با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

17 ایده برای نوشتن بیوگرافی اینستاگرام

سینا یوسفی
سینا یوسفی
14:45، 1401/02/01
17 ایده برای نوشتن بیوگرافی اینستاگرام
5 رای    میانگین 4.8/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

17 ایده برای نوشتن بیوگرافی اینستاگرام


معروف است که «کلمات در دنیای ما بیشتر از گلوله‌ها آدم کشته‌اند». حالا اگر ما نخواهیم آدم بکشیم و تنها بخواهیم آن‌ها را جذب کنیم، چه چیزی و چه راهی داریم؟ باز هم کلمات! کلمات در کنار هم باید احساسات، علایق، هدف‌ها، امتیازات، برتری‌ها و تمامی خصوصیات دیگر شما و برندتان را نشان دهد. تا چه حد در اینستاگرام خود از کلمات استفاده کرده‌اید؟ در این مطلب از سلسله مباحث آموزش اینستاگرام منتوریکس با 17 ایده برای نوشتن بیوگرافی اینستاگرام آشنا شوید.

بیوگرافی اینستاگرام چیست؟

بیو اینستاگرام یک فضای متنی ۱۵۰ کاراکتری در زیر نام کاربری است. عکس پروفایل به کاربران نشان می‌دهد که شما چه کار می‌کنید، ولی از طریق بیوگرافی می‌توانید خود را به آن‌ها معرفی کنید. بیوگرافی باید هویت برند شما را منتقل کند و به کاربران نشان دهد که به فضای درستی وارد شده‌اند. بعد از خواندن بیو اینستاگرام، افراد می‌فهمند شما چه می‌کنید و چرا باید شما را دنبال کنند.

وقتی می‌توان از دکمه‌های تماس مستقیم تلفنی و واتس‌اپی استفاده کرد، نیازی به اشغال کاراکتر نیست

وقتی می‌توان از دکمه‌های تماس مستقیم تلفنی و واتس‌اپی استفاده کرد، نیازی به اشغال کاراکتر نیست

چه چیزی از بیو اینستاگرام یک بیوگرافی خوب می‌سازد؟

بهترین بیو اینستاگرام آن است که کاربران جدید را جذب کرده و آن‌ها را به کلیک کردن روی دکمه فالو ترغیب کند. هنگامی که برای نوشتن بیو اینستاگرام فکر می‌کنید این سوالات را از خود بپرسید:

  • وعده برند شما برای کاربران جدید چیست؟
  • شخصیت برندتان چیست؟ خودمانی؟ جدی؟ آموزشی؟ سرگرمی؟
  • مهارت و تمایز شما در چیست؟
  • آیا یک کسب‌وکار محلی هستید؟ کسب‌وکار ملی یا چند ملیتی چطور؟
  • چه چیزی محصولات یا خدمات شما را منحصر به فرد می‌کند؟
  • اولین کاری که از افراد می‌خواهید بعد از دیدن پروفایل شما انجام دهند چیست؟

همه انواع بازاریابی شامل یک CTA واضح و مشخص است. بیو اینستاگرام از این قاعده مستثنا نیست. مسیری را برای کاربران مشخص کنید. شما ممکن است از افراد بخواهید با استفاده از لینک اینستاگرام محصولتان را بخرند یا ممکن است از کاربران بخواهید صفحه فیسبوک یا خبرنامه شما را دنبال کنند.

یادتان باشد از سوشال مدیا می‌توانید برای کمک به سئو سایت کمک بگیرید.

ایده بیوگرافی اینستاگرام

بازی با کلمات و شوخی‌های کوچک می‌تواند کاربر را به خواندن بیو اینستا ترغیب کند
بازی با کلمات و شوخی‌های کوچک می‌تواند کاربر را به خواندن بیو اینستا ترغیب کند
  • بیوگرافی‌های خنده‌دار: اگرچه این راهکار برای تمامی برند‌ها جواب نمی‌دهد اما گاهی شوخی می‌تواند راه مناسبی برای آب کردن یخ مخاطبان باشد. ممکن است بعضی از بیوگرافی‌های بامزه اینستاگرام مستقیماً به فعالیت شرکت اشاره کند. این موضوع تنها زمانی جواب می‌دهد که شما یک برند شناخته شده باشید. اما همیشه می‌توانید از شوخی‌ها و حرف‌های بامزه متناسب با شخصیت برند خود استفاده کنید. می‌توانید با مراجعه به صفحه اینستاگرام Old Spice و Totinos مثال‌های خوبی از شوخی را ببینید.
  • نقل قول در بیوگرافی: گذاشتن نقل قول در بیوگرافی اینستاگرام می‌تواند یک راه عالی برای مشخص کردن ایده یا ساختن ارتباط احساسی بین شما و مخاطبان باشد. این نقل قول می‌تواند بخشی از یک شعر یا آهنگ، یک عبارت با معنی یا جملات قصار باشد. تنها باید مطمئن شوید که در جای درستی از نقل قول استفاده می‌کنید. با کمی جستجو در فضای اینترنت می‌توانید نقل قول‌های فارسی و نقل قول‌های انگلیسی خوبی را پیدا کنید.
بیو لزوماً نباید شامل کلمات باشد. حتی ایموجی‌های ساده هم می‌تواند پیام شما را به مخاطب منتقل کند
بیو لزوماً نباید شامل کلمات باشد. حتی ایموجی‌های ساده هم می‌تواند پیام شما را به مخاطب منتقل کند
  • بیوگرافی‌های خلاقانه: اگر می‌خواهید با حساب‌های دیگر متمایز باشید، می‌توانید از نوشته‌ها و اموجی‌های خلاقانه برای نوشتن بیوگرافی اینستاگرام استفاده کنید. MeUndies از ایموجی میوه هلو و بازی با کلمات برای نشان دادن فعالیت خود استفاده کرده است. در حالی که می‌توانید در صفحه Wendy’s ایموجی‌های همبرگر را مشاهده کنید.
یک قطعه و متن نوستالژی و معروف، بسیار راحت در ذهن مخاطب می‌ماند
یک قطعه و متن نوستالژی و معروف، بسیار راحت در ذهن مخاطب می‌ماند
  • بیوگرافی‌های بامزه: بعضی از برند‌های اینستاگرام به دنبال بامزه نشان دادن خودشان هستند و این را در بیوگرافی اینستاگرام‌شان نشان می‌دهند. برند CitizenM خود را یک وصله ناجور و اشتباه معرفی می‌کند. برند Ben & Jerry’s نیز از روی آهنگ ساخته الویس کاستلو 1979 کپی برداری می‌کند.
برای نوشتن بایو فضای زیادی ندارید. در کوتاه‌ترین حالت، پیامتان را برسانید
برای نوشتن بایو فضای زیادی ندارید. در کوتاه‌ترین حالت، پیامتان را برسانید
  • بیوگرافی‌های کوتاه: در صورتی که می‌توانید تمام آن‌چه در حساب اینستاگرام‌تان وجود دارد را با چند کلمه بیان کنید، انجام دادن آن ضرری نخواهد داشت. هشتگ‌هایی که شما در بیو اینستاگرام می‌گذارید، تاثیری روی نتایج جستجوی کاربران نخواهد داشت اما کلمات کلیدی می‌توانند مفید باشند. بیوگرافی اینستاگرام غیرقابل جستجو نیست و گذاشتن کلمات کلیدی در آن می‌تواند به ویژگی searchability پیج شما بیفزاید. دو حساب Oatmeal و Globe and Mail نمونه‌های خوبی برای نشان دادن بیوگرافی‌های کوتاه هستند. Oatmeal از لحن و روش رایج استفاده کرده است. صفحه Globe and Mail نیز دستاوردهای خود را در چند کلمه به کاربران نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید از تگ لاین در بیوگرافی اینستاگرام‌تان استفاده کنید. کمپانی اپل از بیوگرافی کوتاه خود برای تشویق کاربران به انتشار محتوا با هشتگ خاصی استفاده کرده است.
  • بیوگرافی‌های هوشمندانه: هنگام خلق یک بیوگرافی خلاقانه حواستان باید به ایجاد تعادل باشد. شما باید باهوش باشید اما نه خیلی باهوش. برند John Fluevog Shoes یک بازی با کلمات هوشمندانه در جای درست انجام داده است.
ایموجی‌هایی که می‌توانید در نوشتن بایو از آن‌ها کمک بگیرید
ایموجی‌هایی که می‌توانید در نوشتن بایو از آن‌ها کمک بگیرید
  • نوشتن بیو با ایموجی: ایموجی‌ها می‌توانند اطلاعات زیادی را در مورد یک کاراکتر منتقل کند. استفاده از آنان راه خوبی برای نشان دادن شخصیت برندتان است و می‌توانید از ایموجی‌ها برای نشان دادن جزئیات کلیدی در بیو اینستاگرام استفاده کنید.
بیوگرافی‌های ساده، تجاری، با هشتگ اختصاصی و شعار برند
بیوگرافی‌های ساده، تجاری، با هشتگ اختصاصی و شعار برند
  • بیوگرافی‌های تجاری: بهترین بیوگرافی‌های تجاری آن‌ها هستند که فعالیت برند عملکرد شرکت و هر آن چیزی که کاربر باید انجام دهد را بیان کنند. هر سه حساب تجاری اینستاگرام معرفی شده Herschel Supply،Article و Plantsome شامل هشتگ اختصاصی هستند. هشتگ اختصاصی راه خوبی برای ساختن ارتباط با مشتریان است.
  • تغییر فونت بیوگرافی: از لحاظ تکنیکی شما تنها مجاز به استفاده از یک فونت در بیوگرافی اینستاگرام هستید. اما ابزارهایی نیز وجود دارند که به شما در به وجود آوردن ظاهر جدید با استفاده از فونت‌های مختلف کمک می‌کند. این کار ایده خوبی برای تغییر حال و هوای پیج و عوض کردن ظاهر بیوگرافی است. تنها کافی‌ست فونت مورد نظرتان را انتخاب کنید و نوشته نهایی را در بیوگرافی کپی پیست نمایید.استفاده از فونت‌های جذاب می‌تواند به بایو اینستاگرام شما تنوع بدهد
استفاده از فونت‌های جذاب می‌تواند به بایو اینستاگرام شما تنوع بدهد
  • استفاده از سمبل‌های بیوگرافی: سمبل‌ها و نشانه‌ها، تفاوت زیادی با ایموجی‌ها ندارند و هر دوی این‌ها می‌توانند ظاهر بیوگرافی شما را تغییر دهند. برای مشخص کردن نوشته‌های هر خط، می‌توانید از نشانه‌ها و سمبل‌های مختلفی در کیبورد گوشی خود استفاده کنید.
  • دسته بندی اضافه کنید: در حساب‌های تجاری اینستاگرام، می‌توانید دسته بندی کسب و کارتان را مشخص کنید. این دسته بندی در زیر نام و بالاتر از بیوگرافی ظاهر می‌شود. با مشخص شدن دسته بندی کاربران متوجه فعالیت شما خواهند شد. می‌توانید از دسته بندی اینستاگرام برای ایجاد فضای اضافه در کاراکترهای بیوگرافی استفاده کنید و لازم نیست فعالیت‌تان را دوباره در بیوگرافی توضیح دهید.
  • اضافه کردن راه‌های تماس: در حساب‌های تجاری می‌توانید راه‌های تماس با خودتان را (ایمیل، تماس تلفنی، پیام) برای کاربران فعال کنید. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا مستقیماً با شما در ارتباط باشند.
  • اضافه کردن دکمه CTA: برای تشویق کاربران به انجام یک کار مشخص می‌توانید در بیوگرافی اینستاگرام از دکمه‌های CTA استفاده کنید. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا مستقیماً کارهایی مانند سفارش غذا از رستوران یا خرید بلیط یک رویداد را انجام دهند.
  • موقعیت مکانی خود را مشخص کنید: هنگامی که در حساب تجاری اینستاگرام آدرس خود را اضافه کنید، در بیوگرافی‌تان ظاهر می‌شود، اما هیچ کاراکتری را از بیو اشغال نخواهد کرد. این گزینه نیز راه خوبی برای ایجاد کاراکترهای اضافی بیوگرافی است.
  • اضافه کردن لینک در بیوگرافی: شما می‌توانید یک لینک قابل کلیک در بیو اینستاگرام‌تان داشته باشید. شما تا زمانی که از تبلیغات اینستاگرام یا فروشگاه اینستاگرام استفاده نکنید، نمی‌توانید در پست‌ها لینک بگذارید، اما این قابلیت می‌تواند ویژگی باارزشی باشد. شما می‌توانید مهم‌ترین محتوا (مانند آخرین پست بلاگ یا ویدیو، یک کمپین ویژه یا لندینگ پیج) را برای کاربران مشخص کنید.
  • گذاشتن هشتگ در بیو اینستاگرام: هشتگ‌ها در بیو قابلیت کلیک دارند. در ذهن می‌مانند اما در جستجوی اینستاگرام نقشی نخواهند داشت. شما می‌توانید هشتگ اختصاصی کسب‌وکار خود را برای ایجاد فرصت جذب کاربران بالقوه در بیو قرار دهید. علاوه بر آن هشتگ اختصاصی راه خوبی برای نشان دادن محتوا‌های دسته بندی شده به کاربران است.
  • متن را به چند خط بشکنید: افراد از خواندن متن‌های پشت سرهم و طولانی خوششان نمی‌آید. به جای آن اطلاعات را در اندازه‌های کوچکتر بشکنید و با استفاده از ایموجی‌ها و سمبل‌ها ظاهر آن‌ها را تغییر دهید. این گونه از اطلاعات سریع‌تر در ذهن مخاطب حک می‌شود.
بایو مرکز خرید ایران‌مال و موسسه زبان گلدیس، استانداردهای بایو خوب را دارد
بایو مرکز خرید ایران‌مال و موسسه زبان گلدیس، استانداردهای بایو خوب را دارد

دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، قدم آخر حرفه‌ای شدن است.

جمع‌بندی

نوشتن متن بیوگرافی، به شما کمک می‌کند تا توضیحات بیشتر و دقیق‌تری از خودتان برای مخاطبان و بازدید کنندگان بیان کنید. هر کدام از ایده‌های نوشتن بیوگرافی که در این مطلب ذکر کردیم، مناسب برند خاص با لحن و شخصیت منحصر به فرد است. نمی‌توانید انتظار داشته باشید که تمامی این ایده‌ها برای همه‌ی صفحات و برندها کاربرد داشته باشد. اینکه از کدام ایده و نحوه نوشتار بیوگرافی در صفحه خود استفاده می‌کنید، به خود شما بستگی دارد اما یقین داشته باشید که داشتن بیوگرافی خلاقانه و جذاب، مخاطبان اینستاگرامی شما را افزایش خواهد داد و به رشد برند شما کمک زیادی خواهد کرد. 

اگر این مطلب برای‌تان کاربردی بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب چطور امنیت اکانت اینستاگرام خود را تامین کنیم؟ را هم بخوانید. همچنین می‌توانید برای مشاوره بازاریابی اینترنتی با منتوریکس در تماس باشید.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
طیبه سلامی
1403/01/19
سلام اطلاعات مفیدی بود خیلی ممنونم ولی من نتونستم چیزی رو خلق کنم برای بیومپیج من آتینا بافت 20هستش و واقعا موندم چی بنویسم زیرا عرضه تو این کار زیاد هق
پاسخ...
تیم منتوریکس
1403/01/26
سلام دوست عزیز
بهترین راه برای پیدا کردن بیوگرافی مناسب شما چک کردن پیج‌های مشابه و ایده گرفتن از نوع بیو نویسی پیج‌های معروف که در این زمینه کار می‌کنند هست. البته اگر نقطه قوت حرفه خودت رو پیدا کنی این کار راحت‌تره:)
خانم بابایی
1402/10/06
بیو برای پیج ادمینی استوری موشن و اذیت و کاور پست
پاسخ...
ناشناس
1402/10/06
سلام وقت بخیر، در بیوگرافی باید مهارت خودتون رو در قسمت اسم با 3 کلمه معرفی کنید که در سرچ اون موارد پیج شما هم بالا بیاد و همینطور در قسمت بیو هم باید در دو جمله یا سه جمله کوتاه زیر هم و چند ایموجی مربوط به اون مهارت‌هاتون رو به چشم بیننده جذاب نشون بدین:)
سوورناز
1402/08/14
سلام من می‌خوام پیج آرایش دائم تتو بزنم میشه واسه لایو پیجم راهنماییم کنید
پاسخ...
سینا یوسفی
1402/09/12
سلام دوستِ عزیزِ منتوریکس؛
10 ایده جذاب برای لایو اینستا پیج آرایش دائم تتو رو در ادامه می‌تونی بخونی و از اونها استفاده کنی:
1. معرفی تاتو دائم
2. آموزش تاتو دائم
3. اجرای لایو تاتو دائم
4. معرفی لوازم و تجهیزات تاتو
5. پرسش و پاسخ با کاربران درباره تاتو
6. نشان دادن امکانات و فضای لاین تتو
7. راهنمای ریمو تتو و آرایش دائم
8. بایدها و نبایدها و ممنوعیت‌های آرایش دائم تتو
9. آموزش اولیه و مقدماتی تاتو دائم
10. شناخت آناتومی پوست صورت برای آرایش دائم
سارا
1402/07/19
سلام در مورد فروشگاه لوازم تولد هم راهنمایی کنین ممنون
پاسخ...
سینا یوسفی
1402/08/06
سلام سارای عزیز؛
خوشحالم که می‌تونم بهت برای نوشتن بایو اینستاگرام کمک کنم.
برای نوشتن بیو اینستا، حتما نکات زیر رو لحاظ کن:
1. فروشگاه لوازم تولد، مهم‌ترین کیورد تو هستش و پیشنهاد می‌نم به عنوان نام پیج هم قرارش بدی.
2. اگر امکان فروش فیزیکی هم داری، نام شهرت رو هم به کیورد اصلیت اضافه کن.
3. از عبارات "لوازم جشن تولد" و "تم تولد" هم در نوشتن بایو استفاده کن.
4. خدماتی مثل فروش لوازم کادویی، لوازم قنادی، آتش بازی و دیزاین تولد هم اگر در دسته بندی فعالیت‌های تو هستش، به بایو اینستا اضافه‌ش کن.
5. اگر امکان "اجاره لوازم تولد" رو داری هم اونو به شکل cta به بایو اضافه کن (مثلا برای اجاره لوازم تولد روی لینک زیر کلیک کنید و بعد لینک واتس رو در قسمت website بنویس).
Donya
1402/06/08
سلام من به تازگی یه پیج زدم برا کسب و کار خونگی ژله و دستر درست میکنم ایده ای برا بیو و پروف پیج ندارم و چطوری میتونم ویو پستا رو بالا ببرم؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1402/06/13
سلام دوست عزیز منتوریکس؛
برای معرفی مواد خوراکی که ماندگاری بالایی ندارند و تنها در محل‌های نزدیک به موقعیت شما فروخته میشه، بهتره لوکیشن و موقعیت رو بولد شده مشخص کنی.
مثلا ژله ‌ دسر ‌ سالاد ‌ شربت در تهران
استفاده کردن از کیوردهای زیر هم می‌تونه به بهتر دیده شدن بایو اینستا بیشتر کمک کنه:
ژله تولد و جشن ها؛ سفارش ژله و دسر {نام شهر}؛ سفارش دسر،ژله،غذا،کیک {نام شهر}؛ سفارش دسر و ژله در {نام شهر} و حومه

در مورد سوال دوم، باید ترکیبی از کپشن بهینه شده (با کیوردهایی که مشخص کردم)، هشتگ های اینستاگرام قوی و لید مگنت‌های جذاب برای کاربر رو استفاده کنی.
از هشتگ اینستاگرام زیر برای پست‌هات کمک بگیر:
#ژله_مجلسی #ژله_بستنی #ژله_شیک #ژله_ویترینی #ژله_میوه #ژله_تکنفره #ژله_هندوانه #ژله_انار #ژله_لیوانی #ژله_قلبی
یادت نره که می‌تونی ایموجی مناسب هر خوراکی رو هم در کنار کیورد اضافه کنی.

نغمه
1402/06/22
من کارآموز ادمینی هستم اگه دوست داشتی به این آیدی تو تلگرام پیام بده در حد توانم مشاوره میدم @Nagh74me
فرشته
1402/06/07
سلام من میخام یه پیج آموزشی انواع کیک و شیرینی و کوکی و ..بزنم نمسدونم بیو چی بنویسم ک جذاب باشه
پاسخ...
سینا یوسفی
1402/06/13
سلام دوست عزیز منتوریکس؛
در بررسی بایو اینستاگرام 100 نفر اول نتایج اینستاگرام، کیوردهای زیر به تکرر استفاده شده:
آموزش کیک و دسر؛ آموزش شیرینی کوکی؛ آموزش کیک کافیشاپی؛ آموزش آشپزی و شیرینی پزی.
برای نوشتن بیو اینستاگرام هم توصیه می‌کنم به غیر از کیوردهای بالا، از گفتن نکات زیر هم غافل نشی:
1. اگر آموزش حضوری داری، لوکیشن ر و مشخص کن. مثلا اموزش کیک تهران یا آموزش کیک و دسر اصفهان.
2. مزیت آموزش خودت نسبت به بقیه رو مشخص کن. مثلا آموزش کیک و شیرینی با شکر و بدون شکر.
3. بعد از هر کیورد، می‌تونی ایموجی مخصوص به اون رو بیاری تا جذابیت بصری متنت بیشتر بشه. مثلا آموزش نان {عکس} شیرینی {عکس}
4. انواع خوراکی‌هایی که آموزش می‌دی رو به هایلایت استوری اینستاگرام خودت با تصویر مناسب اضافه کن.
زهرا
1402/04/21
سلام وقتتون بخیر من تازه قراره یک پیج بزنم برای فروش اکسسوری های دست ساز یه بیو میخواستم که هم شاد باشهه هم توجه مخاطبو به خودش جلب کنهه ممنون میشم کمکم کنین
پاسخ...
سینا یوسفی
1402/04/26
سلام و درود
اول از همه باید بگم که امیدوارم توی کارت موفق باشی و سریعاً پیشرفت کنی.
بعد از اون، لازمه تا نکات زیر رو برای نوشتن بیو پیج اکسسوری های دست ساز، رعایت کنی:
1. حتماً حتماً حتماً از عبارت "اکسسور ی دست ساز" در قسمت name بیو استفاده کن. هم پُرسرچه و هم سئویی.
2. استفاده کردن از نمادهای قلب، خنده، رنگارنگ، گل‌ها و حتی حیوانات بامزه مثل پاندا و کوالا، می‌تونه به جذاب‌تر شدن بیوت کمک کنه. البته باید در نظر داشته باشی که آیا داخل اکسسوری‌هات المان‌های حیوان و... وجود داره یا نه. سعی کن از همون المان‌ها داخل بیو هم استفاده کنی.
3. ثبت سفارش در دایرکت یا نحوه ارسال رو هم داخل بایو اینستاگرام مشخص کن. براش هایلایت استوری بذار. رضایت مشتری داشته باش.
4. استفاده از دکمه‌های کانتکت اینستا رو فراموش نکن و پیجت حتما به واتس اپ بیزینس برای نشون دادن کاتالوگ‌ها و عکس‌های بیشتر متصل باشه. اینستاگرام، امتیاز بیشتری به پیج‌هایی میده که از تمام قابلیت‌های Meta استفاده می‌کنند.
5. اگر فروش حضوری یا تلفنی داری هم آدرس و location رو به بایو اینستا اضافه کن. شماره تلفنت هم همینطور.
Haniyeh
1402/04/09
سلام ی پیج کاری در رابطه با وسایل تزیینی و دکوری با سفال و سرامیک دارم ممنون میشم درباره نوشتن بیو راهنماییم کنید
پاسخ...
سینا یوسفی
1402/04/10
سلام دوست عزیز منتوریکس؛
بهتر بود بهم بگی که در حوزه آموزش کار می‌کنی یا فروش.
با اینحال، استفاده کردن از عبارت‌هایی مثل «آموزش سفال و سرامیک»، «کارگاه سفال و سرامیک»، «سفال و سرامیک دست ساز» و «ساخت تجهیزات و وسایل تزیینی و دکوری سفال و سرامیک» می‌تونه به ترغیب کاربر برای دیدن صفحه‌ت کمک کنه.
بهتره تا اسم و برند خودت رو هم داخل بیو بنویسی. کمک گرفتن از تصویر خودت در کنار ظروف و وسایل هم، می‌تونه به دیده شدن بیشتر پیچت کمک کنه.
شماره تلفن حتما بذار (اگر سفارش گیری تلفنی یا ثبت نام آموزش داری) ولی در کنارش از قابلیت contact اینستا هم استفاده کن. پیجت حتما به واتس اپ بیزینس متصل باشه و اونجا هم کاتالوگ محصولاتت رو اضافه کن تا قابلیت‌های بیشتری برای کاربر ایجاد کنی.
یادت باشه:
1. قسمت Above the fold پیج اینستاگرام، شامل نام پیج، عکس پروفایل، بایو و هایلایت استوری‌ها میشه. بنابراین صرفا بهبود بایو نمیتونه به موفقیتت کمک کنه. تکمیل باقی قسمت‌ها رو هم جدی بگیر.
2. دسته کاریت رو در قسمت پروفایل، Artist بزن. تاثیر مثبتی روی کاربر داره (تا استفاده کردن از عبارت‌هایی مثل Education یا Store).
3. برای قسمت لینکِ بایو، (اگر فروش حضوری داری) لینک آدرس مپ (گوگل مپ یا نشان) رو اضافه کن. اگر نه، می‌تونی به کمک yek.link و zil.ink، اکانت‌های دیگه خودت رو اضافه کنی و راه‌های تماس رو به کاربر نشون بدی.
4. استفاده کردن از سوشال سیگنال‌ها دیگه مثل توئیتر می‌تونه به رشد پیج اینستا و فروش بیشترت کمک کنه. در اون صورت می‌تونی با خوندن مطلب سئو توئیتر منتوریکس، در اون زمینه هم خبره بشی. https://digitalmentorx.com/news.cfm?id=950
محمد
1402/02/22
درود بر شما من محمد هستم ساکن استانبول ترکیه ۴ ساله اینجا زندگی میکنم و در دفتر خدمات توريستي که شامل فروش و اجاره ملک ، صرافی میشه کار میکنم ولی اینو هم بگم لاین اصلی کاری بنده مشاوره و دريافت اقامت ترکیه ست هرچی فکر کردم در مورد بیو چیزی در ذهنم نیومد ممنون میشم اگر ایده هست بفرمایید سپاس
پاسخ...
سینا یوسفی
1402/03/02
سلام محمد عزیز؛
خدمات دیگه‌ای که انجام میدی (مثل فروش و اجاره ملک، صرافی و...) رو می‌تونی در هایلایت استوری‌های صفحه بذاری.
اما برای بایو، بهتره حتما به این اشاره کنی که مقیم ترکیه هستی و می‌تونی از حضوراً پیگیر کارهای اقامتی بشی. در کنارش، از عبارت مشاوره اخذ اقامت ترکیه یا مشاوره دریافت اقامت ترکیه هم استفاده کن. گذاشتن پرچم ترکیه هم می‌تونه جذابیت بصری بایو رو با کمترین کاراکتر، بالا ببره.
اگر برای مشاوره دادن از واتس‌اپ یا تلگرام استفاده می‌کنی، حتما اونو به پیجت لینک کن و آدرس چت یا پروفایل رو در قسمت وبسایت بایو بذار. در انتهای بایو هم می‌تونی از symbole اشاره رو به پایین استفاده کنی تا چشم کاربر به دیدن لینک کوتاه شده برای دیدن، کلیک و دریافت مشاوره، ترغیب بشه.
kosar
1402/02/10
سلام یه ایده برای بایوپیج تکست میدین اسم پیجم کوثر بدون ث. هستش هیچ بایوخوبی به ذهنم نمیاد
پاسخ...
سینا یوسفی
1402/03/02
سلام و وقت بخیر همراه عزیز منتوریکس؛
متاسفانه بسیار گنگ و پُرابهام از صفحه‌ت صحبت کردی. اگر راهنمایی بیشتری بکنی، می‌تونم کمکت کنم.
kosar
1402/02/10
سلام برای بایو پیج تکست میشه کمکم کنیدهرچی فکرمیکنم نمیتونم بایودرستی انتخاب کنم اسم پیج کوثربدون ث. هستش
پاسخ...
ناشناس
1402/02/30
سلام دوست عزیز
چه اطلاعاتی براتون مهم هستش که در اولین مگاه مخاطب بخونه؟
زینب
1401/05/22
سلام برای بیوگرافی پیج طراحی چهره نظری دارید
پاسخ...
سینا یوسفی
1401/05/22
سلام و درود؛
مهمه که اگر برند شخصی شناخته شده دارید، در اسم و بیو اینستاتون ذکر کنید. اگر در کارگاه یا گالری خاصی کار می‌کنید هم خوبه که ذکر بشه.
در قدم بعدی، باید مشخص کنید که با چه روش یا سبکی کار می‌کنید. سیاه قلم یا مدادرنگی؟ رنگ آمیزی می‌کنید یا سیاه و سفید؟
در قدم بعدی، باید کاربرا رو دعوت کنید که هایلایت استوری‌ها یا ریلزها رو ببینند. می‌تونید هزینه سفارش، نحوه سفارش، ابعاد سفارش، نمونه کارها و خیلی چیزهای دیگه رو در هایلایت بذارید.
هدف اول شما باید جذب کاربر و مخاطب بیشتر با بایو باشه و بعد از اون باید با استفاده از بایو خوب، هایلایت‌ها پست‌های جذاب، کاربراتون رو به مشتری تبدیل کنید.
راه‌های ارتباطی رو هم فراموش نکنید. می‌تونید پیج‌تون رو به واتس اپ بیزینس متصل کنید و براش بروشور آنلاین درست کنید. تماس، ایمیل و دایرکت هم یادتون نره.
عکاسباشی
1401/03/16
بیو برای پیج عکاسی میخامعکس از کودکان
پاسخ...
سینا یوسفی
1401/03/20
سلام دوست عزیز؛
برای نوشتن بیو اینستاگرام برای پیج عکاسی کودکان، باید به نکات زیر توجه کنی:
1- اگر فقط ایده های عکاسی از کودکان رو ارائه میدی، حتما از عباراتی مثل «ایده عکاسی کودکان در فضای باز» یا «ایده های عکاسی از کودکان» استفاده کن
2- در صورتی که کار عکسبرداری و فیلمبرداری هم از سمتت انجام میشه، می‌تونی امکانات و توانایی‌هات رو به رخ بکشی. مثلا نوشتن «عکاسی از نوزاد»، «آتلیه تخصصی کودک»، «عکاسی نوزاد و بارداری» و «عکاسی فضایی باز کودک» می‌تونه در جذب مخاطب بیشتر موثر باشه
3- گذاشتن هشتگ اختصاصی می‌تونه کاربران رو به دیدن نمونه‌های بیشتر ترغیب کنه اما فضای کاراکتر بیو رو نباید برای نوشتن هشتگ‌های عمومی اینستاگرام هدر بدی
4- نوشتن اطلاعاتی در مورد ساخت کلیپ و فیلمبرداری حرفه‌ای، چاپ آلبوم، آدرس سایت، نحوه رزرو نوبت و... می‌تونه سردرگمی و ابهام کاربر رو در مورد کارتون از بین ببره
5- از قابلیت‌های جدید اینستاگرام مثل Guide برای دسته بندی کردن پست های اینستاگرام استفاده کن
6- در صورتی کمد لباس کودک دارید؛ باغ و فضاهای باز عکاسی قراردادی دارید؛ دوربین‌ها و لنزهای عکاسی به خصوصی دارید؛ حتما ذکر کنید یا حداقل در هایلایت استوری اینستاگرام بیاریدش
Neda Fathi
1401/02/18
سلام من میخوام یدونه پیج روزمرگی بزنم یدونه نام کاربری و بیو لطف کنید
پاسخ...
سینا یوسفی
1401/02/20
سلام به شما؛
راه‌اندازی پیج روزمرگی اینستاگرامی که بشه ازش برای ساخت ولاگ حرفه ای و تولید محتواهای ویدئویی اینستاگرام استفاده کرد، یه چیزی مثل وبلاگ‌نویسی و روزنگاری‌های اینترنتی‌ئه.
نوشتن بیو اینستاگرام، به همون روال و مراحل مشخصی برمی‌گرده که توی متن هم می‌تونید بخونید. برای راهنمایی و استفاده از نکات بیشتر هم می‌تونید کامنت‌های دوستان دیگر رو در همین مطلب بخونید. اما انتخاب نام کاربری و اسم اکانت، یکمی مشکل و با در نظر گرفتن چیزی که گفتین، مبهمه.
نوشتن از روزمرگی‌ها در اینستاگرام شامل بخش‌ها و دسته‌های متفاوتی می‌شه. هدف از این کار هم تنوع زیادی داره. اینکه در نهایت قصد کسب درآمد دارید یا نه، می‌تونه در انتخاب اسم موثر باشه. حتی برای نوشتن بیوگرافی اینستاگرام هم باید این نکته رو لحاظ کنید.
بنابراین پاسخ به این سوال، نیاز به راهنمایی بیشتر و دقت‌تر داره.
مریم نباتی فر
1401/01/31
ممنونم از مطالب خوبتون ، خدا قوت من با چرم کاردستی های فانتزی درست میکنم و دوست دارم یک بیوی خیلی خاص و هنری بنویسم که بتونه به مخاطبم این حس رو انتقال بده ممنون میشم منو راهنمایی فرمائید نام پیجم گالری دانمارک هست . با تشکر
پاسخ...
سینا یوسفی
1401/01/31
سلام و درود؛من یه بررسی کوتاه کردم و به نظرم خوبه که کارهای زیر رو انجام بدی. قبل از هر چیز، بگم که تمام گفته‌هام صرفا پیشنهاده و انجام اون به شرایط شما و پیجتون بستگی داره.
۱ بستن و قفل کردن صفحه و استفاده نکردن از امکانات اکانت بیزینسی و professional اینستاگرام برای یه پیج فروش محصول خوب نیست. منِ کاربر در نگاه اول انتظار دارم پیجتون رو ببینم و از نحوه سفارش، نمونه کارها و قیمت‌ها مطلع بشم.
۲ یکبار عبارت گالری دانمارک به عنوان اسم پیج ذکر شده. ذکر دوباره اون دقیقا زیر همون عبارت اول، درست نیست.
۳ شعار پیچ بسیار طولانی شده. مثلا اندکی چرم، اندکی..... کفایت میکنه. طولانی تر کردنش، یعنی از دست دادن کاراکترهای مفید برای نوشتن درباره ساعت کاری، لوکیشن، معرفی مزیت خرید، دادن تخفیف و...
۴ جمله وطن من در قلب.... کاملا بی‌استفاده و بیهوده‌ست. به جاش میشه کاربر رو تشویق به دیدن هایلایت (اگر داشته باشین) و ثبت سفارش در دایرکت کرد.
سفرهای دلارام
1400/11/23
من هرچقدر فکر میکنم نمیتونم یه بیوی خوب بنویسم. پیجم درباره سفره و با شوهرم میریم سفر. کمکم کنین
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/11/27
سلام دلارام عزیز؛ ممنونم که برای گرفتن راهنمایی به منتوریکس اعتماد کردی
برای پیج‌هایی که مرتبط با سفر هستند، دانستن یه سری مشخصات اولیه لازمه. خوشحال می‌شم که در ادامه برام توضیحات بیشتری از پیجت بگی. مثلا قبل از اینکه شروع به نوشتن بیو کنی باید بدونی هدف از پیجت چیه.
1- آیا می‌خوای کار بلاگری انجام بدی؟
2- سفرنامه بلند می‌نویسی یا متن‌های کوتاه به همراه عکس نقاط گردشگری؟
3- مخاطبانت چه کسانی هستند و چجوری باید باهاشون ارتباط برقرار کرد؟ باید خودمونی حرف بزنیم باهاشون یا رسمی؟ چه محدوده سنی دارن؟
4- می‌خوای از پیجت برای گرفتن تبلیغ استفاده کنی یا نه؟ قصد معرفی یه کسب‌وکار شخصی رو داخلش داری یا اینکه صرفاً علاقه‌مند به تولید محتوای گردشگری رایگان هستی؟
اما با این حال یه سری نکات نوشتن بایو اینستاگرام وجود داره که عمومی‌تره. بنابراین حتما نکات زیر رو در نظر داشته باش و بسته به نیاز داخل پیج اجراشون کن.
1- هایلایت استوری اینستاگرام رو دست کم نگیر. یه سبک می‌تونه معرفی شهر به شهر باشه. مثلا سفرنامه تهران، سفرنامه اصفهان، سفرنامه شیراز و.... یک مدل دیگه می‌تونه دسته بندی نوع سفر باشه. مثلا سفر کوهستانی، گشت شهری، سفر با دوچرخه، سفر یک روزه، سفر روستایی و.... یکی از CTAهای خوب می‌تونه ترغیب کاربرا به دیدن استوری‌ها باشه. دیدن استوری دو تا مزیت داره؛ هم ویو و تعامل استوری رو بالاتر می‌بره و هم شانس بیشتر دیده شدن پست‌ها رو افزایش می‌ده.
2- اگر هدفتون گرفتن تبلیغ از اقامتگاه‌های بومگردی، آژانس‌های مسافرتی و... است، داخل لینک بیو اینستاگرام حتما از لوکیشن، سایت یا یک پست مربوط به اون تبلیغ استفاده کنین. حتی اگر لینک سایتی وجود نداره، از پلتفرم‌های رایگان مثل ویرگول می‌شه برای تولید محتوا و لینک دادن استفاده کرد. اینطوری عملاً یه پایگاه اجتماعی دیگه هم برا خودتون درست می‌کنید. خط آخر متن بیو هم CTA اون لینک در نظر گرفته می‌شه.
3- اینکه با همسرتون سفر می‌کنید، مزیت خیلی خوبی می‌تونه باشه. ازش استفاده کنین. چه داخل طراحی کاور پست اینستاگرام و چه برای نوشتن بیو، ازش غافل نشید. کاورها می‌تونه عکس‌های دو نفره در منظره و اون موقعیت مکانی باشه. داخل بیو هم سعی کنین اون حس خانواده بودن، همراه داشتن و به طور خلاصه "دو نفره بودن گردش" رو بولد کنین.
4- به قول اون کارشناس صداوسیما، جابه‌جا شدن داخل اتاق‌های خونه هم می‌تونه سفر محسوب بشه. خیلی از مردم، سفر رو به درستی نمی‌شناسن. بلاگرها و اینفلوئنسرهای مجازی هم برای تغییر نگرش مردم تلاشی نمی‌کنن. اما شما می‌تونین نگاه خودتون رو به سفر ارائه کنین. از کلیشه‌هایی که بقیه پیج‌های مشابه می‌ذارن، دوری کنین. داشتن ایده سفر، رویاپردازیه و سفر رفتن، محقق کردن اون رویاست. مثلا از نوشتن "پست‌هامون رو دنبال کن تا شما رو به رویایی‌ترین نقاط ایران ببریم" نترسید و انجامش بدید.
امیدوارم با پاسخم تونسته باشم بخشی از سوالاتتون رو جواب داده باشم. اما همونطور که گفتم تا اطلاعات بیشتری نداشته باشم، نمی‌تونم برای نوشتن بیو درست و پرفکت ایده‌ای بدم.
alirezaaa
1400/11/09
من نمیخام شماره موبایلم توی بیو اینستاگرام معلوم باشه چیکار کنم؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/11/09
علیرضای عزیز؛ در هر دو نوع اکانت شخصی و تجاری اینستاگرام، اگر شماره موبایل خودت رو در اطلاعات پروفایل وارد نکنی، امکان دستیابی به اون از سمت کاربران دیگر ممکن نیست.
اما برای اینکه حتی با وارد کردن شماره تلفن در بایو اینستاگرام، امکان دیدن اون رو برای کاربران دیگه غیرفعال کنی، باید حتما از اکانت تجاری یا بیزینس اینستاگرام استفاده کنی. با رفتن به قسمت Edit Profile --> Profile Display options و برداشتن تیک گزینه Display contact info، نمایش راه‌های ارتباطی غیرفعال می‌شه. علاوه بر اون، از قسمت Edit Profile --> contact options هم می‌تونی شماره تلفن رو از بایو حذف کنی.
آرزو
1400/10/18
آیا قرار دادن لینک با دامنه .ir باعث بن شدن اکانت اینستاگرام میشود؟پیشاپیش از جواب متشکرم
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/10/18
درود آرزوی عزیز؛
در سیاست های اینستاگرام و موارد ممنوعه برای بیو اینستا و محتوای اینستاگرام، بندی برای بن شدن اکانت به خاطر استفاده از لینک ir وجود نداره. مشکلی از بابت استفاده از گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام وجود نداره و اگر نمی‌تونین لینک ir به حساب خودتون اضافه کنین، احتمالاً باید به خاطر اشتباه در وارد کردن لینک باشه.
elaheh
1400/10/12
چطوری توی بیو لوکیشن بذارم؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/10/13
درود الهه عزیز، برای اضافه کردن لوکیشن به بیو اینستاگرام یه راه مشخص وجود داره. اول باید به بخش edit profile ضفحه خودت بری و از اون بخش، گزینه Contact Option رو انتخاب کنی. حالا با نوشتن آدرست در بخش Business Address، لینک لوکیشن به بایو اضافه می‌شه. در Business Address، به 3 مورد از اطلاعات آدرس نیاز داری:
1- آدرس جزیی و دقیق که در باکس Street Address واردش می‌کنی
2- شهر که در فیلد Town/City وارد میشه
3- کدپستی که باید به جای Postal Code نوشته بشه
اما یک نکته کلیدی هم وجود داره. اضافه کردن لوکیشن خارج از ایران به بایو اینستاگرام بدون مشکل انجام می‌شه اما اینستاگرام از کدپستی داخل ایران پشتیبانی نمی‌کنه. برای حل این مشکل هم دو راهکار پیشنهاد می‌دم بهت:
1- صرفاً به گذاشتن شهر محل کسب و کار راضی بشی و بقیه آدرس رو از طریق نوشتن جزییات محل به کاربر بگی.
2- اگر حتما می‌خوای محل دقیق روی نقشه نمایش داده بشه، اول لوکیشن و موقعیتت رو در گوگل مپ ثبت کن و بعد از اون، برگرد به سراغ لوکیشن اینستاگرام. اینطوری احتمالاً توی سرچ اینستاگرام موقعیت جدیدت نمایش داده می‌شه و بدون در نظر گرفتن کدپستی، کاربر موقعیت درست رو می‌بینه.
کیمیا
1400/09/29
چطور چندتا لینک بذارم توی بیو؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/09/29
کیمیای عزیز؛ قبل از به‌روزرسانی‌های اینستاگرام می‌شد از برنامه‌های واسط برای قرار دادن چند لینک در Bio اینستاگرام استفاده کرد. اما خیلی وقته که جلوی این کار به خاطر هک شدن اینستاگرام اشخاص با برنامه‌های مخرب گرفته شده. از طرف دیگه داشتن چند لینک در بایو، کاربران رو سردرگم و گیج می‌کنه. یه راه جذاب اما برای گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام وجود داره. کافیه به سایت linktr.ee برین و در اون عضو بشین. این سایت برای شما یه پیج فرود واسط می‌سازه. تمام کاربران به این صفحه هدایت می‌شن و از اونجا به مقصد و لینک‌های مورد نظرشون می‌رن.
معصومه
1400/09/24
یه جایی نوشتین: بیوگرافی اینستاگرام غیر قابل جستجو است و گذاشتن کلمات کلیدی در آن تاثیری ندارداین چیزی که نوشتین اشتباهه. الان یه جوری شده که بهتره کلمه کلیدی رو توی بیو بذاریم تا توی سرچ اینستا نتیجه بهتری بگیریم. لطفا اصلاحش کنین
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/09/24
معصومه عزیز، ممنونم که انقدر دقیق و نکته‌سنج مطالب ما رو دنبال می‌کنی. حرف شما کاملا درسته و متن اصلاح شد.
گذاشتن کلمات کلیدی و غنی کردن بیو اینستا از کلمات پرجستجو، می‌تونه تاثیرش رو روی بهتر سرچ شدن صفحه و پیج اینستاگرام ما بذاره.
لیلا میلانی
1400/09/20
هشتگ در بیو چقدر موثره؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/09/22
گذاشتن هشتگ در بیو، تاثیری روی سرچ کاربر نداره. یعنی با گذاشتن هشتگ‌های ترند، احتمال پیدا شدن صفحه شما توی سرچ اینستاگرام افزایش پیدا نمی‌کنه. اما تعریف هشتگ اختصاصی و گذاشتن اون در بیو، به کاربر این امکان رو می‌ده تا پُست‌های شما رو توی دسته بندی‌های مشخص و جذاب‌تر ببینه.
علی
1400/09/06
من نمیتونم سایتمو بذارم توی بیو...دامنه دات آی آره. بقیه هم این مشکلو دارن؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/09/08
علی جان؛ مشکلی بابت گذاشتن دامنه ir در بیو اینستا وجود نداره. کافیه در قسمت website، آدرس سایت رو با https بنویسی. الگوی زیر باید رعایت بشه:
https://DomainName.ir
محمد
1400/08/29
ایموجی شلوغ نمیکنه بیو رو؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/08/29
محمد جان؛ یک تصویر گاهی میتونه بهتر از 1000 کلمه منظور ما رو به مخاطب منتقل کنه. لازم نیست بیو رو پُر از ایموجی های شکلک کنی. همین که بتونی با استفاده بهینه از انواع ایموجی، تعداد کاراکترهای اضافی رو به حداقل برسونی، کفایت میکنه.
مطهره
1400/08/26
کاش عکس پیجایی که معرفی کردین رهم بذاریم
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/09/13
مطهره عزیز؛ مطلب به روز شد و نمونه‌های بیشتری در پُست قرار گرفت
پرستو رمضانی
1400/08/26
مطلب جالبی نبود من خوشم نیومد
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/08/29
پرستوی عزیز؛ چقدر خوشحالم که نظرت رو بدون تعارف بیان کردی. اما کاش بیشتر توضیح میدادی.
مشکل در لحن محتوا و نوشته بود؟ خوندن این مطلب به اندازه کافی برات مفید نبود؟ دنبال مثال های کاربردی بیشتر بودی و پیداش نکردی؟ سوالی برات وجود داشت که مطلب ما نتونست بهت پاسخ دقیقی بده؟
عطیههه
1400/08/23
برای یه پیج فارسی، انگلیسی بیو بزنیم بهتره یا فارسی؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/08/24
عطیه عزیز؛ هدف از نوشتن بیو، توضیح کوتاه و جذاب از صفحه برای کاربران دیگه است. سوالی که باید از خودت بپرسی اینه که آیا کاربران و مخاطبان هدفت رو کاربران انگلیسی زبان تشکیل میدن یا فارسی؟ آیا بیو انگلیسی میتونه برای کاربرا جذاب باشه و به رشد پیج شما کمک کنه؟
توصیه‌م اینه که تجربه شخصی شیما تیموری رو برای ساخت پیجش https://digitalmentorx.com/news.cfm?id=615 بخونی تا بیشتر با پرسونای مشتری و پیدا کردن فالوئر اینستاگرام آشنا بشی.
محمدرضا
1400/08/22
من خوندم هشتگ نزارین توی بایو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اونوقت شما میگین بزار...
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/08/24
محمدرضا جان؛ همانطور که در شماره 16 توضیح دادم، تاثیر هشتگ در بایو، برای نشان دادن پست‌های خاصی است. مثلا شما می‌تونید با هشتگ اختصاصی پست‌های مربوط به مسابقه یا رویداد جدید را در بازه زمانی مقرر به کاربر نشان بدهید هشتگ در بایو به بهبود سرچ و پیدا شدن پیج شما کمکی نمی‌کنه اما می‌تونه راهی برای بیشتر دیده شدن برخی از پست‌ها باشه. مثلا پیج آدیداس اومده و از هشتگ #ImpossibleIsNothing برای پست‌های با شعار تبلیغاتی جدیدش استفاده کرده.
محبوبه اکرمی
1400/08/21
من هنوز جواب سوالمو نگرفتم بیوی پیج خودتون چطوریه. برای همین رفتم خودم دیدم...
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/08/24
در پیج اینستاگرام منتوریکس امکان ارتباط مستقیم از طریق تماس تلفنی و ایمیل فراهمه "به کمک اکشن باتن‌ها"
دسته بندی کسب‌وکار هم به کاربر نمایش داده میشه "با ویرایش پروفایل فعال میشه"
لینک وبسایت هم برای دریافت ورودی و ترافیک از اینستاگرام گذاشته شده
انواع خدمات قابل ارائه در خط دوم ذکر شده "مشاوره ‌ اجرای پروژه ‌ خدمات دیجیتال مارکتینگ"
مزیت و برتری رقابتی منتوریکس هم در قسمت "بهترین مقالات دیجیتال مارکتینگ در بلاگ ما" آورده شده. این همون پیشنهاد و مزیتی‌ـه که کاربر با دنبال کردن ما می‌تونه اونو به دست بیاره.
محبوبه اکرمی
1400/08/17
این همه مشاوره بیو دادید، بیوی پیج خودتون چه ریختیه؟ برام سوال شد واقعن
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/08/18
محبوبه عزیز؛
یقینا نوشتن بیوگرافی مهم‌ترین و در عین حال سخت‌ترین کاریه که باید برای پیج انجام بشه. چون اولین چیزی که کاربر پیج رو با اون میسنجه، بیوئه.
اما چیزی که واضحه، استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اینستاگرامه. بیو پیج تنها کافیه برای مخاطبان هدف جذاب و گیرا باشه. لازم نیست به سلیقه تمامی کاربران فکر کنید. فقط و فقط کافیه تا ذهن مخاطبان هدفتون رو درگیر کنه
alireza
1400/08/16
کاش نمونه های بیشتری گذاشته بودین مرسی
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/09/13
علیرضا جان، ممنون از نظری که برامون گذاشتی. مطلب به روز شد
فریده چراغی
1400/08/16
یه سوال دارم: اگه فونت بیوگرافی اینستاگرام رو عوض کنم، توی همه گوشی ها خوانایی خوبی داره یا نه؟ شما واقعا این توصیه رو میکنین؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/08/18
سلام فریده عزیز
مشکلی در نمایش فونت‌های مختلف وجود نداره و تمامی گوشی‌های اندروید و آیفون از اون پشتیبانی میکنن. اما اگر نمایش اون دچار مشکل شده بخاطر نسخه قدیمی اپ میتونه باشه.
استفاده کردن یا نکردن از فونت هم میتونه متناسب با سلیقه شخص و هویت برند باشه. بیشتر به هدفتون برمیگرده.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف