با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

کارگاه داستان نویسی گاتهام {بهترین کتاب برای شروع داستان نویسی}
امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
20:43، 1400/04/21
کارگاه داستان نویسی گاتهام {بهترین کتاب برای شروع داستان نویسی}
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

کارگاه داستان نویسی گاتهام {بهترین کتاب برای شروع داستان نویسی}


زمانی که می‌خواستم داستان نویسی و داستان سرایی را آغاز کنم، هر کجا که می‌گشتم فقط به نام یک کتاب برخورد می‌کردم که ترجمه انیسا دهقانی بود. بسیار کنجکاو شدم تا ببینم این کتاب چیست که بسیاری از سایت‌ها و تبلیغات در گوگل برای یادگیری داستان سرایی و شروع داستان نویسی آن را پیشنهاد می‌کنند؟ با کمی تحقیق دریافتم که ماجرای این کتاب مانند لانه خرگوش بسیار عمیق است و باید آن را بخوانید تا بفهمید چرا این کتاب باید کتاب شماره 1 داستان نویسی شما باشد. با منتوریکس همراه باشید.

کتاب داستان نویسی: کارگاه داستان نویسی گاتهام

این کتاب را انجمن کارگاه داستان نویسی گاتهام در نیویورک به نگارش درآوردند. من هم در اول کار فکر می‌کردم منظور از گاتهام همان شهر معروف بتمن در سری کامیک‌های DC است، اما بعد از خواندن کتاب فهمیدم که در واقع یک کارگاه داستان نویسی در نیویورک هستند که به علاقمندان داستان نویسی و نگارش کتاب آموزش می‌دهند.

کتاب کارگاه داستان نویسی گاتهام

جلد روی کتاب کارگاه داستان نویسی گاتهام

کتاب داستان نویسی گاتهام از ابتدا تا انتهای نوشتن یک کتاب داستان یا رمان را به شما یاد می‌دهد، پس اگر دوست دارید در این زمینه حرفه‌ای و باتجربه شوید و در محتواهای وبلاگی خود از تکنیک های داستان نویسی استفاده کنید، خواندن این کتاب را پیشنهاد می‌کنم، چون هر چیزی که برای خود می‌پسندم، باید برای دیگران هم بپسندم!

این کتاب شامل چه فصل‌هایی می‌شود؟

در همان اول کار استادان کارگاه گاتهام مقدمه‌ای گیرا و کامل نوشتند تا بتوانند علت نگارش این کتاب به دست خودشان را بگویند، این قسمت را حتما بخوانید و سپس به سراغ فصل‌های زیر بروید:

  • سخن موسسان کارگاه نویسندگان گاتهام
  • چگونه از این کتاب استفاده کنیم؟
  • داستان: چیستی، چگونگی و چرایی آن
  • شخصیت: سایه‌های دربند
  • طرح داستانی: سوال در مورد موضوع اصلی داستان
  • زاویه دید: فهرست کامل
  • توصیف با کلمات به تصویر کشیدن
  • دیالوگ آن را فریاد بزن
  • فضا و شتابان گویی: من اینجایم پس هستم
  • صدا: لحن داستان
  • مضمون: داستان شما واقعا درباره‌ی چیست؟
  • بازنویسی: نویسندگان واقعی خودشان بازنویسی می‌کنند

اگر دوست دارید به وادی تولید محتوا وارد شوید، پیشنهاد می‌کنیم سری به دوره بازاریابی محتوا از سری دوره دیجیتال مارکتینگ و مشاوره CRO منتوریکس بزنید.

دلیل خاص بودن کتاب کارگاه داستان نویسی گاتهام چیست؟

در دوران تحصیل با کتاب‌های مرجع بسیاری رو‌به‌رو بودیم که باید برای درس‌هایی مانند شیمی و فیزیک و... آن‌ها را تهیه می‌کردیم. برای مثال کتاب شیمی تجزیه اسکوگ-وست هالر یا شیمی عمومی مورتیمر از این دست کتاب‌ها بود. اما مرجع داستان نویسی کدام کتاب است؟ خب می‌خواهم با شما صادق باشم شاید کارگاه داستان نویسی گاتهام مرجع اصلی نباشد، اما جزو 10 کتاب اولی‌ست که برای شروع نوشتن کتاب، حرفه‌ای‌های فن در جهان به شما پیشنهاد می‌کنند.

درست است کارگاه داستان نویسی گاتهام با شاگردان مشتاقش در نیویورک برگزار می‌شود، اما با خواندن هر فصل این کتاب احساس می‌کنید در یک کارگاه حضور دارید و در نهایت باید یک داستان کامل تحویل دهید.

کتاب داستان نویسی

تمرین‌های این کتاب را حتما انجام دهید

در پایان هر فصل کتاب برای شما تمرین‌هایی طرح شده است که به وسیله‌ی ان‌ها می‌توانید استعداد خود را بر روی کاغذ بیاورید و بوف کور بعدی را شما بنویسید، هر چند که کتاب بوف کور یا صد سال تنهایی بی‌تکرار است، اما ناامید نشوید، چون موفقیت در یک قدکی شما خفته است. علاوه بر انجام تمرین‌ها مثال‌های خوبی از کتاب نویسندگان بزرگ مانند اف.اسکات فیتزجرالد، استیون کینگ و... در کتاب وجود دارد تا به خوبی مفهوم هر فصل را درک کنید.

بگذارید یک مثال بزنم: در فصل ساخت کاراکتر شما باید یک شخصیت پیچیده خلق کنید تا نقش اول داستان شما باشد، استادان کارگاه داستان نویسی گاتهام برای این‌که بتوانید به خوبی یک شخصیت پیچیده را درک کنید و بدانید از نظر آن‌ها یک شخصیت پیچیده چه کسی است، از کتاب گتسبی بزرگ شخصیت دیزی را برای شما مثال می‌زنند. شخصیتی که مدتی را با گتسبی بزرگ خوش می‌گذاراند، در حالی که شوهر دارد، اما هنگامی که این راز برملا می‌شود، به شوهرش پناه می‌برد! شاهکار اف.اسکات فیتزجرالد اینجا مشخص می‌شود که می‌توانیم با این توصیفات بفهمیم دیزی ناامنی‌های بسیاری دارد.

دیزی در گتسبی بزرگ

کری مولیگان در نقش دیزی در فیلم گتسبی بزرگ

ممکن است هر بخش این کتاب را زیر دست یکی از استادان گاتهام بیاموزید و با آموزش‌ها و داستان‌های آن‌ها همراه شوید، اما کسی که دست نهایی و ویرایش آخر را کرده است رییس این کارگاه نویسی یعنی الکساندر استیل است.

او سعی کرده است که بتوانید با خواندن این کتاب یک داستان را از 0 تا 100 بنویسید، همچنین مطمئن شده است که تمرینات کاملا کاربردی باشد تا هربار که دست به قلم می‌شوید، ایده‌های جدیدی به ذهنتان بیاید و روی کاغذ بیاورید، به همین دلیل هنگامی که این کتاب را می‌خوانید با خود می‌گویید کتاب پرفروش بعدی را من خواهم نوشت، اما حقیقتا باید چندین بار تمرین‌های این کتاب را به رشته تحریر درآورید تا بتوانید یک داستان خوب و جذاب بنویسید. به هر حال کار خوب، از پر کردن است! استعداد داستان نویسی شاید درونتان باشد، اما هنگامی که این استعداد را به عنوان یک مهارت پرورش ندهید، رسما استعداد خود را هدر دادید.

کتاب داستان نویسی گاتهام را از کجا تهیه کنم؟

کتاب داستان نویسی گاتهام را می‌توانید از کتاب‌فروشی‌های میدان انقلاب تهیه کنید یا به فروشگاه‌های آنلاین و اپلیکیشن‌هایی مانند فیدیبو مراجعه کنید. کتاب داستان نویسی گاتهام با اسم روی جلد «قدم به قدم تا نوشتن داستان: داستان‌نویسی» توسط انیسا دهقانی محمدی گردآوری شده است. نشر افکار نیز این کتاب را در سال 1393 در 444 صفحه به بازار روانه کرده است.

بیشتر بخوانید:

جمع‌بندی

هنگامی که این کتاب را خواندم و با تلاش فراوان تمرین‌های این کتاب را انجام دادم، با این‌که قصد نوشتن کتاب را هم نداشتم، اما توانستم برخی از آموزش‌های این کتاب را در تولید محتوا برای وبلاگ استفاده کنم تا بتوانم قلم بهتری داشته باشم. شما هم اگر دوست دارید کتاب بنویسید یا در نوشتن قوی‌تر شوید حتما کتاب داستان نویسی گاتهام از اساتید این کارگاه را بخوانید.

یادتان نرود که تمرین‌هایش را حتما انجام دهید، چون در پایان خواهید دید که یک داستان کامل با شخصیت‌های پیچیده و گره‌های داستانی فوق‌العاده دارید.

اگر برای کسب‌وکار خود به مشاوره دیجیتال مارکتینگ یا خدمات سئو سایت نیاز دارید، همین حالا با منتوریکس تماس بگیرید.

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف