با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

چگونه با فتوشاپ آنلاین کار کنم؟ {راهنمای آموزش فتوشاپ انلاین}

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
10:30، 1401/03/22
چگونه با فتوشاپ آنلاین کار کنم؟ {راهنمای آموزش فتوشاپ انلاین}
4 رای    میانگین 4.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

چگونه با فتوشاپ آنلاین کار کنم؟ {راهنمای آموزش فتوشاپ انلاین}


تولیدکننده محتوا هستید و دل خوشی از کارفرمایانی که می‌گویند باید عکس‌ها را در سایزهای مختلف تغییر دهید به ستوه آمدید، چون کار با فتوشاپ برای تولید محتوا سخت است و رمز و رازهای فراوانی دارد؟ برای بهبود سئو سایت نیاز به عکس های با حجم کمتر دارید بهتر است نظرتان را عوض کنید و از بهانه‌ها دوری کنید، چون با فتوشاپ آنلاین در سایت PHOTOPEA به راحتی می‌توانید تمام کارهای ساده‌ای که داخل فتوشاپ انجام می‌شود را انجام دهید! بدون هیچ سختی و مرارتی. پس اگر کسی خواست تبدیل عکس به سایز 600 در 600 را انجام دهید، دیگر نه نگویید! با آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس همراه باشید تا ببینیم فتوشاپ انلاین چیست و فتوشاپ آنلاین چه کاربردهایی دارد.

فتوشاپ آنلاین چیست؟

سایت Photopea.com یک وب اپلیکیشن است که فضای فتوشاپ را به صورت انلاین در اختیار شما قرار می‌دهد. تمام کارهای ساده‌ای مانند تغییر رنگ، گذاشتن نوشته بر روی عکس، محو کردن، تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت، تغییر سایز عکس به اندازه دلخواه به صورت آنلاین و... که در فتوشاپ انجام می‌دادید را در سایت فتوپیا می‌توانید انجام دهید. حالا اصلا به چه دردی می‌خورد؟ اهمیت قضیه را هنگامی می‌فهمید که یک کامپیوتر ذغالی دارید و نمی‌توانید برنامه سنگین فتوشاپ را بر روی آن نصب کنید یا در جایی هستید که به برنامه فتوشاپ دسترسی ندارید و نصب آن ساعت‌ها طول می‌کشد. از این رو، کافی‌ست وارد سایت فتوپیا شوید، عکس خود را انتخاب کنید و تغییرات لازم را روی آن انجام دهید و سپس آن را ذخیره کنید.

فتوشاپ انلاین

در ادامه به صورت کامل درباره این سایت کاربردی در دوره بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه اجتماعی و طراحی گرافیک صحبت خواهیم کرد. درست است این مطلب یک آموزش صفر تا صد فتوشاپ نیست، اما نکات کاربردی زیادی را درباره کار با فتوشاپ اصلی به شما یاد می‌دهد.

فتوشاپ انلاین چه کاربردهایی دارد؟

شاید با فتوشاپ آشنا باشید، اما هنگامی که پسوند انلاین بر روی آن می‌آید ممکن است کمی گیج شوید. اصلا نگران نباشید چون تمام نکاتی که از فتوشاپ بلد هستید نیز در فتوشاپ انلاین کاربرد دارد، مانند کلیدهای میانبر، ابزارهای چوب جادویی و دیگر ویژگی‌های مهم. همانطور که می‌دانید نرم افزار فتوشاپ بسیار سنگین است و برای استفاده از تمامی ویژگی‌های آن باید پلاگین و فیچرهایی را نصب کنید که فضای هارد کامپیوتر شما را پر می‌کند. از طرفی اگر نسخه کرکی نداشته باشید باید با شماره سریال و داستان‌های نصب آن سر و کله بزنید که صبر ایوب می‌خواهد و مرد کهن! فتوشاپ انلاین نیاز به نصب ندارد و حتی از نسخه پرتابل هم سریعتر است، با اینکه تمام کاربردهای فتوشاپ اصلی را می‌توانید در آن انجام دهید. برتری دیگر فتوشاپ انلاین فتوپیا استفاده راحت از آن در موبایل است، چون در موبایل نیز دیگر نیازی به برنامه‌های سنگین ادیت عکس نخواهید داشت.

photopea online

در گوشه سمت چپ این وب اپلیکیشن ابزارهای فتوشاپ مانند Magic wand، Blur، Stamp، Type tools، Dodge tools، گرادیان، پاک‌کن، قلم رنگ و دیگر ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد تغییر در تصویر را خواهید دید که هر کدام می‌تواند بر روی عکستان جادو کند. همچنین در آخر می‌توانید عکس خود را در فرمت‌های Webp، Jpeg، PNG و دیگر فرمت‌های شناخته شده برای عکس ذخیره کنید. حتی می‌توانید پروژه خود را در قالب PSD ذخیره کنید تا بعدا تغییرات دیگری بر روی آن انجام دهید یا به فتوشاپ اصلی انتقال دهید تا طراحی حرفه‌ای‌تری را در پروژه اعمال کنید. به قول معروف سایت Photopea.com حکم لنگه کفش در بیابان را دارد یا هنگامی که دستتان در پوست گردو است، به شما کمک زیادی خواهید کرد. حال بیایید ببینیم که رابط کاربری آن چگونه است و چطور می‌توانیم با فتوشاپ انلاین کار کنیم.

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نحوه کار با وب اپلیکیشن Photopea

در مقدمه گفتیم که تولید کنندگان محتوا شاید برایشان سوال پیش آید که چگونه سایز عکس را تغییر دهیم؟ اولین جواب فتوشاپ است اما اگر یک میانبر و راه سریع‌تر بخواهیم باید چه کار کنیم؟ در ادامه به این سوال‌ها در چند مرحله پاسخ خواهیم داد.

مرحله اول: وارد سایت Photopea.com شوید. منتظر بمانید تا سایت به صورت کامل بارگذاری شود. حالا شما صفحه‌ای را خواهید دید که شباهت بسیار زیادی با نرم افزار فتوشاپ دارد. اگر دوست دارید عکسی که از قبل آماده کردید را ادیت کنید، کافیست عکس را Drag and Drop کنید یا در نوار بالایی گزینه File را بزنید و سپس Open را انتخاب کنید. اگر گزینه Open more را بزنید برای شما چند انتخاب می‌آورد. اول عکسی را از طریق URL باز کنید. دوم یک فرمت PSD چندلایه را باز کنید یا گزینه سوم خودتان عکس بیاندازید. هر کدام از این گزینه‌ها که با کار شما مناسب است را برگزینید.

آموزش فتوشاپ انلاین

مرحله دوم: اگر می‌خواهید عکسی را سایز کنید از نوار بالایی File را بزنید، سپس new را انتخاب کنید. صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید تنظیمات اولیه برای سایز کردن عکس خود را انجام دهید. می‌توانید طول و عرض، عمودی یا افقی بودن، بکگراند رنگی یا یدون بکگراند و دیگر تنظیمات لازم را مشخص کنید. اگر عکسی که می‌خواهیدادیت کنید باید در یک طول و عرض خاص برای مثال استوری اینستاگرام باشد، تب Social را زده و سایز استوری اینستاگرام را انتخاب کنید. اگر عکستان را برای پرینت بر روی کاغذ A4 یا A3 می‌خواهید نیز می‌توانید تب Print را بزنید و سپس کاغذ مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس این پروژه جدید برای شما ایجاد می‌شود.

اموزش فتوشاپ انلاین

مرحله سوم: پس از انتخاب تمپلت مورد نظرتان که می‌خواهید عکستان را به آن سایز تغییر دهید، عکس خود را در تب دیگری باز کنید و به وسیله Drag and Drop به داخل تب تمپلت بیاندازید. سپس در نوار ابزار بالایی گزینه Transform control را بزنید. همچنین به جای زدن گزینه Transform control می‌توانید از کیبور استفاده کنید و دکمه‌های Ctrl + T را بزنید تا عکستان انتخاب شود. حال با ماوس می‌توانید عکستان را اندازه کنید، یادتان نرود که دکمه Shift کیبورد را در هنگام اندازه کردن عکس با ماوس نگه داشته باشید، تا عکس دفرمه نشود.

اموزش فتوشاپ انلاین 3

مرحله چهارم: شما عکستان را به صورت کامل تغییر اندازه دادید، حال باید آن را ذخیره کنید. برای این کار می‌توانید File را بزنید و سپس گزینه Save as PSD را بزنید. اگر فرمت PSD راست کار شما نیست، در همان قسمت File، گزینه Export as را بزنید، حال تمام فرمت‌های موجودی که می‌توانید عکستان را ذخیره کنید به شما نمایش داده می‌شود. در این مرحله می‌توانید کیفیت عکستان را که از 0 تا 100 درصد است را انتخاب کنید. معمولا برای کسانی که با وب و سایت سر و کار دارند، فرمت‌های Webp و Jpeg با کیفیت 70 درصد پیشنهاد می‌شود. در اینجا به صورت کامل اندازه عکستان را تغییر دادید و آن را ذخیره کردید، اما اگر می‌خواهید کمی عکستان را زیباتر کنید مراحل بعدی را دنبال کنید تا عکسی شفاف و با کیفیت داشته باشید.

فتوشاپ انلاین 4

مرحله پنجم: برای تغییر رنگ عکس دکمه‌های Ctrl + U را بزنید. در صفحه باز شده می‌تانید رنگ عکس خود را به دلخواه عوض کنید یا به آن گرمای بیشتری ببخشید. این کار باعث می‌شود رنگ‌های موجود در عکس شفاف‌تر و ظاهر بهتری داشته باشند. به قول معروف عکس خودش را نشان خواهد داد.

آموزش فتوشاپ انلاین 5

همچنین برای تغییر نور عکس می‌توانید دکمه‌های Ctrl + L را فاشار دهید تا نور عکس را بتوانید تنظیم کنید. این کار باعث می‌شود تا سایه‌ها و برخی از قسمت‌هایی که تاریک هستند روشن‌تر شوند. برخی از ویژگی‌ها برای تغییرات بر روی تصویر را در نوار ابزا بالایی صفحه در قسمت IMAGE می‌توانید پیدا کنید. برای مثال اگر می‌خواهید کنتراست را تغییر دهید باید از قسمت IMAGE، گزینه Adjustment را انتخاب کنید و سپس Brightness/ contrast را بزنید. به همین سادگی!

اموزش فتوشاپ انلاین 6

جمع‌بندی

کار با فتوشاپ انلاین فتوپیا بسیار ساده است. این سایت مخصوص کسانی است که دوست دارند در کمترین زمان عکس خودشان را ادیت کنند و داخل محتوای مورد نظرشان قرار دهند. دیگر بهانه‌ی بلد نبودن کار با فتوشاپ را نیاورید و با فتوشاپ انلاین و آموزش‌هایی که در این مطلب به شما دادیم، کار را آغاز کنید. اگر به طراحی رایگان علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید. 

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
سجاد
1401/12/10
سلام چجوری زبان برنامه رو انگلیسی کنم
پاسخ...
سجاد
1401/12/10
چجوری زبان برنامه رو انگلیسی کنم
پاسخ...
شیما تیموری
1401/12/16
سجاد عزیز، سلام

از نوار ابزار بالای فتوپیا، گزینه more رو انتخاب کن و اولین گزینه یعنی language رو بزن.

نصیری
1402/01/27
قسمتmore قسمت زبان یالنگوایج تغییر زبان هیت
فتوشاپ
1401/11/05
سایت فتوشاپ
پاسخ...
فتوشاپ
1401/11/05
اموزش انلاین فتوشاپ
پاسخ...
شروین
1401/07/03
داداش من تو گوشی اجراش میکنمفونت فارسی میخوام اضافه کنم میندازه بیرون از سایت یا برنامش
پاسخ...
ناشناس
1401/07/23
سلام
برنامه رو پاک کنید دوباره نصب کنید.
محمدرضا
1400/12/23
سلام ببخشید کیبورد حروف انگلیسی برنامه فتوپیا کجاست
پاسخ...
شیما تیموری
1401/01/17
سلام
کیبورد انگلیسی فتوپیا به صورت پیش فرض هست، نیازی نیست که دنبالش بگردید
محمدرضا
1400/12/23
سلام ببخشید کیبورد حروف این برنامه فتوپیا کجاست
پاسخ...
ناشناس
1400/12/04
سلام اگه بخوایم داخل خود گوشی فونت رو بهش اضافه کنیم آیا میشه
پاسخ...
شیما تیموری
1400/12/07
سلام، وقتتون بخیر
اگه روی گوشیتون فونت داشته باشین بله میشه
کلا فتوپیا روی هر دیوایسی استفاده میشه
ایرانی
1400/11/25
با سلام.آیا با فتوپیا هم میشه کلیپ ویدئویی درست کرد و روش موسیقی گذاشت یا فقط برای کار با عکسه؟سپاسگزارم.
پاسخ...
شیما تیموری
1400/12/07
سلام
فتوپیا نرم افزار آنلاین ادیت عکس هست
برای ساخت کلیپ ویدئویی میتونین از سایر نرم افزارهای آنلاین استفاده کنین:
clipchamp
kapwing
ycg
1400/11/23
کاش آموزشتون بیشتر بود و ویدئویی بود
پاسخ...
شیما تیموری
1400/12/04
ممنون از نظری که گفتین
حتما بهش فکر میکنیم
elnaz
1400/11/09
میشه لوگو روی عکسا انداخت با فتوپیا ؟
پاسخ...
شیما تیموری
1400/11/09
بله که میشه. فقط کافیه لوگو رو به صورت png ذخیره کنین و بعد مثل هر عکس دیگه ای توی فتوپیا بازش کنین
grap_ista
1400/10/22
من قرارها براش یه دوره آموزشی استارت بزنم فقط یه سوال اضافه کردن فونت هم مثل همون فتوشاپ اضافه میشه درسته؟
پاسخ...
شیما تیموری
1400/11/03
بله، فقط کافیه فونت رو توی ویندوزتون فعال کنین، به صورت خودکار توی فتوپیا لود میشه
غزاله
1400/10/18
چطور توی فتوپیا از فونتای خودم استفاده کنم؟ میشه اینکارو کرد مثل فتوشاپ؟
پاسخ...
شیما تیموری
1400/11/03
بله بله، میشه انجامش بدین. کافیه که فونت رو توی ویندوزتون فعال کنین
majid
1400/10/12
اگه لپ تاپم سرعتش بالا نباشه بازم میشه باهاش کار کرد؟
پاسخ...
شیما تیموری
1400/10/13
بله مشکلی نداره
pharrokh
1400/09/29
من بباهاش کار کردم اما اصن راحت نبود باهاش...فتوشاپ یه چیز دیگس
پاسخ...
شیما تیموری
1400/10/04
من شخصا با حرف شما موافقم اما برای وقتایی که فتوشاپ روی سیستم نصب نمیشه، فتوپیا گزینه خیلی خوبیه
نازنین
1400/09/22
یکی از خوبیای این برنامه اینه که فایل تمپلیت هم داره کاش بهش اشاره میکردین
پاسخ...
شیما تیموری
1400/09/23
ممنون از نکته ای که گفتین. حتما توی ویرایش بعدی مطلب بهش اشاره میکنیم
شیلا
1400/09/20
از اندرویدشم میتونین استفاده کنین کاملا راضیم
پاسخ...
شیما تیموری
1400/09/23
چه خوب که گفتین، مرسی
آرش
1401/06/11
نسخه اندرویدشم هست مگه
برنا
1400/09/13
فتوپیا خیلی خوبه من ازش راضیم واقعن
پاسخ...
نهال ظاهری
1400/09/22
ممنون که برامون نوشتید:)
ممرز
1400/09/06
خیلی کاربردی بود من استفاده کردم
پاسخ...
احمد
1400/08/23
ممنون از آموزش خوبتون
پاسخ...
شیما تیموری
1400/08/23
خواهش می‌کنیم
مرسی از شما که نظر گذاشتید
SEVDA
1400/08/22
چطور توی فتوپیا از فونتای خودم استفاده کنم؟ میشه اینکارو کرد مثل فتوشاپ؟
پاسخ...
شیما تیموری
1400/08/23
بله می‌تونین این کار رو بکنین. هر بار هم که فونت جدیدی به سیستمتون اضافه کردین، یه بار پنجره فتوپیا رو ببندید و دوباره باز کنید تا فونت‌ها لود بشن
پیمان آقا
1400/08/16
هرچند دقیقه یک بار عکس ها ذخیره میشه؟ میتونیم زمانشو عوض کنیم؟
پاسخ...
شیما تیموری
1400/08/23
هر تغییری که توی فتوپیا بدین، در لحظه ذخیره میشه...
ندا
1400/08/03
سلام متن رو اگر در عکسی تغییر دادیم کجا تغییرات اعمال میشه؟
پاسخ...
ناشناس
1400/08/08
سلام، سوالتون مبهمه. تغییرات در این برنامه به صورت آنلاین ذخیره می‌شه.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف