با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آموزش ساخت کانال در اینستاگرام

الیکا گلریز
الیکا گلریز
08:45، 1402/03/22
آموزش ساخت کانال در اینستاگرام
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آموزش ساخت کانال در اینستاگرام


در دنیای امروز که تکنولوژی همه جا حضور دارد، اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی پرطرفدار، ما را به هم نزدیک تر کرده است. با قابلیت هایی مانند استوری‌های 24 ساعته، پیام‌های خصوصی در قسمت "دایرکت" و گروه‌های موسوم به "چنل"، فرصتی برای به اشتراک‌گذاری لحظات شخصی و کاری را فراهم کرده است. این شبکه اجتماعی یک ابزار مفید برای برقراری ارتباط با دیگران، رشد کسب و کار و نشان دادن خلاقیت‌ها است. اینستاگرام ما را قادر می‌سازد تا زندگی همدیگر را از نزدیک دنبال کنیم.

کانال اینستاگرام چیست (آشنایی با چنل instagram)

چنل‌های اینستاگرام یا کانال‌های پخش (Broadcast channels)، قابلیت جدیدی در این پلتفرم محبوب ارتباطاتی هستند که باعث گسترش فضای ارتباطات جمعی شده‌اند. در واقع، این چنل‌ها گروه‌هایی هستند که در آن‌ها، یک کاربر می‌تواند با ارسال یک پیام، به تعداد زیادی از دیگر کاربران پیام دهد. در این قابلیت جدید یک شخص می‌تواند عکس‌ها و ویدیو‌های خود را به اشتراک بگذارد. همچنین نظرات جمعی را در مورد انجام تغییری در پیج خود یا لایف استایل خود با ایموجی‌ها و یا استفاده از (polls) بداند.

ما در مطلبی دیگر راهنمای مرحله به مرحله کار با اینستاگرام را توضیح دادیم.

این امکان جدید برای برندها، سازمان‌ها و شخصیت‌های مشهور، فرصتی برای تقویت ارتباط گروهی با فالوورهای خود فراهم کرده‌اند. این امکان، پلتفرم اینستاگرام را به یک محیط ارتباطی گروهی تبدیل کرده است. در این روند شخص مارک زاکربرگ نیز به عنوان اولین شخصیت معروف در اپلیکیشن خود چنلی ساخت تا به گفته خودش در این چنل، مخاطبان را از تمام امکانات و موقعیت‌های جدید اینستاگرام مطلع کند.

چنل اینستاگرام مارک زاکربرگ

چنل اینستاگرام مارک زاکربرگ

با گسترش این قابلیت، بلاگ‌ها و سایت‌های زیادی اقدام به ارائه توضیحات تکمیلی و راهنمایی‌های جامع در این زمینه کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین و معتبرترین منابع در این زمینه، سایت رسمی "اینستاگرام" است. سایت اینستاگرام با ارائه مقالات تخصصی و تکمیلی در مورد چنل‌های اینستاگرام، به کاربران کمک می‌کند تا بهتر با این قابلیت آشنا شوند و از آن به صورت حرفه‌ای استفاده کنند.

نکته قابل توجه این است که این قابلیت بسیار جدید است و برای کاربرهای آمریکایی به صورت همگانی قابل دسترسی است. اما دیگر کشورها دیگر برای دسترسی به این موقعیت باید درخواستی به اینستاگرام بدهند تا پس از بررسی فعال شود. برای عضو شدن در این چنل‌ها باید فرد مورد نظر را حتما دنبال کنید در غیر این صورت اجازه ورود به چنل به شما داده نمی‌شود.

مقاله کانال‌های پخش اینستاگرام

مقاله کانال‌های پخش اینستاگرام

آموزش ساخت کانال در اینستاگرام (راهنمای تصویری)

قبل از توضیحات تصویری باید به شما بگویم که کانال‌های پخش که موقعیت جدیدی در اینستاگرام به حساب می‌آید، هنوز به طور عمومی در دسترس قرار نگرفته است و برای داشتن این امکان باید درخواستی به اینستاگرام بدهید تا برای شما فعال شود.

همینطور هنوز این آپدیت در نسخه دسکتاپ این اپ فعال نشده و شما فقط با نسخه موبایلی می‌توانید وارد آن شوید. به دلیل این کانال‌های پخش اینستاگرام فعلا به طور آزمایشی برای کشور آمریکا در دسترس قرار گرفته و به طور عموم در آپدیت‌های تمامی کشورها قرار ندارد، اگر این امکان برای شما فعال نشده نگران نباشید. تنها کاری که برای دسترسی سریع‌تر باید انجام دهید:

  • وارد این لینک شوید
  • گزینه request early access را انتخاب کنید.
  • در صورت عدم ورود به لینک اجازه دسترسی از نسخه وب استفاده کنید.
  • پس از وارد کردن رمز و نام کاربری گزینه دسترسی را بزنید.
  • اگر به شما اجازه دسترسی داده نشد و با ارور مواجه شدید ترجیحا از فیلترشکنی با IP آمریکایی امتحان کنید.

نحوه گرفتن دسترسی

نحوه گرفتن دسترسی 

مزایای ایجاد چنل در instagram

به دلیل استفاده همگانی و بیشتر افراد از پلتفرم اینستاگرام، این اپلیکیشن سعی در بروز کردن و آوردن تمام امکانات پلتفرم‌های دیگر در خود داد. مانند قابلیت ریلز (10 ایده برای تولید محتوای ریلز اینستاگرام) که بسیار مشابه موقعیتی است که در تیک‌تاک بوده است.

کانال پخش یا همان چنل اینستاگرام نیز مانند چنل تلگرامی البته با امکانات کمتر است. زیرا که در کانال‌های تلگرام می‌توانیم فایل‌های مختلف را با دیگران شیر کرد و قابلیت افزودن رباط‌هایی برای راحت‌تر شدن فعالیت وجود دارد. اما اینستاگرام از این خبر داد که به زودی این چنل‌ها بروزتر خواهند شد و فعلا در حالت آزمایشی فعال است.
چند نمونه از مزایا چنل اینستاگرام را با هم به آم می‌پردازیم:

  • کانال‌های اینستاگرام پلتفرمی جدید و پر جنب و جوش را برای سازندگان فراهم می‌کنند.
  • این کانال‌های عمومی یک رابطه ارتباطی یک به چند را فراهم می‌آورند.
  • باعث می‌شود تعامل با دنبال‌کنندگان از طریق عکس، فیلم و صدا، بیش از پیش جذاب و موثر شود.
  • به زودی برای همه در سراسر دنیا قابل دسترسی خواهد بود. با شرکت در نظرسنجی‌ها، دنبال‌کنندگان نیز می‌توانند در این تجربه جدید مشارکت کنند.
  • می‌توان با افراد مشهور را ارتباط نزدیک‌تری گرفت.

تفاوت کانال و گروه در اینستاگرام چیست؟

اگر تاکنون کانال‌های تلگرامی را دیده باشید اکنون برای شما مفهوم کانال اینستاگرام بسیار آشناتر خواهد بود. در گروه‌های اینستاگرامی تمامی افراد عضو در گروه امکان صحبت، ارسال فیلم، عکس و … را دارند. اما در کانال‌های پخش اینستاگرام، امکان ارسال هرگونه پیام فقط برای ادمین آن کانال می‌باشد. تنها کاری که اعضای کانال می‌توانند انجام دهند دادن ریکشن به پست‌ها با ایموجی و یا انتخاب گزینه‌ای از نظرسنجی‌ای که خود ادمین گذاشته است، هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین کانال‌های تلگرامی

عضویت در کانال اینستاگرام تحت شرایطی امکان‌پذیر است که فقط آن شخص را دنبال کنید. اما در عضویت گروه‌های اینستاگرام، هیچ شرایطی مبنی بر دنبال کردن یکدیگر وجود ندارد.

آیا تمام اکانت‌ها قادر به ایجاد چنل هستند؟

تا کنون به دلیل تازه بودن امکان ایجاد کانال اینستاگرام خبری مبنی بر محدودیت تشکیل کانال داده نشده است. همچنین هنوز امکان تشکیل گروه برای 90% افراد وجود ندارد و به طور آزمایشی است. اما پیشبینی می‌شود که این موقعیت اول برای افراد مشهور و تاثیرگذار یا افرادی که دنبال‌کننده‌هایی زیادی دارند فعال شود.

جمع‌بندی

کانال‌های اینستاگرام یکی از امکانات جدید این پلتفرم و بسیار مشابه با کانال‌های تلگرامی است که ارتباطات گروهی را افزایش می‌دهد. برندها، سازمان‌ها و شخصیت‌های مشهور می‌توانند با استفاده از این قابلیت با دنبال‌کنندگان خود به صورت گروهی ارتباط برقرار کنند. این ویژگی در حال حاضر برای کاربران آمریکایی به صورت آزمایشی فعال است. اما شما هم با درخواست دادن می‌توانید آن را داشته باشید.

الیکا گلریز
الیکا گلریز

سراغ ترندهای شبکه‌های اجتماعی را می‌توان از الیکا گرفت. عاشق موزیک، ورزش، فیلم و به‌ویژه سریال است و در بخش محتوای منتوریکس به ما کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف