با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آموزش Disavow links

بهنام اسلمی
بهنام اسلمی
19:25، 1399/04/07
آموزش Disavow links
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آموزش Disavow links


تعریف داریم تا تعریف! اصلا این‌که چه کسی از آدم هم تعریف کند خودش کلی اهمیت دارد. گاهی شما همه‌ی معیارهای سئو را رعایت کرده‌اید و از رقبا پیشی گرفته‌اید، اما چند تعریف ناخواسته شما را پایین می‌کشد! این تعریف‌های ناخواسته چه هستند و چطور می‌توان آن‌ها را تشخیص داد؟ بهنام در این ویدئو به شما توضیح میدهد که چگونه باید این لینک‌های ناخواسته را شناسایی کنید و چطور از شَرشان خلاص شوید.

لینک‌های دردسرساز چه هستند؟

این‌که سایتی به ما لینک بدهد، فی الذاته کار نیکو و پسندیده‌ای‌ست و به بهبود لینک‌سازی و بالا رفتن اتبار ما کمک می‌کند. اما آیا هر وب‌سایتی چنین قابلیتی دارد؟ مسلما خیر. گاهی وب‌سایت‌های به ما لینک می‌دهند که ماهیت مبتذلی دارند و یا این‌که گوگل با الگوریتم‌های خودش فهمیده که این وب‌سایت‌ها در حال فریبکاری گوگل هستند. اینجاست که خیرخواهی آن وب‌سایت‌ها (یا بهتر است بگوییم نوعی دشمنی و خصومت)، موجب آسیب رسیدن به سایت شما می‌شود. در واقع وقتی سایتی از شما تعریف می‌کند که خودش وجهه‌ی جالبی ندارد، شما هم از چشم گوگل می‌افتید.حالا اگر گرفتار این لینک‌های بد شدیم چه باید کرد؟

آیا Disavow هنوز هم برای گوگل مهم است؟

الگوریتم‌های گوگل روز به روز باهوش‌تر می‌شوند و قدرت فهم‌شان بالاتر می‌رود. یک زمانی Disavow خیلی اهمیت داشت، اما در حال حاضر از آن اهمیت سابق کاسته شده اما باز هم مهم است.
یک دیجیتال مارکتر حواس جمع، باید از کارکرد این نوع لینک‌ها و نحوه‌ی مقابله با آن‌ها آگاه باشد تا در صورت نیاز بتواند به داد وب‌سایتش برسد.

آیا تعداد لینک‌های بد و ناخواسته مهم است؟

بله، در واقع این اتفاق ناگوار با تعداد لینک پایین اتفاق نمی‌افتد. لینک‌های زیاد از وب‌سایت‌های متعدد است که می‌تواند موجب امتیاز منفی از سمت گوگل یا جریمه شما توسط آن بشود.

چطور از شر لینک‌های ناخواسته خلاص بشویم؟

در قدم اول باید بدانیم چه سایت‌هایی به ما لینک دادند. اگر این سایت‌ها، سایت‌های خوبی باشند که هیچ! اما اگر از آن دردسرسازهایش باشند، باید یکجوری به گوگل عزیز بفهمانیم که دوستی بین ما و این بزرگوار وجود ندارد. چطور؟

برای چک کردن لینک‌ها همانطور که در دوره سئو منتوریکس آموزشش را به طور کامل قرار دادیم، باید وارد منوی Links در سرچ کنسول شوید. در این منو می‌توانید انواع و اقسام لینک‌های داخلی و خارجی سایت‌تان را ببینید.

هرچند وقت یکبار این منو را چک کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست کار می‌کند. اما اگر ردپای سایت‌های مشکوک و دردسرساز پیدا شد، همانجاست که باید مچ‌شان را بگیرید و به سرعت وارد عمل شوید.

در نسخه‌ی قدیمی سرچ کنسول منویی اختصاصی برای انجام عملیات Disavow وجود داشت، اما در حال حاضر این منو در خود سرچ کنسول وجود ندارد و باید از روش زیر برای انجام این عملیات استفاده کنید:

  1. عبارت google webmaster disavow links در گوگل سرچ کنید تا به این صفحه برسید.
  2. در این صفحه می‌توانید از طریق منوی drop-down نام دامین‌تان را پیدا کنید (اگر چند دامین ثبت شده دارید).
  3. سپس روی گزینه Disavow Link کلیک کنید.
  4. در قدم بعدی باید یک فایل با فرمت*txt ایجاد و آپلود کنید.
  5. همانطور که بهنام در ویدئو به صورت کامل توضیح دادند، برای این کار یک فایل Notepad باز کنید، نام هر سایتی که می‌خواهید از شر لینک‌هایش خلاص شوید را در سطرهای مجزا تایپ کنید و فایل را سیو کنید.
  6. فایل سیو شده را در قسمت آپلود فایل انتخاب کنید.
  7. منتظر شوید تا گوگل بررسی‌هایش را بکند، اگر پیام موفقیت آمیز بودن را دریافت کردید با فشار دادن گزینه Done همه چیز به خیر و خوشی تمام خواهد شد.

هر چند وقت یکبار باید لینک‌های‌مان را چک کنیم؟

بهتر است لینک‌های سایت‌تان را به صورت ماهانه چک کنید. برای این کار بهتر است به صورت ماهانه یک خروجی اکسل از لینک‌های سایت‌تان بگیرید، سپس لینک‌های ناخواسته را علامت‌گذاری کنید.
این فایل را نگه دارید و با فایل اکسل ماه بعد مقایسه کنید. شما می‌توانید از طریق اکستنشن‌های اکسل این دو فایل را با هم Copmare کنید و به این شکل از درستی کارکردتان برای خلاصی از شر لینک‌های ناخواسته خلاص شوید.

جمع بندی

در این مطلب به شما از لینک‌های بد و ناخواسته و اثراتشان برای سئو گفتیم. همچنین نحوه‌ی پیدا کردن و مقابله با این لینک‌ها را هم به صورت مبسوط توضیح دادیم. اگر سوالی در این زمینه دارید، حتما از ما بپرسید.

بهنام اسلمی
بهنام اسلمی

بهنام مهندسی کامپیوتر و همینطور بازاریابی خونده. یه مدیر همه فن حریفه که تسلط و توجه‌اش به جزئیات خیره‌کننده (بعضی وقت‌ها هم کلافه‌کننده) است. یعنی همزمان کامل‌ترین اطلاعات درباره ارزیابی 360 درجه، مالیات ارزش افزوده، تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ و VOIP، بهترین مارک چای‌ساز و... را با کوچک‌ترین جزئیات می‌تونی ازش بپرسی. عاشق طبقه‌بندی و بهینه‌سازی هم هست...

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف