با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

25 ابزار رایگان سئو برای دیجیتال مارکترها
امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
12:18، 1399/07/30
25 ابزار رایگان سئو برای دیجیتال مارکترها
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

25 ابزار رایگان سئو برای دیجیتال مارکترها


از دلایل شکست ایران در مقابل عثمانی در جنگ، تکنولوژی پیشرفته عثمانی‌ها بود. آن‌ها با توپ و تفنگ به جنگ آمده بودند، در حالی که ما هنوز از شمشیر و تیر و کمان استفاده می‌کردیم. دیجیتال مارکتینگ هم مانند یک جنگ است، اگر می‌خواهید هنوز به سیستم قدیم در این جنگ شرکت کنید، قطعا پیروز نخواهید شد. برای رقابت نیاز به ابزارهایی دارید که میزان موفقیت را بررسی کند. در این مطلب به معرفی 25 ابزار رایگان سئو (SEO) برای بهینه سازی نرخ تبدیل سایت پرداختیم تا در جنگی که با سلاح گرم است، با چاقو وارد نشوید! با منتوریکس همراه باشید.

۱. گوگل آنالیتیکس

(Google Analytics) گوگل آنالیتیکس منبعی بسیار ارزشمند برای دیجیتال مارکتر‌هایی‌‌ست که می‌دانند سئو سایت چقدر مهم است. گوگل آنالیتیکس داده‌های مفید زیادی مانند تعداد بازدید از سایت، منابع ترافیک و اطلاعات مکانی سایت شما فراهم می‌کند. با اطلاعات دقیق گوگل آنالیتیکس، دیجیتال مارکترها می‌توانند استراتژی محتوای خود را تغییر دهند و بفهمند چه عواملی بر آن‌ها موثر است. این ابزار گوگل، از بهترین ابزارهای رایگان سئو است که می‌توان استفاده کرد. نسخه جدید گوگل آنالیتیکس 4 را می توانید در دوره GA4 منتوریکس، بصورت کامل و تخصصی یاد بگیرید.

در این مجموعه مقالات از بلاگ منتوریکس می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی را درباره گوگل آنالیتیکس و ابزارهای تحلیل داده به دست بیاورید.

۲. MOZBAR

سایت کمپانی ماز (MOZ) ابزارهای رایگان مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. مازبار (MOZBAR) از ابزارهای مهم سئو است که می‌توانید برای بررسی رقبا از آن استفاده کنید. در مازبار می‌توانید اطلاعاتی مانند اعتبار دامنه، کلمه کلیدی، تایتل، متا دیسکریپشن، تگ‌های صفحه و دیگر اطلاعات مورد نیاز برای سئو سایت را به دست آورید. مازبار یک ابزار اساسی برای سئو سایت به شمار می‌رود.

ابزار mozbar

علاوه بر سایت ماز می‌توانید از اکستنشن کروم مازبار هم استفاده کنید.

۳. MOZCAST

مازکست (MOZCAST) تغییرات کوچک و بزرگ در الگوریتم جستجوی گوگل را رصد می‌کند و به شما خبر می‌دهد. آگاهی از آخرین تحولات الگوریتم‌های گوگل که سالانه صدها بار تغییر پیدا می‌کنند، به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که همه کارها برای داشتن بهترین رتبه در صفحه اول نتایح جست‌وجو گوگل را انجام داده‌اید.

دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، قدم آخر حرفه‌ای شدن است. همچنین می‌توانید برای گرفتن مشاوره دیجیتال مارکتینگ با منتوریکس تماس بگیرید.

۴. Redirect Path

افزونه گوگل کروم Redirect Path کدهای وضعیت 301، 302، 404 و 500 HTTP را نشان‌گذاری می‌کند. علاوه بر این، ریدایرکت‌هایی مانند ری‌دایرکت‌های متا و جاوا اسکریپت نیز نشان‌گذاری می‌شوند تا اطمینان پیدا کنید که هر مسئله ریدایرکت فورا کشف می‌شود. سرصفحه‌های HTTP مانند انواع سرور و هدرهای ذخیره‌سازی و همچنین آدرس IP سرور نیز می‌توانند با کلیک یک دکمه نمایش داده شوند.

۵. Beam Us Up

این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا راهکارهای بسیار خوب و کوتاهی درباره سئو بدانید و بتوانید اقدامات اصلاحی را در راستای بهتر کردن سئو انجام دهید. می‌توانید داده‌ها را بر اساس نوع خطا فیلتر و نتایج خود را به صورت فایل اکسل، csv یا گوگل درایو استخراج کنید.

۶. Screaming Frog

با Screaming Frog، خطاهای سئو، کدهای HTML اضافی، ارورهای جاوااسکریپت، محتوای تکراری و... را کشف کنید و سریع به اصلاح آن‌ها بپردازید.

ابزار screaming frog برای تحلیل سئو سایت

۷. Screaming Frog Log File Analyzer

Screaming Frog SEO Log File Analyzer  این امکان را می‌دهد تا پرونده‌های لاگ (Log Files) خود را بارگذاری کنید، ربات های موتور جستجو را تأیید کنید، URL‌های خزیده‎شده را شناسایی کنید و داده‌ها و رفتار ربات‌های جستجو را برای بینش بی‌نظیر SEO جستجو کنید.

۸. Check My Links

Check My Links یک افزونه جذاب Chrome است که صفحات شما را بررسی می‌کند و وضعیت هر لینک را در صفحه شناسایی می‌کند، از جمله لینک‌های خراب.

۹. Robots.txt Generator

با این ابزار به سرعت یک فایل Robots.txt سالم بسازید تا موتورهای جستجو بدانند چگونه وب سایت شما را جستجو کنند. دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای نیز می‌توانند پرونده‌های خود را با Robots.txt Generator شخصی سازی کنند.

 ۱۰. BROWSEO

BROWSEO  به شما این اجازه را می‌دهد تا وب سایت خود را از نظر یک موتور جستجو مانند گوگل ببینید. این ابزار در اصل، صفحه وب شما را از هر نوع طراحی و دیزاین محروم می‌کند و ساختار اصلی را به شما نشان می‌دهد. BROWSEO کمک می‌کند بفهمید ربات‌های گوگل در دسترسی به محتواهای مهم شما مشکلی دارند یا خیر؟

 ۱۱. Answer the Public

به محض وارد کردن یک کلمه کلیدی، این ابزار کلمه کلیدی را می‌گیرد و سوالات و عباراتی که افراد هنگام جستجوی آن کلمه کلیدی استفاده می‌کنند را به شما می‌دهد. این داده‌ها به تولیدکنندگان محتوا بینش و نگرانی‌های مشتریان بالقوه را می‌دهد و آن‌ها را قادر می‌سازد تا محتوایی کاملا هدفمند تهیه کنند. Answer the Public  با استفاده از حروف اضافه مانند "یا"، "مثل و مانند" و "با" پیشنهادات کلمات کلیدی را ارائه می‌دهد؛ برای مثال: هواپیما، سفر با هواپیما، هواپیما یا قطار. این ابزار سئو، یک ابزار تحقیقاتی عالی است که کمک ‌می‌کند محتوای بهتری تولید کنید تا مردم از آن لذت ببرند و به اشتراک بگذارند.

 ۱۲. Keyword Planner

هر کسی که اطلاعاتی درباره گوگل ادز و تبلیغات در گوگل داشته باشد، با ابزار Keyword Planner به خوبی آشناست. این ابزار رایگان گوگل کمک‌تان می‌کند تا هنگام تبلیغات در گوگل ببینید تبلیغ‌تان در آن کلمه کلیدی چگونه عمل می‌کند.

ابزار keyword planner

 ۱۳. Also Asked

این ابزار رایگان این امکان را می‌دهد تا سوالاتی که برای مردم پیش می‌آید و در یک کلمه کلیدی آن را جست‌وجو می‌کنند را بدانید و بتوانید محتوای باکیفیت‌تری تولید کنید. همچنین با ابزار Also Asked می‌توانید داده‌ها را براساس کشور یا زبان فیلتر کنید. Also Asked تقریبا مانند ابزار رایگان سئو Answer the Public است.

 ۱۴. Google Trends

از جذاب‌ترین ابزارهای رایگان سئو گوگل ترندز است. شما با این ابزار می‌توانید میزان جست‌وجوی یک یا چند کلمه کلیدی را با هم مقایسه و بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید. در گوگل ترندز، کلمات کلیدی را بر اساس کشور، نوع جستجو، موضوعات مرتبط، محبوبیت براساس مناطق، جدیدترین مواردی که مردم آن را جست‌وجو می‌کنند، مرتب سازی و مقایسه کنید.

 ۱۵. Backlink Checker

برای کشف تمام داده‌های لینک‌سازی خود در مورد یک URL خاص از Backlink Checker استفاده کنید. تعداد دامنه‌های ارجاع دهنده، تعداد بک لینک‌ها، دامنه و رتبه بندی URL و موقعیت دامنه در لیست قدرتمندترین سایت‌های Ahrefs را در ابزار بک‌لینک چکر مشاهده کنید.

 ۱۶. The Anchor Text Suggestion Tool by Linkio

اگر نمی‌دانید چگونه بهترین نوع انکر تکست و کلمه را برای لینک‌های خود انتخاب کنید، ابزار The Anchor Text Suggestion Tool by Linkio در خدمت شماست تا این کار را انجام دهد. با استفاده از این ابزار رایگان سئو بهترین متن لنگر را برای استفاده در هر URL کشف کنید.

 ۱۷. SEMrush

SEMrush ابزاری عالی برای جستجو در مورد کلمات کلیدی است که یافتن رتبه بندی کلمات کلیدی در هر صفحه وب را آسان می‌کند. این داده‌های دقیق در مورد کلمات کلیدی، اطلاعاتی از جمله موقعیت آن‌ها در صفحات نتایج جست‌وجو گوگل و روند ترافیک طی 12 ماه گذشته را ارائه می‌دهد.

با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانید بفهمید که برای چه کلمات کلیدی رقبای شما رتبه‌بندی می‌شوند تا با آن‌ها رقابت کنید. همچنین، با این اطلاعات می‌توانید محتوای عالی تولید کنید یا محتواهای موجود را اصلاح کنید.

 ۱۸. Google Search Console

وب مستر سابق و سرچ کنسول کنونی ابزار رایگان و کمک‌دست مدیران سایت و دیجیتال مارکترهاست. جایی که به راحتی می‌توانید ترافیک ارگانیک خود را براساس صفحه و کلمات کلیدی ببینید.

ابزار search console

گوگل سرچ کنسول توضیح زیادی نمی‌خواهد چون تقریبا هر کسی که وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ می‌شود، با این ابزار آشناست. با سرچ کنسول می‎توانید عملکرد کلید واژه و لینک، مشکلات ایندکس، قابلیت استفاده موبایلی، تعیین نقشه سایت و دیگر موارد را بررسی کنید.

 ۱۹. Woorank

Woorank یک تحلیلگر سایت است که اطلاعات مفیدی برای بهبود سئو سایت شما ارائه می‌دهد. این ابزار یک نمره SEO برای سایت شما و یک "چک لیست بازاریابی" قابل اجرا ایجاد می‌کند که حاوی مراحلی برای رفع هرگونه مشکل در سئو سایت است. از دیگر ویژگی‌های جالب این ابزار رایگان سئو، صفحه اشتراک اجتماعی است. این بخش داده‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تعداد لایک، اشتراک‌گذاری، نظرات، لینک‌ها و... را در شبکه‌های اجتماعی محبوب ارائه می‌دهد. وورنک یک بخش بررسی موبایلی دارد که در آن می‌توانید اطلاعاتی در مورد نحوه نمایش صفحات خود در دستگاه‌های تلفن همراه و سرعت بارگیری آن‌ها پیدا کنید.

 ۲۰. Lipperhey

Lipperhey ابزاری برای تجزیه و تحلیل رایگان از وب سایت شما، نکات مربوط به کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل SEO و چک کردن بک لینک‌ها است.

 ۲۱. Google Tag Manager

گوگل تگ منیجر نیز از ابزارهای رایگان گوگل است که به شما کمک می‌کند بدون تغییر یا نوشتن یک کد، تگ‌های خود را مدیریت کنید. Google Tag Manager راه‌حل‌های ساده، قابل اعتماد و ادغام مدیریت تگ‌ها را ارائه می‌دهد. برای یادگیری گوگل تگ منیجر نیز می‌توانید دوره آنلاین رایگان گوگل تگ منیجر را در آکادمی آنالیتیکس بگذرانید تا به راحتی با این ابزار رایگان سئو کار کنید.

خیلی‌ها از یادگیری گوگل تگ منیجر وحشت دارند، اما بگذارید به شما بگوییم با دوره گوگل تگ منیجر منتوریکس، یادگیری این ابزار دیگر سخت و پیچیده نیست، راستی این دوره رایگان است و می‌توانید همین حالا در آن ثبت‌نام کنید و کلاس‌هایش را آنلاین بگذرانید.

 ۲۲. Page Speed Insights

سرعت بارگذاری صفحات خود و چگونگی اصلاح آن را از طریق ابزار رایگان Page Speed Insights گوگل بفهمید. این ابزار به راحتی سرعت بالاآمدن صفحات سایت‌تان را نشان می‌دهد و می‌توانید با استفاده از داده‌ها آن‌ها را سریعا برطرف کنید.

 ۲۳. Yoast SEO

وقتی با وردپرس کار می‌کنید قطعا با افزونه Yoast و کارایی آن آشنا هستید. این افزونه به شما در سئو کردن صفحات سایت کمک می‌کند و با رنگ‌های قرمز، نارنجی و سبز نشان می‌دهد چقدر در سئو این صفحات موفق بودید. همچنین آپدیت‌های زیادی برای این افزونه می‌آید و با آخرین الگوریتم‌های گوگل همگام است. اگر می‌خواهید به صورت تقریبی از سئو سایت مطمئن شوید، می‌توانید افزونه Yoast را در وردپرس نصب کنید.

 ۲۴. SimilarWeb

تجزیه و تحلیل رقبا را با SimilarWeb انجام دهید. این ابزار ترافیک دامنه رقبا، صفحات برتر، تعامل، کانال‌های بازاریابی و موارد دیگر را به شما نشان می‌دهد تا در بازی دیجیتال مارکتینگ بازنده نباشید.

 ۲۵. Rich Results Test

با Rich Results Test خواهید فهمید که سایت شما از Rich Results پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ نتیجه غنی زمانی اتفاق می‌افتد که عناصر غیر متنی مانند ویدیو، تصویر و دیگر رسانه‌های شما در نتایج گوگل نشان داده می‌شوند.

خلاصه این‌که تا سئوی عالی تنها چند ابزار فاصله است!

یادگیری و گرفتن نتیجه در سئو، به لطف ابزارهای رایگان سئو بسیار آسان‌تر از قبل شده است. کافی‌ست ابزارهایی که فکر می‌کنید به شما در راه رسیدن به رتبه یک صفحه نتایج جست‌وجو گوگل مفید است را انتخاب و از آن‌ها استفاده کنید. البته راه دشواری در پیش دارید اما می‌توان این راه را با استفاده از ابزارهای معرفی شده در این مطلب راحت و ساده کرد. شما چه ابزارهای سئویی دیگری را می‌شناسید که نامش در این لیست برده نشده؟

اگر این مطلب را دوست داشتید سری به مطلب ابزار رایگان تست سرعت بزنید. همچنین شما می‌توانید از خدمات سئو سایت منتوریکس برای بهبود سئو  وبسایت شما و پیشی گرفتن از رقبا استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف