با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

10 شغل اینترنتی پولساز دنیا در سال 2022

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
09:37، 1401/01/17
10 شغل اینترنتی پولساز دنیا در سال 2022
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

10 شغل اینترنتی پولساز دنیا در سال 2022


تا همین چند سال پیش به فردی که پشت کامپیوتر یا لپ‌تاپ می‌نشیند، القابی همچون بیکاری، وقت هدردهی و به جای این کارها پاشو درست را بخوان نسبت داده می‌شد؛ اما به لطف متولد شدن مفهوم استارتاپ، شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام و بعدترش ویروس نه‌چندان منحوس کرونا، فرهنگ کار کردن به‌صورت اینترنتی و کسب درآمد آنلاین بیشتر جا افتاد. در این مقاله همراه من در منتوریکس باشید تا با هم نگاهی بیندازیم به 10 شغل اینترنتی پولساز دنیا در سال 2022، شاید شما هم وسوسه شدید و به سراغ یکی از این مشاغل رفتید!

1. برنامه نویسی و توسعه نرم افزار (Software Development)

این روزها تقریبا همه چیز آنلاین شده است؛ از خرید نان گرفته تا سفارش لباس و حتی خدماتی مثل چاه بازکنی! حساب کسب‌وکارهای آنلاین سازمانی هم که جداست؛ بنابراین جا برای برنامه‌نویسان حسابی باز است. اگر درون‌گرا هستید، همزمان از دست‌وپنجه نرم کردن با مسائل خوشتان می‌آید و تفکر تحلیلی دارد، برنامه‌نویسی شغل محبوبتان خواهد شد.

برنامه نویسی

به دنیای کدها علاقه دارید؟

جدا از نیاز گسترده به متخصص در این حوزه که تضمین می‌دهد هیچ‌وقت حتی خیال بیکاری به واهمه‌تان نیندازد، میزان درآمد این شغل حسابی وسوسه‌برانگیز است. چه در ایران و چه خارج از آن، برنامه‌نویس‌ها درآمد قابل قبول و حتی زیادی دارند. حقوق برنامه‌نویسان در سطح جهانی حدود 47.714 دلار در سال است، از طرفی درآمد برنامه‌نویسان فریلنسر از ساعتی 100 دلار تا 1000 دلار متغیر است. مطالبق با جدیدترین پرسشنامه‌ای که سایت Upwork انجام داده است، برنامه‌نویسان حوزه‌ی بیت کوین این روزها روی بورس هستند و تا ساعتی 200 دلار هم درآمد دارند.

برای یادگیری برنامه نویسی از کجا شروع کنیم؟

اگرچه منابع و دوره‌های آنلاین برای این رشته فراوانی قابل توجهی دارد، اما بهتر است برای یادگیری‌تان هزینه و به چشم سرمایه به آن نگاه کنید، چرا که چند برابر آن به شما برخواهد گشت.

2. طراحی سایت (Web Designer)

پیرو صحبت‌هایمان در بخش قبل، طراحی سایت هم از اقوام برنامه‌نویسی است با کمی چاشنی دید هنری که درآمد بسیار خوبی هم دارد. طراحان سایت مسئول مستقیم زیبایی بصری و کارکرد ظاهری سایت هستند. درآمد این قشر در آمریکا چیزی حدود 45390 دلار در سال است. در ایران خودمان هم درآمد طراحان سایت کف و سقف خاصی ندارد و از چند میلیون تا چند صد میلیون متغیر است.
شاید باورتان نشود، اما طراحی یک سایت وردپرسی ساده نزدیک 5هزار دلار درآمد دارد، کافی‌است کمی بهینه‌سازی و متناسب سازی طراحی با خواست مشتری را بلد باشید و تمام!

با سرویس طراحی سایت و نرم افزار CRM منتوریکس آشنا هستید؟

3. سوشال ویدئو مارکتینگ (Social Video Marketing)

با ظهور شبکه‌های اجتماعی، نوع جدیدی از کار تعریف شد. شاید کسی باورش نمی‌شد روزی بیاید که یک تینیجر از ویدئوهایی که خودش ضبط می‌کند به درآمد چند صد و حتی چند هزار دلاری برسد. علاوه بر یوتیوب، تیک تاک و اینستاگرام هم تبلیغات ویدئویی دارند.

بی‌جهت نیست که در سایت Upwork، سوشال ویدئو مارکتینگ به‌عنوان سومین مهارت پولساز رو به رشد دنیا معرفی شده است.

اگر در ویدئو مارکتینگ حرفه‌ای باشید، درآمدتان حداقل از ساعتی 150 دلار شروع خواهد شد. در ایران هم تولید محتوای ویدئویی درآمد قابل توجهی دارد، از ساخت تیزرهای چند صد میلیونی بگیرید تا کارهای ساده‌تری که با یک اپلیکیشن روی گوشی قابل انجام است. آنچه به شما در این مسیر کمک می‌کند، تلاش برای سئو کردن ویدئوها، همراه بودن با ترند جهانی و تلاش برای افزایش مهارت‌هایتان است.

4. بازاریابی محتوا (Content writing)

آنلاین شدن کسب‌وکارها و تغییر زاویه‌ی دید بیزینس‌ها از بازاریابی برون‌گرا به درون‌گرا، موجب شده تا «تولید محتوا» و «بازاریابی محتوا» به یکی از داغ‌ترین حوزه‌های کاری دنیا تبدیل شود. به لطف فضاهای استارتاپی، تولید محتوا در ایران هم کاملا شناخته شده است و پوزیشن «کارشناس تولید محتوا»، «استراتژیست محتوا» و «مدیر محتوا» در فضای کسب‌وکارها کاملا جا افتاده.

درآمد تولید محتوا

به نوشتن در دنیای تبلیغات علاقه دارید؟

کارشناسان محتوا در دنیا می‌توانند تا ماهی 5 هزار دلار هم درآمد داشته باشند، البته این به شرطی است که در این کار حسابی خبره شوند. برای ما که ایران هستیم کسب درآمد دلاری از محتوا، نیازمند تسلط کامل به زبان انگلیسی است، اما در مورد محتوای بومی سازی شده هم، شانس زیادی برای کسب درآمد بالا پیش رویتان وجود دارد.
درآمد کارشناسان تولید محتوا در ایران حداقل از 3 میلیون تومان شروع می‌شود، اگر به بازاریابی محتوا و تکنیک‌های سئو سایت هم مسلط شوید، شانس بیشتری برای درآمد بالاتر خواهید داشت. همکارم شیما در مطلب تولید محتوا چیست، راهنمای جامعی از تولید محتوا نوشته که اگر تازه‌کار هستید، حسابی کمکتان خواهد کرد.

5. طراحی گرافیک (Graphic design)

گرافیک دیزاینرها یا همان طراحان گرافیک خودمان هم سهم قابل توجهی از درآمد اینترنتی جهان را به خود اختصاص داده‌اند. از آنجا که طراحی گرافیک این روزها به‌سمت دیجیتالی شدن پیش رفته است، بستر مناسبی برای کار کردن به‌صورت آنلاین برای این رشته فراهم شده. ذوق هنری به‌همراه تسلط بر ابزارهای گرافیکی و ترندهای روز شما را به درآمد مقبولی در این حوزه خواهد رساند. میانگین درآمد طراحان گرافیک در آمریکا، سالانه حدود 48.920 دلار است. در ایران خودمان هم از استخدام شرکتی بگیر تا طراحی به‌صورت پروژه‌ای، این رشته درآمد بسیار خوبی دارد.

پیشنهاد منتوریکس:

اگر به طراحی گرافیک علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم کمی پا را فراتر بگذارید و به سمت طراحی UI/UX هم بروید. تقاضا برای متخصصان این حوزه، روز به روز در حال افزایش است.

6. کپی رایتینگ (Copywriting)

بسیاری از افراد، کپی رایتینگ را در ایران با حق کپی رایت اشتباه می‌گیرند. بگذارید با یک مثال همه چیز را روشن کنم، بیلبوردهای تبلیغاتی اسنپ را در سطح شهر دیده‌اید که ادعا می‌کنند «زیر سه ربع میارم برات»؟ این همان کپی رایتینگ است، اما کپی رایت به سلب حق کپی کردن دستاوردهای هنری و محصولات شما توسط افراد دیگر گفته می‌شود که در ایران رسمیتی ندارد.

کپی رایتینگ شاخه‌ای از تولید محتواست که بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی برای کسب‌وکارها دارد و منجر به متقاعدسازی مخاطب و درنهایت انجام اقدامی از سوی می‌شود.

کپی رایترها در سراسر جهان، درآمدهای خوبی دارند، برای مثال فریلنسرهای سایت Upwork ساعتی 150 تا 200 دلار درآمد دارند. کپی رایتر بودن خلاقیت و دانش زیادی می‌خواهد، بنابراین اگر به نوشتن متون تبلیغاتی علاقه‌مندید، به کپی رابیتر شدن فکر کنید.

7. کارشناس شبکه‌های اجتماعی (Social Media Specialist)

شاید باورش سخت باشد، اما در جدیدترین گزارش صادر شده از Hootsuit، فیسبوک هنوز هم پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی دنیاست؛ این در حالی‌ست که پررنگ‌ترین تصور ایرانی‌ها از شبکه اجتماعی اینستاگرام است!

درآمد کارشناس شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی نقش جدیدی در بازاریابی پیدا کرده‌اند و همین وجه موجب درآمد نجومی و باورنکردنی متخصصان آن شده است. متخصصان شبکه‌های جتماعی در آمریکا حدودا 60 هزار دلار درآمد سالیانه دارند. در ایران هم درآمد یک ادمین ساده اینستاگرام از حداقل 3 تا 5 میلیون تومان شروع می‌شود. استراتژیست‌ها و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند درآمد بسیار بالاتری را هم از شبکه‌های اجتماعی به دست بیاورند.
اگر می‌خواهید از صفر شروع کنید، پیشنهاد می‌کنم مطلب همکارم سینا را بخوانید:
آموزش اینستاگرام

8. تدوینگر و ویرایشگر ویدئو (Video Editors)

علاوه بر تولید ویدئو، مهارت تدوین هم بسیار درآمدزاست. میانگین درآمد ویرایشگران ویدئو در آمریکا، سالانه 72000 دلار است و اگر تجربه‌ی بیشری داشته باشند حتی تا 122000 دلار در سال هم می‌رسد. در ایران خودمان، دستمزد تدوینگران گاهی سر به فلک می‌گذارد. بسته به سطح مهارت و حوزه‌ای که در آن کار می‌کنید، دستمزد تدوینگران در ایران می‌تواند از چند میلیون تا چند صد میلیون در نوسان باشد.
این شغل هم مانند سایر مشاغلی که در این لیست معرفی کردیم، کاملا آنلاین است و می‌توانید به‌صورت پروژه‌ای درآمد خود را نامحدود کنید.

9. متخصص سئو (Seo Specialist)

سئو به زبان ساده یعنی بهینه‌سازی صفحات یک سایت برای موتورهای جست‌وجو. سئو سایت یکی از بخش‌های جدی و پررقابت دیجیتال مارکتینگ است که حسابی هم درآمدزاست. فرض کنید صاحب کسب‌وکار اینترنتی هستید، چقدر حاضرید بپردازید تا سایت شما به عنوان اولین نتیجه به مشتریان بالقوه نشان داده شود؟
کارشناس سئو، متخصص سئو و مدیر سئو، عناوینی هستند که برای فردی در این حوزه قابل تصور است. هر یک از این عناوین به‌راحتی می‌تواند به‌صورت اینترنتی کار و درآمد کسب کند. یادگیری سئو اصلا سخت نیست و برخلاف تصور رایج با دانستن برنامه‌نویسی گره نخورده. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع سراغ دوره سئو بروید و سپس با کارآموزی مهارت‌های خود را تعمیق کنید. بعدش این شما هستید و سیل پروژه‌هایی که باید روی سینه‌ی بعضی‌هاشان دستِ رد بزنید!

اگر علاقه مند به برون سپاری Seo سایت خود هستید، روی خدمات سئو منتوریکس حساب کنید.

10. کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

نمی‌شود راجع به سال 2022 صحبت کرد، اما حرفی از ارزهای دیجیتال نزد! هر خانواده‌ی ایرانی با هر سطح از سواد، حداقل یکب ار نام بیت کوین، اتریوم و امثالهم را شنیده است (البته پس از بورس و سهام)! قطع شدن مکرر برق در سال 1400 و توضیح مفاهیم «استخراج»، «ماینینگ» و برادران چینی هم نقش به‌سزایی در جا افتادن کانسپت ارزهای دیجیتال در ایران دارد.
کریپتوکارنسی پول‌های دیجیتالی است که برپایه‌ی علم رمزنگاری شده ایجاد شده‌اند.
در این بازار مجازی، هرچقدر تبحر بیشتری در شناخت ترند بازار و خرید و فروش ارزها داشته باشید، برنده‌اید. اگر هم خودتان سررشته ندارید، می‌توانید از مشاوران این حوزه کمک بگیرید تا کلاه سرتان نرود و بتوانید به سود دلخواهتان برسید.

برای کامل شدن اطلاعاتتان پیشنهاد می‌کنم این مطلب را هم بخوانید: راه‌های کسب درآمد اینترنتی در سال 2022

سرتان را درد نیاورم؛ اینترنت را دریابید

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید، یعنی تاحدودی تصمیم را برای روی آوردن به دنیای کسب‌وکارهای اینترنتی گرفته‌اید. از ما می‌شنوید اگر روحیه‌ی کارمندی ندارید و دوست دارید زمان زندگی‌تان دست خودتان باشد، مشاغل وابسته به اینترنت بهترین گزینه برای کسب درآمد هستند. در این مطلب 10 شغل اینترنتی پولساز دنیا در سال 2022 را توضیح دادیم. اگر در این مشاغل تجربه دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید. اگر هم تازه‌واردید و هنوز کلی سوال بی‌پاسخ مانده در ذهن دارید، برایمان کامنت بگذارید.

 

 

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف