با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آپدیت خرداد 1401

5 دوره رایگان گوگل برای دیجیتال مارکترها

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
16:54، 1401/01/02
5 دوره رایگان گوگل برای دیجیتال مارکترها
2 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
آپدیت خرداد 1401

5 دوره رایگان گوگل برای دیجیتال مارکترها


شیوع بیماری کرونا و طولانی شدن ماندنش در میان ما باعث شد تا مدارس و دانشگاه‌ها به آموزش آنلاین روی بیاورند. سایت‌هایی مانند هاب اسپات و مَسترکلاس نیز برخی از دوره‌های غیر رایگان خودشان را مجانی کردند تا در این بحران جهانی نقش مفیدی در آموزش و یادگیری ایفا کرده باشند، اما گوگل، حتی قبل از شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های آنلاین و با کیفیت خودش را به صورت رایگان در اختیار کاربران می‌گذاشت و در آخر کار مدرک هم برای آن‌ها صادر می‌کرد. در این مطلب 5 دوره رایگان گوگل برای دیجیتال مارکترها را معرفی می‌کنیم تا در این دوران سخت بتوانید پیشرفت و خودسازی داشته باشید. با منتوریکس همراه شوید.

1. گوگل آنالیتیکس مبتدی (Google Analytics for beginner)

برای کسانی که یک کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کنند و می‌خواهند وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شوند، دانستن آمار و ارقام از واجبات است. با این آمار و ارقام می‌توان به رشد کسب‌وکارکمک کرد و فروش را بهبود بخشید. از ابزارهای مهمی که می‌توانیم برای دانستن آمار و ارقام و تجزیه و تحلیل استفاده کنیم، گوگل آنالیتیکس گوگل است که به صورت ساده و آسان تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار ما می‌گذارد، اما دانستن و استفاده از گوگل آنالیتیکس نیاز به دانش اولیه هم دارد.

به همین دلیل، گوگل دوره‌های آکادمی آنالیتیکس را پیش‌کش عاشقان دیجیتال مارکتینگ می‌کند تا به صورت رایگان بتوانند آموزش ببینند.

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

گوگل آنالیتیکس مبتدی

در آکادمی آنالیتیکس گوگل چندین دوره وجود دارد که محبوب‌ترین آن‌ها Google Analytics for Beginners و Advanced Google Analytics است. کسانی که با دنیای دیجیتال مارکتینگ به تازگی آشنا شدند و می‌خواهند گوگل آنالیتیکس را یاد بگیرند باید اول دوره Google Analytics for Beginners را بگذرانند.

در این دوره شما از سِت کردن آنالیتیکس بر روی سایت خود تا استفاده ساده و کاربردی از آن را یاد خواهید گرفت. اگر هم از قبل با گوگل آنالیتیکس آشنایی دارید و کاربری ساده‌ی آن را بلدید می‌توانید مستقیم به دوره Advanced Google Analytics بروید. این دوره‌ی پیشرفته رایگان است و در آن ویژگی‌هایی از جمله جمع‌آوری و گردآوری اطلاعات، پردازش و پیکربندی داده‌‌ها و تجزیه و تحلیل‎‌های پیچیده‌تر را یاد خواهید گرفت.

شما این دوره‌ها را زیر نظر 3 استاد گوگل یعنی جاستین کاترونی (JUSTIN CUTRONI)، کریستا سیدن (KRISTA SEIDEN) و اشیش وی‌جی (ASHISH VIJ) خواهید آموخت.

منتوریکس، این دوره را به فارسی دوبله کرده و با نظارت دیجیتال مارکترهای ارشدش آن را منتشر کرده است. برای دیدن دوره گوگل آنالیتیکس کلیک کنید.

2. گوگل ادز (Google Ads)

دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای می‌دانند که تنها سئو عالی برای بالابردن ترافیک سایت و کسب اعتبار کافی نیست، برای همین به تبلیغات در گوگل روی می‌آورند. تبلیغات در گوگل یک تخصص حرفه‌ای است و بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ نیاز به تبلیغات در گوگل دارند، از این رو، کمپانی گوگل دوره تبلیغات در گوگل (Google Ads) را به صورت رایگان در اختیار کسانی گذاشته است که می‌خواهند در این عرصه فعالیت حرفه‌ای کنند یا برای سایت خود تبلیغ دهند.

دوره‌های متفاوتی را در قسمت آموزش گوگل ادز پیدا خواهید کرد اما اگر تازه‌کار هستید بهتر است با دوره Learn the fundamentals of Google Ads Search شروع کنید و سپس برای گرفتن مدرک دوره Google Ads Search Certification را بگذرانید تا پایه و اساس تبلیغات در گوگل را به خوبی یاد بگیرید و درک کنید.

دوره گوگل ادز

در دوره گوگل ادز شما با انواع فرمت‌های تبلیغات در گوگل در پلتفرم‌های مختلف مانند یوتیوب، صفحه نتایج جست‌وجو گوگل، اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و... آشنا می‌شوید. بهینه‌سازی لندینگ پیج، پیدا کردن کلمه و عبارت کلیدی، ایجاد کمپین و... را نیز باید یاد بگیرید تا در تبلیغات در گوگل حرفه‌ای شوید. از آن‌جا که دنیای تکنولوژی به سرعت پیشرفت می‌کند، مدارک صادر شده توسط گوگل معمولا 2 سال اعتبار دارند و برای تمدید آن باید مطالب و به روزرسانی‌های جدید را بخوانید و دوباره امتحان دهید تا مدرک‌تان تمدید شود.

3. گوگل وب دیزاین (Google Web Design)

شاید دل‌تان بخواهد یک صفحه لندینگ پیج خوب یا یک سایت خوب داشته باشید اما بلد نباشید چگونه آن را طراحی کنید. دوره گوگل وب دیزاین و نرم‌افزار گوگل وب دیزاینر این امکان را به شما می‌دهد تا خودتان یک لندینگ پیج خوب و استاندارد درست کنید. مسئولان گوگل درباره گوگل وب دیزاین می‌گویند: Google Web Designer به شما قدرت ایجاد محتوای زیبا و جذاب برای HTML5 را می‌دهد. از انیمیشن و عناصر تعاملی برای حیات بخشیدن به چشم انداز خلاقیت خود استفاده کنید و از ادغام یک‌پارچه با سایر محصولات Google مانند Google Drive، Display & Video 360 و Google Ads لذت ببرید.

دوره گوگل وب دیزاین

همین توضیحات درباره وب دیزاین کافی‌ست تا دوره وب دیزاین گوگل را بگذرانید و صفحه‌های خوبی با رعایت UI/UX بسازید. برای گذراندن دوره وب دیزاین بهتر است دو دوره Make Impactful Creatives with Google Web Designer و Create and Implement Engaging, Interactive Creatives with Google Web Designer را بگذرانید. برای تمرین و انجام آموزش‌ها نیز نیاز به نرم‌افزار گوگل وب دیزاینر دارید.

4. دیجیتال مارکتینگ مبتدی (Fundamentals of digital marketing)

همین الان تصمیم گرفتید وارد بازار دیجیتال مارکتینگ شوید، هیچ اطلاعاتی از آن ندارید و هیچ آموزشی قبلا ندیدید؟ اصلا نگران نباشید چون گوگل برای شما هم فکری کرده است. گوگل یک دوره کامل دیجیتال مارکتینگ مبتدی با نام Fundamentals of digital marketing دارد که دیجیتال مارکتینگ را به صورت ساده و کاربردی از اول توضیح می‌دهد. این دوره 40 ساعت و 26 ماژول آموزشی دارد که شما را وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ خواهد کرد. پس از گذراندن دوره با دادن یک امتحان می‌توانید مدرک دوره را دریافت کنید که بسیار ارزش دارد. از این بهتر نمی‌شود!

دوره دیجیتال مارکتینگ پایه

شاید بگویید من دیجیتال مارکتینگ بلدم و تازه‌کار نیستم، این دوره به درد من می‌خورد؟ گوگل جواب این سوال را این‌گونه می‌دهد:

  • بهبود رزومه: دریافت گواهینامه به کارفرمایان نشان می‌دهد که شما درک درستی از مفاهیم اصلی بازاریابی دیجیتال دارید. همچنین می‌توانید این صلاحیت را به رزومه خود اضافه کنید و به راحتی آن را در پروفایل لینکدین (LinkedIn) خود بگذارید.
  • پیدا کردن شغل مناسب‌تر: گرفتن گواهینامه این دوره نشان می‌دهد شما مهارت‌های دیجیتالی قوی و انگیزه یادگیری بالایی دارید. این دو ویژگی اساسی شما را برای شغل مناسب‌تر و پست‌های بالاتر آماده‌تر می‌کند.
  • پیشرفت در کار حرفه‌ای: بهبود دانش دیجیتالی شما می‌تواند باعث ارتقا سطح شغلی یا شروع یک کار کاملا جدید در حوزه دیجیتال مارکتینگ باشد.

چرا راه دور برویم؟ همین منتوریکس خودمان دوره‌ دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده و کاربردی برگزار می‌کند. این دوره برای کسانی که به زبان انگلیسی مسلط نیستند، بهترین منبع یادگیری محسوب می‌شود، چرا که هم مثال‌های کاربردی زیادی دارد و هم کاملا عملی‌ست.

5. گوگل دیتا استودیو

شعار گوگل دیتا استودیو (اطلاعات و داده‌های شما قدرتمند هستند، از آن استفاده کنید) نشان می‌دهد که چقدر این ابزار با ارزش است. گوگل دیتا استودیو با تمامی ابزارهای دیگر گوگل همخوانی دارد و اطلاعات شما را به صورت داده‌های قابل درک و کاربردی درمی‌آورد. مانند دیگر ابزارهای گوگل، گوگل دیتا استودیو نیز نیاز به یادگیری و گذراندن دوره دارد، برای همین می‌توانید دوره Introduction to Data Studio را در آکادمی آنالیتیکس گوگل بگذرانید.

دیتا استودیو

طبق گفته‌ی گوگل دوره آنلاین گوگل دیتا استودیو به مارکترها، کارفرمایان، آژانس‌ها و تحلیل‌گران داده می‌آموزد که چگونه داده‌ها را به صورت آنلاین برای کسب بینش بیشتر تجسم کنند. در این دوره یاد می‌گیرید چگونه داده‌های خود را با هم ادغام کنید تا گزارش‌های تأثیرگذار و کاربردی ایجاد شود. این دوره‌ی آنلاین 4 بخش و 13 درس دارد و به کسانی که می‌خواهند بعدها در پست BI کار کنند پیشنهاد می‌شود.

مزایای یادگیری دیتا استودیو توسط گوگل این‌گونه بیان می‌شود:

استفاده از تمامی اطلاعات، تبدیل و تغییرات داده در فرمت‌های قابل درک، پیش‌بینی و تجسم نتایج و تقویت روحیه همکاری تیمی.

استفاده از تمامی اطلاعات، تبدیل و تغییرات داده در فرمت‌های قابل درک، پیش‌بینی و تجسم نتایج و تقویت روحیه همکاری تیمی.

برای شروع آماده‌اید؟

برای کار با ابزارهای گوگل نیاز است تا اطلاعاتی مقدماتی درباره‌ی آن‌ها داشته باشید. گوگل برای فراهم کردن بستری مناسب برای دیجیتال مارکترهای مبتدی، دوره‌های رایگان را توسط بهترین و ماهرترین افرادش تدارک دیده است تا آن‌ها نیز بتوانند از این ابزارها در رسیدن به هدف و رشد کسب‌وکار به خوبی استفاده کنند. در پایانِ برخی از این دوره‌ها مدرک رسمی می‌گیرید که معمولا اعتبارش دو ساله است و برخی دیگر از این دوره‌ها تنها اطلاعات و تجربه‌تان در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ را بالا می‌برند.

دوره‌های آنلاین گوگل خسته‌کننده نیست، چون با استفاده از انواع مختلف مدیا و رسانه، به صورتی طراحی شده است تا در هر لحظه سرگرم شوید و به ساده‌ترین شکل ممکن آموزش‌ها را دریافت کنید. برای گذراندن دوره‌ها نیاز دارید زبان انگلیسی را به خوبی بلد باشید، اما اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید هم اشکال ندارد، ابزار دیگر گوگل یعنی Google Translate کار را برای شما راحت خواهد کرد، پس بهانه‌ای برای شروع این دوره‌های مفید نیاورید و به دنیای دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای سلام کنید! 

اگر به آموزش دیجیتال مارکتینگ به زبان فارسی و به صورت آنلاین علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم از دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس بازدید کنید. همچنین می‌توانید برای مشاوره دیجیتال مارکتینگ یا انجام خدمات سئو سایت با منتوریکس در تماس باشید.

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
حدیث
1402/05/02
ارور ۴۰۳ برای چی هست با فیلترشکن هم وارد شدم لین ارور میده
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/06/13
سلام دوست عزیز
این ارور مربوط به سرور هستش و معمولا زمانی رخ می‌ده که وی پی انتون فعاله و باید تغییر بدید وضعیت وی پی ان رو
Helen
1402/01/24
سلام من هیچ سر رشته ای ندارم اما علاقه دارم به گرفتن این مدرک آیا به زمینه خاصی نیاز داره
پاسخ...
ناشناس
1402/01/27
سلام
کدام مدرک منظور شما هست؟
سید محمد برازنده
1401/10/30
باسلام و عرض خداقوت خدمت شما ،،، من کارشناسی IT دارم و میخام کلاسهای رایگان گوگل رو در راستای رشته خودم شرکت کنم ،،، ایا کلاسی وجود داره که فقط و فقط مربوط به مباحث IT باشه یا خیر ؟؟؟؟ اگه وجود داره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ... مدارک رو برای ثبت در رزومه و مهاجرت تحصیلی و خارج از کشور میخام
پاسخ...
سید محمد برازنده
1401/10/30
باسلام و عرض خداقوت خدمت شما ،،، من کارشناسی IT دارم و میخام کلاسهای رایگان گوگل رو در راستای رشته خودم شرکت کنم ،،، ایا کلاسی وجود داره که فقط و فقط مربوط به مباحث IT باشه یا خیر ؟؟؟؟ اگه وجود داره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ... مدارک رو برای ثبت در رزومه و مهاجرت تحصیلی و خارج از کشور میخام
پاسخ...
تیم منتوریکس
1401/11/09
سلام محمد عزیز، قطعا دوره‌های زیادی وجود داره، کافیه حوزه آموزشی دلخواهتون رو سرچ کنید. علاوه بر گوگل، سایت‌های معتبر دیگری مثل coursera و Udemy رو هم می‌تونید بررسی کنید، چون به لحاظ مدرک برای مهاجرت معتبر هستند.
زهرا شکیبافر
1401/04/18
سلام وقت بخیر. ببخشید دوره های آموزش عکاسی و به کل دوره های هنری هم داره سایت های رایگان آموزشی گوگل؟؟
پاسخ...
محمد
1401/04/20
سلام سایت آموزشی گوگل بیشتر در زمینه تبلیغات و بازاریابی دیجیتال دوره برگزار می کنه و دوره های آموزش عکاسی نداره
شیما تیموری
1401/05/01
سلام وقت شما هم بخیر باشه
نه فقط دوره‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ رو داره.
سارا
1401/04/18
چطور مدرکم نو بگیریم؟
پاسخ...
محمد
1401/04/20
برای این کار باید دوباره آزمون بدید
شیما تیموری
1401/05/01
فقط کافیه که دوباره در آزمون هر دوره شرکت کنید تا مدت اعتبار دوره‌تون افزایش پیدا کنه.
سید سعید سلطانی
1401/04/15
سلام من این دوره را خرید کردم میخواستم بفرمایید چه طور بعد از گذروندن دوره میتونم مدرک گوگل را بگیرم چون من برای بیرون ایران میخوام.ممنون
پاسخ...
محمد
1401/04/20
سلام اگر که تمام آموزش های دوره تا انتها ببینید می تونید در آزمون اون کورس شرکت کنید و بعد از قبولی مدرک شما صادر میشه
شیما تیموری
1401/05/01
سلام
فقط کافیه که بعد از گذروندن دوره در آزمون تستیشون شرکت کنید تا مدرک دوره رو بهتون بدن.
برای اینکه هر مدرک رو در رزومه تون ثبت کنین، میتونین کد مدرک و تاریخ انقضای مدرک رو هم بذارین
ناشناس
1401/04/14
من نمیتونم تو هیچ کورسی رجیستر کنم. ارور 403؟
پاسخ...
محمد
1401/04/20
برای ورود و گذروندن کورس ها نیاز به استفاده از vpn دارید
شیما تیموری
1401/05/01
با فیلترشکن هم امتحان کردین؟
مریم جمشیدی
1401/02/30
آیا زبان بلد نیستیم می توانیم دوره های گوگل را بگذرونیم ؟؟؟
پاسخ...
شیما تیموری
1401/02/31
برای اینکه بتونین مباحث دوره های گوگل رو بهتر متوجه بشید به سطح زبانی متوسط یا کمی پایین تر نیاز دارین. نگران نباشید، انقدر زیبا گوگل درس هاشو یاد میده و با جملات ساده و غیرپیچیده مباحث رو میگه که حتی زبانتون به مرور بهتر هم میشه
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف