با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

درآمد دیجیتال مارکتینگ در کشورهای مختلف {به روز رسانی 2021}
سینا یوسفی
سینا یوسفی
13:06، 1401/03/05
درآمد دیجیتال مارکتینگ در کشورهای مختلف {به روز رسانی 2021}
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

درآمد دیجیتال مارکتینگ در کشورهای مختلف {به روز رسانی 2021}


برای داشتن بیشترین درآمد ممکن از دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید مارکوپولو وار، کوله‌ای به دوش داشته باشید و از این کشور به آن کشور مهاجرت کنید. زندگی کردن در بین کشورهایی که بیشترین پرداختی را به دیجیتال مارکترها دارند، نقش مهمی در کسب درآمد بیشتر ایفا می‌کند. اما آیا این تمامی ماجراست؟ من سینا هستم و می‌خواهم امروز زیر و بم کسب درآمد دیجیتال مارکتینگ را به شما بگویم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در سال‌های اخیر، تکنولوژی تغییرات زیادی را به ویژه در محل کار انسان‌ها به وجود آورده است. امروزه، بیش از هر زمان دیگری صنایع و کسب‌وکارهای مختلف، توجه ویژه‌ای به مهارت‌های دیجیتالی و تبلیغات در گوگل نشان داده‌اند. بازاریابی هم از این قائله مستثنی نمانده است و روی به دیجیتالی شدن آورده. 

با در نظر گرفتن این موضوع، ما تلاش کردیم تا مزایای تبدیل شدن به دیجیتال مارکتر را در سراسر جهان برای شما مشخص کنیم. برای این کار، ما در بین لیست کارهای ۱۵ کشور جهان، متوسط درآمد و حقوق مدیران دیجیتال مارکتینگ را پیدا کرده‌ایم. خروجی این کار، یقین برای شما جذاب خواهد بود.

 دیجیتال مارکتر‌ها در هر کشور چقدر حقوق می‌گیرند؟

درامد دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

نتایج بررسی‌های ما نشان داده است که دیجیتال مارکتر‌های شرکت‌های آسیایی، بیشترین دریافتی سالانه را در بین تمامی کشورهای جهان دارند. در حقیقت بهترین کشور برای دیجیتال مارکترها، ژاپن است که به طور متوسط 58443 دلار به مدیران دیجیتال مارکتینگ پرداخت می‌کند. در رتبه دوم، کشور چین با 56443 دلار در سال است. در جایگاه سوم نیز، ایالات متحده آمریکا با 55949 دلار قرار دارد.

با رسیدن به لیست کشورهای اروپایی، دانمارک را در صدر پرداختی‌ها میبینیم. بر اساس آمار، مدیران دیجیتال مارکتینگ شرکت‌های دانمارکی در سال 55384 دلار دریافتی دارند؛ که آن‌ها را در جدول نهایی در جایگاه چهارم قرار می‌دهد.

پرداختی بیشتر با تجربه بیشتر

بر کسی پوشیده نیست که داشتن تجربه کاری بیشتر می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش حقوق پایه شما در هر حوزه کاری داشته باشد. اما این افزایش حقوق برای مدیران دیجیتال مارکتینگ تا چه حدی است؟

بی هیچ تعجبی، بر طبق آمار ما از ۱۵ کشور جهان، شما می‌توانید با داشتن تجربه کاری به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ، به طور میانگین ۳۰ هزار دلار به حقوق پایه خود اضافه کنید.

دریافتی دیجیتال مارکترها در سال ۲۰۲۱ چقدر است؟

حقوق دیجیتال مارکترها در سال 2022 چقدر است؟

با در نظر گرفتن مهارت، تخصص، توانایی، سطح دانش و سابقه کار هر دیجیتال مارکتر، عدد پرداختی نهایی به آن‌ها مشخص می‌شود. در صورتی که به تازگی وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شدید یا درباره آن که تا چه حد می‌توانید از دیجیتال مارکتر پول دربیاورید کنجکاو هستید، می‌توانید چیزهای زیادی را در این مطلب بفهمید.

پرداخت حقوق به دیجیتال مارکتر‌ها در چهار عنوان شغلی کلی انجام می‌شود:

  1. کارآموز دیجیتال مارکتینگ
  2. کارشناس دیجیتال مارکتینگ
  3. مدیر دیجیتال مارکتینگ
  4. فریلنسر دیجیتال مارکتینگ

کارآموز دیجیتال مارکتینگ، می‌تواند تا ۴۰ هزار دلار در سال به طور میانگین درآمد داشته باشد. در صورتی که سابقه کاری شما بین ۵ تا ۹ سال باشد، عنوان شغلی شما کارشناس خواهد بود که با دادن مشاوره دیجیتال مارکتینگ به شرکت ها کمک می کنید. در این رده شغلی، تا ۵۵ هزار دلار می‌توانید حقوق بگیرید. به طور معمول، مدیران دیجیتال مارکتینگ بیش از ۱۰ سال سابقه کاری دارند و حدود ۹۷ هزار دلار در سال حقوق می‌گیرند. دیجیتال مارکتر‌های فریلنسر نیز بین ۵۰ تا ۲۰۰ دلار در ساعت دریافتی دارند.

در تمامی شرکت‌ها این اعداد یکسان نیست و می‌تواند با توجه به مهارت‌ها و توانایی‌های شما کم یا زیاد شود. داشتن رزومه کاری موفق و کار کردن در بخش‌های مختلف یتال مارکتینگ می‌تواند مزیت‌های مالی زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس هم سطح دیجیتال مارکترهای جهانی شوید.

چه فاکتورهایی روی حقوق دیجیتال مارکتر‌ها تاثیر می‌گذارد؟

در ادامه فاکتورهایی که روی حقوق دیجیتال مارکترها تاثیر می‌گذارد را مرور می‌کنیم:

سابقه کاری

جای تعجب ندارد که سابقه کاری می‌تواند نقش مهمی را در میزان پول دریافتی شما ایفا کند. البته در نظر داشته باشید، داشتن سابقه طولانی به تنهایی نمی‌تواند دریافت حقوق بیشتر را تضمین کند. برخلاف دیگر حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال مارکتر‌ها باید بتوانند با ابزارهای زیادی به طور همزمان کار کنند. در صورتی که بخواهید تنها در یک حوزه و شاخه دیجیتال مارکتینگ تخصص پیدا کنید، حقوق شما افزایشی نخواهد داشت.

برای مثال، اگر در سئو سایت خوب هستید، با سال‌ها کار می‌توانید به یک متخصص در حوزه خدمات سئو سایت تبدیل شوید و حقوق سالیانه ۶۸ هزار دلار در انتظار شماست. اما در مقایسه با حقوق ۹۰ هزار دلاری دیجیتال مارکتر‌های متخصص تفاوت زیادی دارد.

مهارت

یک دیجیتال مارکتر موفق باید مهارت‌های متفاوتی نیز داشته باشد. هر چه مهارت‌های دیجیتال بیشتری داشته باشید، درآمدتان نیز بیشتر است. طبق آمار در میان مهارت‌هایی که می‌تواند تاثیر مثبت روی افزایش حقوق داشته باشد، می‌توان به بازاریابی شبکه اجتماعی، SEM و ایمیل مارکتینگ اشاره کرد.

به عبارت دیگر، شرکت‌ها به متخصصانی که چرخه کامل بازاریابی (از افزایش ترافیک با افزایش نرخ تبدیل کاربر به خریدار) را کنترل می‌کنند، اهمیت بیشتری می‌دهند.

خوش‌نامی

بیشتر دیجیتال مارکتر‌ها از این فاکتور غافل هستند. اما به محض اینکه اعتبار و خوشنامی لازم را در بازار دیجیتال داشته باشید، تفاوت مالی را متوجه خواهید شد. اعتبار مفهومی است که شما می‌توانید از آن در برند شخصی یا تجاری خود استفاده کنید. دیجیتال مارکتر‌های خوشنام و معتبر، می‌توانند افزایش حقوق درخواستی خود را از شرکت مارکتینگ داشته باشند.

چه فاکتورهایی روی حقوق دریافتی دیجیتال مارکتر‌ها تاثیر می‌گذارد؟

عنوان شغلی

افزایش حقوق می‌تواند به شکل نردبانی و با بیشتر شدن مسئولیت‌های شغلی اتفاق بیفتد. برای مثال کارشناس دیجیتال مارکتینگ‌هایی که مدیریت یک تیم بازاریابی را بر عهده دارند، از کارشناس‌هایی که به تنهایی کار می‌کنند، درآمد بیشتری دارند. همچنین دیجیتال مارکتر‌هایی که توانایی و تجربه کافی برای تغییر کسب‌وکارهای سنتی به آنلاین را دارند، می‌توان در جلسه‌های همفکری شرکت حضور پیدا کرده و حقوق بیشتری داشته باشند.

توانایی به نتیجه رساندن کارها

تفاوت اصلی بین بازاریاب‌های سنتی و دیجیتال در قابل اندازه گیری بودن نتایج کارهای آن‌هاست. یعنی به راحتی می‌توانید سودآوری میزان بازگشت سرمایه کمپین‌های بازاریابی دیجیتال را اندازه گیری کنید.

دیجیتال مارکتر‌هایی که کمپین‌های بازاریابی موفق و پر سود را مدیریت می‌کنند و در تامین ارزش مادی و معنوی برای شرکت نقش اساسی دارند، پاداش مالی بیشتری نسبت به دیجیتال مارکتر‌های ساده دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:‌درآمد گوگل چقدر است؟

سخن آخر

با توجه به اهمیت روز افزون دیجیتال مارکتینگ در کسب‌وکارهای مختلف، کسب درآمد از این راه رونق زیادی پیدا کرده است. همه روزه افراد زیادی برای ورود به حوزه دیجیتال مارکتینگ، از خود علاقه نشان می‌دهند. اما تنها تعدادی از آن‌ها ممکن است به آن جایگاه تعیین شده و مسیر موفقیت دست پیدا کنند.

شما می‌توانید با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف موثر در افزایش حقوق و کسب درآمد بیشتر از دیجیتال مارکتینگ، برای مسیر کاری خود برنامه ریزی کنید. یادتان باشد که تنها زندگی کردن در کشوری که بیشترین حقوق ممکن را به دیجیتال مارکتر‌ها می‌دهد، در داشتن درآمد و پول بیشتر موثر نیست. شما باید بتوانید علاوه بر کار کردن با بهترین‌ها، خود را نیز به اندازه‌ای که باید رشد دهید.

بالا بردن مهارت‌ها و کسب کردن تجربه کافی، می‌تواند قدم‌های بعدی شما برای دریافت حقوق و مزایای بیشتر باشد. به علاوه، مشاوره CRO یکی از کلیدهای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است که می‌تواند به بهبود عملکرد و افزایش درآمد کمک کند.

اگر این مطلب برای‌تان جالب بود بود، حتما مطلب «چطور دیجیتال مارکتینگ را برای کودک 5 ساله تعریف کنیم؟» را هم بخوانید.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی منتوریکس و متخصص سئو کردن سایت‌های مختلف است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
حسین ز
1400/08/02
ممنون از زحماتی که در تهیه و تدوین این مقاله داشتید، میخواستم بدونم در قسمت های آخر مقاله که در رابطه با"توانایی به انجام رساندن کار ها" صحبت کردید، اگر یک دیجیتال مارکتر، فعالیت های مارکتینگش موثر باشه و تعداد فروش رو افزایش بده، چند درصد میتونه پورسانت داشته باشه؟
پاسخ...
ناشناس
1400/08/08
سلام، ممنون از شما. کاملا بستگی به قوانین داخلی هر شرکت داره.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف