فرزندان و زندگی اجتماعی فعال دارید، ممکن است اصلا وقت صرف ساختن یک تجارت سودآور دیگر را نداشته باشید.

3. رویاهای خود را در نظر بگیرید

به قول استیو جابز، تنها راه انجام یک کار بزرگ این است که کاری را که انجام می‌دهید دوست داشته باشید. هنگام انتخاب هر شغل جانبی یا انتخاب ایده های پولساز، توجه به پیام او ضروری است. اگر حداقل یک بخش از این ایده باعث شادی یا شور و شوق شما نشود، به احتمال زیاد به نتیجه نخواهد رسید. بنابراین، به دنبال ایده‌ای باشید که بتوانید سال ها در حال انجام آن باشید. حتی اگر این کار طوری باشد که بتوانید عقب بنشینید و اجازه دهید کسب‌ و کار بیشتر خودش را اداره کند، باز هم ممکن است لازم باشد گهگاهی درگیر شوید، بنابراین مطمئن شوید که چیزی را انتخاب می‌کنید که از آن لذت می‌برید.

جمع بندی

در این مقاله راجع به ایده های پولساز در ایران صحبت کردیم که البته می‌توان گفت در همه جا جواب می‌دهند. علاوه بر آن نکات مهمی را بررسی کردیم که برای رسیدن به موفقیت و درآمدزایی نیاز خواهید داشت. فراموش نکنید که علاقه و استمرار مهم‌ترین پیش‌شرط‌ها برای رسیدن به هدف و درآمدزایی از هر نوعی هستند. هدف خود را بشناسید، برای آن برنامه ریزی کنید و با علاقه به سمت آن پیش بروید تا بتوانید روزی الگوی بقیه شوید.

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف