با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

۶ آژانس دیجیتال مارکتینگ برتر دنیا به انتخاب منتوریکس

شیوا محمدی
شیوا محمدی
09:18، 1400/09/20
۶ آژانس دیجیتال مارکتینگ برتر دنیا به انتخاب منتوریکس
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

۶ آژانس دیجیتال مارکتینگ برتر دنیا به انتخاب منتوریکس


کسانی که تازه به حوزه دیجیتال مارکتینگ وارد شده‌اند یا حتی حرفه‌ای‌ترها، می‌خواهند بدانند بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ دنیا کدام است؟ ما در منتوریکس همیشه درباره اینکه کدام آژانس‌ها در چه زمینه‌هایی، قوی هستند بحث می‌کنیم. ایده این مطلب هم از همین بحث‌ها شروع شد. از تک تک بچه‌ها خواستم که نظرشان را درباره‌ی آژانس دیجیتال مارکتینگ محبوبشان بگویند و اینکه چه دلایل و ویژگی‌هایی پشت این انتخاب‌شان است.

بخشی از صحبت ها راجع به بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ دنیا

بخشی از صحبت‌های ما در منتوریکس راجع به بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ دنیا

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ به معنای امروزی به شروع قرن بیست و یکم برمی‌گردد. اما به صورت مفهومی بیشتر از ۱۰۰ سال از اولین روز تولد اولین بسترش یعنی رادیو در سال ۱۸۹۶، می‌گذرد. سرعت تغییرات، پیشرفت و افزایش پیچیدگی دیجیتال مارکتینگ طی ۲۰ سال گذشته، آنقدر زیاد بود که نسبت به فاصله ۱۰ ساله اختراع رادیو تا انتشار اولین آگهی تبلیغاتی رادیو میخکوب کننده است. 

در این سال‌ها آژانس های دیجیتال مارکتینگ زیادی به وجود آمدند. روند توسعه آژانس های دیجیتال مارکتینگ به سمت تخصصی شدن و انحصار پیش رفت و کم کم شکل امروزی گرفتند. حالا بعد از کلی تغییرات، معمولا آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در یک یا دو زمینه تخصص دارند. بیشتر آن‌ها خدمات کامل ارائه می‌دهند اما ترجیح‌شان کار کردن در زمینه‌های تخصصی خودشان است. به نظر می‌آید به توصیه پیتر تیل گوش کرده باشند که می‌گوید: «پیشرفت از انحصار می‌آید، نه رقابت!». 

شاید جالب باشد که نظر بچه‌های منتوریکس را در مورد بهترین آژانس‌ها و ویژگی‌های برجسته هرکدام بخوانید. بروید پایین‌تر!

1. آژانس دیجیتال مارکتینگ Analytics Mania 

اولین آژانس دیجیتال مارکتینگ که معرفی می‌کنیم به انتخاب شیما است. آژانس Analytics Mania در کشور لیتوانی واقع شده و موسس آن فردی به نام  Julius Fedorovicius با پیشینه دیجیتال مارکتینگ است. جولیوس در حال حاضر به صورت تخصصی در حوزه گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس فعالیت می‌کند. در وبلاگ این آژانس می‌توانید انواع دوره‌های آموزشی، کتاب‌های الکترونیکی رایگان و مطالب مفید و به‌دردبخوری برای یادگیری گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس پیدا کنید. می‌توانید آن‌ها را در فیس‌بوک هم پیدا کنید و سوالاتتان را بپرسید. علاوه بر این‌ها، کانال یوتیوب این مجموعه هم از یک سال پیش راه‌اندازی شده است که با زبانی ساده، نکات زیادی را به مخاطب می‌آموزند.  

شیما: «من از جولیوس خیلی خوشم میاد: Julius Fedorovicius. یه سایت داره به اسم Analytics Mania و توش درباره گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر می‌گه. هرچیزی که بخواین از این دو تا ابزار بدونین، جولیوس بهتون می‌گه. ویدئوهای آموزشیش توی یوتیوب محشرن؛ با زبان ساده، دقیق و پر از نکته».

اگر باز هم نتوانید جواب سوالاتتان را پیدا کنید، این امکان برای شما فراهم است که به صورت مستقیم سوالتان را بپرسید و جواب بگیرید!

شیما: «یه چیز جالب دیگه درباره جولیوس و کلا دیجیتال مارکترهای خارجی، تمایلشون به کمک کردنه. خیلی راحت می‌تونین باهاشون مکاتبه کنین و ایمیل بزنین. اگه مشکلی دارین ازشون بپرسید و اونا خیلی دقیق بهتون جواب می‌دن. یادم نمیره وقتی برای حل یه مشکل توی گوگل آنالیتیکس از جولیوس کمک خواستم و اون جواب ایمیلمو داد. حس خیلی خوبی داشتم. جولیوس واقعا به بازدیدکننده‌ها و دنبال‌کننده‌هاش اهمیت می‌ده و این نکته فوق‌العاده مهمیه. راستی اینم بگم که از آموزش‌هاش، ایبوک رایگان درست می‌کنه و توی سایتش می‌ذاره. در یک کلام: جولیوس خیلی خفنه!»

آژانس دیجیتال مارکتینگ Analytics Mania کتاب هم داره

کتاب‌های الکترونیکی آژانس دیجیتال مارکتینگ Analytics Mania 

شیما: اگه می‌خواین گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر یاد بگیرید یا توی مسیر یادگیری دنبال کسی هستید که با جون و دل آموزش می‌ده، برید Analytics Mania».

2. آژانس دیجیتال مارکتینگ Prism

سینا آژانسی به نام prism را معرفی کرد که به گفته خودش یک آژانس همه کاره است. دفتر Prism در دوبی واقع شده و تقریبا در تمام شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. کاری نیست که به گفته خودشان نتوانند انجام دهند. می‌توان گفت پریزم یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بزرگ با تعداد زیادی کارمند است که تمام خدمات دیجیتال مارکتینگ را از صفر تا صد پشتیبانی می‌کند. در وبسایت این آژانس می‌توانید خدمات و سوابق همکاری با شرکت‌های مختلف را ببینید یا اینکه سری به وبلاگ آن بزنید که پر از مطالب آموزشی به‌دردبخور است.

سینا: «از بین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ جهانی که من چند باری پیگیر کاراشون شدم، Prism توی ذهنم مونده. اینکه از کجا برای اولین بار پیداش کردم، اصلا ربطی به کارم نداشت. Prism آژانسی بود که تبلیغات جزیره رئال مادرید رو توی دبی انجام می‌داد. من هم چون پیگیر اخبارش بودم، زیاد با تبلیغات و آگهی‌های اون روبه‌رو می‌شدم».

دسته بندی فعالیت‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ prism:

  • Retail Marketing
  • Advertising
  • Public Relations
  • Design
  • Digital Marketing
  • SEO
  • Video Marketing
  • PPC
  • Email Marketing
  • SMS Marketing
  • Social Media Marketing
  • Facebook Marketing
  • Twitter Marketing
  • Instagram Marketing
  • Linkedin Marketing
  • Whatsapp Marketing
  • Snapchat Marketing
  • TikTok Marketing
  • Web Services
  • Mobile Application
  • Video Production

ویژگی برجسته این آژانس این است که شما تنها با یک ایده می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید! چرا؟ چون تمام خدمات از طراحی سایت تا مارکتینگ توسط این آژانس انجام می‌شود و مشتری می‌تواند با خیال راحت روی صندلی راحتی‌اش لم بدهد و چای‌اش را بنوشد و منتظر تماس prism بماند! 

علاوه بر این، مطالب آموزنده‌ای در بلاگ وبسایت این آژانس مطالب آموزنده‌ای در رابطه با تمام حوزه‌های دیجتال مارکتینگ هست که برای علاقه‌مندان این حوزه مفید است. 

مقاله‌های آموزشی آژانس دیجیتال مارکتینگ Prism

مقالات آموزشی آژانس دیجیتال مارکتینگ Prism

سینا: «مطالب زیادی از دسته‌بندی‌های مختلف دارن. شاید برای منِ تقریبا تازه کار توی این حوزه هنوز خیلی کارساز نباشه اما دید فول استک میده بهم. اون نگاهی رو که برای قدم‌های بعدی مثل آشنایی با نحوه مشاوره مارکتینگ یا مدیریت کارها نیاز دارم رو میتونم توی مطالبشون پیدا کنم». 

3. آژانس دیجیتال مارکتینگ Mentorx

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس انتخاب نیلوفر بود. منتوریکس هم تقریبا در تمام شاخه‌های دیحیتال مارکتینگ از طراحی سایت تا اجرای استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. علاوه بر خدمات دیجیتال مارکتینگ، آموزش، بخش مهمی از فعالیت‌های منتوریکس است که این امکان با تلاش تمام اعضا فراهم شده است. شاید بهتر باشد از زبان یک منتوریکسی بشنوید.

نیلوفر: «راستش رو بخواید منتوریکس اولین آژانس دیجیتال مارکتینگیه که باهاش کار می‌کنم، اما این‌که به عنوان آژانس موردعلاقه‌ام انتخابش کردم ربطی به اول یا آخر بودنش نداره. به‌عنوان کسی که سال‌ها در محیط‌های کاری دیگه‌ای مشغول به فعالیت بوده، صمیمیت و محیط دوستانه‌ی منتوریکس مثال‌زدنی‌ست؛ اما با وجود صمیمیت، جدیت رو هم در این‌جا احساس می‌کنین و از نظر من حفظ تعادل این دو کارِ بسیار سختیه. مورد بعدی که در نظر من بسیار مهم جلوه کرده، عدم وجود رقابت و حسادت‌های کاریه؛ همکارا خالصانه هرچی می‌دونن رو به اشتراک می‌گذارن و هر کسی با خودش تو رقابته».

نیلوفر: «نکته‌ی آخر، به‌روز بودن و پیشرفته. دیجیتال مارکتینگ نیاز به مطالعه و یادگیری هر روزه داره چون الگوها دائما در حال تغییرن و برنامه‌ها مدام جدیدتر می‌شن. سکون و توقف در اینجا معنی نداره شاید این همون چیزیه که به‌عنوان یک سفربرو همیشه دنبالش بودم».

4. آژانس دیجیتال مارکتینگ Ahrefs

انتخاب نهال و سحر آژانس Ahrefs بود. این آژانس برای افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند نام آشناتری است. البته علاوه بر اینکه تلفظ اسمش در ایران سخت است و «آرِف» تلفظ می‌شود، در بسیاری از جاهای دنیا هم همین مشکل وجود دارد. به گفته خود آژانس Ahrefs در کانال یوتیوب، این اسم از کد html برداشته شده و تلفظ صحیحش اِچرفز است! 

مهم‌ترین ویژگی این آژانس، ارائه خدمات سئو سایت توسط ابزارهای جامع و قوی است که در میان اهالی سئو شناخته‌ شده‌اند. مطالب آموزشی و دوره‌های آنلاین، ویدیوهای آموزشی در کانال یوتیوب که از مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهند، توجه علاقمندان، حرفه‌ای‌ها و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ زیادی را به خود جلب کرده است. اگر سوالی داشته باشید می توانید با آن‌ها از طریق فیس‌بوک و توییتر در ارتباط باشید و مستقیم از خودشان بپرسید. به شما جواب خواهند داد. 

نهال: «سئو نیاز مبرمی به ابزارهای کاربردی داره و Ahrefs یکی از خفن‌ترین ابزارهای سئویی محسوب می‌شه. نسخه‌ی رایگانش جذابه، اما اگه بتونید هزینه کنید و نسخه پولیش رو بخرید، نورعلی‌نور می‌شه؛ می‌تونید ساعت‌ها در اطلاعاتی که از سایت خودتون و رقبا در اختیارتون می‌ذاره بچرخید، تحلیل کنید و در نهایت خروجی هم بگیرید. علاوه بر اینا، بلاگ و کانال یوتیوب خفنی هم داره که کلی اطلاعات جذاب رو به صورت رایگان با شما به اشتراک می‌ذارن. برای من که زیبایی بصری و خلاقیت هم برام مهمه، تصویرپردازیای بانمکش جذاب‌ترش می‌کنه».

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ Ahrefs

آژانس دیجیتال مارکتینگ Ahrefs

نهال: «Ahrefs یه موتوی جذاب داره که مستقیم کمال‌گرایی بیمارگونه‌ی اکثر ما رو نشونه می‌گیره و برای من الهام‌بخشه: "First do it, then do it right, then do it better"»

سحر: «به نظرم این سایت یک ابزار کاربردی و جذاب برای تحلیل داده‌های مرتبط با سئو‌ست. اگر بخوام با سرچ‌کنسول گوگل مقایسه‌اش کنم، کار باهاش خیلی راحتره و اینکه اطلاعاتی که به ما میده،‌ محدود به سرچ گوگل نیست. هر درگاه ورودی رو برای ما بررسی می‌کنه. ای کاش مهم‌ترین امکاناتش خریدنی نبود. وگرنه ابزار دقیق برای تحلیل عملکرد رقباست. یه آپشن داره به اسم Keywords Explorer که جزو ابزارهای خوب برای جستجوی موثر برای کلیدواژه‌ست. از صفر مطلق سئو می‌تونی باهاش یاد بگیری تا مباحث پیشرفته‌تر. از این نظر ahrefs را می‌تونم با منتوریکس مقایسه کنم. بخش بلاگ منتوریکس هم از مقالات آموزشی مبتدی داره تا مباحث حرفه‌ای‌تر و پیچیده».

 

آژانی دیجیتال مارکتینگ Ahrefs از مبتدی تا پیشرفته آمورش هم داره

آموزش آنلاین آژانس دیجیتال مارکتینگ Ahrefs از مبتدی تا پیشرفته 

5. آژانس دیجیتال مارکتینگ CXL

آژانس دیجیتال مارکتینگ cxl انتخاب ساسان بود. زمینه فعالیت این آژانس CRO یا (Conversion Rate Optimization) به معنی بهینه‌سازی نرخ تبدیل است. علاوه بر اینکه خدمات مارکتینگ به مشتریان ارائه می‌کنند، در زمینه آموزش هم خدمات مختلفی مانند دوره‌، وبینار، پادکست، کیس استادی و مقالات آموزشی ارائه می‌دهند که برای علاقمندان حوزه دیجیتال مارکتینگ جذاب است. شعار آژانس دیجیتال مارکتینگ cxl این است: «CXL میانبر شما برای بزرگ شدن است» که گویای هدف نهایی این آژانس در زمینه CRO است. توضیحات بیشتری را از زبان خود ساسان بخوانید.

ساسان: «اولین مجموعه‌ای که مورد علاقه منه آژانسی هست به اسم CXL. چندتا چیز رو در مورد CXL خیلی دوست دارم. یکی اینکه کارای خیلی خیلی جدی تو حوزه دیتا و CRO انجام میدن. بسیار حرفه‌ای هستن و چیزی که برام جذابه دوره‌ها و مینی دوره‌هاییه که ارائه میدن و بعضی از این مینی دوره‌ها هم رایگان هست. یا حتی می‌تونید درخواست بدید و دوره‌ها رو بگذرونید. نکته جالب بعدی در مورد CXL استفاده از روانشناسی مارکتینگ marketing psychology هست و علاوه بر اینکه خودشون از این تکنیک استفاده می‌کنن، آموزش هم میدن». 

ساسان: «آرزوی من اینه که یه روز منتوریکس هم مثل CXL بشه یعنی در حقیقت CXL ایران، منتوریکس باشه». 

دوره های آموزشی آژانس دیجیتال مارکتینگ CXL

دوره های آموزشی آژانس دیجیتال مارکتینگ CXL

6. آژانس دیجیتال مارکتینگ Growthhit

انتخاب دوم ساسان، آژانس دیجیتال مارکتینگ Growthhit بود. این آژانس در سیاتل آمریکا واقع شده و فقط ۸ عضو دارد که به گفته خودشان در حال گسترش هستند. اعضای Growthhit یک استراتژی برای رشد مجموعه برنامه‌ریزی می‌کنند که شامل CRO، توسعه و طراحی وبسایت، تبلیغات اینستاگرام، تبلیغات فیس بوک و ایمیل می‌شود. در مرحله بعدی، رشد قابل توجه در کسب و کار مشتری به وجود می‌آید که همه آن‌ها را در قالب کیس استادی‌ در وبلاگشان توضیح داده‌اند. این مجموعه یک سایت دیگر هم با عنوان Funnel Teardowns دارند که تحلیل دقیقی از قیف مشتری استارتاپ‌های بزرگ دنیا را در آنجا توضیح می‌دهند. 

به گفته ساسان، نگاه خلاقانه این آژانس به بازاریابی دیجیتال و ارائه اطلاعات جامف و دقیق یک ویژگی برجسته است که در کمتر آژانسی در دنیا دیده می‌شود.

ساسان: «چیزی که بیشترین توجه منو جلب می‌کنه کارهاییه که مدیر عامل مجموعه جیم هافمن jim huffman، تو حوزه CRO انجام میده. حتی یه کتابم داره تو همین زمینه. به طور کلی سایتشون جالبه مخصوصا به خاطر کیس استادی‌هایی که منتشر کردن و در آخر، نگاه خلاقانه‌ای که به CRO دارن علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که دارن به شدت منو به خودش علاقه‌مند کرده». 

یکی از کیس استادی‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ Growth hit

از نمونه موفقیت‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ Growth hit

جمع بندی

فراموش نکنید که روند تغییرات دنیای دیجیتال نه تنها کند نمی‌شود بلکه روز به روز بیشتر و سریع‌تر هم خواهد شد. هرکدام از آژانس های دیجیتال مارکتینگ معرفی شده، در زمینه‌های خاصی می‌توانند به شما در روند کار و حتی آموزشتان کمک کننده باشند و این موضوع برای ما خوشحال کننده است. ما روند معرفی بهترین‌ها را ادامه می‌دهیم، هر از گاهی به ما سر بزنید!

اگر دوست دارید بدانید دیجیتال مارکترهای محبوب منتوریکسی‌ها چه کسانی هستنید، این مطلب را بخوانید.

شیوا محمدی
شیوا محمدی

شیوا مهندس شیمی‌ست، اما علاقه‌ی شغلی‌اش او را به دنیای کدنویسی و سئو کشانده است. سفر می‌رود، کوهنوردی می‌کند، می‌نویسد و در قسمت محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
فرید
1400/09/22
جالب بود ممنون
پاسخ...
شیوا محمدی
1400/09/24
بسیار خوشحالیم که دوست داشتید
حمیدرضا گوهریان
1400/09/13
برام جالب بودنظرتون درباره آژانس های ایرانی چیه؟
پاسخ...
شیوا محمدی
1400/09/24
توی ایران هم آژانس های دیجیتال مارکتینگ بسیارخوبی داریم که هر روز بهتر می‌شن و کارهای بزرگی هم انجام دادن.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف