با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

10 ایده برای تولید محتوای ریلز اینستاگرام

صدف صبوری
صدف صبوری
10:00، 1401/03/05
10 ایده برای تولید محتوای ریلز اینستاگرام
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

10 ایده برای تولید محتوای ریلز اینستاگرام


ریلز اینستاگرام، ویدئوهای کوتاه ۹۰ ثانیه‌ای هستند که این روزها در اینستاگرام به شدت طرفدار دارند. ما در این مدت زمان کوتاه، باید تمامی هنرمان را به کار بگیریم تا بیننده را درگیر کنیم. اما از چه موضوعاتی برای انتشار ریلز اینستاگرام استفاده کنیم؟ چطور برای ریلز اینستاگرام ایده پیدا کنیم؟ یا چطور ایده‌های ریلز اینستاگرام را در 90 ثانیه پیاده کنیم؟ با من در آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس همراه باشید تا در این محتوای آموزشی چم‌و‌خم آن را به شما بگویم.

ریلز اینستاگرام چیست؟

همه‌چیز از یک رقابت شروع شد. تیک تاک، اپلیکیشن چینی، طرفداران زیادی در آمریکا داشت و اینستاگرام باتوجه به استفاده زیاد آمریکایی‌ها از تیک تاک، ریلز را در سال ۲۰۲۰ ارائه کرد. محدودیت زمانی ریلز در ابتدا فقط 60 ثانیه بود. اما حالا فرصت بیشتری دارید تا خلاقیت خود را به کار بگیرید. 

تاثیر محتوای ریلز اینستاگرام

ریلز (Reels) علاوه بر محبوبیت بسیار زیاد، یک استراتژی خوب برای سازندگان محتوا و کسب‌وکارهاست. نیویورک تایمز در مقاله اخیرش توضیح داده که اینستاگرام به صفحاتی که ریلز پست می‌کنند، توجه ویژه‌ای دارد. اما از ما که بپرسید، به شما می‌گوییم که این کار به خاطر تشویق کاربران برای استفاده از فیچرهای جدید اینستاگرام است. هربار که اینستاگرام، فیچر جدیدی معرفی می‌کند، بعد از آن اعلام می‌کند که الگوریتم‌هایش توجه بیشتری به آن فیچر دارد.

حالا هم خیلی از کسب و کارها و اینفلوئنسرها دنبال تولید و انتشار ریلز هستند تا اینگیجمنت ریت (Engagement Rate) صفحه‌شان را بالا نگه دارند.

محتوای ریلز از منظر تعامل با مشتری تاثیرگذارتر و حتی راحت‌تر است چون شما با مشتری و مخاطب خود مستقیم صحبت می‌کنید؛ یعنی به‌جای یک عکس معرفی محصول،‌ می‌توانید ویدئوی جذاب 90 ثانیه‌ای بسازید که با موسیقی و ادیت‌های بامزه، اینگیجمنت (Engagement) بیشتری داشته باشد. 

جالب است بدانید که بسیاری از بیزینس‌های کوچک، با ریلز کسب‌وکار خود را دگرگون کردند. به عنوان مثال Rachel Devaux یک اینفلوئنسر اینستاگرامی، متخصص تغذیه و مربی است که از سال 2015 در مورد دستورالعمل‌های سالم و تناسب اندام پست می‌گذارد. با این حال، در سال 2020، صفحه اینستاگرام اینفلوئنسر به لطف ریلز اینستاگرام، گسترش یافت و در نهایت این فرد بیزینس ورزشی خود را راه انداخت.

هنگامی که اینستاگرام ریلز را در آگوست 2020 منتشر کرد، ریچل شروع به انتشار ویدیوهای تناسب اندام کرد. اولین ریلز او بیش از 400,000 بازدید و 10,000 لایک دریافت کرد. ریلز‌های او به قدری محبوب بودند که تعداد فالوورهای او از 400000 در اواخر سال 2019، به بیش از 620000 فالوور امروز افزایش پیدا کرده و حالا تجهیزات تناسب اندام خود را راه‌اندازی کرده است.

اینفلوئنسر اینستاگرام

صفحه اینستاگرام ریچل 

فرق تیک‌تاک با ریلز اینستاگرام چیست؟

آن‌قدر این دو شبیه هم هستند که طبیعی‌ است ندانیم زمان خود را صرف کدام پلتفرم کنیم. این کاملا بستگی به شما دارد؛ اگر شما زمان کافی برای پرداختن به چند پلتفرم دارید،‌ پست کردن در هر دوی آن‌ها ضرری ندارد؛ اما اگر زمان زیادی برای وقت گذاشتن ندارید و در حال حاضر از اینستاگرام استفاده می‌کنید، چند دلیل وجود دارد که اینستاگرام گزینه بهتری است:

مخاطبان

به جای شروع از صفر در TikTok، شاید بهتر باشد روی رشد اکانت اینستاگرام خود تمرکز کنید. در حالی که هر دو برنامه، روزانه توسط میلیون‌ها نفر استفاده می‌شود، شما باید مخاطبان هدف خود را نیز در نظر بگیرید و از خود بپرسید که مشتریان شما بیشتر وقت خود را در کدام برنامه صرف می‌کنند. بیش از 43 درصد از مخاطبان جهانی Tiktok، بین 18 تا 24 سال سن دارند، در حالی که میانگین جمعیت اینستاگرام کمی بیشتر از 25 تا 34 سال سن دارد.

ما در مطلب آموزش اینستاگرام هر آنچه لازم است درباره شروع کار با این شبکه اجتماعی بدانید را گفته‌ایم.

ویرایش

محدوده زمانی ریلزهای اینستاگرام ۹۰ ثانیه است؛ با این حال، کاربران می‌توانند تا 10 دقیقه در تیک‌تاک ویدئو تولید کنند. این مدت طولانی‌تر می‌تواند خلاقیت بیشتری را به همراه داشته باشد، اما همچنین به معنای کار بیشتر برای سازندگان محتوا و صاحبان مشاغل کوچک برای برنامه‌ریزی و ویرایش این ویدیوها است. بنابراین ادیت ریلزهای اینستاگرام و برنامه‌ریزی آن‌ها زمان کمتری از تیک‌تاک می‌برد.

خرید

اگرچه تیک تاک بسیار محبوب است، اما این پلتفرم هیچ زیرساختی برای تشویق تماشاگران به خرید محصولات ندارد. با اینستاگرام، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از لینک‌ها و تب‌های خرید استفاده کنند تا نه تنها محصولات خود را تبلیغ کنند، بلکه به بینندگان این امکان را می‌دهد که بدون خروج از برنامه، کالاها را خریداری کنند. طبق گفته اینستاگرام، بیش از 130 میلیون کاربر به صورت ماهانه با پست‌های خرید درگیر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: فرق پست ویدئو با ریلز Reels چیست؟

بهترین نوع محتوا برای ریلز اینستاگرام

بهترین نوع محتوا برای ریلز به کسب‌وکار و مخاطبان شما برمی‌گردد. باید برای مخاطبان خود پرسونا بسازید و براساس آن تحلیل کنید که چه محتوایی می‌تواند بیشتر از همه برای آن‌ها جذاب باشد. اما به طور کلی، محتواهایی که حس کنجکاوی بدهند برای افراد بسیار جذاب است و باید سعی کنید محتوای ریلز خود را ساده و سرگرم‌کننده نگاه دارید. فراموش نکنید که ریلز کلاس درس نیست. 

ایده برای تولید محتوای ریلز اینستاگرامتفاوت ریلز و ویدئو

10 ایده تولید محتوا برای ریلز اینستاگرام 

برای شروع می‌توانید از این ۱۰ ایده کمک بگیرید؛ این ایده‌ها، بهترین راه برای نشان دادن هویت شما و کسب و کارتان هستند.

  1. خودتان را معرفی کنید

اولین نمونه محتوای ریلز اینستاگرام معرفی شما و برندتان است. مردم می‌خواهند با کسانی که پشت برند مورد علاقه‌شان هستند، آشنا شوند. آن‌ها می‌خواهند چهره شما را ببینند و درک کنند که شخصیت شما چگونه است. کنجکاوی درباره تیم کسب و کار، همیشه یکی از محرک‌های اصلی برای اینگیجمنت کاربران است.

کمی وقت بگذارید و یک ویدئوی سریع فیلمبرداری کنید و نشان دهید که هستید و چه می‌کنید. از اعضای تیم هم دعوت کنید که همین کار را انجام دهند. حتی تعدادی صداهای برنامه‌ریزی شده وجود دارد که می‌توانید به طور خاص برای این کار از آن‌ها استفاده کنید و سؤالاتی را از شما می‌پرسد که با پاسخ آن‌ها تعریف کوتاهی از خود ارائه می‌دهید.

  1. لحظاتی از روز خود را به اشتراک بگذارید

شما می‌توانید لحظاتی از روز کاری خود را به اشتراک بگذارید و  نشان دهید کارها را چطور پیش می‌برید. چه بخواهیم چه نخواهیم ما افراد کنجکاوی هستیم و دوست داریم ببینیم زندگی دیگران چگونه است. خوشبختانه، ایده‌های این بخش بی‌پایان هستند و می‌توانید روزانه هزاران ایده از لحظات کاریتان پیدا و پیاده‌سازی کنید. 

  1. از پشت صحنه فیلم بگیرید

فضای پشت صحنه کسب‌و‌کارتان چگونه است؟ ذهن‌های پرسشگر منتظرند! به چیزی فکر کنید که تماشای آن برای مخاطبان شما سرگرم‌کننده باشد. آیا آن‌ها دوست دارند ببینند هر شنبه چگونه هفته خود را برنامه‌ریزی می‌کنید؟ شاید می‌خواهند بدانند چگونه برای تماس مشتری آماده می‌شوید، یا تایم‌های استراحت خود را چگونه می‌گذرانید. حتی شما می‌توانید زندگی یک صاحب کسب‌و‌کار را به اشتراک بگذارید. این کار می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند روزی کسب‌و‌کار خود را شروع کنند، انگیزه‌بخش باشد.

  1. نمایش قبل و بعد

یکی از محبوب‌ترین ایده‌های ریلز اینستاگرام، ایجاد تغییر قبل و بعد (Before.After) است. این قبل و بعدها می‌توانند تغییر استراتژی،‌ تغییر دکوراسیون اداری، تغییر یک صفحه خالی به یک صفحه فروش خیره‌کننده و… باشد.

  1. به مردم بیاموزید که چگونه کاری را انجام دهند

آیا کاری وجود دارد که بتوانید در یک ویدیوی سریع و ۹۰ ثانیه‌ای به مردم آموزش دهید؟ اگر چنین است، پس یک ریلزی آماده کنید که مردم را در فرآیند گام به گام همراه می‌کند. کلید موثر بودن این موضوع انتخاب یک موضوع ساده است، چیزی که دنبال کردن آن آسان باشد. مثلا می‌توانید یک آموزش بازاریابی کوتاه و شیرین داشته باشید.

  1. نکاتی را ارائه دهید که مخاطب شما می تواند از آن استفاده کند

مطمئنا نکات و ترفندهای ارزشمندی دارید که مخاطبتان واقعا می‌تواند از آن استفاده کند. بنابراین، چرا آن‌ها را به ساده‌ترین روش ممکن به اشتراک نمی‌گذارید؟ برای انتخاب موضوع به این نکته توجه کنید که فالوور شما باید علاقه‌مند به یادگیری بیشتر در مورد آن باشد. در پایان، از بینندگان دعوت کنید که نظر بدهند یا اگر دنبال آموزش دیگری هستند، آن را اعلام کنند.

  1. به چیزی که در حال ایجاد آن هستید نگاهی بیاندازید

یک استراتژی بازاریابی هوشمندانه این است که مردم را در مورد چیزهایی که در دست تولید است، هیجان‌زده کنید. می‌تواند یک پست وبلاگ جدید یا قسمت جدید پادکست یا حتی یک دوره کاملاً جدید باشد. 

  1. درباره محصولات و خدمات خود صحبت کنید

اگر کسب‌وکاری را اداره می‌کنید، بدیهی است که برای سرپا ماندن، نیاز به فروش دارید. به همین دلیل، مطمئن شوید در مورد محصولات و خدمات خود صحبت می‌کنید. این نکته باید در لیست ایده‌های ریلز اینستاگرام‌تان حضور داشته باشد. شما به سادگی نمی‌توانید از مردم انتظار داشته باشید که پیشنهادات شما را خودشان کشف کنند؛ شما باید در واقع آن‌ها را تبلیغ کنید.

به مردم در مورد پیشنهادهایی که برای ایجاد آن‌ها زحمت کشیده‌اید، بگویید. آن‌ها را از مزایای محصولات و خدمات خود و همچنین تغییراتی که ایجاد می کنند، آگاه کنید. هنگام صحبت در مورد پیشنهادات خود و انجام فروش نباید خجالتی باشید. شما باید با افتخار آن‌ها را با تمام دنیا به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: 17 ایده برای نوشتن بیوگرافی اینستاگرام

ایده ریلز اینستاگرام

تاثیر ریلز بر اینستاگرام

  1. به سوالات متداول پاسخ دهید

آیا اغلب از شما سؤالات مشابهی پرسیده می‌شود؟ این بدان معناست که می‌توانید برخی از این سؤالات را انتخاب کنید و آن‌ها را به پاسخ‌های سریع و آسان در ریلز تبدیل کنید.

  1. از ترندها استفاده کنید

یکی از بهترین ایده‌هایی که می‌توانم برای ریلز اینستاگرام معرفی کنم، استفاده از موزیک‌ها و صداهای پرطرفدار است. این کار احتمال کشف شما توسط کاربران اینستاگرام را افزایش می‌دهد.

محتوای ریلز اینستاگرامنکته کاربردی در ریلز

جمع‌بندی

برای این‌که روز انتشار پست به بن‌بست ایده نخورید، تقویم محتوایی بسازید و برای اینستاگرام‌تان برنامه‌ریزی قبلی داشته باشید. اگر از جلوی دوربین بودن لذت نمی‌برید، از همکارانتان بخواهید به شما کمک کنند و شما از آن‌ها فیلم بگیرید. هنگام ضبط ریلز، یک نکته را از خاطر نبرید و حواستان به ناشنوایان و کم‌شنوایانی که ویدئوی شما را نگاه می‌کنند باشد. سعی کنید برای محتواهایی که صدا نقش مهمی را بازی می‌کند، از زیرنویس استفاده کنید. درست است کار شما را سخت‌تر می‌کند، اما این کار بسیار ارزشمند است. برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم. 

صدف صبوری
صدف صبوری

صدف کارشناس محتوا و شبکه‌های اجتماعی منتوریکس است. پیگیری و سرعت عمل بالایی دارد و دانش تصویرسازی‌اش در خلق تصاویر جذاب به او کمک می‌کند. تخصص‌اش مدیریت پروژه‌های مختلف محتوایی برای گرفتن بهترین نتیجه است؛ چه محتوای سایت باشد، چه شبکه‌های اجتماعی.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
ناشناس
1401/12/17
سلام .ممنون از توضیحاتی که دادین ،اما من پیج مو هر کاری میکنم رشد نمیکنهپیج مربوط به طبیعت
پاسخ...
ناشناس
1402/01/27
سلام. می‌تونید از تبلیغات اینستاگرامی هم استفاده کنید.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف